Test Drive: BYD Seal U DM-i AWD - To SUV γι' αυτούς που τα θέλουν όλα


Το μεγάλο, εξωτερικής φόρτισης υβριδικό SUV που προτείνει η κινεζική BYD σού προσφέρει κυριολεκτικά ό,τι μπορεί να βάλει το μυαλό σου σε επίπεδο εξοπλισμού – και, επιπλέον, ποιότητα που δεν περιμένεις, χώρους τους οποίους δεν βρίσκεις εύκολα, ενδιαφέρουσα τετρακίνηση και ένα value for money που δεν έχει αντίπαλο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 5/1/2025

Για κάποιο λόγο, έχοντας προηγουμένως παρακολουθήσει τη  δημοσιογραφική παρουσίαση του Seal U DM-i, όταν έρχεται η ώρα να ασχοληθείς με τη  δοκιμή αυτού του ιδιαίτερου plug in hybrid μοντέλου, δεν θέλεις να ξεκινήσεις την αναφορά σου ούτε από τα τεχνικά χαρακτηριστικά ούτε από τις επιδόσεις, ούτε από τον χαρακτήρα και το μέγεθός του – θες να ξεκινήσεις από τον εξοπλισμό του! Μπορεί αυτό να φαίνεται παράδοξο, αλλά, βλέπετε, δεν είναι και ό,τι πιο συνηθισμένο το να προσφέρεται ένα τέτοιο αυτοκίνητο σε ένα και μοναδικό επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο, όμως, έχει απλώς τα πάντα!

Απίστευτη πληρότητα

Λέγοντας, λοιπόν, ότι το Seal U DM-i τα έχει όλα, δεν αναφερόμαστε στα… τετριμμένα του διζωνικού κλιματισμού, των αυτόματα αναδιπλούμενων καθρεπτών, του smart key (εκκίνηση χωρίς κλειδί), των ζαντών ελαφρού κράματος, κ.λπ. Εδώ βρίσκεις στη λίστα με τα στάνταρ ένα απίστευτο πακέτο από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, με στοιχεία όπως το Adaptive και το Intelligent cruise control, το Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης και το Σύστημα Ανίχνευσης Κάθετα Διερχομένων Οχημάτων – όχι μόνο κατά την οπισθοπορεία, αλλά και κατά την κίνηση εμπρός, κ.λπ. Βρίσκεις, επίσης, ένα μεγάλο head up display, ηλιοροφή (που συνοδεύεται και από κουρτινάκι – να το πούμε αυτό, γιατί είναι σημαντικό) και έναν κλιματισμό με φίλτρο σωματιδίων PM 2,5, όλες, εννοείται, τις ηλεκτρικές ευκολίες και ένα εξαιρετικό περιμετρικό σύστημα με κάμερες που σου προσφέρει μια ασυνήθιστα καλή όψη του περιβάλλοντος χώρου όταν παρκάρεις. Προσθέστε σε αυτά και τα αεριζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα με τις vegan δερμάτινες επενδύσεις και αντιλαμβάνεστε ότι είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να βρεις κάτι που να πεις ότι λείπει από αυτό το αυτοκίνητο.

Σε μια «μεγάλη» κατηγορία

Δεν θα μιλήσουμε ακόμα για τιμή, είναι, όμως, ώρα να δούμε το λεγόμενο “positioning” του αυτοκινήτου, το πώς, δηλαδή, τοποθετείται το BYD Seal U DM-i Design στην αγορά. Με μήκος κοντά στα 4,80 m και με ύψος 1,67 m, είναι φανερό ότι έχουμε να κάνουμε ξεκάθαρα με ένα SUV της κατηγορίας D. Ανατρέχοντας σε πλάτος και μεταξόνιο, καταλαβαίνουμε γιατί οι εσωτερικοί χώροι είναι τεράστιοι και γιατί οι πίσω επιβάτες κάθονται σταυροπόδι. Το καλό, δε, με το πίσω κάθισμα είναι ότι παρ’ όλο που η βάση του μένει μονοκόμματη και δεν μετακινείται μπρος-πίσω, διαθέτει ανεξάρτητες πλάτες που ρυθμίζονται σε κλίση – κάτι που σημαίνει ότι έχει και ο πίσω επιβάτης την πολυτέλεια να βολέψει την πλάτη και τη μέση του εκεί που θέλει, σχεδόν όπως ο μπροστινός. Το πορτμπαγκάζ είναι αλήθεια ότι δεν μπορεί να συγκεντρώσει εξίσου θετικά σχόλια, καθώς είναι μεν μεγάλο, αλλά, με βάση τον όγκο του αυτοκινήτου, είναι αλήθεια ότι περιμένεις κάτι καλύτερο.

