Test Drive: Audi A5 Sedan TDI quattro Stronic 204PS MHEV -Στυλ, επιδόσεις και οικονομία


Ο αναβαθμισμένος 2.0 TDI με το μικροϋβριδικό σύστημα προσφέρει στο νέο Α5 ασύγκριτη αυτονομία και χαμηλή κατανάλωση, αλλά και εκείνον τον οδηγικό χαρακτήρα μιας sport μπερλίνας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 26/4/2025

H Audi συνεχίζει την παράδοση που έχει στις μπερλίνες, με τη νέα γενιά του Α5, που ουσιαστικά αφορά στον αντικαταστάτη του Α4, καθώς, όπως ενδεχομένως γνωρίζετε, η νέα πολιτική ονοματοδοσίας της εταιρείας που εδρεύει στο Ingolstant θέλει μονούς αριθμούς στα θερμικά μοντέλα και ζυγούς να φέρουν τα ηλεκτρικά. Μικρή σημασία έχει αυτό για το Α5, λοιπόν, που είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με sedan και avant αμάξωμα, αμφότερες και στην έκδοση με κωδικό «S» για ακόμα πιο έντονες οδηγικές συγκινήσεις, ενώ βασίζεται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα Premium Platform Combustion (PPC) στην οποία η Audi θα εδράζει μόνον τα θερμικά της μοντέλα! Αυτό και εάν αποτελεί είδηση και να καταδεικνύει ότι τα αυτοκίνητα με ICE κινητήρες εξακολουθούν να έχουν μέλλον, ακόμα και οι πετρελαιοκινητήρες, εφόσον «πρασινίσουν», όπως ο 2.0 TDI που τοποθετείται στο νέο Α5.

Ταξίδεψέ με…

Ένα μοντέλο με sport sedan αμάξωμα μήκους 4.82 m, αποδοτικό δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα, 7άρι διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο και τετρακίνηση Quattro είναι ο ορισμός του δρομέα αποστάσεων και έτσι ακριβώς συμβαίνει με το A5 Sedan TDI quattro S tronic, που όταν το εκκινείς με το start button βλέπεις την αυτονομία πάνω από 900 km! Είναι, βέβαια, και η δυναμική σχεδίασή του που σε προϊδεάζει για κάτι πολύ ενδιαφέρον οδηγικά και όχι για ένα ακόμα ανούσιο sedan, που στοχεύει απλώς να σε ταξιδέψει από το σημείο Α στο Β. Τραπεζοειδούς σχήματος φωτιστικά LED και κυψελοειδής μάσκα και οι αεροκουρτίνες χαρακτηρίζουν το προφίλ του αυτοκινήτου με το σήμα κατατεθέν, φυσικά, των 4 δακτυλιδιών, όπως και το χαμηλωμένο ρύγχος, ενώ κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι η ίδια δυναμική γραμμή διατηρείται και στο πίσω μέρος, επίσης, με το ενιαίο τμήμα των φωτιστικών. Όπως και να έχει, το αμάξωμά του δείχνει μεγαλοπρεπές και αυτό δεν το οφείλει μόνο στο αυξημένο μήκος κατά 67 mm, αλλά και στο μεταξόνιο των 2,9 m(+68 mm) και τους μικρούς προβόλους. Σημειώστε πως το πλάτος έχει αυξηθεί στα 1,86 m (+13 mm), ενώ το ύψος έχει διατηρηθεί χαμηλά στα 1,410 mm και κάπως έτσι επιτυγχάνεται ένας χαμηλός συντελεστής (Cd 0.27), συνδυαστικά πάντα με κάποιες έξυπνες σχεδιαστικές επιλογές, όπως οι ενσωματωμένες χειρολαβές στις πόρτες με διακόπτες αφής.

Και εάν στο αμάξωμα σχεδιαστικά δεν έχει αλλάξει κάτι δραματικά με τον προκάτοχο, στο εσωτερικό υπάρχουν περισσότερες αλλαγές αναβαθμίζοντας σημαντικά το γερμανικό μοντέλο. Η ψηφιοποίηση βρίσκει την πλήρη εφαρμογή της, προκειμένου να αυξάνει η αλληλεπίδραση των επιβατών με το όχημα μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής E³. Εξού   και η υιοθέτηση της λεπτής, ανεξάρτητης πανοραμικής οθόνης Audi MMI με κυρτή σχεδίαση και τεχνολογία OLED. Ενσωματώνει το virtual cockpit της Audi με διαγώνιο οθόνης 11,9 ΄΄ και την οθόνη αφής MMI των 14,5 ΄΄, ενώ προαιρετικά, όπως στο αυτοκίνητο δοκιμής, διατίθεται μία ακόμα οθόνη 10,9΄΄ εμπρός από τον συνοδηγό. Το head-up display με τη βελτιστοποιημένη λειτουργία συμπληρώνει ένα πλήρες σύστημα πληροφόρησης για τον οδηγό.

Εξυπακούεται πως σε ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, κατασκευασμένο από έναν παραδοσιακό premium κατασκευαστή, όπως η Audi, η ποιότητα των υλικών είναι από το πάνω ράφι, η συναρμογή υποδειγματική και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, αναφορικά με την αίσθηση πολυτέλειας και τα παρεχόμενα επίπεδα άνεσης που προσφέρει. Αναπαυτικά και με σωστή στήριξη τα καθίσματα, εξαιρετική εργονομία και η γενικότερη αίσθηση της άνεσης χώρων (πορτμπαγκάζ: 417-1.271 L), όπως και ότι βρίσκεσαι σε ένα μεγάλο και στιβαρό αυτοκίνητο.

