Η τέταρτη γενιά του Hyundai Tucson, ενός ονόματος που μετά από 20 χρόνια ζωής και 7 εκατομμύρια μονάδες αποδεικνύεται εξαιρετικά ελκυστική και συγχρονισμένη για μια ακόμη φορά με την εποχή του. Και τούτο μιας και δέχθηκε τη φροντίδα σχεδιαστών, μηχανικών, δοκιμαστών και… κομπιουτεράδων προσφέροντας νέο look μέσα-έξω, ωραία οδηγική εμπειρία και σαφώς πληρέστερη ενσωμάτωση τεχνολογίας, συνδεσιμότητας και ασφάλειας.
Εμφανισιακά δεν έγινε κάποια κοσμογονία, αυτή είχε γίνει προ τριετίας, όταν εμφανίστηκε το Sensuous Sportiness σχεδιαστικό σχήμα της φίρμας. Επομένως, το νέο Tucson διαθέτει δυναμική και γοητευτική εμφάνιση, με αδρά γεωμετρικά μοτίβα, για έναν φουτουριστικό χαρακτήρα. Τα καμουφλαρισμένα στη μάσκα φώτα «Angel Wings» έχουν επανασχεδιαστεί ελαφρώς, όπως και ο εμπρός προφυλακτήρας, ενώ αναλόγως έκδοσης δύναται να εξοπλιστεί με φώτα LED και να διακοσμηθεί με γυαλιστερά μαύρα ένθετα και νέα ποδιά για την προστασία που περιμένεις από ένα SUV. Ανάλογη ανανέωση δέχθηκε και το πίσω μέρος. Ένα cm αύξησης μήκους χωρίζει το νέο από το παλιό Tucson, λόγω προφυλακτήρα και 2 cm την έκδοση N Line. Εν γένει, το Tucson ανανεώθηκε στις λεπτομέρειες και το περιεχόμενο των φώτων διατηρώντας τον αρχικό φουτουριστικό του χαρακτήρα, και με αυτές τις λέξεις ανοίγουμε τις πόρτες και μπαίνουμε μέσα.
Τώρα μάλιστα!
Το εσωτερικό του Tucson ήταν από την πρώτη του γενιά γενναιόδωρο σε χώρους και πρακτικότητα, αλλά, πλέον, είχε κάτι από αναχρονιστικό User Interface και τεχνολογικό υπόβαθρο σε ό,τι αφορά στα μέσα απεικόνισης (οθόνες και τα τοιαύτα). Πλέον, η οθόνη-μονοκοντυλιά (δύο οθόνες 12,3” έκαστη, σε ένα τοξωτό σύνολο) κάνει τη διαφορά, όπως και η κεντρική κονσόλα, ή το μεγάλο ερμάριο, το τριάκτινο τιμόνι, που θυμίζει Ioniq, και τα μαλακά πλαστικά να συνδυάζονται με μαεστρία με πινελιές κάποιων μεταλλικών στοιχείων. Όλα αυτά, με χώρους για μικροαντικείμενα, τους καλύτερους στην κατηγορία. Μέρος της χωροταξικής κοσμογονίας έρχεται από τη μετατόπιση του επιλογέα ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου στην κολόνα του τιμονιού, ενώ φυσικοί διακόπτες υπάρχουν –ευτυχώς– ακόμα αρκετοί. Όπως συμβαίνει εσχάτως, το αυτοκίνητο είναι στο εσωτερικό του μέρα και νύχτα, χάρη στον ατμοσφαιρικό του φωτισμό που δίνει πόντους πολυτέλειας.
Η Hyundai ποντάρει πολλά στις δυνατότητες διασύνδεσης και ηλεκτρονικών ευκολιών, οπότε και το Hyundai δεν εξαιρείται τού κανόνος. Το Connected Car Navigation Cockpit προσφέρει δυνατότητες ασύρματων ενημερώσεων, αλλά και πολλές ευκολίες που θα έρθουν σύντομα (live streaming, λόγου χάριν) μέσω του συστήματος τηλεματικής Bluelink που διατίθεται στον βασικό εξοπλισμό. Άλλη μία διαφημιζόμενη… γκατζετιά είναι το Hyundai Digital Key 2, για επικοινωνία με το αυτοκίνητο μέσω τεχνολογίας NFC με το smartphone (λόγου χάριν: κλείδωμα μέσω κινητού και όχι κλειδιού). Και, βέβαια, Apple CarPlay και Android Auto επιτρέπουν την απρόσκοπτη ενσωμάτωση των smartphones iOS και Android με το σύστημα infotainment. Εμείς, βέβαια, τέτοιοι που είμαστε, μείναμε σιωπηλοί απέναντι στο μεγαλείο απόδοσης του κορυφαίου ηχοσυστήματος της KRELL (μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας σε αλγορίθμους και στερεοφωνικό ορίζοντα). Τέσσερις θύρες USB type-C για δεδομένα και φόρτιση και μία θέση ασύρματης φόρτισης κινητού κλείνει το κεφάλαιο «ευκολίες». Η σουίτα συστημάτων ασφαλείας Hyundai Smart Sense, από την άλλη, κάνει το Tuscon… ασφάλεια ζωής σε ρόδες, με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (24 στον αριθμό!) για αυξημένη ασφάλεια και ευκολία σε διάφορα σενάρια οδήγησης και στάθμευσης. Όμως, ας δούμε και πώς τα πάει κι εκεί έξω, στα πεδία της καθημερινότητας και των αποδράσεων.
Υπερπλήρες
Τεχνολογία κίνησης, ισχύς και υβριδικός χαρακτήρας. Όλα σε ένα νοικοκυρεμένα. Κατ’ αρχάς, υπενθυμίζουμε ότι το αυτοκίνητο έχει εξελιχτεί και δοκιμαστεί στην Ευρώπη, όπως πολλά μοντέλα της φίρμας, χάρη στις δοκιμές στο Nurburgring. Τετρακύλινδρος, turbo κινητήρας 1,6 L με ισχύ 160 PS και ένας ηλεκτροκινητήρας 65 PS με συνδυαστικά αποδιδόμενη ισχύ 215 PS και 367 Nm ροπής με 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Ο ηλεκτροκινητήρας (σύγχρονος, μόνιμου μαγνήτη) παίρνει το ρεύμα του από μια μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 1,49 kWh και λειτουργεί με τάση 270 Volts.
Η ηλεκτρική κρεμαγιέρα είναι σωστά σεταρισμένη βοηθώντας το αυτοκίνητο να είναι πιο συμμετοχικό από ό,τι υποδηλώνει ο χαρακτήρας του και ειδικά στο πρόγραμμα Sport το σύνολο φαίνεται να ταιριάζει περίφημα με την ευρωστία του υβριδικού συνόλου. Το οποίο είναι γνώριμό μας, αλλά πάντα αξίζει να αναφερθείς σε αυτό, καθώς καίτοι σύνθετο δεν παύει να είναι όμορφα και αρμονικά «κουρντισμένο» χωρίς σκαλιά απόδοσης. H φόρτιση έρχεται από την πέδηση και τον κινητήρα. Υπάρχουν δύο προγράμματα λειτουργίας: Eco και Sport. Στο πρόγραμμα Eco η ένταση της αναγεννητικής πέδησης επιλέγεται χρησιμοποιώντας τους μοχλοδιακόπτες (paddles) στο τιμόνι, προσφέροντας τρία επίπεδα ελέγχου της επιβράδυνσης, ενώ, αν επιλεγεί το πρόγραμμα Sport, τότε όλα αλλάζουν, με τα ίδια paddles να αλλάζουν ταχύτητες στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Πραγματικά ευφυές. Και, βέβαια, υπάρχει η τετρακίνηση και με προγράμματα terrain modes (Λάσπη, Χιόνι, Άμμος) για να μεταφέρεται η τετρακίνηση σωστά και στρωτά. Η ηλεκτρική υπόσταση κίνησης υπάρχει σχεδόν παντού βοηθώντας το αυτοκίνητο να κινηθεί γλυκά και αθόρυβα.
Η εμπλοκή του βενζινοκινητήρα βάζει… πιπέρι στη συνταγή, αφού το σύνολο πετυχαίνει 0-100 km/h σε 8,5 sec και τελική 185 km/h. To πρόγραμμα Sport βάζει ακόμα περισσότερο αλατοπίπερο, αλλά αδειάζει το ρεζερβουάρ πολύ γρηγορότερα. Έτσι, υπό πίεση θα δείτε 8,5 L/100 km και με χαλαρό στυλ οδήγησης 5,7 L/100 km. To κράτημα, όπως μας έχουν συνηθίσει τα Contnental EcoContact 6, 225/55-R18, είναι για ασφάλτινα σενάρια, αλλά είναι κρίμα έχοντας τετρακίνηση και 170 mm απόστασης πατώματος από το έδαφος να μην επιλέξετε στην πρώτη αλλαγή ένα ελαστικό για πιο off-road καταστάσεις. Άλλωστε, τα γόνατα εμπρός και οι πολλαπλοί σύνδεσμοί πίσω είναι πασπαρτού, παντού. Από 41.490 € παίρνετε πολλά άλογα, πολλή προίκα, πολλούς χώρους και πολλές εγγυήσεις! Πλεονέκτες!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI TUCSON Full Hybrid 1.6T 215PS 4WD 2024 TIMH €41.490 ΤΕΛΗ €100,1
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 215 ΡΟΠΗ Nm/rpm 367
ΜΕΤΑΔΟΣΗ 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,5 sec, τελική 185 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,3 L/100km, 143 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΡΗΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ, ΑΝΕΣΗ.
ΚΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2, ΤΙΜΗ.