Και κάπου εδώ μπαίνει στη σκηνή το Tivoli, ένα B-SUV με όνομα που δεν χρειάζεται συστάσεις. Η SsangYong, μία από τις παλαιότερες κατασκευάστριες εταιρείες οχημάτων της Νότιας Κορέας, που πριν από μία δεκαετία έκανε αίσθηση με το Tivoli, επιστρέφει δυναμικά ως KGM και μέσω της Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. και φέρνει μεταξύ άλλων μοντέλων ένα γνώριμό μας όνομα και ένα συμπαγές SUV με μήκος στα 4,255 m, με μεταξόνιο 2,6 m και μπόλικες αρετές. Η αναφορά στις δύο τούτες διαστάσεις έχει να κάνει με το γεγονός ότι το Tivoli ήταν και είναι ένα συμπαγές, αλλά συνάμα ευρύχωρο SUV.
Όπως παλιά
Αισθητικά, το Tivoli δεν περνάει απαρατήρητο. Οι επιθετικές γραμμές, η χαρακτηριστική κλειστή μάσκα και η επιλογή υλικών και διακοσμητικών δίνουν premium αέρα και σπορ διάθεση όντας συνάμα καλοσυναρμολογημένα. Σίγουρα κάποιοι, βλέποντας το πίσω μέρος θα ήθελαν κάτι πιο σύγχρονο, καθώς τα φωτιστικά σώματα εδώ ήταν και είναι ο αδύναμος κρίκος του μοντέλου. Επίσης, το παράδοξο είναι η έλλειψη σήματος της μάρκας και προσδιορισμού ταυτότητας, καθώς πολλοί τις ημέρες της δοκιμής πάσχιζαν να δουν τι γράφει στη μάσκα, ελλείψει σήματος! Μπαίνοντας μέσα, η καμπίνα είναι εξαιρετικά ευρύχωρη για μέχρι 5 επιβάτες (μεγάλο προσόν αυτό) και ποιοτική, με λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά, ενώ έχει πίσω καθίσματα που αναδιπλώνονται σε αναλογία 60/40 για μεγαλύτερη πρακτικότητα και έρχεται με έναν κορυφαίο χώρο αποσκευών (με υψηλό κατώφλι) που κυμαίνεται από 423 έως 1.115L, προσφέροντας τη μεγαλύτερη χωρητικότητα στην κατηγορία του.
Η πρώτη εικόνα είναι αυτή ενός σωστού προϊόντος που, μάλιστα, είναι made in Korea. Ναι, μπορεί να φαίνεται συμβατική η σχεδίαση συγκριτικά με τα μοντέλα των Hyundai/Kia και mixed bag με σκληρά και μαλακά πλαστικά στο ταμπλώ, αλλά όλα είναι άριστα συναρμολογημένα. Οι ψηφιακές οθόνες είναι στα αγγλικά και θυμίζουν κάτι από… Hyundai, υπάρχουν, επίσης, κουμπιά αφής για τον κλιματισμό, και χώροι επαρκείς στην κονσόλα ανάμεσα στους δύο εμπρός επιβαίνοντες. Θα βρει κανείς, επίσης, ποτηροθήκες και θέση για κινητό με… πατέντα για να το έχουμε όρθιο στη βάση της κονσόλας. Το τιμόνι είναι σκληρό, oλίγοn flat bottom με κανονικά, όμως, κουμπιά. Εξοπλιστικά, από τη βασική έκδοση υπάρχουν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες και ηλεκτρικά παράθυρα, καθώς και ένα πλήρες πακέτο τεχνολογίας, όπως ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25”, οθόνη αφής 9” με Bluetooth, Apple CarPlay, πίσω κάμερα, αισθητήρες παρκαρίσματος, αισθητήρα βροχής και χειριστήρια τιμονιού, αλλά και σύστημα πλοήγησης (με SD κάρτα). Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την Premium έκδοση, με επιπλέον αυτόματο κλιματισμό. Στον τομέα της ασφάλειας, το Tivoli δεν αφήνει τίποτα στην τύχη.
Διαθέτει έξι αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς, κουρτίνας και γονάτων οδηγού), σημεία ISOFIX και μία πλήρη γκάμα συστημάτων ασφαλείας GSR2, όπως ESC, ABS, TCS, ARP, BAS, HSA, ESS, HDC, AEBS, LDWS, LKAS, FVSA, DAA, SDA, TSR και ISA. Επιπλέον, έρχεται έτοιμο για κοτσαδόρο. Μια γρήγορη, λοιπόν ανάγνωση, του εξοπλισμού και των τεχνικών αρκεί για να καταλάβεις ότι έχεις απέναντί σου ένα πλήρες (εξοπλιστικά και τεχνολογικά) πακέτο. Ένσταση! Πολλές οι ρυθμίσεις κυρίως μέσα από τα μπουτόν του τιμονιού και μέσω του πίνακα οργάνων, αλλά –ειλικρινά- το μόνο σοβαρά ενοχλητικό θέμα που έχει το Tivoli στη διάδρασή του με τους επιβαίνοντες είναι η ποικιλία ενοχλητικών ηχοχρωμάτων για τις προειδοποιήσεις από τα συστήματα ασφαλείας που θυμίζουν μαχητικό αεροσκάφος το οποίο έχει κτυπηθεί σε αερομαχία! Αν θέλετε την ηρεμία σας, θα πρέπει κάθε φορά που οδηγείτε να εκτελέσετε τη ρουτίνα απενεργοποίησης ήχων!
Σφαιρικά καλό
Πριν μπούμε στα δικά μας, να σημειώσουμε ότι κάτω από το καπό υπάρχουν δύο επιλογές: ένας τετρακύλινδρος 1.5 turbo βενζινοκινητήρας με 135 PS που συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς για μέγιστη οικονομία, και ένας τερακύλινδρος 1.5 turbo βενζινοκινητήρας 163 PS που, εκτός από το παραπάνω πακέτο, προσφέρει και 6άρι αυτόματο κιβώτιο ή τετρακίνηση για όσους θέλουν περισσότερη πρόσφυση και δύναμη.
Το δικό μας μοντέλο ήταν το ισχυρό προσθιοκίνητο των 163 PS κινητήρα με 6άρι αυτόματο κιβώτιο της AISIN χωρίς καμία μικροϋβριδική βοήθεια. Ροπιάζει από τις 1.500 rpm με το κιβώτιο να φέρνει στα ίσα του μια καλοδεχούμενη γραμμικότητα με τα 280 Nm ροπής να αποδίδονται από τις 1.500 έως τις 4.000 rpm. Αλλαγές μπορεί κανείς να κάνει από τον επιλογέα και μόνον, καθώς paddles δεν βρήκαμε, αν και θα θέλαμε. Με 7,9 L/100 km σε σταμάτα-ξεκίνα, δεν το λες το Tivoli ανοικονόμητο, αν και μπορεί πιέζοντάς το να δείτε κατανάλωση λίγο από πριν διψήφιο νούμερο, ενώ με την ανάλογη παραμετροποίηση Normal, Sport και... Winter μπορείς να έχεις και την ανάλογη συμμετοχικότητα.
Η αίσθηση του τιμονιού είναι μια ακόμα εστία... debate που μας θύμισε αυτοκίνητα παλαιάς κοπής. Βέβαια, πολλοί... οφροουντάκηδες δεν ενοχλούνται από κάτι τέτοιο, ενώ θα εκτιμήσουν, όπως, άλλωστε, κι εμείς, τη συνοχή, το δέσιμο, τη στιβαρότητα του πλαισίου και την ήσυχη ποιότητα κύλισης στον δρόμο (το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο κατά 79% από υπερενισχυμένο χάλυβα με τεχνολογία θερμής πρεσαριστής χύτευσης και μπόλικη ηχομόνωση παντού), αξιοσημείωτα στοιχεία, όπως ενδιαφέροντα είναι και τα κλασικά για off-road καταστάσεις (γωνία προσέγγισης 17,5ο, γωνία διαφυγής 27,5 ο, γωνία ράμπας 17 ο, ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 178 mm και κύκλος στροφής 5,3 m). Σε αυτά καλούνται να κάνουν διαχείριση τέσσερα ελαστικά Nexen NPriz AH8 διάστασης 205/65-R16, γόνατα μακΦέρσον εμπρός και ημιάκαπτος άξονας πίσω, με τα ανάλογα, εννοείται, μαλακά ελατήρια. Και βέβαια ο χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις οδηγικός χαρακτήρας έχει προκύψει από το σετάρισμα του αυτοκινήτου στο κέντρο R&D Idiada στην Ισπανία. Στην ελληνική αγορά, το KGM Tivoli παίζει δυνατά και με την τιμή του. Η έκδοση 1.5T 163 PS Smart ξεκινά από 19.990 €, με προωθητική ενέργεια, και αν είστε έξυπνοι καταναλωτές μπορείτε να αγοράσετε ένα ποιοτικό, κορεατικό και πανίσχυρο μοντέλο και τιμή-χώμα. Σίγουρα μια πρόταση-κελεπούρι για όλους όσοι έχουν περιορισμένο budget και αρκετές απαιτήσεις σε χώρους και εξοπλισμό.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
_77761_466220_type15015.jpg)
ΜΟΝΤΕΛΟ KGM Tivoli 1.5T 163PS Auto 2025 TIMH €19.900 ΤΕΛΗ €141
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.497, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 120(163)/5.000-5.5000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 280/1.500-4.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε sec, τελική 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,8 L/100km, 176 g/km
ΥΠΕΡ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΧΩΡΟΙ, ΤΙΜΗ.
ΚΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΠΟΥ ΧΡΙΖΕΙ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ, ΥΦΗ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ, ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ.