Θα ήταν μάλλον ανούσιο να αναφερθούμε στα κατασκευαστικά «άλματα» που έχει κάνει η Hyundai καταφέρνοντας να αναρριχηθεί στις κορυφαίες θέσεις του πίνακα των πιο σημαντικών αυτοκινητοβιομηχανιών του πλανήτη. Μια ματιά στη σημερινή γκάμα της αρκεί… Εκεί θα δείτε να φιγουράρει το νέο Santa Fe που παρουσιάστηκε πριν από 25 χρόνια και πάντοτε αποτελούσε τη ναυαρχίδα των Κορεατών στην ευρωπαϊκή αγορά. Κάτι ανάλογο ισχύει και στην 5η γενιά, που αφορά σε ένα επιβλητικό σχεδιαστικά, πληθωρικό SUV με σχεδόν τετραγωνισμένο αμάξωμα, hi-tech χαρακτήρα, full εξοπλισμό, άρτια υλοποίηση και δυνατότητα μεταφοράς έως και 7 επιβατών!
Η αισθητική του χαρακτηρίζεται στο εμπρός μέρος με την κυψελοειδή μάσκα, τα Led φωτιστικά σε σχήμα «Η» και τη φωτεινή μπάρα που τα ενώνει, ενισχύοντας την εταιρική εικόνα των Κορεατών. Ο τονισμένος προφυλακτήρας και οι επίσης τετραγωνισμένοι ογκώδεις θόλοι των αλουμινένιων τροχών (20 ΄΄) δίνουν έναν πιο off-road δυναμικό χαρακτήρα, όπως και οι ράγιες οροφής και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 17,7 cm (γωνία προσέγγισης 17,4ο, αποχώρισης 20,9ο και ράμπας 15,5ο). Η οροφή έχει ένα ανεπαίσθητο κόψιμο στο πίσω μέρος και δημιουργεί μία γωνία 90ο, με την πόρτα του χώρου αποσκευών όταν είναι ανοικτή. Στο πίσω μέρος δεσπόζουν τα φωτιστικά σώματα πάλι σε σχήμα «H», ώστε να εναρμονίζονται με τα εμπρός και συνθέτουν μία ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή.
Σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις του νέου Santa Fe, είναι παραπλήσιες με πριν, καθώς το μήκος του είναι στα 4.830 mm, το πλάτος στα 1.900 mm και το ύψος στα 1.720 mm (1.770 mm με τις ράγιες οροφής). Μεγαλύτερο είναι το μεταξόνιο, που ανέρχεται στα 2.815 mm, προκειμένου να προσφέρονται βέλτιστοι χώροι στην καμπίνα. Έτσι, ο χώρος για τα πόδια των επιβατών έχει μεγαλώσει κατά 20 mm στη δεύτερη σειρά με τα τρία ανεξάρτητα καθίσματα και κατά 15 mm στην τρίτη, αναδυόμενη, σειρά καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών είναι τεράστιος στην πενταθέσια διαμόρφωση και ανέρχεται στα 621 L, με το τετραγωνισμένο σχήμα του να τον καθιστά πλήρως εκμεταλλεύσιμο, ενώ με την τρίτη σειρά σε ανάπτυξη μειώνεται στα 150 L. Το Santa Fe προσφέρει μεγάλη προσαρμοστικότητα, καθώς ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει κατά το δοκούν τα καθίσματα της 2ης και 3ης σειράς, ακόμα και να τα «ρίξει» τελείως στην περίπτωση που χρειαστεί να αξιοποιήσει τον τεράστιο εσωτερικό χώρο των 1.942 L.
Πολυτελές hi-techεσωτερικό
Στο ίδιο μοτίβο με την αισθητική του αμαξώματος είναι και το εσωτερικό και εντελώς διαφοροποιημένο σε σχέση με πριν. Και εδώ επικρατεί η «boxy» αισθητική και τα τετράγωνα σχήματα. Στο ταμπλώ ξεχωρίζουν οι δύο ενιαίες ψηφιακές οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το Infotainment (έκαστη με διαγώνιο 12,3 ΄΄) που υπερτονίζουν τον προηγμένο τεχνολογικά χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει δύο θέσεις για επαγωγική φόρτιση smartphone και είναι ψηλά τοποθετημένη δημιουργώντας επιπλέον χώρους αποθήκευσης στο κάτω μέρος.
Η σχεδίαση του τιμονιού είναι στο μοτίβο «Η» που συναντάμε στα φωτιστικά σώματα, ενώ διαθέσιμοι είναι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό και κάποια συστήματα του αυτοκινήτου (κάτι που κρίνουμε θετικά), καθώς οι περισσότερες ρυθμίσεις γίνονται από την οθόνη του infotainment. Στο νέο Santa Fe υπάρχει η δυνατότητα ενημερώσεων over-the-air, αποδοτικότερο σύστημα αναγνώρισης φωνητικών εντολών, Head-Up Display, αλλά και αναβαθμισμένες υπηρεσίες Bluelink Connected Car λειτουργίες Connected Routing, Hyundai Live Services και σύνδεση σε πραγματικό χρόνο με την εφαρμογή Bluelink. Ολοκληρώνοντας με το εσωτερικό, αξίζει να τονιστεί η πολυτελής υλοποίηση με κορυφαίας ποιότητας μαλακά πλαστικά, συνθετικό δέρμα και άψογη συναρμογή, όπως ακριβώς αρμόζει σε μια ναυαρχίδα, ενώ εντυπωσιακή είναι και η ηχομόνωση που προσφέρει η καμπίνα.
Αποδοτικό υβριδικού σύστημα
Στη θέα του και μόνον αναμένεις πως αυτό το επιβλητικό SUV βάρους 2.100 kg θα ενσωματώνει κινητήρα με μεγάλο μπλοκ, αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική, χωρίς να αλλάζει σημαντικά η ουσία. Για την κίνηση του επταθέσιου Santa Fe η Hyundai προέκρινε ένα προηγμένο υβριδικό σύνολο που ενσωματώνει τον γνωστό βενζινοκινητήρα 1.6 T-GDi Smartstream (Euro 6e) και ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αντλεί ενέργεια από μπαταρία ιόντων-λιθίου 13,8 kWh, προσφέροντας δυνατότητα ηλεκτροκίνησης έως και 65 km σε αστικό κύκλο (54 Km, κατά μέσο όρο)! Το θερμικό μοτέρ αποδίδει 160 PS/5.500 rpm (265 Nm/1.500 rpm), ενώ ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 98 PS/2.100 rpm και μέγιστη ροπή 304 Nm στις 2.200 rpm. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι 253 PS/5.700 rpm και η ροπή 367 Nm/1.000-5.100 rpm, η οποία και μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς. Σε ότι αφορά στις επιδόσεις, η διαδικασία της επιτάχυνσης 0-100 km/h πραγματοποιείται σε 9,3 sec, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h.
Το νέο πλαίσιο του Santa Fe υιοθετεί αναβαθμισμένες αναρτήσεις ρυθμισμένες περισσότερο στην άνεση, αλλά και στη δημιουργία όλων εκείνων των προϋποθέσεων για την ασφαλή μεταφορά των επιβατών. Εμπρός προβλέπονται γόνατα Mc Pherson με ψαλίδι βάσης και η πίσω πολλαπλών συνδέσμων (Multi-link με 2 άνω και 1 κάτω εγκάρσια μπράτσα). Και στις δύο περιπτώσεις ενσωματώνεται αντιστρεπτική δοκός, όπως και ένα ξεχωριστό υποπλαίσιο στήριξης. Βεβαίως, στη διάθεση του οδηγού είναι το προηγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης «Drive Traction System» που προσαρμόζεται στις διάφορες συνθήκες οδήγησης μέσω του συστήματος «Terrain Mode» για οδήγηση σε άσφαλτο ή ολισθηρές επιφάνειες.
Στον δρόμο
Με όλα τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι το νέο Santa Fe δεν είναι ένα SUV με sport προσανατολισμούς, αλλά σχεδιασμένο για να σε ταξιδέψει με άνεση και ασφάλεια στον προορισμό σου. Οι αναρτήσεις του καταφέρνουν να διαχειριστούν με επιτυχία το αυξημένο βάρος τού αμαξώματος ισορροπώντας με επιτυχία ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα. Στον αυτοκινητόδρομο το νοτιοκορεάτικο SUV μπορεί να διανύσει ξεκούραστα μεγάλες αποστάσεις χάρη στον αποδοτικό κινητήρα των 1.598 cc (4κύλινδρος, 16V, Τurbo με μεταβλητή γεωμετρία), ο οποίος, ελέω ηλεκτροκινητήρα (και εφόσον υπάρχει επάρκεια ρεύματος στην μπαταρία, φυσικά), είναι ελαστικός από τη χαμηλή κλίμακα (1.000 rpm), ενώ η 16-βάλβιδη κεφαλή και η μεταβλητή γεωμετρία του tubro τον κάνουν αποδοτικό έως τις 5.500 rpm.
Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο, όπου δεν υπάρχει συνεισφορά της μπαταρίας, σε νορμάλ ταχύτητες θα κινηθείτε από 7,5-7,8 L/100 km και μόνον υπό πίεση μπορεί η μέση κατανάλωση να φτάσει στα 8,5 L/100 km κατά μ.ό. Στην πόλη και με την μπαταρία φορτισμένη η κατανάλωση πέφτει δραματικά, όπως είναι φυσιολογικό, (1,7 L/100 km), ωστόσο λόγω διαστάσεων δεν είναι το προαναφερθέν περιβάλλον το κατάλληλο για το Santa Fe.
Συμπερασματικά, το νοτιοκορεατικό μοντέλο απευθύνεται σε όλους όσοι επιζητούν ένα μεγάλο επταθέσιο SUV με πολυτελή χαρακτήρα, πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, περισσότερο προσανατολισμένο στην άνεση των μετακινήσεων. Με την τιμή του να ξεκινά από τα 62.290 €, το Santa Fe μπορεί χωρίς αμφιβολία να χαρακτηριστεί ίσως το πιο value for money της κατηγορίας (βασικός του αντίπαλος το Skoda Kodiaq), εάν συνυπολογιστούν και οι ισχυρές εγγυήσεις που προσφέρει η εισαγωγική εταιρεία (5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση χωρίς χιλιομετρικό όριο, 8 χρόνια/160.000 km για την μπαταρία).
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI SANTA FE Plug-in 1.6T 253PS 4WD 6AT 7-Seater 2025 TIMH €62.290 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 186(253) ΡΟΠΗ Nm/rpm 367
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση, κατ΄ επιλογή τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,3 sec, τελική 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,8 L/100km, 38 g/km
ΥΠΕΡ ΑΙΣΘΗΣΗ ΝΑΥΑΡΧΙΔΑΣ, 7 ΘΕΣΕΙΣ, ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ ΣΤΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ, ΔΥΝΑΤΟ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, VALUE FOR MONEY.
ΚΑΤΑ ΚΛΙΣΕΙΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ.