Test Drive: Το MINI Aceman SE 218PS είναι ένα crossover που... ηλεκτρίζει


Το Mini Aceman ήρθε μεταξύ συζητήσεων και… ξαναμοιράσματος της τράπουλας στην κατηγορία των SUV και crossovers για να φέρει όχι «μία από τα ίδια», αλλά κάτι νέο που, όμως, δείχνει γνώριμο και πάντα… Mini.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 6/4/2025

Βλέπετε, το Aceman είναι το πρώτο ηλεκτρικό crossover σε αυτή την κατηγορία και φέρνει, όπως πάντα για Mini, στυλ, τεχνολογία, μια ηλεκτρική καρδιά και την καρτίστικη οδική συμπεριφορά που πάντα (αλλά πάντα!) περιμένεις. Ένα αυτοκίνητο που δεν είναι ούτε πολύ μεγάλο ούτε πολύ μικρό κάνοντας μια ηχηρή, αλλά… αθόρυβη (ηλεκτρικό, γαρ!) σχεδιαστική δήλωση. Με μήκος 4,07 m, πλάτος 1,75 m και ύψος 1,50 m, το Aceman καταφέρνει να χωρέσει πέντε επιβάτες και 300 L αποσκευών, που φτάνει στα 1.005 L με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, αποτελώντας τον χαμένο κρίκο ανάμεσα στο έστω-και-ελάχιστα-μικρότερο Cooper των 4,03 m και στο πολύ-μεγάλο-πια Countryman των 4,45 m, αλλά έχοντας το γονίδιο του compact από το πρώτο και του SUV από το δεύτερο: προσφέρει, έτσι, ουσιαστικά μια crossover εναλλακτική για όσους θέλουν την αίσθηση Μini, αλλά με λίγη παραπάνω πρακτικότητα.

Σας μπερδέψαμε; Ελπίζουμε να μη σας βάλαμε στην πρίζα. Το Aceman δεν θα μπορούσε παρά να δείχνει φρέσκο, δυναμικό και trendy. Με το αναγνωρίσιμο πλαίσιο μάσκας, γωνιώδη LED φωτιστικά σώματα για έξτρα σπορτίφ χαρακτήρα, αλλά και οι τις απαραίτητες μαύρες ματ ποδιές, τις ράγιες οροφής και τους μεγάλους  τροχούς (Goodyear 225/40-R19 Assurance) που δίνουν κάτι από… «τζιπάκι» μαζί με αυτό το κοραλλί κόκκινο χρώμα είναι σαν… sneakers που απλώς τα φοράς. Κι έτσι είναι.

Trendy όσο κανένα

Διότι, ανοίγοντας τις πόρτες, σε υποδέχεται ένα υφασμάτινο εσωτερικό με vegan επενδύσεις όλα ταιριασμένα για να πάρουν Όσκαρ πρωτότυπου mix and match. Δείτε τις ραφές στα καθίσματα ή τη διχρωμία του ταμπλώ. Μπαίνοντας, λοιπόν, στο μάλλον χαμηλά τοποθετημένο σαλόνι, συναντάμε ένα εσωτερικό που φωνάζει «MINI» νέας εσοδείας. Σαφώς και το κυρίαρχο στοιχείο είναι η μεγάλη, στρογγυλή OLED οθόνη των 9,4” στο κέντρο του ταμπλώ, η οποία φιλοξενεί το τελευταίας γενιάς σύστημα infotainment της Μini, βασισμένο Operating System 9 της φίρμας. Η εμπειρία χρήστη είναι εμπλουτισμένη με έξι διαφορετικά Μini Experience Modes, (Go-Kart Mode, Vivid Mode, Core Mode, Green Mode, Timeless Mode, Balance Mode και Trail Mode) που αλλάζουν όχι μόνο τα γραφικά της οθόνης, αλλά και τον εσωτερικό φωτισμό, δημιουργώντας διαφορετική ατμόσφαιρα στην καμπίνα.

Ευτυχώς, υπάρχουν ακόμα κάποιοι φυσικοί διακόπτες που προσφέρουν μια ευκολία στην αμεσότητα χειρισμών, αλλά, ειλικρινά, πέρα από τα ευφάνταστα κινούμενα γραφικά και την ποιότητα υλικών (πολλά από αυτά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι βιώσιμα, αλλά στο σύνολό τους δείχνουν υψηλής ποιότητας, συνδυάζοντας το eco-friendly με το premium του πράγματος) η σχεδίαση είναι πιο νεανική από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο εκεί έξω.

H μεγάλη οθόνη είναι σαν το  «καθρέφτη, καθρεφτάκι μου», όχι μόνο γιατί αντανακλά πολύ το φως του ηλίου, αλλά επειδή το κυκλικό του σχήμα κάτι τέτοιο θυμίζει, απεικονίζοντας τα πάντα με όμορφα γραφικά που, όμως, δεν είναι πάντα δομημένα με συγκρότηση. Θέλει, λοιπόν, χρόνο να εξοικειωθείς με όλα όσα προσφέρει το σύστημα, και είναι πολλά όλα αυτά και καλά. Από απλές ρυθμίσεις μέχρι τον τρόπο διαχείρισης ενέργειας, πέδησης και τόσα άλλα. Από την άλλη, υπάρχει ο Intelligent Personal Assistant που μαθαίνει συνεχώς μέσω διαλόγου και είναι σε θέση να αναλαμβάνει καθημερινές εργασίες σε διαδρομές που επαναλαμβάνονται τακτικά για να σας απλοποιήσει τις διαδικασίες. Κάτι είναι κι αυτό!

Μικρή μπαταρία

Η ηλεκτρική φύση του μοντέλου προβλέπει την ύπαρξη μιας μπαταρίας ενεργειακής χωρητικότητας 54,2 kWh στο δάπεδο του αυτοκινήτου (φαίνεται αυτό από την καμπύλη που σχηματίζεται στον χώρο για τα πόδια των εμπρός επιβατών) και ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται μπροστά, όπως, άλλωστε, και οι κινητήριοι τροχοί, οριοθετούν το σχήμα κίνησης των Mini της νέας (ή άλλης) εποχής. Η αυτονομία φτάνει έως τα 406 km (στον κύκλο WLTP), κάνοντας το Aceman ιδανικό όχι μόνο για την πόλη, αλλά και για αποδράσεις κάπου εδώ κοντά. Η φόρτιση μπορεί να γίνει με ταχυφορτιστή DC έως 95 kW, επιτρέποντας την επαναφόρτιση της μπαταρίας από 10% σε 80% σε μόλις 30 min.

Με 218 PS, ροπή 330 Nm και 0-100 km/h σε 7,1 sec θαρρείς ότι έχεις κάποιο δυνατό, βενζινάτο Cooper S, μέχρι να δεις την τελική ταχύτητα των 170 km/h για να σε προσγειώσει. Επιλογέα μην αναζητήσετε, καθόσον μονοτάχυτο το Aceman, αλλά υπάρχει ένα μικρό joystick το οποίο ρυθμίζει την κίνηση εμπρός πίσω και τη συνθήκη Brake για one-pedal braking. Εντέλει, έτσι όπως πάει, θα αλλάζουμε όχι ταχύτητες, αλλά διαρκώς από D σε B για να μην πάει κανένα ηλεκτρόνιο χαμένο. Και όταν έρθει η ώρα της οδήγησης; Είναι συγκινητική και αξιοθαύμαστη η προσπάθεια των μηχανικών της Mini να προσομοιάσουν τις οδηγικές χάρες τόσων και τόσων  Mini με θερμικούς κινητήρες και 200+ ίππους.

Mini, όπως πάντα

Το ότι επιταχύνει γρήγορα το περιμένεις, καθόσον ηλεκτρικό, αλλά το να έχει τέτοιο τιμόνι, τέτοιο turn-in σε μια στροφή και να κρατά, να κρατά και μετά να κρατά κι άλλο δεν το περιμένεις με τίποτα. Κι όμως, η Πάρνηθα είδε το Aceman να κόβει τις στροφές σε ευθείες, να κρατιέται στις ιδανικές γραμμές και να μένει βιδωμένο στη γαρμπιλάτη άσφαλτο με υποδειγματική πειθαρχία (γερμανική, θα πούμε, κι ας είναι βρετανική η φίρμα, ξέρετε τώρα). Με τέτοια εχέγγυα, λοιπόν, τα καθίσματα είναι οριακά σπορ, καθώς ίσα που κρατούν τα πλευρά. Η ρύθμιση τούτη, αν και ενίοτε σκληρή, προβλέπει αντιστρεπτικές ικανής διαμέτρου και λόγω μπαταριών ένα εξαιρετικά άκαμπο αμάξωμα που συντελεί καταλυτικά στη σωστή ρύθμιση και προβλέψιμη συμπεριφορά της ανάρτησης η οποία απαρτίζεται από γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Κι από φρένα; Κι από αυτά έχει καλά το Aceman και με την κατανάλωση καλά τα πάει. Απλώς, η μπαταρία είναι οριακής χωρητικότητας, διότι, όπως συμβαίνει με τα πολλά άλογα, είναι γλυκό το γκάζι και τα 1.785 kg του συνόλου θα ήθελαν μερικές κιλοβατώρες παραπάνω.

Το MINI Aceman είναι πολλά πράγματα μαζί: ηλεκτρικό, crossover, premium και γεμάτο με τεχνολογία. Στοχεύει σε όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο compact, αλλά ευρύχωρο στο μέτρο του δυνατού, με βάση τη φιλοσοφία σχεδίασης, ευέλικτο και, όπως πάντα, με ξεχωριστή προσωπικότητα. Δεν είναι το καλύτερο για off road και δεν θα πάει μακρινά ταξίδια… μονοκοπανιά. Ζητώντας κάτι λιγότερο από 40.000 € χωρίς επιδοτήσεις και βάζοντας κάτι παραπάνω για τα πολλά και ωραία εξτραδάκια, έχει έναν μεγάλο αντίπαλο: το βενζινοκίνητο 5θυρο Mini Cooper S!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MINI Aceman SE 218PS 2025   TIMH €39.450   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ , Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 160(218)  ΡΟΠΗ Nm/rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,1 sec, τελική 170 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 14 kWh/100km, 0

MINI Aceman SE 218PS 2025

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΤΥΛ, ΔΙΑΚΟΣΜΟΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, ΧΩΡΟΙ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, ΤΙΜΗ.