Test Drive: Dacia Duster Hybrid 140 - Προηγμένη τεχνολογία και casual χαρακτήρας


H κορυφαία, τεχνολογικά, έκδοση ενός «γήινου» SUV φέρνει την υψηλή τεχνολογία από τον κόσμο της Formula 1 στους πολλούς.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 1/1/2025

Το Dacia Duster συνεχίζει να εντυπωσιάζει ως ένα από τα πιο δημοφιλή SUV στην Ευρώπη. Το 2022 κατέκτησε την κορυφή των πωλήσεων, ενώ σήμερα περίπου 1.000 Duster κατασκευάζονται καθημερινά στο εργοστάσιο της Dacia στο Πιτέστι της Ρουμανίας. Με τέτοια κληρονομιά, η τρίτη γενιά ήρθε φέρνοντας αναβάθμιση όχι μόνο σχεδιαστική ή τεχνολογική, αλλά και μηχανολογική, ενώ ήδη δείχνει, με βάση τις πωλήσεις του, ότι και το νέο Duster πηγαίνει με σπασμένα φρένα. Εδώ, ξεκινάμε τη δοκιμή του πιο hi-tech Duster, αυτού με το ισχυρό υβριδικό σύστημα που πρωτοείδαμε στο Clio. Αλλά πριν όλων όσα κρύβει κάτω από το βαρύ καπό, ας σημειώσουμε ότι το νέο Duster παραμένει πιστό στις σχεδιαστικές του ρίζες. Αναλογίες και χαρακτηριστικά, όπως τα εμπρός φτερά και τα φωτιστικά σώματα, συνδέουν το νέο μοντέλο με την παράδοσή του. Ωστόσο, δείχνει φαρδύ, χαμηλό και επιβλητικό, οι διαστάσεις του παραμένουν ιδανικές, με μήκος 4,34 m, πλάτος 1,81 m, ύψος 1,61 m και μεταξόνιο 2,657 m και η δουλειά στoν τομέα του design είναι κορυφαία και λειτουργική, καθώς υπάρχουν προστατευτικά στοιχεία φτιαγμένα από ειδικά υλικά που αντέχουν σε γρατζουνιές, ενώ το 20% των πλαστικών προέρχεται από ανακύκλωση.

Η καμπίνα παραμένει, κι αυτή, πιστή στη φιλοσοφία της Dacia, αλλά με σαφή αναβάθμιση, ενώ ξεχωρίζει για τα όμορφα γεωμετρικά του σχήματα με ένα ρηχό, κάθετο ταμπλώ, μια οθόνη αφής 10,1΄΄ στραμμένη προς τον οδηγό και έναν μίνιμαλ ψηφιακό πίνακα οργάνων 7΄΄ να κυριαρχούν με ελληνικά μενού παντού, αλλά και μία κάποια μικρή γραμματοσειρά. Ο χώρος για τους επιβάτες και τις αποσκευές είναι στο πλαίσιο της κατηγορίας των C-SUV, ενώ το πορτμπαγκάζ φτάνει στα 517 L . Τα προαιρετικά λαστιχένια πατάκια με μορφολογικά μοτίβα, υπενθυμίζουν το σκληροτράχηλο της υλοποίησης, όμως εκείνο που σε κερδίζει είναι ότι έχει ε-ξαι-ρε-τι-κή πρακτικότητα. Από ειδική εσοχή για να έχεις όρθιο το κινητό σου στη  βάση της κονσόλας (πώς και δεν το σκέφτηκε άλλος;), μέχρι τα YouClips, αναμονές στην καμπίνα για πρακτικά αξεσουάρ που μπορεί κανείς να προμηθευτεί αναλόγως αναγκών (για παράδειγμα: ποτηροθήκη με ενσωματωμένο φωτάκι για τους πίσω επιβάτες). Η ποιότητα είναι τυπική της Dacia, με καλή συναρμογή και πολύ σκληρά πλαστικά παντού, κάτι που μερικές φορές μπορεί να επιφέρει και κάποιους τριγμούς, όπως διαπιστώσαμε με το αυτοκίνητο δοκιμής μας.

Το πιο προηγμένο Duster όλων των εποχών

Η νέα γενιά βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, που φιλοξενεί και το Hybrid 140 σύστημα της Renault. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1,6 L, 94 PS συνοδεύεται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και ένα διπλό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη. Ηλεκτρική ενέργεια συσσωρεύεται κατά το αναγεννητικό φρενάρισμα ή μέσω λειτουργίας του κινητήρα σε μπαταρία 1,2 kWh. Το αποτέλεσμα είναι άφθονη ισχύς, 140 PS, ένα 0-100 km/h σε 10,1 sec, έως 40% χαμηλότερη κατανάλωση στον αστικό κύκλο, και έως και 80% ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη. Το σύστημα hybrid, το γνωρίζουμε πολύ καλά από το Renault Group, αποδίδει ωραία, αλλά, ενίοτε, έχει ένα θέμα συνεννόησης με το κιβώτιο. Πατώντας γκάζι το σύνολο ανεβάζει στροφές (και υπό πίεση με κάποιο ικανό επίπεδο θορύβου), αφήνοντας, όμως, γκάζι το σύστημα συνεχίζει να λειτουργεί και να φορτίζει, ακόμα κι αν εμείς θέλουμε απλώς να ρίξει ρυθμό. Σε κατωφέρειες, για παράδειγμα, το σύστημα λειτουργεί, ακόμα και αν δεν θέλεις. Με άσε-πάτα από το δεξί πεντάλ μπορεί να απενεργοποιηθεί ο κινητήρας. Να θυμίσουμε ότι η φύση του κιβωτίου δεν περιλαμβάνει κάποιο είδος αλλαγών σχέσεων, καθώς όλα γίνονται αυτόματα. Αυτός ο τεχνολογικός… λόξιγκας περνάει ύστερα από τη σχετική εκμάθηση.

Στους τομείς της ποιότητας κύλισης και της οδικής συμπεριφοράς διαπιστώνουμε ότι η ανάρτηση τα ελαστικά Continental EcoContact6 215/60-R18 και η συνολική ρύθμιση του πλαισίου έχουν βελτιωθεί, προσφέροντας εξαιρετική ποιότητα, τόσο στον δρόμο, όσο και εκτός ασφάλτου. Οι γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης φτάνουν τις 31° και 36°, αντίστοιχα, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι στα 217 mm για το κάτι παραπάνω. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η φύση του συστήματος μετάδοσης είναι τέτοια που του επιτρέπει να κινηθεί και εκτός δρόμου με τη βοήθεια της ηλεκτροκίνησης, που δεν θα τερματίσει ποτέ τις αντοχές του κιβωτίου. Παίρνει, δε, κλίσεις στις στροφές, αλλά είναι άνετο καταθέτοντας τη γαλλική καταγωγή του, με ψευδο-ΜακΦερσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.

Η υβριδική έκδοση διατίθεται αποκλειστικά δικίνητη (και εννοείται αυτόματη) και ξεκινά από τα 28.890 €, μια διαφορά της τάξης των 6.500 € συγκριτικά με την απλή –βραδύτερη, λόγω ισχύος και κυβισμού– έκδοση LPG με την οποία και με βάση τα σενάρια χρήσης κερδίζεις και χάνεις. Τι ακριβώς; Παίρνεις ως μπόνους το «μπαμ» της ηλεκτρικής παρέμβασης ενός ισχυρού συνόλου και την ευκολία/άνεση του αυτοματισμού μετάδοσης μέσω του σύνθετου κιβωτίου που φορά το αυτοκίνητο. Επίσης, μπορείς να κινηθείς για πραγματικά μεγάλες αποστάσεις αμιγώς ηλεκτρικά (είδαμε 10 km αμιγούς και συνεχούς ηλεκτρικής κίνησης!), ενώ και με τις χαμηλές εκπομπές ρύπων με μόλις 113 g/km CO2 εξαιρείται τελών κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο. Εννοείται, δε, ότι η μέση, πραγματική κατανάλωση μπορεί να κυμανθεί πέριξ των 5,0 L/100 km (έχει και πρόγραμμα παραμετροποίησης Eco για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου), κάτι που βοηθά σημαντικά στη μείωση του κόστους χρήσης. Είναι, δε, η συνολική επιλογή συστημάτων (ατμοσφαιρικός κινητήρας, CVT κιβώτια) που του δίνουν και ένα επιπλέον προσόν στο κόστος συντήρησης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DACIA DUSTER Hybrid 140 2024   TIMH €28.890   ΤΕΛΗ €78,72

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Ατμοσφαιρικός, Hλεκτροκινητήρας, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103(140)/5.600  ΡΟΠΗ Nm/rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,1 sec, τελική 160 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,5 L/100km, 123 g/km

DACIA DUSTER Hybrid 140 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΙ ΧΩΡΟΙ, ΔΥΝΑΜΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΑΝΕΣΗ.

ΚΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ.