Test Drive: Hyundai i20 7DCT 1.0Τ 100PS N-Line - Δοκιμάζουμε το σπορτίφ supermini


Μια ακόμη βελτιωμένη έκδοση του ανανεωμένου Hyundai i20 μας έρχεται με μπόλικο σπορτίφ χρώμα αλλά γήινες… αποδόσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 26/12/2024

Εντυπωσιακό. Αν θα θέλαμε να περιγράψουμε μία λέξη το Hyundai i20 δοκιμής αυτή ακριβώς θα περιέγραφε το παράστημα της έκδοσης N-Line. Σφηνοειδές σχήμα, Δίμπουρη εξάτμιση, διαχύτης, αεροτομή, τριγωνικό τρίτο φως φρένου, μεγάλα ζαντολάστιχα και ενδείξεις N, τι άλλο να ζητήσεις από ένα σπορτίφ 1000άρι.

Το εσωτερικό έχει κι αυτό την σπορ αύρα κυρίως με τις κόκκινες ενθέσεις του εδώ κι εκεί. Σκληρά πλαστικά παντού που όμως δεν προσβάλουν την αισθητική σου, ψηφιακός πίνακας οργάνων που παραμετροποιεί τα χρώματα και την εικόνα των δύο οργάνων (ταχύτερο, στροφόμετρο) και τυπικά σπορ καθίσματα. Εξαιρετική η πρακτικότητα, άνετη χωροταξικά η καμπίνα κι ένα καλό πορτμπαγκάζ για τα δεδομένα της κατηγορίας (μειωμένο όμως συγκριτικά με το συμβατικό αδελφάκι του). Η νέα εποχή ενσωματώνει μπόλικη τεχνολογία ασφαλείας (βλέπε νόρμα GSR2) οπότε το αυτοκίνητο έχει χάρες μεγάλου αυτοκινήτου στον τρόπο που διαχειρίζεται την ασφάλεια κίνησης. Στα της εργονομίας, φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό και για αρκετά συστήματα υπάρχουν, ενώ πρακτικός είναι και ο διακριτικός νυχτερινός φωτισμός του.

Βάζεις μπροστά και αμέσως νιώθεις  την μια εξαιρετική σπορ μεταλλική χροιά στο γκάζι του που μας θύμισε παλιές, ηρωικές εποχές και ξέρετε κάτι; Δεν είναι κακό στο γκάζι του, λαμβάνοντας υπόψη ότι έχουμε ένα 1000άρι τρικύλινδρο μοτέρ που αποδίδει μόλις 100 PS. Το μυστικό βρίσκεται στην παραμετροποίηση με προγράμματα Eco, Normal και Sport και στη βοήθεια από το 48βολτο υβριδικό σύστημα που δίνει ανάσες στο μοτέρ βενζίνης, ειδικά στις εκκινήσεις. Έχει μάλιστα και rev matching στα κατεβάσματα για να μην κρεμάει το μοτέρ στην αλλαγή σχέσης από το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 7 σχέσεων. Είναι σκληρούτσικο στην ανάρτησή του και το νιώθεις αλλά είναι ένα N-Line αυτοκίνητο που πατά με σιγουριά σε ομοίως κορεάτικα ελαστικά, τα Hankook Ventus Prime 3 διάστασης 215/45-R17. Θα στρίψει ικανά έχοντας ένα καλορυθμισμένο εμπρός μέρος, με αποτέλεσμα η ακρίβεια χειρισμών να είναι πρώτης γραμμής αν και θα θέλαμε λίγο πιο βαρύ τιμόνι. Είναι μια υλοποίηση που σε εξιτάρει καθώς έχεις ένα στροφόμετρο στις 8.000 rpm, επομένως, η μέση κατανάλωση στο 8,7 L/100 km δείχνει ότι δεν μπορεί να κρατήσει ένα οικολογικό προφίλ.

Με όλη αυτήν την προίκα, τις κορυφαίες εγγυήσεις, τη χροιά μιας σπορ υλοποίησης και την ευκολία του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου τα σχεδόν 24.890 ευρώ δεν φαντάζουν πολλά χρήματα αν και η νέα γενιά, ίσως, δεν μπορεί να φτάσει τιμολογιακά μέχρις εκεί. Αν θέλετε προτιμήστε το απλό, με την ίδια μηχανολογική προίκα στα 21.990.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI i20 7DCT 1.0Τ 100PS N-Line 2024   TIMH €21.990   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74(100)/4.500-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 172/1.500-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,4 sec, τελική 185 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 122 g/km

HYUNDAI i20 7DCT 1.0Τ 100PS N-Line 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ.

ΚΑΤΑ ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΤΑΜΠΛΩ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ.