Test Drive: Οδηγούμε στην Κίνα τα νέα SUV της Omoda & Jaecoo (photos-videos)


To Car and Driver επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις της Omoda & Jaecoo στην πόλη Wuhu και δοκίμασε εντός πίστας τα νέα SUV της εταιρείας.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: OMODA&JAECOO, ΚΜ
  • 1/5/2025

Το Car and Driver βρέθηκε για μία εβδομάδα στην Κίνα και λίγες ημέρες πριν αναχωρήσει το αεροπλάνο της επιστροφής είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά τα νέα μοντέλα της εταιρείας και να κάτσουμε στη θέση του οδηγού.

To test drive έγινε σε μια ειδικά διαμορφωμένη πίστα στην έδρα της Omoda & Jaecoo, στη πόλη Wuhu, η οποία σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει Βόλφσμπουργκ ή Ντιτρόιτ, όμως η αποφασιστικότητα των Κινέζων να φτάσουν σε αυτό το επίπεδο είναι εμφανής, κυρίως μέσα από την προσήλωση και την πειθαρχία με την οποία δουλεύουν.

Το οδηγικό πρόγραμμα ήταν αρκετά σύντομο και δεν μας επέτρεψε να βγάλουμε σαφή συμπεράσματα για τα αυτοκίνητα. Ακόμα κι έτσι, όμως, αναδείχτηκαν ορισμένα χαρακτηριστικά που αξίζουν προσοχής. Η πίστα είχε διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να ελέγξουμε την επιτάχυνση σε μία ευθεία μήκους περίπου 500 m, την αποτελεσματικότητα του συστήματος πέδησης, τη σταθερότητα σε ένα «σφιχτό» σλάλομ και τέλος, το σετάρισμα της ανάρτησης σε ένα κομμάτι ασφάλτου με διαδοχικά σαμαράκια (δείτε το σχετικό video ΕΔΩ).

Omoda 5
Omoda 5

Αρχικά οδηγήσαμε το Omoda 5 HEV, ένα compact SUV που φιλοδοξεί να βάλει την Omoda δυναμικά στον κόσμο της υβριδικής τεχνολογίας. Θυμίζουμε ότι στην Ελλάδα έχει ήδη λανσαριστεί τόσο η θερμική όσο και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και πατώντας ΕΔΩ μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις τιμές τους.

Το Omoda 5 HEV τραβά τα βλέμματα με τον τολμηρό σχεδιασμό του. Η μεγάλη μάσκα, οι δυναμικές ακμές και τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα αποπνέουν μια σύγχρονη αύρα. Αντίστοιχη εικόνα συναντάμε και στο εσωτερικό με hi-tech αισθητική, με μεγάλες οθόνες και minimal διάταξη του ταμπλώ.

Στην πίστα, το αυτοκίνητο έδειξε ότι το σετάρισμα του υβριδικού συστήματος έχει γίνει με γνώμονα την οικονομία καυσίμου και όχι τις επιδόσεις. Όσες φορές δοκιμάσαμε να το πιέσουμε όρια ο ήχος του κινητήρα γινόταν τραχύς και έφτανε, σχεδόν αφιλτράριστος, εντός της καμπίνας. Περιμένουμε το αυτοκίνητο να έρθει στην Ελλάδα, να το οδηγήσουμε στο δημόσιο οδικό δίκτυο και να έχουμε έτσι μια ολοκληρωμένη εικόνα, ειδικά στο κομμάτι της κατανάλωσης καυσίμου αφού θεωρούμε ότι μαζί με την τιμή εκκίνησης θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην εμπορική του πορεία.

Jaecoo 5
Jaecoo 5

Στη συνέχεια μπήκαμε στο βενζινοκίνητο Jaecoo 5. Πρόκειται για ένα SUV που υιοθετεί μια πιο «περιπετειώδη» αισθητική, με μυώδεις γραμμές και έμφαση στη στιβαρότητα. Κάτω από το καπό «εργάζεται» ένας turbo κινητήρας 1,6 L με ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων αποδίδοντας 108 kW/147 PS.

Στο απότομο βύθισμα του ποδιού στο γκάζι έδειξε αρκετά ζωηρό ενώ η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί υπέρ της άνεσης, απορροφώντας μεν τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος με σχετική επιτυχία, αλλά ταυτόχρονα επιτρέποντας τη μεταφορά κραδασμών στην καμπίνα, ειδικά σε έντονες ανωμαλίες.

Κινεζική επέλαση προ των πυλών

Τα νέα μοντέλα της Omoda & Jaecoo δείχνουν ότι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έχει κάνει μεγάλα και σημαντικά βήματα προόδου, ειδικά σε θέματα εμφάνισης και τεχνολογίας. Με βάση τις πρώτες εντυπώσεις μας, το μέλλον των δύο brands δείχνει ενδιαφέρον, αλλά η πραγματική δοκιμασία θα έρθει όταν βρεθούν αντιμέτωπα με τον απαιτητικό ευρωπαϊκό ανταγωνισμό — και ειδικότερα με το ελληνικό κοινό που αναζητά όχι μόνο άνεση και εμφάνιση, αλλά και τιμές που ταιριάζουν στο μέσο βαλάντιο.

Συνοψίζοντας, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σήμερα σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, με τις προοπτικές τους να είναι εξαιρετικά ευοίωνες. Η τεχνολογική πρόοδος, η επένδυση στην ηλεκτροκίνηση και οι επιθετικές στρατηγικές εξαγωγών φέρνουν στην επιφάνεια μια νέα δύναμη στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Shawn Xu, CEO Omoda & Jaecoo International
Shawn Xu, CEO Omoda & Jaecoo International

Όπως ακριβώς οι Ιάπωνες στη δεκαετία του 1960 και οι Νοτιοκορεάτες τις δεκαετίες του 1980 και 1990 κατάφεραν να αλλάξουν τις παγκόσμιες ισορροπίες, έτσι και οι Κινέζοι δείχνουν ικανοί να ακολουθήσουν έναν παρόμοιο μονοπάτι.

Εφόσον καταφέρουν να ξεπεράσουν ζητήματα όπως η επικοινωνία των προϊόντων τους, η αντίληψη περί ποιότητας και να διαμορφώσουν ισχυρές σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές στις εκτός Ασίας αγορές, δεν αποκλείεται να δούμε στο κοντινό μέλλον μια πραγματική «κινεζική επέλαση» στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Auto Shanghai 2025 - Τα ρομπότ της Omoda & Jaecoo δείχνουν το μέλλον (photos)

Auto Shanghai 2025 - Omoda & Jaecoo: Τριπλή πρεμιέρα για τα C5, C7 και J5 (photos)

Omoda & Jaecoo: Έπεσαν οι υπογραφές για την είσοδο του Κινέζου κατασκευαστή στην Ελλάδα