Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ford επαναφέρει ένα ιστορικό όνομα από ένα coupé μοντέλο της στη μορφή ενός SUV. Για την ακρίβεια, είναι η τρίτη φορά. Η πρώτη αφορούσε στο Ford Puma και η συνέχεια πέρασε στο μέτωπο των ηλεκτροκίνητων SUV με τη Mustang Mach-E. Φαίνεται πως η συνταγή πέτυχε και η Ford έκανε και τρίτο κτύπημα. Αυτήν τη φορά αναβιώνοντας το Capri. Από τη στιγμή που έγινε η αποκάλυψη του μοντέλου, γράφτηκαν πολλά σχόλια αναφορικά με την επιλογή ονομασίας. Σύμφωνα με τη Ford, η φυσική συνέχεια του αρχέτυπου Capri με βάση την εξελικτική πορεία θα μπορούσε να είναι το μοντέλο που βλέπετε σε αυτές τις σελίδες.
Η αλήθεια είναι πως σε σύγκριση με το Capri οι ομοιότητες σταματούν σε κάποιες σχεδιαστικές παραπομπές. Σαφώς και πρόκειται για ένα SUV (απόσταση πατώματος από το έδαφος στα 190 mm) με δυναμική σχεδίαση και σπορ στοιχεία στη συμπεριφορά του, αλλά αυτό δεν το κάνει απαραίτητα απόγονο του Capri. Από την άλλη, αν θεωρήσουμε πως το Capri δεν θα ήταν δυνατόν να επανέλθει στη μορφή που το ξέραμε… το προτιμούμε ως ονομασία για το νέο δημιούργημα της Ford!
Cool
Η εμφάνιση του νέου Capri είναι cool. Δεν θα το μπερδέψεις με κάτι άλλο στον δρόμο, μιας και έχει ισχυρή προσωπικότητα. Ειδικά, μάλιστα, στη φωτεινή κίτρινη απόχρωση Vivid Yellow δηλώνει μια μοναδική εξωστρέφεια και δεν ντρέπεται να προβάλει κάθε γωνία του αμαξώματός του και καλά κάνει. Το παρελθόν συνδυάζεται με το μέλλον με πολύ πετυχημένο τρόπο. Δείτε, για παράδειγμα, τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Αποτελούνται από διπλά σώματα σε κάθε γωνία του αμαξώματος και νοητά ενώνονται με μια μαύρη λωρίδα. Το σύνολο παραπέμπει ξεκάθαρα στο Capri του 1969, με τη σωστή δόση εκμοντερνισμού που επιβάλλει η εποχή μας. Στο πλαίσιο της σχεδιαστικής γέφυρας με το παρελθόν, το πίσω μέρος της οροφής έχει έντονη κλίση, όπως σε ένα coupé, ενώ και το κόψιμο του καπό θυμίζει το πρώτο Capri. Οι μαύρες εμπρός κολόνες σε συνδυασμό με τα μαύρα πλαίσια των παραθύρων κάνουν την οροφή να μοιάζει πως αιωρείται, ενώ η έντονη κλίση στο πίσω μέρος θυμίζει coupé αμάξωμα. Την εικόνα συμπληρώνουν οι εντυπωσιακοί σε διαστάσεις τροχοί.
Πρέπει να τους δεις από κοντά για να καταλάβεις το μέγεθός τους, αλλά και της κατασκευής συνολικά που η αλήθεια είναι ότι στις φωτογραφίες δείχνει μικρότερη. Έχει πληθωρικές διαστάσεις το νέο Capri και για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης είναι 8 cm μικρότερο και μόλις 1 cm πιο στενό σε σύγκριση με μια Mustang Mach-E. Σημειώστε, πάντως, ότι οι extra τροχοί των 21” του αυτοκινήτου της δοκιμής μας φορούσαν ελαστικά Continental EcoContact 6Q, 235/45-R21 εμπρός και 255/40-R21 πίσω. Οι στάνταρ τροχοί της έκδοσης των 340 PS είναι 20” με ιδίου φάρδους ελαστικά, μία επιλογή που προτιμούμε για την ελληνική πραγματικότητα.
Cooler
H ευφάνταστη εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Η φιλοσοφία της μινιμαλιστικής σχεδίασης στα καλύτερά της. Οι φυσικοί διακόπτες είναι ελάχιστοι, ωστόσο η εργονομία δεν είναι προβληματική, όπως σε πολλές παρόμοιες περιπτώσεις. Μόνον η έλλειψη ξεχωριστών διακοπτών για τα πίσω παράθυρα στην πόρτα του οδηγού μάς προβλημάτισε. Το πολυεπίπεδο ταμπλώ με τις ευθείες γραμμές και τη διχρωμία σε συνδυασμό μαύρο-γκρι κολακεύει την κατασκευή. Έχει ευφάνταστη σχεδίαση χωρίς να κουράζει και προσδίδει premium αέρα. Τα πλαστικά κατά κύριο λόγο είναι μαλακά στις επιφάνειες με τις οποίες έρχονται σε επαφή τα χέρια και οι επενδύσεις ποιοτικές. Το πάνω μέρος του ταμπλώ είναι επενδεδυμένο με σκληρό πλαστικό, αλλά αυτό είναι κάτι που στην πράξη περνάει απαρατήρητο, ενώ ένα μεγάλο μέρος καλύπτεται από το εντυπωσιακό σύστημα ήχου της B&O. Αδιαμφησβήτητο highlight αποτελεί η εντυπωσιακή οθόνη αφής των 14,6” της οποίας μπορείς με μηχανικό τρόπο να αλλάξεις την κλίση. Στην πράξη αποδεικνύεται έξυπνη και πρακτική ιδέα μιας και δίνει τη δυνατότητα σε κάθε οδηγό να φέρει την οθόνη στο σημείο που τον βολεύει. Όπως είναι αναμενόμενο, δίνει τη δυνατότητα εύκολης και άμεσης πρόσβασης στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας όσον αφορά στη συνδεσιμότητα και στα συστήματα ελέγχου του οχήματος μέσα από ένα λειτουργικό και εύχρηστο περιβάλλον πλοήγησης.
Ωστόσο, η Ford δεν έπεσε στην παγίδα να ενσωματώσει και τον πίνακα οργάνων στην κεντρική οθόνη πολυμέσων. Έτσι, εμπρός από τον οδηγό υπάρχει μια μικρή οθόνη που δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ συνδυάζεται και με head up display στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, που αποτελεί μέρος του extra πακέτου Driver Assistance Pack. Ο στάνταρ εξοπλισμός είναι υπερπλήρης, ενώ η έκδοση της δοκιμής μας, που ονομάζεται Premium, περιλαμβάνει πλήρως δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα (η έκδοση Style έχει συνδυασμό δέρμα-ύφασμα), ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία απόδοσης 480W, καθώς και ατμοσφαιρικό φωτισμό 10 χρωμάτων σε 7 σημεία της καμπίνας με ένταση που ρυθμίζεται. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για δύο επιβάτες εμπρός. Πίσω θα καθίσουν άνετα τρεις, μιας και απουσιάζει πλήρως το μεσαίο τούνελ. Εντυπωσιακοί είναι και οι χώροι για μικροαντικείμενα, με αποκορύφωμα τον χώρο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που η Ford ονομάζει MegaConsole και φτάνει στα 17 L! Παραπάνω από επαρκής είναι και ο χώρος αποσκευών, με τα 567 L στην έκδοση Premium (572 η έκδοση Style), τα οποία, όμως, γίνονται 627 και 622 L, αντίστοιχα, αν αφαιρέσεις την εταζέρα.
Τετρακίνητο και γρήγορο
Όπως ίσως έχετε καταλάβει από τον τίτλο, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση, με 340 PS, τελική ταχύτητα 180 km/h και εντυπωσιακές επιταχύνσεις με 0-100 km/h σε μόλις 5,3 sec. Κάτω από τις λαμαρίνες βρίσκονται δύο ηλεκτροκινητήρες –ένας σε κάθε άξονα– και ανάμεσά τους μια μπαταρία με χωρητικότητα 79 kWh. Πρόκειται για την κορυφαία έκδοση στην γκάμα του Capri, μιας και υπάρχουν ακόμα δύο εκδόσεις με την κίνηση πίσω πιο προσιτές και με μικρότερες ιπποδυνάμεις. Δεν θα εμβαθύνουμε στα τεχνικά ιδιαίτερα, μιας και αυτό το κομμάτι θα διαβάσετε στο Tech Facts, όμως αξίζει να τονίσουμε πως το αυτοκίνητο βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ του Group VW. Ωστόσο, έχει γίνει αρκετή δουλειά, ώστε το Capri να έχει οδηγικό χαρακτήρα Ford.
DriveslikeaFord
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζουν τα πολύ καλά καθίσματα, με το μονοκόμματο προσκέφαλο, αλλά και η δυνατότητα ρυθμίσεων ηλεκτρικά σε όλες τις κατευθύνσεις. Έχουν, μάλιστα, και μασάζ, που αποτελεί εξαιρετική συντροφιά στους πηγμένους δρόμους της πόλης. Τοποθετείσαι μέσα στο αυτοκίνητο με εξαιρετικό, όμως, αίσθημα ευρυχωρίας. Όλα βρίσκονται γύρω σου σε σωστή απόσταση, οπότε περιστρέφοντας τον μοχλοδιακόπτη στη δεξιά πλευρά του τιμονιού ξεκινάς. Θέλει, ωστόσο, μια κάποια συνήθεια το γεγονός ότι οι υαλοκαθαριστήρες ρυθμίζονται από τον μοχλοδιακόπτη στα αριστερά, μιας και το χέρι πάει αυθόρμητα δεξιά! Το τετραγωνισμένο τιμόνι πέφτει μέσα στα χέρια σου, ενώ όμορφη λεπτομέρεια αποτελεί η ασημένια κάθετη ακτίνα με τις δύο τρύπες, εμπνευσμένη από το πρωτότυπο Capri. Θα προτιμούσαμε, ωστόσο, τα πλήκτρα στις οριζόντιες ακτίνες του τιμονιού να έχουν και αυτά ρετρό χαρακτήρα με φυσικά μπουτόν και όχι αφής.
Η πρώτη αίσθηση έχει να κάνει με εκείνην ενός φιλικού γίγαντα. Κινείται πολύ άνετα στους δρόμους της πόλης μετατρέποντας ακόμα και τις πιο βαρετές διαδρομές σε μια ευχάριστη εμπειρία. Αν, πάντως, στενέψουν οι δρόμοι, θέλει λίγο συνήθεια ο υπολογισμός του όγκου, μιας και τα ψηλά φτερά σε συνδυασμό με τις παχιές κολόνες κρύβουν μέρος από την ορατότητα στα πλάγια. Το περιβάλλον, όμως, είναι εξαιρετικό. Πολύ καλή ποιότητα κύλισης και κορυφαία μόνωση από τους εξωτερικούς θορύβους δημιουργούν ένα κλίμα που συναντάς κυρίως σε premium κατασκευές. Η ανάρτηση καταφέρνει να μην περνάει κραδασμούς στο εσωτερικό, ωστόσο διαβάζει λίγο παραπάνω από όσο θα θέλαμε τις ανωμαλίες. Αυτό σίγουρα βελτιώνεται με τους βασικούς τροχούς των 20”, που συνδυάζονται με ελαστικά μεγαλύτερου προφίλ. Πάντως, οι τροχοί δεν χάνουν ποτέ την επαφή τους με τον δρόμο διασφαλίζοντας τη σταθερότητα. Στον ανοικτό δρόμο είναι, επίσης, πολύ ευχάριστο. Στιβαρό πάτημα, απουσία θορύβου από τον δρόμο και δύναμη, όποτε το χρειαστείς. Προσπερνάς με τη σκέψη και διατηρείς ένα σβέλτο ρυθμό χωρίς κόπο. Απολαμβάνεις και το όμορφο περιβάλλον, αλλά και την ευρυχωρία, οπότε το ταξίδι γίνεται μια όμορφη εμπειρία μαζί του. Το ταξίδι, ωστόσο, απαιτεί και καλή αυτονομία. Τις κρύες μέρες της δοκιμής δεν είδαμε την αυτονομία των 592 km, αλλά τα 550 km είναι εφικτό νούμερο. Ωστόσο, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας επηρεαζόταν αρκετά από τη χρήση του καλοριφέρ. Θεωρούμε πως από τη λίστα των εξτρά η επιλογή της αντλίας θερμότητας πρέπει να είναι εκ των ων ουκ άνευ, μιας και το κόστος της δεν είναι απαγορευτικό (1.300 €) και θα μειώσει τις απώλειες αυτονομίας. Στις στριφτερές διαδρομές αμέσως συνειδητοποιείς πως πρόκειται για ένα φιλικό σε αντιδράσεις αυτοκίνητο. Δεν θα σε τρομάξει, δεν θα σε φοβίσει, ακόμα και αν το πιέσεις. Όσο, βέβαια, ο ρυθμός ανεβαίνει, το αμάξωμα αρχίζει να παίρνει κλίσεις προειδοποιώντας τον οδηγό για τα όρια. Το σύνολο διαχειρίζεται το βάρος των δύο τόνων με πολύ αποτελεσματικό τρόπο, το ζύγισμα δείχνει πολύ καλό, ενώ ποτέ δεν θα νιώσεις το μεγάλο αμάξωμα να πλέει. Μια ακόμα πιο σκληρή ανάρτηση θα ξεκλείδωνε τις πολύ μεγάλες δυνατότητες του πλαισίου και των υψηλών επιπέδων πρόσφυσης που η τετρακίνηση εγγυάται. Στα πολύ θετικά και η αμεσότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης, που κάνουν τη σβέλτη οδήγηση ακόμα πιο ευχάριστη.
Με άποψη
Το νέο Ford Capri είναι ένα ηλεκτρικό SUV που καταφέρνει να έχει έντονη προσωπικότητα ακόμα και αν στερείται θερμικού κινητήρα που δεδομένα τονίζει το χαρακτήρα ενός μοντέλου. Φαίνεται πως έχει σχεδιαστεί από ανθρώπους με όρεξη και δυναμισμό συνδυάζοντας το μοντέρνο με κάποιες αναφορές στο παρελθόν. Η καμπίνα διακρίνεται για την αίσθηση ποιότητας και τον πληρέστατο εξοπλισμό που κάνει την συμβίωση μαζί του μια ευχάριστη εμπειρία. Έχει πολύ καλούς χώρους για επιβάτες, αντικείμενα, αλλά και αποσκευές. Οι επιδόσεις του είναι εξαιρετικές και ρεαλιστικά η δύναμη είναι υπεραρκετή για τον δρόμο. Στην πόλη είναι πολύ ευχάριστο, ενώ δεν θα πει όχι σε μια εκδρομή, αλλά και μια στριφτερή διαδρομή ως γνήσio –οδηγικά- Ford. Τα ηλεκτρικά συνεχώς βελτιώνονται και το Capri συνιστά μια τρανή απόδειξη.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
_77761_464102_type15015.jpg)
ΜΟΝΤΕΛΟ Ford CAPRI AWD 340PS 79 kWh 2025 TIMH €48.700 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2: ΕΜΠΡΟΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ / ΠΙΣΩ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 250(340) ΡΟΠΗ Nm/rpm 679
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,3 sec, τελική 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 15,8 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΧΩΡΟΙ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ.
ΚΑΤΑ ΑΝΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΟΧΟΥΣ 21”, ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΝΤΛΙΑΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.