Test Drive: Peugeot 308 Hybrid 136 e-DCS6 - Με premium αέρα και υβριδικό αβαντάζ


Η φινέτσα και η γοητεία μιας γαλλικής μούσας της αυτοκίνησης δέχεται τη μηχανολογική επιμέλεια της νέας υβριδικής λύσης του ομίλου Stellantis.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 22/12/2024

Η καλαίσθητη σιλουέτα του Peugeot 308 δε χρειάζεται συστάσεις σε ό,τι αφορά ούτε το ειδικό βάρος της φίρμας, ούτε την αίσθηση που προκαλεί σταματημένο ή εν κινήσει. Σικάτο με πολύ καλή άνεση στα κύρια χαρακτηριστικά του προσφέρει ποιότητα, τεχνολογίες, ασφάλεια και ένα πολύ εξωστρεφές περιβάλλον για τους επιβάτες με καλή πρακτικότητα και χωροταξία και τον οδηγό –αν και με λίγο εργονομικό…λόξιγκα- με το μικρό πεπλατυσμένο τιμόνι και το ανανεωμένο i-Cockpit με ελληνικά μενού με μέτρια όμως αναγνωσιμότητα. Τούτο το 308 όμως είναι κυρίως νέο κάτω από το καπό. Υπενθυμίζουμε ότι τα υβριδικό σύστημα συνδυάζει τον 1.2 PureTech, turbo κινητήρα βενζίνης 3ης γενιάς με ένα νέο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (28 PS) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 0,9 kWh σε τάση 48 V για βελτιωμένη απόδοση 136 PS και επιπλέον ροπή σε χαμηλές στροφές.

Ένα αξιοσημείωτο πλεονέκτημα του υβριδικού συστήματος είναι ότι παρότι η μπαταρία ιόντων λιθίου λειτουργεί στα 48V επιτρέπει στο όχημα να αμιγώς ηλεκτρικά. Σύμφωνα με τη Stellantis, το νέο υβριδικό σύστημα μπορεί να λειτουργεί περισσότερο από το 50% του χρόνου σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία κατά τη διάρκεια αστικών μετακινήσεων με χαμηλή ταχύτητα προσφέροντας οικονομία καυσίμου έως και 15% και μείωση του CO2 κατά 19g/km για το 308 σε σύγκριση με το υπάρχον PureTech 130 EAT8 σύνολο. Χάρη στην κορυφαία ενεργειακή απόδοση της, η μπαταρία 48 V είναι αρκετά συμπαγής με 0,9 kWh και είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού αφήνοντας ανέγγιχτο το χώρο αποσκευών.

Οδηγικά έχουμε ένα δυναμικό σύνολο που όντως βοηθά η έντονη ηλεκτρική φύση του συνόλου. Επιταχύνει γραμμικά και σταθερά με ολίγο θόρυβο από την μετάδοση ενώ μην ξεχνάμε ότι το κιβώτιο αλλάζει ταχύτητες όχι μόνο με τον θερμικό κινητήρα αλλά και με τον ηλεκτροκινητήρα.

Έτσι, το υβριδικό σύστημα έχει ιδιότυπα ηχοχρώματα τα οποία όμως μόλις που ακούγονται. Υπό αστικές συνθήκες, ναι, μπορείτε να δείτε αμιγή ηλεκτροκίνηση, αλλά το 308 έχει φτιαχτεί και για ανοιχτούς δρόμους και για στροφές με την παραμετροποίηση του συνόλου και το ωραίο στήσιμο να δίνουν ωραίες σπορτίφ νότες. Με μέση κατανάλωση 6,4 L/100 km τις ημέρες δοκιμής δεν είχαμε παράπονο.

Με 109 g/km εξαιρείται και των τελών κυκλοφορίας αλλά η τιμή της βασικής έκδοσης των 31.200 ευρώ είναι μάλλον αλμυρή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 308 Hybrid 136 e-DCS6 2024   TIMH €31.200   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 100(136)/5.500 (28)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,3 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5 L/100km, 109 g/km

PEUGEOT 308 Hybrid 136 e-DCS6 2024

ΥΠΕΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΝΕΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΙΣΧΥΡΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΑΚΙΑ, ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΙΒΩΤΙΟΥ.