Το βλέπεις και ναι, είναι Renault σε κάθε του πτυχή αλλά όχι με την τελευταίας εσοδείας αισθητική που έχουμε μάθει από το Captur ή το Clio. Αυτό από τη μία δεν είναι κακό. Ίσα, ίσα που το κάνει να μην ομογενοποιείται με τη σειρά της… λαίλαπας μοντέλων που φέρνει η Γαλλική φίρμα (και θα μας απασχολήσει εντόνως φέτος) όπως είναι το Symbioz, το νέο Austral ή το νέο Espace για να μην αναφερθούμε στο Rafale. Για την ώρα έχουμε εδώ το εξαιρετικά καλαίσθητο Arkana που ξεχωρίζει όχι μόνο από τη σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας αλλά και λόγω των αναλογιών του που το κάνουν ένα από τα ελάχιστα liftback/coupe που δείχνει τόσο μα τόσο ολοκληρωμένο σε αναλογίες και χαρακτήρα.
Η μάσκα ενσωματώνει το νέο μεγάλο λογότυπο στο κέντρο μιας λείας, γυαλιστερής μαύρης λωρίδας που ενώνει οπτικά τα φωτιστικά σώματα. Με βάση την αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B οι διαστάσεις του ίσα που χαρακτηρίζονται συμπαγείς με μήκος στα 4,568 m και μεταξόνιο στα 2,72 m κάτι που μας δείχνει ότι υπάρχουν χώροι μπόλικοι για επιβάτες και αποσκευές, σε ένα τυπικά και όσο γίνεται με βάση τα επιλεγμένα υλικά premium εσωτερικό αν και ρέπει περισσότερο προς το smart casual. Δύο οθόνες, κάποιοι διακόπτες και μια κάποια ιδιότυπη εργονομία για τα πάμπολλά μενού άνεσης και συστήματα ADAS με GSR2 (20 στον αριθμό) συνοδεύει τη συμβίωση στο πρακτικό εσωτερικό (αν είχε μεταφερθεί ο κατά τα άλλα μη χρειαζούμενος επιλογέας στην κολώνα του τιμονιού θα ήταν όλα τέλεια).
Haute Technologie
Στα τεχνικά, το υβριδικό σύστημα της Renault δίνει την νότα της βιώσιμης μετακίνησης όσο λίγα αυτοκίνητα. Υπενθυμίζουμε ότι ο 1600άρης τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας έχει ισχύ 95 PS με 148 Nm ροπής στις 3.600 rpm, και συνδυάζεται μέσω ενός ιδιότυπου αυτόματου κιβωτίου με δύο ηλεκτροκινητήρες. Το χωρίς συμπλέκτη κιβώτιο δίνει δύο σχέσεις για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και τέσσερις για λειτουργία με τον θερμικό κινητήρα. Συνολικά, υπάρχουν 15 διαφορετικοί συνδυασμοί σχέσεων. Οι εναλλαγές μεταξύ των τρόπων λειτουργίας γίνονται αυτόματα, χωρίς δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής, ωστόσο προσφέρονται τρία προγράμματα: My Sense για καθημερινές μετακινήσεις, Eco για μέγιστη οικονομία και Sport για πιο δυναμική οδήγηση ενώ υπάρχουν και paddles στο τιμόνι για μια «άλφα» συμμετοχικότητα από πλευράς οδηγού. Υπάρχει και διακόπτης EV, για καθαρά ηλεκτρική κίνηση, εφόσον υπάρχει αρκετή φόρτιση. O πρώτος ηλεκτροκινητήρας, αυτός που αναλόγως συνθηκών κινεί τους εμπρός τροχούς και συνδράμει τον βενζινοκινητήρα, έχει μέγιστη ισχύ 49 PS και μέγιστη ροπή 205 Nm. O δεύτερος λειτουργεί ως μίζα-δυναμό για να φορτίζει τις μπαταρίες (η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει ενεργειακή χωρητικότητα 1,2 kWh και βρίσκεται στο χώρο των αποσκευών) και έχει μέγιστη ισχύ 20 PS και μέγιστη ροπή 50 Nm.
Ξεκινά πάντα αθόρυβα σε ηλεκτρική λειτουργία και σύμφωνα με τη Renault, έως και το 80% των καθημερινών μετακινήσεων μπορεί να γίνει αποκλειστικά ηλεκτρικά ενώ εμείς, για μια ακόμη φορά οδηγώντας τη συγκεκριμένη υβριδική υλοποίηση είδαμε στο σχετικό όργανο ότι πάνω από 50% των μεικτών διαδρομών μας έγιναν ηλεκτρικά και μάλιστα με τη σχετική ένδειξη στο υπεραναλυτικό μενού λειτουργίας από την κάθετη οθόνη βλέπει κανείς και το ποσό της ανακτώμενης ηλεκτρικής ενέργειας σε kWh (εξαιρετικά χρήσιμη η ένδειξη). Για τους πιο παραδοσιακούς να σημειώσουμε ότι αναφερόμαστε σε μια μέση κατανάλωση βενζίνης από 4,7 L/100 km και μια αυτονομία έως 1.060 km!
Αυτή η άνεση!
Το Arkana είναι η επιτομή της άνεσης — και μην ξεχνάμε- μιλάμε για γαλλικό αυτοκίνητο. Παρότι ψηλό, στρίβει με σιγουριά και άνεση, χάρη και στα Kumho Ecsta HS51 (διαστάσεων 215/55-R18), που του προσφέρουν αξιόλογη πρόσφυση. Η ηχομόνωση είναι υποδειγματική, ειδικά απέναντι στον θόρυβο κύλισης, ενισχύοντας την premium αίσθηση. Έχει λοιπόν και ωραία κύλιση και πολύ καλή στιβαρότητα, χωρίς να είναι Austral αλλά μην ξεχνάμε ότι το Arkana είναι ένα B-SUV. Υπό πίεση βέβαια, ο θόρυβος από τον κινητήρα και τη μετάδοση γίνεται αισθητός — μια υπενθύμιση ότι η άνεση είναι το φόρτε του, όχι οι σπορ επιδόσεις. Όπως κι αν είναι, το αποτέλεσμα δείχνει μια σοβαρή προσπάθεια δημιουργίας μιας υπερυψωμένης λιμουζίνας με τιμή που αγγίζοντας τα 34.000 ευρώ δείχνει οριακά προσιτή.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
_77761_465504_type15015.jpg)
ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT ARKANA Hybrid 145 2025 TIMH €33.900 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.698, Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 106(145) ΡΟΠΗ Nm/rpm 148/205
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,8 sec, τελική 172 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,7 L/100km, 106 g/km
ΥΠΕΡ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.
ΚΑΤΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ, ΈΛΛΕΙΨΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ ΣΤΗ ΓΡΗΓΟΡΗ ΟΔΗΓΗΣΗ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑΣ.