Το A3 είναι ένα ιστορικό αυτοκίνητο, το δίχως άλλο. Έβαλε την Audi στο παιχνίδι των μικρομεσαίων το 1996 όντας το πρώτο premium μικρομεσαίο μοντέλο και, μάλιστα, κερδίζοντας ένα τεράστιο κομμάτι από την πίτα των πωλήσεων. Με πολλές εκδόσεις, από απλό 1000άρι μέχρι RS3, το A3 ήταν πάντα μία απόδειξη ότι όταν υπάρχουν οι σωστές βάσεις μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα και, μάλιστα, με οδηγικό ενδιαφέρον. Η τρέχουσα, τέταρτη γενιά του A3 το πράττει αυτό και με το παραπάνω, αλλά, κάτι οι καιροί των SUV, κάτι η σχετική απροθυμία της φίρμας να εξελίξει την εξαιρετική πλατφόρμα MQB Evo, δρομολογείται η εξέλιξη της ιστορίας προς μία άλλη κατεύθυνση.
Έτσι, εγένετο το A3 Αllstreet που προσφέρει υπό κανονικές συνθήκες ό,τι ένα premium μικρομεσαίο με την ευελιξία ενός hatchback και τις δυνατότητες ενός SUV. Η off-road εμφάνισή του (που δεν είναι off-road, αφού λέγεται Allstreet και όχι Nostreet) προκύπτει από τη γνωστή συνταγή δημιουργίας ενός crossover. Μαύρα γυαλιστερά (γιατί γυαλιστερά;) φρύδια και καλύμματα, στάνταρ ράγιες οροφής ενώ, επιπλέον, έχει επιτευχθεί κατά 30 mm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε σύγκριση με το A3 Sportback (με στάνταρ ανάρτηση), χάρη στην ανάρτηση που αυξάνει την απόσταση του πατώματος από το έδαφος κατά 15 mm, ενώ τα άλλα 15 mm είναι απόρροια των μεγαλύτερων τροχών.
Υπάρχει, επίσης, ειδικό set up ελατηρίων και αμορτισέρ με βάση τη φιλοσοφία του μοντέλου για έξτρα αποσβεστικότητα, χωρίς να χάνεται ο έλεγχος ή να έρχονται περίσσιες κλίσεις στις στροφές, ενώ το στήσιμο όλο γίνεται με γόνατα MacPherson με τριγωνικά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με ξεχωριστή διάταξη ελατηρίου και αμορτισέρ.
O 1500άρης τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας, γνωστός μας κι αυτός από πλείστα όσα μοντέλα του VW Group, προσφέρει 48βολτη υβριδική λειτουργία, σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων, λειτουργία coasting και 150 PS και περνά την κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου 7 σχέσεων.
Στο εσωτερικό του μας υποδέχθηκε ένα πανέμορφα καμωμένο, σκούρο δερμάτινο σαλόνι, μαλακά πλαστικά και πολλή λάκα η οποία αντανακλά τις ακτίνες του ήλιου. Φροντίστε να πάρετε κάτι χωρίς αυτή την πινελιά πολυτέλειας. Οι χώροι, τυπικοί της κατηγορίας, η εικόνα γνώριμη από άλλες εκδόσεις του A3, καθόσον δεν υπάρχει κάποια πινελιά περιπέτειας, ενώ με μια γρήγορη ματιά βλέπουμε ότι δεν είναι στάνταρ το πρόγραμμα παραμετροποίησης κίνησης. Ακόμα και χωρίς αυτό, όμως, το Allstreet είναι ένα A3. Ωραίο στην οδήγησή του, άνετο και στιβαρό, που δεν φείδεται συμμετοχικότητας, με ακριβές σύστημα διεύθυνσης και μια πινελιά από crossover (ναι, κάθεσαι ελαφρώς ψηλότερα έχοντας και καλύτερη εποπτεία του δρόμου).
Δεμένο και όσο γίνεται άνετο, με ελαστικά της Falken (225/45-R18) και αν το σεβαστείς σε τέμπο θα δεις 7,6 L/100 km και ακόμα λιγότερο. Κατά τα λοιπά, ασφάλεια και ανέσεις είναι δεδομένα (και λόγω της νόρμας GSR2), οπότε λίγα πράγματα μπορεί να ζητήσει κανείς επιπλέον. Επί τη ευκαιρία, τι φανταστικά τα εμπρός φώτα LED Matrix! Το A3 Allstreet ισορροπεί χωρίς να σχοινοβατεί επικίνδυνα, καθώς είναι, ως επί το πλείστον, όχι ένα SUV, αλλά ένα θαυμάσιο hatchback. Τιμολογιακά φθηνό δεν το λες, καθώς ξεπερνά αρκετά το φράγμα των 30.000 € κι εκεί υπάρχουν κι άλλα (κανονικά SUV!) που μπορεί κανείς να αποκτήσει. Audi, όμως, δεν θα είναι…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI A3 Allstreet 1.5 MHEV 150PS 2024 TIMH €33.980 ΤΕΛΗ €78,7
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/5.000-6.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,6 sec, τελική 222 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 123 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΔΗΓΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ.
ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ.