Η κατηγορία των μικρών καμπριολέ αυτοκινήτων τείνει να εξαφανισθεί, πιθανόν, λόγω του περιορισμένου αγοραστικού ενδιαφέροντος που μονοπωλείται από τα παντός είδους crossover και SUV. Και εάν μάλιστα επικεντρωθούμε στα 4-θέσια, θα δούμε ως ένα άξιο συνεχιστή το ΜΙΝΙ Cooper Cabrio, ενώ θα μπορούσαμε να εντάξουμε και το FIAT 500 (ανεξάρτητα εάν η μαλακή οροφή του είναι συρρόμενη μέχρι το πίσω παρ-μπριζ και όχι πλήρως ανοιγόμενη), το μεγαλύτερο Audi A3 Cabrio, ενώ διαθέσιμα είναι και κάποια roadster μοντέλα (ανοικτά διθέσια) με πιο δημοφιλές το Mazda MX-5.

Κοινώς, το Cooper Cabrio θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ως τον «τελευταίο των Μοϊκανών» σε αυτή την κατηγορία των οχημάτων και σε κάθε περίπτωση ως ένα καμπριολέ που διατηρεί τον casual χαρακτήρα ενός MINI και τα ιδιαίτερα οδηγικά γνωρίσματα που έχουν το έχουν καθιερώσει στη συνείδηση των fun-to-drive οδηγών.
Το πάλαι ποτέ Βρετανικό μοντέλο, είναι διαθέσιμο σε μια νέα γενιά, όπως τη χαρακτηρίζει η ΜΙΝΙ ανεξάρτητα από το γεγονός ότι δεν βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, αλλά στην βελτιωμένη UKL (που χρησιμοποιείται στις θερμικές εκδόσεις), αλλά αυτό είναι μια μεγάλη συζήτηση…
Αισθητικά, σε σχέση με το απελθόν μοντέλο υπάρχουν πολύ στοχευμένες αλλαγές, ως είθισται, προκειμένου να μην χαθεί αυτός ο ξεχωριστός χαρακτήρας του μοντέλου, και πράγματι το «νέο» MINI Cooper Cabrio είναι ένα «μπιζουδάκι», ένα όμορφο μικρό ανοικτό αυτοκίνητο που οι περισσότεροι θα ήθελαν στον γκαράζ τους.
Αισθητικά το ανοικτό ΜΙΝΙ ξεχωρίζει με τα ιδιαίτερα εμπρός στρογγυλεμένα φωτιστικά και τη μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα (με το λογότυπο «S» για την έκδοση της δοκιμής), τη σπορ απόληξη εξάτμισης και τους τονισμένους προφυλακτήρες, που δίνουν έναν δυναμισμό που σπάνια συναντάς σε μικρό cabrio.
Εσωτερικό με premium πινελιές
Η αίσθηση της ποιότητας αλλά και εκείνης της διαφορετικής αίσθησης που έχει ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο είναι διάχυτη στην καμπίνα. Το νέο ψηφιακό καντράν πίσω από το τιμόνι, η μεγάλη κυκλική οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, και τα γνώριμα toggle switches παραπέμπουν σε πιλοτήριο αεροσκάφους. Το MINI έχει συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 3.879 mm, πλάτος 1,744 mm, ύψος 1.431 mm και μεταξόνιο 2.595 mm) και οι χώροι που προσφέρει είναι πολύ καλοί για τους εμπρός επιβάτες, ενώ για τους πίσω ο χώρος για τα πόδια περιορίζεται, αν και η πρόσβαση είναι σχετικά εύκολη διαδικασία.

Η θέση οδήγησης είναι άψογη, με σωστή στήριξη για το σώμα, ενώ σε άμεσα προσβάσιμα σημεία είναι τα διάφορα χειριστήρια και το τιμόνι εργονομικό. Λόγω της πρόβλεψης χώρου για την αποθήκευση της υφασμάτινης οροφής, το πορτ μπαγκάζ έχει περιορίζεται στα 160 L όταν το Cooper Cabrio S ταξιδεύει «ανοικτό», ενώ όταν η οροφή ανοίξει απελευθερώνονται άλλα 55, φθάνοντας συνολικά τα 215 L. Μικρός, αλλά αρκετός για μια σύντομη απόδραση…

Φυσικά, οι σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές είναι παντού παρούσες, όπως Apple CarPlay, κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενο cruise control και σύστημα φωνητικών εντολών, προκειμένου η συμβίωση μαζί του να είναι πιο εύκολη.
Four Seasons Cabrio με Casual χαρακτήρα
Η υφασμάτινη οροφή ανοίγει ηλεκτρικά μέσω ενός διακόπτη σε μόλις 18 δευτερόλεπτα και μάλιστα εν κινήσει έως τα 30 km/h. Υπάρχει και ενδιάμεση θέση τύπου «sunroof» σε περίπτωση που θελήσετε να προστατευτείτε περισσότερο από τον ήλιο.