Αυτό, λοιπόν, το D-SUB κατατάσσεται στην ανερχόμενη –και δημοφιλή στον χώρο των εταιρικών πωλήσεων και του leasing– κατηγορία των υβριδικών εξωτερικής φόρτισης (Plug in Hybrid Electric Vehicles – PHEVs), μόνο που, στην περίπτωσή μας, η τεχνολογία DM-i το κάνει να συμπεριφέρεται λίγο διαφορετικά από ό,τι έχουμε συνηθίσει, καθώς δίνεται έμφαση στην καθαρά ηλεκτρική κίνηση. Σε γενικές γραμμές, πάντως, στα υπέρ αυτού του συστήματος περιλαμβάνεται το γεγονός ότι υπάρχει δυνατότητα και ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος. Κάτι που συμβαίνει σε σχετικά χαμηλή ισχύ (18 kW), αλλά σημαίνει, παρ΄όλα αυτά, ότι μπορεί να γεμίσει κάνεις γρήγορα την 18,3 kWh μπαταρία και, μέσα σε μισή ώρα, να έχει 70 «επίσημα» χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας.

«Χαλαρά» γρήγορο και αποτελεσματικό

Τώρα, έχοντας υπόψη τα τεχνικά χαρακτηριστικά –και για να γινόμαστε πιο συγκεκριμένοι τη διαθέσιμη ισχύ του συστήματος κίνησης η οποία φτάνει στους 324 PS και προκύπτει από δύο ηλεκτροκινητήρες που εξασφαλίζουν την τετρακίνηση («αναλαμβάνοντας» ο καθένας τους από έναν άξονα), αλλά και από έναν υπερτροφοδοτούμενο 1,5 L κινητήρα βενζίνης–, είναι προφανές ότι τα 5,9  sec  που υπόσχεται η BYD για το 0-100 km/h δείχνουν λογικά. Από την άλλη μεριά, όμως, και παρ’ όλο που δεν μπορεί κανείς οδηγώντας το μεγάλο BYD να παραπονεθεί ότι το αυτοκίνητο είναι αργό, είναι αλήθεια ότι δεν εισπράττεις το νεύρο που περιμένεις από ένα PHEV όχημα με τέτοια ισχύ. Δεν λέμε ότι δεν επιταχύνει γρήγορα εν κινήσει το Seal U DM-I, αλλά σίγουρα μπορεί κανείς να σκεφτεί αρκετά αντίστοιχης ισχύος μοντέλα που, όταν σανιδώσεις το γκάζι, νιώθεις την «κλoτσιά» από πίσω.

Προσπαθώντας, τώρα, να δεις τι δυνατότητες έχειw να ελέγξεις αυτό το σύστημα κίνησης, ανακαλύπτεις ότι δεν υπάρχουν ούτε χειριστήρια στο τιμόνι για τον έλεγχο του κιβωτίου ταχυτήτων, αλλά ούτε και στοιχειωδώς μία θέση “B” στον επιλογέα, δηλαδή: Brake που θα σου επέτρεπε να επιβραδύνεις αρκετά σε μια κατηφόρα με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να ανακτούν ενέργεια ή έστω εμπλέκοντας τον βενζινοκινητήρα στη διαδικασία του φρεναρίσματος με «κατέβασμα». Το μόνο που έχεις τα χέρια σου είναι ένας επιλογέας “drive mode”. μέσω του οποίου μπορείς να επιλέξεις μεταξύ πέντε λειτουργιών του συστήματος: Eco, Normal, Sport, Snow, Sand, Muddy.

Για να είμαστε, όμως, απολύτως δίκαιοι, θα πούμε ότι αυτά τα προγράμματα οδήγησης δουλεύουν – και το διαπιστώσαμε αυτό όταν αποφασίσαμε να κινηθούμε εκτός δρόμου: η όλη λειτουργία του συστήματος σε «κακοτράχαλες» συνθήκες είναι απλώς εξαιρετική (καταφέρνει να διατηρεί εξαιρετική πρόσφυση) και το μόνο που έχεις να σκεφτείς αν βρεθείς σε πολύ ανώμαλο δρόμο είναι ότι με ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει μπαταρία κάτω από το πάτωμα δεν θες να «κοπανήσεις» σε κάποια κοτρόνα – έστω κι αν για αυτή την μπαταρία η BYD εγγυάται ότι αντέχει και στη διάτρηση (περνά το περίφημο “nail penetration test”).

Ο πολιτισμός της ασφάλειας

Εμφανώς προσανατολισμένη στην άνεση, η ανάρτηση (McPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) ελέγχει αρκετά αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος και επιτρέπει στο BYD Seal U DM-i Design να αντιμετωπίζει με εξαιρετικό τρόπο τις καθημερινές κακοτοπιές της ασφάλτου, στοιχείο που σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου μέσα στην καμπίνα επιτρέπουν να μιλήσουμε για υψηλή ποιότητα κύλισης. Είναι,  λοιπόν, ένα πολιτισμένο αυτοκίνητο που πατάει καλά στην άσφαλτο και ταξιδεύει χαλαρά στον αυτοκινητόδρομο επιδεικνύοντας την ευστάθεια που θέλεις για να νιώσεις ασφαλής, ενώ «κρατάει» καλά και στις στροφές, αλλά χωρίς  να σε προδιαθέτει για κάτι παραπάνω (φταίει και η έλλειψη χειριστηρίων που αναφέραμε). Τα δυνατά φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη, ενώ το τιμόνι παρέχει επαρκή πληροφόρηση (η ευαισθησία του ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα), χωρίς, όμως, το κάτι παραπάνω που ενδεχομένως θα ήθελες από ένα αυτοκίνητο 324 PS.

Το πακέτο ολοκληρώνεται με μία ποιότητα κατασκευής που δεν μπορείς παρά να τη  χαρακτηρίσεις εξαιρετική – και είναι καιρός να σταματήσουμε να μιλάμε κοροϊδευτικά για «κινεζικά» και για «κινεζική» ποιότητα κατασκευής, διότι εδώ τα πράγματα έχουν σοβαρέψει πάρα, μα πάρα πολύ, η ποιότητα είναι εξαιρετική και για όποιον έχει αμφιβολία υπάρχει πάντα η εξαετής εργοστασιακή εγγύηση – 8 χρόνια για μπαταρία και ηλεκτροκινητήρες.

Εν κατακλείδι, λοιπόν, θα λέγαμε ότι το 324 PS SUV της BYD αποτελεί μια μοναδική πρόταση στην αγορά, που, λόγω… τιμής, δεν έχει αντίπαλο. Δεν είναι το καλύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας του, αλλά έχει αναμφισβήτητα την καλύτερη σχέση κόστους/αξίας, ώστε εύκολα σε κάνει να ξεπεράσεις τις όποιες ενστάσεις έχεις σε σχέση με την απόδοσή του σε κάποιους τομείς. Σημειώστε, δε, ότι αποτελεί και μια πολύ καλή πρόταση για τους εταιρικούς χρήστες, καθώς με προ φόρων λιανική τιμή 35.357 € απαλλάσσεται από τον σχετικό φόρο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BYD SEAL U DM-i AWD 2024   TIMH €46.500   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.497, 2 ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 324  ΡΟΠΗ Nm/rpm 550

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,9 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,4 L/100km, 26 g/km

BYD SEAL U DM-i AWD 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΜΕΓΑΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ, ΣΧΕΤΙΚΑ ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΚΟΡΥΦΑΙΟ VALUE FOR MONEY.

ΚΑΤΑ ΈΛΛΕΙΨΗ «ΝΕΥΡΟΥ», ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑΤΟΣ ΜΕ «ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ».