Δοκιμή: Seat Ibiza 1.0T FR 116PS - To ισπανικό supermini που ξέρει να εξιτάρει


Το αειθαλές ισπανικό supermini είναι μια σίγουρη επιλογή σε μια κατηγορία που φυλλοροεί υπέρ των ηλεκτρικών λύσεων. Δεν πειράζει. Όποιος ξέρει το επιλέγει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 28/12/2024

Και το επιλέγει γιατί έχει κάτι από την…μαγεία (ή μαγκιά) των παλαιών σπορτίφ supermini που μάθαμε (θυμηθείτε το πρώτο Ibiza με System Porsche!) και που βοήθησαν την ισπανική μάρκα να ανδρωθεί. Σήμερα έχουμε μια ακόμη έκδοση με 1000άρη κινητήρα και απόδοση στους 116 PS. Να σημειώσουμε ότι, συγκριτικά με την μέχρι πρόσφατα υλοποίηση του ίδιου κινητήρα με τους 110 PS οι διαφορές επικεντρώνονται –εκτός από τους 6 παραπανήσιους ίππους- στον όριο στροφών που αποδίδεται η ροπή των 200 Nm (από τις 2.000 έως τις 3.000 rpm πήγαμε σε ένα πιο φάσμα από 2.000 rpm έως 3.500 rpm).

H τελική ταχύτητα αυξήθηκε κατά 3 km/h στα 198, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι το 0-100 km/h μειώθηκε από τα 10,3 sec στα 9,7 sec (νούμερο που έπιανε το Ibiza της Seat Force πριν σχεδόν 24 χρόνια!). Κι όλα αυτά χωρίς επιβάρυνση στην κατανάλωση ή τις εκπομπές CO2. Κατά τα άλλα έχουμε ένα σοβαρό σπορ μοντέλο με επάρκεια χώρων δεδομένου του μεγέθους και χαρακτήρα του όντας ποιοτικά φτιαγμένο. Στο εσωτερικό, τα περισσότερα πλαστικά είναι μαλακά στην αφή, ενώ το συνολικό φινίρισμα προσδίδει μια προσεγμένη και ποιοτική αίσθηση. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία που χαρακτηρίζονται ως «κιτς», όπως οι ενθέσεις των αεραγωγών.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ένα δίδυμο οθονών που χρησιμοποιούνται για το σύστημα πολυμέσων και τον πίνακα οργάνων, ενώ διατίθενται επίσης αρκετοί φυσικοί διακόπτες για τη διευκόλυνση του οδηγού. Ωστόσο, υστερεί σε αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα και το λογισμικό του συστήματος πολυμέσων παρουσιάζει ορισμένα μειονεκτήματα, καθώς το περιβάλλον του δεν είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστο (ειδικά για όσους έχουν πρεσβυωπία.

Σε ό,τι αφορά τις ρυθμίσεις κινητήρα, το Ibiza προσφέρει τέσσερα προγράμματα: Eco, Normal, Sport και Individual, παρέχοντας τη δυνατότητα προσαρμογής της οδηγικής εμπειρίας ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού.

Όπως και το Volkswagen Polo, το Ibiza βασίζεται στην πλατφόρμα MQ A0, η οποία υπόσχεται υψηλή ακαμψία και εξαιρετική σταθερότητα στον δρόμο.

Όντως, το αυτοκίνητο προσφέρει στιβαρό και σταθερό πάτημα στην άσφαλτο μαζί με την ικανότατη διαχείριση απορρόφησης κραδασμών, όντας ένα εκ των κορυφαίων της κατηγορίας. Τα δε ελαστικά Nexen N'Blue HD Plus διαστάσεων 215/45-R17 δείχνουν να τα πηγαίνουν καλά με το στήσιμο του αυτοκινήτου. Η γενική αίσθηση λοιπόν είναι αυτή ενός άνετου αλλά και σοβαρά κατασκευασμένου αυτοκινήτου καθώς σε χαμηλές ταχύτητες, ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας του 1.0 λίτρου λειτουργεί αθόρυβα, γεγονός που βελτιώνει την ποιότητα κύλισης. Οι δε αλλαγές ταχυτήτων με το 6άρι κιβώτιο μπορούν να σε βοηθήσουν να βγάλεις όλη την ικμάδα του συνόλου.

Εντούτοις, το Ibiza χάνει κάποιους πόντους όταν πιέζεται σε σπορ ρυθμό. Το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου εμφανίζει λιγότερη ακρίβεια από την αναμενόμενη, ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι μεγαλύτερες από το επιθυμητό και την FR ταμπέλα της έκδοσης.  Τέλος, η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται γύρω στα 7,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, διατηρώντας το μοντέλο ανταγωνιστικό στην κατηγορία του. Με αυτές τις διαπιστώσεις και με δεδομένη την ύπαρξη της σύγχρονης σουίτας συστημάτων ασφαλείας, η τιμή των 18.990 ευρώ το καθιστά ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα της κατηγορίας όποτε συστήνεται ανεπιφύλακτα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SEAT Ibiza 1.0T FR 116PS 2024   TIMH €18.990   ΤΕΛΗ €78,72

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85(116)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 200/2.000-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,7 sec, τελική 198 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,9 L/100km, 123 g/km

SEAT Ibiza 1.0T FR 116PS 2024

ΥΠΕΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑ ΠΛΑΙΣΙΟΥ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΩΝ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ ΟΘΟΝΗΣ ΑΦΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ.