Respect λοιπόν στο supermini της Dacia που εξακολουθεί να πηγαίνει «τρένο» σε πωλήσεις έχοντας καθιερωθεί ως ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Dacia, με την έκδοση Stepway να προσθέτει έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα. Η τρίτη γενιά του μοντέλου, που παρουσιάστηκε το 2020, βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του Renault Group, προσφέροντας καλή ασφάλεια και άνεση. Η έκδοση Expression του Stepway έρχεται με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μαύρα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών και έξυπνες ράγιες οροφής που μετατρέπονται σε εγκάρσιες μπάρες. Οι διαστάσεις του είναι 4.099 mm σε μήκος, 1.848 mm σε πλάτος και 1.587 mm σε ύψος, με μεταξόνιο 2.604 mm, προσφέροντας –επομένως- ευρυχωρία και πρακτικότητα, καθώς είναι υπέρτερο από πολλά αυτοκίνητα της κατηγορίας και με χώρο αποσκευών στα 410 L.
Το εσωτερικό του όπως και όλα τα Dacia αυτού του πλανήτη, διακρίνεται για την απλότητα και την εργονομία του. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, προσφέροντας καλή ορατότητα, ενώ η καμπίνα διαθέτει αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους. Η δε ποιότητα των υλικών που απαρτίζεται κυρίως από σκληρά, σκούρα πλαστικά είναι ικανοποιητική για την κατηγορία, με έμφαση –όπως πάντα- στη λειτουργικότητα και την αντοχή έχοντας κι εδώ κι εκεί κάποιες πινελιές από ωραίες, ανθεκτικές επενδύσεις. Το απλό στην όψη και βασικό σε δομή σύστημα πολυμέσων Media Display με οθόνη αφής 8” υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay, ενώ ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, καθώς και την σουίτα GSR2 ενισχύοντας την άνεση και την ασφάλεια κατά την οδήγηση.
Κάτω από το καπό, το Sandero Stepway TCe 90 εξοπλίζεται με τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα 999 cc, του Renault Group με έμμεσο ψεκασμό και καδένα χρονισμού, αποδίδοντας 90 PS στις 4.500 rpm και 142 Nm ροπής από τις 1.750 έως τις 4.500 rpm χωρίς κάποιο υβριδικό σύστημα. Κι ενώ θα περίμενε κανείς κάποια διπλοσύμπλεκτη λύση μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός τροχούς, το κιβώτιο ταχυτήτων αυτής της έκδοσης είναι τύπου CVT. Εννοείται ότι η επιτάχυνση από 0-100 km/h δεν είναι hot καθώς πραγματοποιείται σε 14,2 sec, η ρεπρίζ 80-120 km/h σε 12,6 sec (το manual είναι πιο νευρικό) αλλά το πρώτο χιλιόμετρο από στάση με το κιβώτιο CVT κλείνει σε 33,6 sec, μόλις ένα δέκατο βραδύτερο του manual, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 163 km/h. Ο επιλογέας έχει μια κάποια κοντή λύση με την επιλογή «Low», υπάρχει και επιλογή Eco για πιο οικολογική κίνηση και έτερον ουδέν σε παραμετροποίηση αλλά ένα casual αυτοκίνητο δε θέλει και πολλά. Οδηγικά, το Stepway δίνει έμφαση στην άνεση και την ευκολία χρήσης με το εν λόγω κιβώτιο το οποίο βέβαια όπως είναι αναμενόμενο αφήνει την αίσθηση της μέτριας επιτάχυνσης και του κάποιου θορύβου.
Η ανάρτηση ως είθισται για Sandero απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 201 mm (!) επιτρέπει την κίνηση σε ελαφριά εκτός δρόμου διαδρομές με τη βοήθεια μιας τετράδας Hankook Ventus Prime 3 διαστάσεων 205/60-R16 που βοηθούν στην σχετική άνεση. Η οδική συμπεριφορά είναι προβλέψιμη ίσως όχι ιδιαίτερα διασκεδαστική με το τιμόνι να προσφέρει μια κάποια αίσθηση ακριβείας. Η δε μέση κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται μεταξύ 5,5 και 6,5 L/100 km ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, αλλά μόνον με ήπιο ρυθμό οδήγησης. Συνολικά, το Dacia Sandero Stepway TCe 90 CVT αποτελεί μια ενδιαφέρουσα επιλογή για όσους αναζητούν ένα οικονομικό, πρακτικό και ευέλικτο crossover, ιδανικό για την καθημερινή μετακίνηση στην πόλη και όχι μόνο από ένα όνομα που πλέον εμπιστεύονται όλοι.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
_77761_464194_type15015.jpg)
ΜΟΝΤΕΛΟ DACIA SANDERO STEPWAY TCe 90 CVT 2025 TIMH €19.590 ΤΕΛΗ €98
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 67(90)4.500-5.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 142/1.750-4.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 14,2 sec, τελική 163 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 140 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΑΝΕΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
ΚΑΤΑ ΘΟΡΥΒΟΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ.