Το νέο CUPRA Leon κάνει ένα δυναμικό design statement στην μικρομεσαία κατηγορία με τρόπο που το κάνει αρεστό στους φίλους της μάρκας, φέρνοντας στο προσκήνιο τη φρέσκια σχεδιαστική ταυτότητα της Cupra, συνδυάζοντας δυναμικές γραμμές και τολμηρές λεπτομέρειες που τραβούν δείχνουν Cupra χωρίς να αλλοιώνεται η ουσία…Leon. Στο εμπρός μέρος, η αισθητική του «ρύγχους καρχαρία» κυριαρχεί, με το λογότυπο Cupra ενσωματωμένο στο καπό και τριγωνικούς LED Matrix προβολείς να δίνουν μια τεχνολογικά προηγμένη νότα. Αντύπωση προκαλεί το μεγάλο άνοιγμα για την ψύξη του κινητήρα. Στο πίσω μέρος, το φωτιζόμενο λογότυπο Cupra, τοποθετημένο ανάμεσα στα ομοίως LED φώτα, προσθέτει ένα εντυπωσιακό φινίρισμα.
Η καμπίνα έρχεται με ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, μοντέρνα πάνελ θυρών και ταμπλό, αποπνέοντας μια αίσθηση ποιότητας που ενισχύεται από τη χρήση νέων, βιώσιμων υλικών αλλά και της μπρονζέ απόχρωσης, σήμα-κατατεθέν της μάρκας. Τα καθίσματα προσφέρονται είτε με επένδυση από ανακυκλωμένες μικροΐνες, είτε από οικολογικό δέρμα, ενώ συνάμα διατίθεται ένα αναβαθμισμένο περιβάλλον για τον οδηγό καθώς ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και το μεγαλύτερο σύστημα infotainment με οθόνη 12,9” εξοπλίζονται με νέο HMI που θέλει χρόνο εξοικείωσης. Ξεχωρίζει η διαιρούμενη οριζόντια επιφάνεια αφής για ήχο και κλιματισμό (εννοείται ότι πάντα θέλουμε κάτι πιο… αναλογικό).
Οι χώροι είναι τυπικοί της μικρομεσαίας κατηγορίας αλλά αυτό που είναι εδώ το ενδιαφέρον είναι το συνολικό πακέτο περιβάλλοντος οδηγού (δείτε το κουμπί έναυσης κινητήρα και τον επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης) που ενισχύεται από το μηχανολογικό πακέτο ήπιας υβριδικής τεχνολογίας eTSI με βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με ισχύ 150 PS, που συνδυάζεται με 7άρι κιβώτιο DSG.
Το "πάντρεμα" της τεχνολογίας 48V με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης περιλαμβάνει μια μίζα-γεννήτρια 48V και μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού, επιτρέποντας στο όχημα να εκκινεί ηλεκτρικά μέσω του συστήματος, να κινείται και με σβηστό κινητήρα σε συγκεκριμένες συνθήκες, να ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση και να υποστηρίζει τον κινητήρα με ηλεκτρική βοήθεια όταν χρειάζεται.
Οδηγικά η πρώτη διαπίστωση είναι ότι δείχνει πιο ελαφρύ από ό,τι είναι. Θα μπορούσες να περιμένεις πιο βαρύ πάτημα αλλά είναι αρκετά ανάλαφρο, όπως ανάλαφρο είναι και το σύστημα πέδησης. Ελέγχεται πανεύκολα και κρατάει καλά σε κάθε σενάριο ενώ τριγμοί δεν υπάρχουν ποτέ ούτε και ενοχλητικα κοπανήματα από τη σοφά ρυθμισμένη ανάρτηση. Με πίεση η κατανάλωση θα αγγίξει τα 7,9 L/100km αλλά –συνήθως- θα δείτε πέριξ των 6 L. Στρίβει και επιταχύνει όμορφα κάτι που το καθιστά ένα κανονικό Cupra κι ας έχει… μόνο 150 PS.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ CUPRA LEON 1.5 TSI MHEV 150PS DSG 2024 TIMH €33.490 ΤΕΛΗ €80
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/5.000-6.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9 sec, τελική 216 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,6 L/100km, 125 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.
ΚΑΤΑ ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ ΟΘΟΝΗΣ, ΤΙΜΗ.