Test Drive BYD ATTO 2 45,12 kWh - To compact ηλεκτρικό SUV είναι νέο και ωραίο (video)


Η BYD δεν έχει κλείσει καλά καλά έναν χρόνο στην Ελλάδα και ήδη φιγουράρει στα ρετιρέ των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μετά τα Dolphin και Atto 3 (για να αναφέρουμε μόνον δύο) σειρά είχε ο ερχομός του Atto2, ενός B-SUV που έρχεται με…  σιγαστήρα να πετύχει τον στόχο του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 4/5/2025

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο δεν είναι άλλο ένα ηλεκτρικό κινeζικό μοντέλο. Αν το καλοδεί κανείς μοιάζει να είναι ο απόλυτος συνδυασμός αστικού SUV και crossover και μαζί μια ευχάριστη τεχνολογική έκπληξη που ενσωματώνει όσα ξέρει ήδη η BYD στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης (και θέλετε και το καλύτερο; Έρχεται και υβριδικό Atto 2!). Μην αφήσετε το compact μέγεθος του να σας ξεγελάσει: με μήκος 4.310 mm και πλάτος 1.830 mm, το Atto 2 παραμένει ένα SUV με εμφάνιση που συνδυάζει κομψό design και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας διά χειρός Wolfgang Egger (μια ματιά στην προϊστορία του μας δείχνει αυτοκίνητα όπως η Alfa Romeo 8C).

Κάθε γωνιά του Atto 2, από τα full-LED φώτα έως την «αιωρούμενη» οροφή, αποπνέει έναν αέρα μοντέρνας φουτουριστικής αισθητικής. Και η πίσω φωτεινή μπάρα; Φουτουριστική και εντυπωσιακή κι αυτή με μια δόση, όμως, κινεζικής κουλτούρας, καθώς το σύμβολο του απείρου των εκεί φωτιστικών σωμάτων είναι συνυφασμένο με την καλοτυχία. Τι θα θέλαμε; Λίγο... Egger παραπάνω! Δεν μας φτάνει η ποιότητα που φαίνεται. Μπαίνοντας μέσα, η καμπίνα του Atto 2 συνδυάζει μοναδικά δύο στοιχεία: Μινιμαλισμό και εξαιρετική ποιότητα, με μοντέρνα, γεωμετρικά στοιχεία και υλικά που σου προκαλούν την αίσθηση της πολυτέλειας χωρίς υπερβολές. Mαλακά πλαστικά σχεδόν παντού και χειρολαβές στην κονσόλα, η οποία είναι γεμάτη πρακτικά χαρακτηριστικά: αποθηκευτικοί χώροι, ποτηροθήκες και εκείνος ο διακόπτης ταχυτήτων που θυμίζει διαμάντι (και δεν βλέπουμε διαμάντια κάθε ημέρα στην κατηγορία).

Ο πίνακας οργάνων είναι 8,8" και το σύστημα infotainment περιστρεφόμενης οθόνης 10,1" ή 12,8" σού προσφέρει δυνατότητες αναβάθμισης μέσω Over-the-Air. Η ασφάλεια βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με 25 συστήματα, όπως Adaptive Cruise Control, Lane Keep Assist και Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης. Και επιπλέον, έχεις και την τεχνολογία φωνητικού ελέγχου που σε αφήνει να κάνεις multitasking χωρίς να αφήνεις το τιμόνι. Βέβαια, να πούμε και τα... στραβά, που δεν είναι άλλα από τις μικρές γραμματοσειρές στις οθόνες, το ελάχιστο των φυσικών διακοπτών που χρειάζονται ακόμα (ευτυχώς υπάρχουν μερικοί χρήσιμης σημασίας στη βάση της αιωρούμενης κονσόλας). Και ενώ όλα αυτά είναι εξαιρετικά, το πιο εντυπωσιακό είναι ο χώρος!

Με 400 L στο πορτμπαγκάζ και 1.340 L, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, το Atto 2 είναι τόσο ευρύχωρο όσο χρειάζεσαι και για τα πιο απαιτητικά ταξίδια ή τις πιο μεγάλες οικογενειακές και άλλες ανάγκες. Ο εξοπλισμός του Atto 2 είναι γεμάτος από τεχνολογία αιχμής και ό,τι καλύτερο σε επίπεδο άνεσης. Από τις ζάντες 17", τα full LED φωτιστικά σώματα, την πανοραμική οροφή μέχρι την έξυπνη είσοδο NFC, και τη στάνταρ αντλία θερμότητας για κλιματισμό που είναι ένα ακριβό σύστημα και δεν ροκανίζει αυτονομία! Η δε έκδοση Boost, της δοκιμής μας έχει θερμαινόμενα καθίσματα, αναβαθμισμένο ηχοσύστημα και 360° κάμερα, ενώ η φόρτιση smartphones γίνεται ασύρματα με 15W. Και για όσους αγαπούν τη «φυγή από την πόλη», η λειτουργία Vehicle-to-Load μετατρέπει το αυτοκίνητο σε power bank για κάθε είδους συσκευή. Τα μηχανολογικά του Atto 2 είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα. Ο κινητήρας, η μπαταρία,  ο τρόπος που δίνει και ανακτά ηλεκτρισμό, η άνεση των αναρτήσεων, το ρέλιασμα στην οροφή, όλα συνηγορούν ότι εδώ έχουμε ένα αυτοκίνητο που όχι μόνο φαίνεται καλό, αλλά είναι κιόλας!

Στα της κίνησης

Η BYD προμοτάρει –και καλά κάνει– τους πυλώνες της: την  e-Platform 3.0 (πρώτη φορά για την BYD μπαίνει η ακριβή πλατφόρμα σε μικρό αυτοκίνητο). Ποια στοιχεία «μετράνε» εδώ; Η τεχνολογία Cell-to-Body (CTB), που αναπτύχθηκε από την ίδια την εταιρεία με την οποία ενσωματώνει την Blade Battery στο αμάξωμα δημιουργώντας μια ισχυρή «σάντουιτς» κατασκευή που αυξάνει την ακαμψία του αμαξώματος.  Τα στοιχεία της μπαταρίας είναι λεπτά παραλληλεπίπεδα που μπορούν να αντέξουν υψηλές δυνάμεις στρέβλωσης και είναι ανθεκτικά στη διάτρηση, ενώ και η ίδια η τεχνολογία τους με φωσφορικό σίδηρο λιθίου, έχει χαμηλή παραγωγή θερμότητας, ευκολία ψύξης, διαθέτει διάρκεια ζωής με πάνω από 5.000 κύκλους φόρτισης και αποφόρτιση.

Όλα αυτά σημαίνουν περισσότερη ασφάλεια, σταθερότητα και καλύτερη οδική συμπεριφορά. Ο δεύτερος πυλώνας είναι το άρθρωμα «8-σε-1» για το σύστημα ηλεκτρικής κίνησης, με όλα τα επιμέρους συστήματα να αποτελούν ένα συμπαγές σύνολο. Ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 130 kW (177 PS), προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 7,9 sec, και μόνον αυτό μας πάει στο επόμενο κεφάλαιο.

Οδήγηση

Εννοείται ότι ανάλογα υψηλού επιπέδου είναι και η οδηγική συμβίωση μαζί του. Τόσο καλά δικτυωμένο και τόσο καλά υλοποιημένο είναι το Atto 2,  ώστε υπήρχαν στιγμές που πιάσαμε τους εαυτούς μας να νομίζουμε ότι οδηγούμε ένα κανονικό premium μοντέλο εγνωσμένης αξίας . Ήσυχο, όπως κάθε ηλεκτρικό, αλλά επιπλέον μπόνους με τα εξαιρετικά ελαστικά Hankook Ion GT που έχουν σχεδιαστεί με πολλές πατέντες (έχουν και αφρώδες υλικό στο εσωτερικό του θαλάμου) για μείωση του θορύβου κύλισης. Αποτέλεσμα κυριολεκτικά κύλιση-έκπληξη σε μια πληθώρα ειδών ασφαλτοτάπητα, φέρνοντας το αυτοκίνητο ψηλά μεταξύ των κορυφαίων σε ησυχία και άνεση, ενώ  πάνω από σαμαράκια είναι απίθανα στιβαρό και με μια πειθαρχία που δεν θα σε πουλήσει.

Πολύ καλή αποσβεστικότητα, λοιπόν, και αν και μπορεί να έχει τη συνθετική του υπόσταση  το τιμόνι, το αυτοκίνητο τούτο δεν φτιάχτηκε για… χαμηλές πτήσεις. Σημειώστε, δε, ότι με βάρος μόλις 1.570 kg, νιώθεις τη μάζα ενός κανονικού αυτοκινήτου κι όχι ενός... δεινόσαυρου. Δυστυχώς, όμως, είναι κάτι ακόμα που αφαιρεί την αφοπλιστική υπεροχή του αυτοκινήτου σε όλους σχεδόν τους καίριους τομείς και δεν είναι άλλο από τη μικρής χωρητικότητας μπαταρία που μπορεί να προκαλεί ένα σχετικό άγχος με την περιορισμένη αυτονομία που προσφέρει. Κι αυτό γιατί δεν είναι δα και τόσο ωραίο να ξεκινάς έχοντας φορτίσει στο 100% την μπαταρία των 45,12 kWh και να βλέπεις προβλεπόμενη αυτονομία 312 km. OK, ναι, εντός των τειχών όλα είναι πιο αβανταδόρικα, καθώς η ανάκτηση που προαναφέραμε τσιμπάει σε αυτονομία φτάνοντας ακόμα και στα 463 km, αλλά ένα ταξιδάκι θέλει καλή διαχείριση χρόνου και φόρτισης, ενώ τις ημέρες δοκιμής το όργανο κατανάλωσης έδειξε κατανάλωση 14,2 kWh/100 km.

Και τώρα;

Τώρα ευελπιστούμε η Κυβέρνηση, αν θέλει να συνεχίσει για να παραμείνει σε μια σχετική τροχιά εκμοντερνισμού και βιωσιμότητας,  να παρατείνει τα προγράμματα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», μέσω των οποίων τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να γίνουν ελκυστικά, όπως,  για παράδειγμα, το Atto 2 Active που έρχεται στα 22.734 € και το Boost δοκιμής μας στα 24.250 €. Ούτε... attosecond δεν πρέπει να πάει  χαμένο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BYD ATTO 2 45,12 kWh 2025   TIMH €22.734   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 130(177)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 290

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,9 sec, τελική 160 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 16 kWh/100km, 0

BYD ATTO 2 45,12 kWh 2025

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΛΙΓΟ ΑΤΟΛΜΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ.