Tesla Model Y Dual Motor Long Range 7-Seater: Δοκιμάζουμε το υπερπλήρες ηλεκτρικό SUV


Η Tesla εμπλουτίζει την γκάμα της με μία επιπλέον έκδοση του Model Y, η οποία διατηρεί, βεβαίως, όλα τα βασικά χαρακτηριστικά του πιο δημοφιλούς μοντέλου της, προσφέροντας, όμως, τώρα δύο επιπλέον θέσεις για επιβάτες,  στοιχείο που ενισχύει τον οικογενειακό χαρακτήρα του ταχύτατου, τετρακίνητου ηλεκτρικού SUV.

  • KEIMENO-ΦΩΤ.: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ
  • 12/1/2025

Οδηγώντας το Tesla Model Υ με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, αναρωτιέσαι για το ποιο είναι το βασικό κίνητρο που οδήγησε τους περισσότερους από δύο εκατομμύρια κατόχους του σε όλο τον κόσμο να το αγοράσουν, αναδεικνύοντάς το σε νούμερο ένα ως προς τις πωλήσεις μοντέλο για την Tesla. Επισήμως το Model Y είναι ένα D-SUV, βάσει της επίσημης κατηγοριοποίησης του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) – και η αλήθεια είναι ότι η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη στα 17,2 cm. Ωστόσο, το προφίλ του αυτοκινήτου δεν θα λέγαμε ότι είναι τόσο «χωμάτινο», παρ' όλο που υπάρχει επιλογή «υποβοήθηση εκτός δρόμου» στο μενού των ρυθμίσεων του συστήματος κίνησης.

Ενώ επιστρέφοντας στο αρχικό ερώτημα, θα λέγαμε ότι περισσότερο οι επιδόσεις (συμπεριλαμβανομένης της αυτονομίας) είναι αυτές που βαραίνουν στη ζυγαριά του υποψήφιου αγοραστή, παρά οι όποιες δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου. Αυτό το νιώθεις κάθε φορά που πατάς το γκάζι λίγο παραπάνω - κάθε φορά, δηλαδή, που νιώθεις ότι το σώμα σου κολλάει στην πλάτη του καθίσματος, καθώς αντιμετωπίζεις μια επιτάχυνση «αεροπορικού» τύπου. Είναι πολύ γρήγορο αυτό το Tesla, παρά τους δύο τόνους που ζυγίζει, ενώ, επιπλέον, στη Long Range εκδοχή του που οδηγούμε  προσφέρει (θεωρητικά τουλάχιστον) αυτονομία που ξεπερνά τα 500 km.

Μινιμαλιστική ευρυχωρία

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Η είσοδος στο εσωτερικό του Tesla σου αποκαλύπτει έναν άλλο κόσμο: εδώ βασιλεύει ο σχεδιαστικός μινιμαλισμός, από τη μία, αλλά και ο τεχνολογικός/ψηφιακός μαξιμαλισμός, από την άλλη. Αν δεν είσαι… ψυλλιασμένος, τότε σίγουρα θα σε ξενίσει η απουσία του κλασικού πίνακα οργάνων εμπρός από το τιμόνι, ενώ βλέποντας, μυρίζοντας και αγγίζοντας ό,τι υπάρχει γύρω σου αναπόφευκτα το μυαλό σου θα τρέξει σε παλαιότερη δήλωση στελέχους της Tesla: «Η ποιότητα μας δεν είναι premium, αλλά είναι αυτή που πρέπει!». Kαι, ναι!, είναι αυτή που πρέπει, με άφθονα μαλακά υλικά γύρω γύρω και δέρματα στα καθίσματα (στην περίπτωση του αυτοκίνητου της δοκιμής μας).

Το Model Y προσφέρει, λοιπόν, ένα σαλόνι που σε καμία περίπτωση δεν θα λέγαμε ότι σε απογοητεύει ποιοτικά, ενώ χωροταξικά σε κάνει να νιώθεις… αρχηγός! Και αυτό όχι μόνο γιατί τόσο εμπρός όσο και πίσω υπάρχει άφθονος χώρος για ψηλούς ενήλικες επιβάτες, αλλά και γιατί δεν παύεις να απολαμβάνεις –κάθε στιγμή– τον τρόπο που οι Αμερικανοί διαμόρφωσαν ένα τόσο πρακτικό εσωτερικό, με πολλούς και βολικότατους χώρους για μικρά και μεγάλα αντικείμενα, μια διπλή και πολύ σωστά τοποθετημένη θέση επαγωγικής φόρτισης κινητού στην κεντρική κονσόλα, κ.λπ. Υπάρχει, επίσης, και μπόλικος χώρος για αποσκευές τόσο πίσω, με ένα κλασσικό πορτμπαγκάζ που διαθέτει τις δικές του «έξτρα» κρυφές θήκες κάτω από το πάτωμα (ό,τι πρέπει για να βολέψεις καλώδιο φόρτισης, φαρμακείο, τρίγωνο, κ.λπ.), όσο και μπροστά, όπου κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ένας υπολογίσιμος χώρος για αξιοποίηση κατά το δοκούν.

Και, βέβαια, στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν δύο επιπλέον θέσεις σε μια τρίτη σειρά καθισμάτων –έχουμε να κάνουμε με το επταθέσιο Tesla Model Y–, οι οποίες, όμως, σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στην αισιόδοξη δήλωση της Tesla για επτά ενηλίκους… Όχι, αυτές οι δύο θέσεις είναι σαφώς «παιδικές». Υπό όρους, λοιπόν, επταθέσιο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ενδεχομένως βολεύει μια πολύτεκνη οικογένεια μια τέτοια πρόταση, πάντως το θετικό είναι ότι ακόμα και με όρθια δύο καθίσματα της τρίτης σειράς υπάρχει ακόμα χώρος για αποσκευές.

«Δίκοπος» ψηφιακός πλουραλισμός…

Περνώντας, τώρα, στον τεχνολογικό/ψηφιακό πλουραλισμό, δεν γίνεται να μην επισημάνουμε μια σειρά από εργονομικές αστοχίες. Ξεκινάμε από το γεγονός ότι εν κινήσει η μόνη ένδειξη που πραγματικά μπορείς να δεις με άνεση είναι αυτή της ταχύτητας κίνησης, στην επάνω αριστερή πλευρά του περίφημου «τάμπλετ», στο οποίο υπάρχει πάντα ένας μεγάλος χάρτης για το σύστημα πλοήγησης, αλλά αποτελεί μέρος ενός infotainment χωρίς Android Auto και Apple Car Play. Έχουμε, λοιπόν, μία μεγάλη οθόνη αφής, η οποία θα έλεγε κανείς ότι αποτελεί την πύλη του παραδείσου, καθώς με τη βοήθειά της κάνεις σχεδόν τα πάντα. Μόνο που κάποιες φορές χρειάζεται να… σταματήσεις το αυτοκίνητο, για να πλοηγηθείς στο όχι κακό μενού της – αν, φυσικά, δεν θέλεις να τρακάρεις. Σημειώστε ότι ακόμα και για να ρυθμίσεις του εξωτερικούς καθρέπτες πρέπει να καταφύγεις σε αυτήν…

Έχει, λοιπόν, δύο όψεις αυτό το θαυματουργό τάμπλετ, το οποίο προφανώς μειώνει το κόστος και ενδεχομένως δημιουργεί στον κάτοχο του αυτοκινήτου την αίσθηση ότι είναι ένας κάτοχος της υψηλής τεχνολογίας, ωστόσο για έναν οδηγό που θέλει να είναι επικεντρωμένος στο καθήκον, αυτός ο τρόπος χειρισμού των διαφόρων συστημάτων δεν είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει.

Τα παραπάνω δεν αναιρούν, βέβαια, το πλήθος και την ποιότητα της λειτουργίας των ομολογουμένως αποτελεσματικών προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), με τα οποία εφοδιάζεται το Model Y – η παρουσία των οποίων δεν είναι άσχετη από τα 5 αστέρια στα τεστ ασφαλείας του Euro NCAP.

Χαμηλές πτήσεις

Εν κινήσει, πέρα από τις έντονες επιταχύνσεις αεροπορικού –όπως ήδη είπαμε– τύπου, ο οδηγός απολαμβάνει, επίσης, την άνεση της οδήγησης ενός «αυτόματου» αυτοκινήτου, κάτι που συμβαίνει, άλλωστε, με όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχοντας τη δυνατότητα να ρυθμίσει κάποιες παραμέτρους του συστήματος κίνησης (όπως ο βαθμός επιβράδυνσης/ανάκτησης ενέργειας, όταν αφήνεις το γκάζι), αλλά αυτό γίνεται μόνο μέσω του γνωστού τάμπλετ – και όχι εν κινήσει. Δεν μπορείς, δηλαδή, να κάνεις προσομοίωση αλλαγής ταχυτήτων/«κατεβασμάτων» όταν οδηγείς – κάτι που συμβαίνει σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως τα Ioniq 5 και Audi Q6.

Πάντως, ακόμα και έτσι, έχοντας επιλέξει τη μέγιστη επιβράδυνση και έχοντας ρυθμίσει αντίστοιχα το βάρος του τιμονιού, η οδήγηση γίνεται εύκολα απολαυστική με το Tesla Model Y Dual Motor, εφόσον, φυσικά, υπάρχει η κατάλληλη διαδρομή. Το αυτοκίνητο δείχνει να πατάει πολύ καλά στους τέσσερις τροχούς του (Hankook Ventus S1 evo3 225/45-R19) προσφέροντας υψηλή πρόσφυση με συμπεριφορά ουδέτερη, που εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό του, ενώ τα φρένα δεν δείχνουν να κουράζονται εύκολα. Το τιμόνι είναι γρήγορο και προσφέρει καλή αίσθηση, ενώ αν το παρακάνεις και υπάρξει κάποια στιγμή απώλεια πρόσφυσης, τα ηλεκτρονικά θα κάνουν το θαύμα τους παρεμβαίνοντας εγκαίρως. Υψηλή ευστάθεια απολαμβάνει κανείς, τέλος, και στον αυτοκινητόδρομο.

Φτάνοντας στο… ταμείο, καταλαβαίνεις γιατί το Model Y είναι το αδιαμφισβήτητο best seller της Tesla. Με την τιμή του να ξεπερνά ελαφρά τις 50.000 €, το τετρακίνητο ηλεκτρικό SUV της δοκιμής μας προσφέρει επιδόσεις και αυτονομία ισάξιες προτάσεων που κοστίζουν έως και 30.000 € επιπλέον, ανώτερου επιπέδου πρακτικότητα και χώρους που δύσκολα συναγωνίζεται ο αντίπαλος – χωρίς οποιαδήποτε παραχώρηση στον τομέα της ασφάλειας! Ναι!,  δεν είναι premium η αίσθηση που προσφέρει, όμως ο εξοπλισμός του είναι πλουσιότατος και οδηγώντας το σε καμία περίπτωση δεν νιώθεις φτωχός συγγενής! Ενώ το γεγονός ότι η εργονομία του είναι οριακά προβληματική δεν ξέρουμε κατά πόσον είναι ικανό να ανατρέψει αυτήν τη value for money εικόνα που περιγράψαμε…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TESLA MODEL Y Motor Long Range 7Seater 2025   TIMH €52.970   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2, ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ 4 ΤΡΟΧΟΥΣ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 215+299  ΡΟΠΗ Nm/rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε sec, τελική km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 15,5 kWh/100km, 0

TESLA MODEL Y Motor Long Range 7Seater 2025

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΩΡΟΙ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ/ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΤΑΧΕΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗ, ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΓΡΗΓΟΡΟ ΤΙΜΟΝΙ, ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ (ΥΠΕΡΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ ΑΦΗΣ/ΤΑΜΠΛΕΤ), ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΙΣΩ ΠΑΡΜΠΡΙΖ, ΗΛΙΟΡΟΦΗ ΧΩΡΙΣ ΣΚΙΑΣΤΡΟ, «ΠΑΙΔΙΚΕΣ» ΟΙ ΔΥΟ ΕΞΤΡΑ ΘΕΣΕΙΣ.