Καινοτομικό μικροϋβριδικό σύστημα

Τεχνικά μιλώντας, η Audi εισάγει μια νέα υβριδική τεχνολογία 48V (mild hybrid) με την ονομασία Plus, με τη  διαφορά εδώ ότι στο σύστημα μίζα-εναλλάκτης προστίθεται και ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας 18kW(24 PS)/230 Nm (με μπαταρία 1,7 kWh) για να συνεπικουρήσει τον θερμικό κινητήρα, κυρίως σε αστικό περιβάλλον, και όχι για να προσφέρει αμιγώς ηλεκτροκίνηση. Και κάπως έτσι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του 2.0 TDI με την τεχνολογία ΜΗEV Plus περιορίζεται σε χαμηλές εκπομπές, ιδίως σε αστικό περιβάλλον, όπου το Α5 με αμάξωμα που σε βάρος πλησιάζει τους 2 τόνους μπορεί να κινηθεί με μέση κατανάλωση τα 5,8 L, ενώ και στον αυτοκινητόδρομο πολύ δύσκολα ο δείκτης θα ανεβεί πάνω από τα 6 L, τη στιγμή που οι εκπομπές ρύπων CO2 περιορίζονται στα 133 gr. Σε ό,τι αφορά στην απόδοσή του, η μέγιστη ισχύς του 2.0 TDI ανέρχεται στους 204 PS/3.800 rpm και η ροπή στρέψης στα 400 Nm μόλις από τις 1.750 rpm. Το πετρελαιοκίνητο μοτέρ δεν δείχνει να… ζορίζεται με τα 1.885 kg του αμαξώματος, μιας και το σπριντ πραγματοποιείται σε μόλις 6,9 sec και η τελική ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει φτάνει στα 241 km/h. Αξίζει να τονίσουμε ότι προκειμένου να επιτυγχάνεται βελτιστοποιημένη καύση, αυτός ο προηγμένος ντήζελ διαθέτει αισθητήρα πίεσης κυλίνδρου, όπως και σύστημα TwinDosing για τον έλεγχο των εκπομπών καυσαερίων και δύο άξονες εξισορρόπησης κραδασμών για ομαλή λειτουργία.

Οδηγώντας

Στην πράξη, το γερμανικό μοντέλο δικαιολογεί απόλυτα τον χαρακτήρα τού τίτλου τού κειμένου και είναι το ιδανικό όχημα για κάποιον που ψάχνει ένα γρήγορο μοντέρνο σεντάν με πολύ χαμηλή κατανάλωση και ασύγκριτη αυτονομία. Το Α5 σε αστικό περιβάλλον, λόγω διαστάσεων, στρεσάρεται και ξεδιπλώνει τον χαρακτήρα του στον αυτοκινητόδρομο, όπου θα ταξιδέψει τους επιβάτες του με τα χαρακτηριστικά μιας πραγματικής λιμουζίνας, αποκόπτοντάς τους εντελώς από το εξωτερικό περιβάλλον. Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport μαζί με την αλλαγή χαρτογράφησης του κινητήρα, το πλαίσιο (είναι το S-Line με τη χαμηλωμένη κατά 2 cm ανάρτηση) σκληραίνει, κάτι που θα εκτιμηθεί δεόντως σε μια ορεινή διαδρομή. Ανεξαρτήτως της ποιότητας της ασφάλτου, το Α5 δεν θα ξεφύγει της πορείας του και αυτό οφείλεται και στο σύστημα Quattro που δεν επιτρέπει την απώλεια πρόσφυσης. Εξαιρετικό σε απόκριση το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, για το οποίο (όπως και στο σύστημα Quattro) η τοποθέτησή του μικρού ηλεκτροκινητήρα ακριβώς πίσω του (και συνδεμένο με τον άξονα μετάδοσης), απέτρεψε οποιαδήποτε τροποποίηση που θα αλλοίωνε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά. Υψηλό βαθμό παίρνει και η πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης, όπως και τα αποδοτικά φρένα, ακόμα και στη  σκληρή χρήση.

Συμπερασματικά, η Audi με το νέο Α5 επιδεικνύει το ταλέντο της στην κατασκευή fun-to-drive μπερλινών, ακόμα και όταν εφοδιάζονται με ντήζελ κινητήρες, κεφαλαιοποιώντας τη γνώση της και το τεράστιο τεχνολογικό της οπλοστάσιο. Το γερμανικό σεντάν είναι μια πρώτης τάξεως επιλογή για όποιον θέλει να ξεφύγει από τα πολυφορεμένα SUV, χωρίς να χάσει κάτι σημαντικό σε χώρους/πρακτικότητα, κερδίζοντας περισσότερα στον τομέα της οδηγικής ικανοποίησης. Επιπλέον, η έκδοση με τον 2.0 TDI εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση και τεράστια αυτονομία και είναι η εξαίρετη επιλογή για κάποιον που ταξιδεύει πολύ και του αρέσει η οδήγηση. Προϋπόθεση, βέβαια, τα 64.980 € για το A5 2.0 TDI S tronic με το σύστημα Quattro… Ως γνωστόν, όλα τα καλά κοστίζουν!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI A5 Sedan TDI quattro S tronic 204 PS MHEV 2025   TIMH €64.980   ΤΕΛΗ €85,12

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.968, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 150(204)/3.800  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, μόνιμη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,9 sec, τελική 241 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,1 L/100km, 133 g/km

AUDI A5 Sedan TDI quattro S tronic 204 PS MHEV 2025

ΥΠΕΡ ΕΝΑ ΔΥΝΑΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΙΔΑΝΙΚΟ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΩΡΑ ΤΑΞΙΔΙΑ.

ΚΑΤΑ ΚΡΟΤΑΛΙΣΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΧΑΜΗΛΑ, ΤΙΜΗ.