Αυτό που όμως έχει ενδιαφέρον είναι η θερμο-ηχομόνωση που προσφέρει η οροφή όταν φυσικά είναι κλειστή. Πολύ καλύτερη από ότι θα περίμενε κανείς, ενώ σε υψηλές ταχύτητες η εξαιρετική εφαρμογή της δεν αφήνει κανένα περιθώριο… παραμόρφωσης. Αξίζει να αναφέρουμε και την εφαρμογή, που μετράει το χρόνο που η οροφή είναι ανοικτή.
Κινητήρας
Η έκδοση Cooper S, για το καμπριολέ ΜΙΝΙ τοποθετείται ανάμεσα στη βασική των 163 ίππων και την κορυφαία JCW και εκ προοιμίου αποτελεί τη «χρυσή τομή», υπό την έννοια πώς θα υπερκαλύψει τον ενθουσιώδη οδηγό στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης και των επιδόσεων, ενώ από την άλλη, δεν θα «τρομάξει» έναν οδηγό που σε προσλαμβάνουσες κινείται στον μέσο όρο…
Δηλαδή δεν θα δίσταζες, εφόσον έχεις τη δυνατότητα δηλαδή, να το προσέφερες στο παιδί σου ως δώρο αποφοίτησης από το Πανεπιστήμιο (sic).
Κάτω από το καπό εδράζεται ο γνώριμος 2.0 L TwinTurbo κινητήρας απόδοσης 204 PS και 300 Nm από τις 1.450-4.500 rpm. Η κίνηση μεταδίδεται, φυσικά, στους εμπρός τροχούς, αποκλειστικά μέσω ενός 7-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (Steptronic) και αυτό ηχεί κάπως… αφύσικα στα αυτιά των petrolheads αναφορικά με την χαμένη οδηγική απόλαυση που προσφέρει ένα manual.
Θα συμφωνήσουμε μαζί τους, καθώς τέτοιες sport εκδόσεις θα πρέπει να προσφέρουν αυτή την επιλογή (μηχανικό κιβώτιο), ανεξάρτητα από το γεγονός ό,τι το Cooper Cabrio S με το αυτόματο κιβώτιο 7-DTC διαχειρίζεται εξαιρετικά τη ροπή του μοτέρ και ικανοποιεί τα μέγιστα με την απόκριση στην εναλλαγή σχέσεων ακόμη και σε απαιτητικές συνθήκες οδήγησης. Ο κινητήρας από την άλλη εντυπωσιάζει με την ελαστικότητά του, όπως και με την νορμάλ απαίτηση σε καύσιμο, καθώς σε κανονικές συνθήκες μπορείτε να κινηθείτε με μια μέση κατανάλωση στα 6,5-7,0 L και μόνο όταν πιεστεί πολύ θα ανέβει στα 8,5-9 L/100km. Σε ότι αφορά τις τυποποιημένες επιδόσεις, η διαδικασία επιτάχυνσης 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 6,9 sec και η τελική στα 237 km/h. Και για ένα αυτοκίνητο μικρών διαστάσεων μεν, αλλά με βάρος 1.455 kg λόγω και των έξτρα ενισχύσεων που προβλέπει η καμπριολέ αρχιτεκτονική του αμαξώματος, κρίνονται υπερ το δέον επαρκείς...
Να το πάρω;
Οδηγικά το Cooper Cabrio S διατηρεί αυτόν το ξεχωριστό χαρακτήρα ενός ΜΙΝΙ, υπό την έννοια ότι μπορείς να το φέρεις στα δικά σου μέτρα, να βρεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης και να το απολαύσεις σε οποιαδήποτε διαδρομή. Στην καθημερινή σου ρουτίνα και πολύ περισσότερο «ανοικτό» σε μια κοντινή απόδραση. Ιδανικά σε έναν επαρχιακό δρόμο προκειμένου να διαπιστώσεις το εξαιρετικό πλαίσιο (δεν επηρεάζεται η ακαμψία του από τη θέση της οροφής) και αυτή τη μοναδική «go-kart» αίσθηση ενός MINI, ακόμη και με αυτόματο κιβώτιο…
Με ένα τιμόνι-διαβήτη και σφικτό set up αναρτήσεων (η πίσω multi-link) το καμπριολέ Cooper S είναι σε θέση να σου προσφέρει αυτό που περιμένεις από ένα αυθεντικό ΜΙΝΙ (οδηγική ικανοποίηση, επιδόσεις) με bonus την ξεχωριστή αίσθηση ενός ανοικτού αυτοκινήτου. Ευθύβολο, με δυνατά φρένα, και μόνη παρατήρηση την ξερή απόκριση της πίσω ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες.
Ένα από τα ελάχιστα εναπομείναντα καμπριολέ και μάλιστα με αυθεντικά στοιχεία, το MINI Cooper Cabrio S είναι μια πολύ καλή επιλογή για όλους τους προαναφερόμενους λόγους. Ωστόσο, είτε το προορίζετε για εσάς ή ως… δώρο αποφοίτησης για το παιδί σας που λέγαμε, εξυπακούεται πώς πρέπει να βάλετε βαθιά το χέρι στην τσέπη, αλλά αξίζει τον κόπο. Από 37.500 ευρώ για την έκδοση Cooper Cabrio S.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Δοκιμάζουμε το Fiat 500e Cabrio
Τα καλύτερα καμπριολέ αυτοκίνητα
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MINI Cooper Cabrio S 2025 TIMH €37.500 ΤΕΛΗ €103,6
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.998 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 204/5.000-6.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.450-4.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,9 sec, τελική 237 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,9 L/100km, 148 g/km
ΥΠΕΡ ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ GO-KART, ΑΚΑΜΨΙΑ ΠΛΑΙΣΙΟΥ, ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ ΚΑΜΠΡΙΟΛΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ/ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ.
ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΞΕΡΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ.