Βλέπεις αρκετά Kamiq στον δρόμο και αυτό δεν είναι τυχαίο. Η συνταγή ήταν πετυχημένη. Ένα μαζεμένο σε διαστάσεις B-SUV το οποίο, όμως, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, έχει πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες, πρακτικό, ευέλικτο, νεανικό και οικονομικό στην κτήση και τη χρήση. Προσθέστε και την εμφάνιση με τις νεανικές πινελιές, που ταυτόχρονα δεν αποποιείται την οικογενειακή ταυτότητα και έχετε ολόκληρη τη συνταγή της επιτυχίας.
Kamiq 2024
Η ανανεωμένη γκάμα του Kamiq φέρνει αλλαγές στα επίπεδα εξοπλισμού, αισθητικές αναβαθμίσεις, αλλά και τον νέο κινητήρα 1,0 TSI EVO2 που πλέον από 110 PS αποδίδει 116 PS. Υπάρχει διαθέσιμο και με τον 1,5 TSI με 150 PS (αυτήν τη στιγμή δεν διατίθεται με τον 1,0 L των 95 PS), ωστόσο η έκδοση των 116 PS είναι αυτή που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον, μιας και συνδυάζει την καλή απόδοση με χαμηλά κόστη. Να σημειώσουμε, επίσης, πως, σε αντίθεση με το παρελθόν, η έκδοση με τα 150 PS διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση Monte Carlo, οπότε ανεβάζει την τιμή στα 32.900 €. Η τιμή εκκίνησης για το Kamiq είναι στα 21.900 € με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο και το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Essence, ενώ με αυτόματο κιβώτιο DSG7 και το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Selection, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η τιμή ξεκινά από τα 24.900 €.
Σαν τον μεγάλο αδερφό
Στο αυτοκίνητο της δοκιμής υπήρχαν καλούδια από τον extra εξοπλισμό, που το μετέτρεπαν σε ένα μικρό Monte Carlo! Μεταξύ αυτών σημειώστε τους τροχούς των 7 x 18΄΄με την ονομασία VEGA AERO, τη μαύρη οροφή και καθρέφτες, αλλά και το πακέτο Dynamic με τα σπορ καθίσματα, το τριάκτινο τιμόνι, τη μαύρη εσωτερική οροφή και τις ενθέσεις σε αλκαντάρα. Η συνολική εικόνα βγάζει έναν σπορ και premium αέρα που θα μπορούσε να ανήκει σε κάποιο RS μοντέλο της εταιρίας. Από εκεί και πέρα, νέοι είναι οι προφυλακτήρες εμπρός-πίσω, ενώ πρέπει να είσαι πολύ παρατηρητικός για να εντοπίσεις πως τα εμπρός φώτα LED ημέρας είναι πιο λεπτά και οι προβολείς περισσότερο παχιοί σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.
Στο εσωτερικό η εικόνα εντυπωσιάζει, ειδικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Την παράσταση κλέβουν τα extra καθίσματα με τα τονισμένα πλαϊνά και το μονοκόμματο προσκέφαλο. Η σχεδίασή τους, αλλά και η στήριξή τους θυμίζει μοντέλα πολλαπλάσιας αξίας. Μιας και αναφερθήκαμε στο εσωτερικό, να σημειώσουμε πως οι γραμμές του αυτοκινήτου παραμένουν όμορφες μοντέρνες χωρίς ακρότητες, σύμφωνες με το πνεύμα της μάρκας. Μας αρέσει ο τρόπος και η θέση της οθόνης πολυμέσων (standard σε όλες τις εκδόσεις, με διαγώνιο 8in), ενώ η γενικότερη σχεδίαση έχει μια φιλικότητα ως προς τον χρήστη. Η χαρά μας για τη διαχρονικότητα του εσωτερικού μεγάλη, μιας και την εικόνα έχει επιληφθεί ο Έλληνας interior designer της Skoda, Δημήτρης Δαρκούδης. Στη νέα γενιά, μάλιστα, έχουν προστεθεί και φυσικά πλήκτρα για τη ρύθμιση της έντασης του ανεμιστήρα του κλιματισμού, στοιχείο που μας έλειπε στην προηγούμενη γενιά. Θα θέλαμε, ωστόσο, να έχουν πιο ποιοτική αίσθηση. Επίσης, σκαλίζοντας παρατηρείς πως δεν ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό πλέον η επιλογή προφίλ οδήγησης, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας… μεταλλάχτηκε αισθητήρες παρκαρίσματος. Εκτιμήσαμε, επίσης, το γεγονός πως τα πλαστικά είναι αφρώδη στο επάνω μέρος του ταμπλό, αλλά και των θυρών, στοιχείο που σπανίζει στην κατηγορία. Οι χώροι των επιβατών είναι πολύ καλοί, με highlight τον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών στα 400 L είναι στο πλαίσιο της κατηγορίας, ωστόσο ένα συρόμενο πίσω κάθισμα θα βοηθούσε
To the point
Οδηγώντας το Kamiq, αυτό που σύντομα διαπιστώνεις είναι ότι ρεαλιστικά δεν χρειάζεσαι κάτι παραπάνω! Σίγουρα δεν βάζει φωτιά στον δρόμο, αλλά ο κινητήρας είναι επαρκής για να προσπεράσεις και για να αντέξει να σε πάει διακοπές όταν το καλοκαίρι έχει 35 βαθμούς και χρειάζεσαι κλιματισμό με 4 επιβάτες. Καταλαβαίνεις διαφορά σε σύγκριση με την έκδοση των 110 PS που αντικαθιστά; Τίμια θα απαντήσουμε πως όχι, ειδικά στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο που τον κρατά πάντα στο ωφέλιμο εύρος στροφών, εξαφανίζοντας, μάλιστα, και την έλλειψη δυναμισμού στις πολύ χαμηλές στροφές που χαρακτήριζε και τον προκάτοχό του. Παραμένει, ωστόσο, πολύ οικονομικός στην καθημερινή χρήση, ενώ εντυπωσιάζει και με τα πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου στον ανοικτό δρόμο.
Μας άρεσε, επίσης, η αίσθηση ελαφριάς, αλλά ταυτόχρονα στιβαρής κατασκευής, ενώ, παρά τους υπερβολικούς τροχούς του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, η άνεση ήταν ικανοποιητική. Πάντως, για την Ελλάδα οι τροχοί των 16΄΄, με τους οποίους εφοδιάζοται και οι δύο εξοπλιστηκές εκδόσεις, είναι πιο σωστή επιλογή. Μπορεί, μάλιστα, να στρίψει και σβέλτα, τηρουμένων των αναλογιών, ενώ ως γνήσιο παιδί του VW Group δεν θα σε φοβίσει, ακόμα και αν το παρακάνεις. Τα χειριστήρια έχουν καλή αίσθηση και από την πρώτη στιγμή νιώθεις πως βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο που ως σκοπό έχει να σου κάνει τη ζωή πιο εύκολη.
Σταθερή αξία
Η βάση ήταν καλή ήδη από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου, πίσω στο 2019. Η ανανέωση στα σημεία δεν αλλάζει τον χαρακτήρα του μοντέλου, που παραμένει σύγχρονο, πρακτικό, νεανικό, αλλά και σοβαρό και, το κυριότερο, “to the point” στη ζωή τού μέσου αστού. Δένεσαι μαζί του και διαπιστώνεις ότι μπορεί να σε πάει σχεδόν παντού, εσένα και τους φίλους σου, με ελάχιστες υποχωρήσεις από την πλευρά σου. Η έκδοση με τον κινητήρα των 116 PS και το αυτόματο κιβώτιο δείχνει ιδανική, με μοναδική παρατήρηση την τιμή κτήσης, που, βέβαια, έχει ανεβεί σε όλα τα μοντέλα της αγοράς.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ SKODA Kamiq 1.0 TSI 116PS DSG7 2024 TIMH €24.900 ΤΕΛΗ €82
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85(116)/5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 200/2.000-3.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 128 g/km
ΥΠΕΡ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΟΙ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, ΕΙΚΟΝΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ.
ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΕΧΟΥΝ ΑΦΑΙΡΕΘΕΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΓΕΝΙΑ.