Test Drive: BMW 120 MHEV 170PS - Το απόλυτο everyday hatchback του οδηγού (video)


Η αγορά αυτοκινήτου έχει καταληφθεί από τα SUV και τα απλά, «ασφάλτινα» μοντέλα φαίνεται να… πέφτουν και να παραδίνονται στον εχθρό, το ένα μετά το άλλο. Υπάρχει, όμως, και ένα μικρό, αλλά με μεγάλο όνομα, hatchback που δεν καταθέτει τα όπλα – προς μεγάλη χαρά όλων εκείνων που δηλώνουν αμετανόητοι οδηγοί!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: BMW/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 29/12/2024

Δεν θα πούμε ότι είναι ένα κομψό μοντέρνο πεντάθυρο χάτσμπακ με δυναμικό design. Δεν θα πούμε ότι είναι ένα μικρομεσαίο φορτωμένο, ειδικά στην έκδοση που οδηγήσαμε, με του κόσμου τα αξεσουάρ. Δεν θα πούμε ούτε ότι έχει 170 PS κρυμμένους κάτω από το εμπρός καπό. Θα πούμε, όμως, ότι με αυτό το αυτοκίνητο, με το που πιάνεις το τιμόνι στα χέρια σου, βάζεις μπρος και αρχίζεις να κινείσαι, απλώς νιώθεις ένας πραγματικός οδηγός! Το πώς το καταφέρνουν αυτό οι Γερμανοί –και αναφερόμαστε όχι γενικά στους Γερμανούς, αλλά πολύ συγκεκριμένα στη βαυαρική BMW– είναι μια πολύ μεγάλη ιστορία. Οι άνθρωποι κατέχουν το μυστικό της οδηγικής απόλαυσης και ξέρουν πώς να το ενσωματώνουν στα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν. Εξαίρεση δεν αποτελεί, όπως καταλάβατε, και η δική μας BMW 120 με τον πρόσθετο εξοπλισμό “M”, η οποία, όπως προφανώς αντιληφθήκατε,  δεν καταβάλλει ιδιαίτερη προσπάθεια για να σε κατακτήσει.

Πολιτισμένες επιδόσεις

Προφανώς, η θέση οδήγησης λέει από μόνη της πολλά. Μπαίνεις στο αυτοκίνητο και νιώθεις ότι είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα σου, ενώ από τα πρώτα κιόλας μέτρα της διαδρομής σου έχεις αντιληφθεί πως αυτός ο τρικύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας των 156 PS, με την 48V ήπια υβριδική υποβοήθηση του ενσωματωμένου στο σύστημα μετάδοσης ηλεκτροκινητήρα 20 PS, δουλεύει απίστευτα πολιτισμένα καταφέρνοντας να προσφέρει επιδόσεις που δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητες. Και στο σημείο αυτό οφείλουμε να σημειώσουμε ότι εντέλει δεν έχουν τόσο σημασία τα λίγα (7,8) δευτερόλεπτα για τα γνωστά 0-100 km/h, όσο – και αυτό είναι που κάνει τη διαφορά– ο τρόπος που αυτά επιτυγχάνονται. Αυθόρμητα σου έρχεται η επιθυμία να μιλήσεις για μία βελούδινη αίσθηση… Βλέπετε, είναι ο συνδυασμός τής πολύ καλής ηχομόνωσης με τη  λειτουργία του κινητήρα και, βέβαια, του αυτόματου κιβωτίου με τις επτά σχέσεις, που φροντίζει να γίνονται όλα εύκολα, γρήγορα και ομαλά. Εσύ πατάς απλώς το γκάζι και η 120 επιταχύνει με τρόπο που σε κάνει να νιώθεις τη δέουσα πίεση στην πλάτη σου από την αδράνεια που σε πιέζει στο κάθισμα – δηλαδή: γρήγορα, όπως πολύ γρήγορα και με εξαιρετικό τρόπο επιβραδύνει η πεντάθυρη BMW χάρη στα τέσσερα δισκόφρενά της.

Η ανάρτηση, τώρα, ακολουθεί τη γνώστη μας «μαγική» συνταγή της BMW καταφέρνοντας, από τη μία, να προσφέρει κράτημα υψηλότατου επιπέδου και, από την άλλη, να μην αφήνει να νιώθεις ότι ταλαιπωρείσαι από τις όποιες κακοτοπιές του ελληνικού οδικού δικτύου συναντάς στη διαδρομή σου. Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι είναι αναμφίβολα σφιχτή, δεν «κοπανάει» σε καμία περίπτωση και αυτό αποτελεί οπωσδήποτε επίτευγμα, αν αναλογιστούμε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το πακέτο “M” που σημαίνει, μεταξύ άλλων, ζάντες 19’’. Η πληροφόρηση που έχεις στο τιμόνι χαρακτηρίζεται άνετα εξαιρετική, ενώ τόσο στις στροφές όσο και στις μεγάλων ταχυτήτων ευθείες η προσθιοκίνητη BMW 120 επιδεικνύει απίστευτη ευστάθεια, κάτι που αναμφίβολα σου ανεβάζει την αυτοπεποίθηση. Επισημαίνουμε, ωστόσο, ότι αυτή η πραγματικά ειδυλλιακή εικόνα σχετίζεται με το γεγονός ότι το M σπορ πακέτο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας περιλαμβάνει και την M προσαρμοζόμενη ανάρτηση (η οποία κοστίζει σχεδόν  2.600  € ΦΠΑ).

Σημειώνουμε ότι το επτάρι  αυτόματο κιβώτιο έχει τη δική του συμβολή στη  δημιουργία όλης αυτής της πραγματικά εξαιρετικής εικόνας που περιγράψαμε, προσφέροντας ομαλότατες αλλαγές ταχυτήτων (ό,τι καλύτερο για τις καθημερινές μετακινήσεις), ενώ ο οδηγός έχει, επίσης, στη διάθεσή του δύο μοχλοδιακόπτες για χειροκίνητες αλλαγές, αλλά και τη δυνατότητα επιλογής σπορ λειτουργίας. Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι σπάνια νιώθεις με αυτό το αυτοκίνητο την ανάγκη να καταφύγεις στον χειροκίνητο έλεγχο του κιβωτίου, καθώς όλα γίνονται σχεδόν όπως τα θέλεις, αυτόματα, ακόμα και όταν κινείσαι γρήγορα. Σημειώνουμε, δε, ότι το αυτοκίνητο διαθέτει, επίσης, και λειτουργία boost.

Απλώς premium

Έχοντας δώσει το στίγμα της οδήγησης και των δυναμικών χαρακτηριστικών που προσφέρει η BMW 120, έρχεται η ώρα να μιλήσουμε για τα τετριμμένα, δηλαδή: τη μεταφορική ικανότητα του αυτοκινήτου. Δεν θα λέγαμε, λοιπόν, ότι είναι η κορυφαία σε χώρους πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία, είναι, όμως, ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο στο οποίο μπορεί (οριακά έστω) ένας ψηλός επιβάτης, άνω του 1,85 m, να βολευτεί πίσω από έναν αντίστοιχου ύψους οδηγό χωρίς πρόβλημα για τα πόδια ή το κεφάλι του. Η μικρομεσαία BMW, είναι επίσης αλήθεια, ότι δεν διαθέτει ούτε το κορυφαίο πορτμπαγκάζ της κατηγορίας, ωστόσο ο χώρος είναι επαρκής και μπορεί σίγουρα να καλύψει τις βασικές μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας – και πολύ περισσότερο ενός νέου ζευγαριού που θα την έχει επιλέξει ως δικό του μέσο μετακίνησης.

Για την ποιότητα κατασκευής, τι να πει κανείς… Αυτό που αντικρίζεις και αυτό που αγγίζεις όταν βρίσκεσαι στο εσωτερικό της μικρομεσαίας BMW δικαιολογεί 100% το χαρακτηρισμό premium: μαλακά, υλικά υψηλής ποιότητας γύρω γύρω, όμορφα μπάκετ καθίσματα, ενώ η τεράστια ψηφιακή οθόνη που απλώνεται μπροστά σου (στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με δύο οθόνες: μία για τον πίνακα οργάνων και μία αφής/infotainment, στο κέντρο του ταμπλώ) δίνουν το τεχνολογικό στίγμα του μοντέλου.

Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι η νέα BMW είναι εξοπλισμένη με ένα πλήθος από συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μάλιστα, εμείς είχαμε στη διάθεσή μας και ένα σύστημα αυτόματης εξόδου του αυτοκινήτου από θέση στάθμευσης, που έρχεται να συμπληρώσει το «κλασικό», θα λέγαμε, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος που συναντάμε πλέον στις ακριβότερες εκδόσεις αρκετών μοντέλων της αγοράς.

Σωστά τοποθετημένη

Όλα καλά μέχρι εδώ, πρέπει, όμως, να κάνουμε και μια μικρή οικονομοτεχνική ανάλυση για να προσδιορίσουμε στοιχειωδώς το value for money του αυτοκινήτου. Και πριν περάσουμε να δούμε τι συμβαίνει με το αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες, θα πούμε ότι η νέα BMW Σειρά 1 είναι ένα αυτοκίνητο που τοποθετείται μεν στην ευρύτερη κατηγορία των μικρομεσαίων (C-segment) δηλαδή: στην κατηγορία όπου ανήκουν παραδοσιακά αυτοκίνητα όπως το Golf, το Focus και η Corolla, ωστόσο, από την άλλη μεριά, ανήκει αυτοδικαίως στο premium κομμάτι αυτής της κατηγορίας, έχοντας απέναντί του τη  Mercedes Α-class και το Audi Α3. Υπό αυτό το πρίσμα, η τιμή της βασικής έκδοσης (28.960 €) μας δίνει το δικαίωμα να θεωρήσουμε ότι από τιμολογιακής απόψεως η BMW έχει ήδη ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Εκ πρώτης όψεως, λοιπόν, η BMW 120 δείχνει να προσφέρεται σε καλή τιμή στην αγορά.

Από την άλλη μεριά, είναι αλήθεια ότι τα 43.774 € που κοστίζει η BMW 120 της δοκιμής μας δεν είναι λίγα. Όμως, αυτό το αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες συνοδεύεται από μια μακροσκελέστατη λίστα επιπλέον εξοπλισμού, με στοιχεία όπως, λόγου χάριν: αυτή την πολύ ιδιαίτερη βαφή και τις ειδικές ζάντες, που είναι τα λιγότερο απαραίτητα ίσως, αλλά και το εξαιρετικό M σπορ πακέτο, τα ηλεκτρικά εμπρός καθίσματα, το ηχοσύστημα hi-fi Harman Kardon, το πακέτο Innovation (που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τους προσαρμοζόμενους Led προβολείς & το Head Up Display), το Driving Assistant Professional, κ.λπ. Προφανώς, λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με μία πρόταση από την οποία δεν λείπει κυριολεκτικά τίποτα και εκεί που σκέφτεσαι να τη  χαρακτηρίσεις «ακριβή», γυρίζεις και βλέπεις ότι η Mercedes A-Class (και μάλιστα στην έκδοση των 149 PS) ξεκινά από τα 37.990 €, ενώ ένα Audi A3 Sportback 1.5 TFSI 150 PS κοστίζει 36.980 €. Προφανώς, λοιπόν, είναι καλά τοποθετημένη στην αγορά η BMW 120…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW Σειρά 1 120 170PS 2024   TIMH €28.960   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 170/4.700-6.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/1.500-4.400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,8 sec, τελική 226 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 121 g/km

BMW Σειρά 1 120 170PS 2024

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΦΡΕΝΑ, «ΣΩΣΤΟ» ΤΙΜΟΝΙ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ / «ΤΡΑΒΗΓΜΑ» ΑΠΟ ΧΑΜΗΛΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΑΝΕΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ, ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΑΠΛΩΣ ΕΠΑΡΚΕΙΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΙΚΡΟΑΤΕΛΕΙΕΣ ΤΟΥ INFOTAINMENT ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΕΡΣΙΔΩΝ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ.