Εδώ είμαστε! Αυτό σκέφτεσαι –και ταυτοχρόνως ψιθυρίζεις ασυναίσθητα–, καθώς παίρνεις θέση πίσω από το τιμόνι της Dark Horse. Και πώς μπορείς να μην… παραμιλάς όταν βρίσκεσαι στη φάση της στενής επαφής τρίτου τύπου με έναν θρύλο της αυτοκίνησης –τη Ford Mustang– και, μάλιστα, σε μια κορυφαία εκδοχή με 454 PS της σύγχρονης, 7ης γενιάς του. Γιατί, ελάτε να συστηθούμε, μιλάμε για μοντέλο ετών 60, μιλάμε για τη Ford Mustang, ένα όνομα με βαριά ιστορία στον χώρο της αυτοκίνησης – ένα σύμβολο του σπορ αυτοκινήτου στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού: ένα μοντέλο με 10 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1964 μέχρι σήμερα, το οποίο έχει επανειλημμένως αναδειχθεί σε παγκόσμιο best seller στην κατηγορία του (coupé και convertible).
Ώρα για δράση
Πατώντας το μπουτόν για να πάρει μπρος ο V8 κινητήρας, αρχίζει το μπάσο γουργουρητό που φτάνει στ’ αυτιά σου να σε βάζει σταδιακά σε έναν άλλον κόσμο, γιατί έχει φτάσει η ώρα να οδηγήσεις ένα αυτοκίνητο καθόλου, μα καθόλου «καθημερινό». Αυτός, λοιπόν, ο ήχος –που, παρεμπιπτόντως, μπορείς να ρυθμίσεις κάνοντάς τον είτε πιο έντονο είτε πιο αδύναμο– κάνει να φαίνεται απολύτως λογική η μυϊκή δύναμη που απαιτείται για τον χειρισμό του επιλογέα – καθότι το κιβώτιο ταχυτήτων της δικής μας Mustang Dark Horse ήτο εξάρι χειροκίνητο της TREMEC! Το ίδιο σχόλιο, βεβαίως, θα γίνει και για τον βαρύ συμπλέκτη – δεν είναι μειονέκτημα για ένα τέτοιο αυτοκίνητο αυτού του τύπου η «σκληρότητα», όμως δεν είναι και ό,τι καλύτερο για καθημερινή οδήγηση στην πόλη.
Λογικά όλα μέχρι εδώ, ξεκινάς να οδηγείς και δεν αργείς να εκπλαγείς από τον τρόπο που συμπεριφέρεται η ανάρτηση, την οποία μπορείς άνετα να τη χαρακτηρίσεις «μαγική», καθώς σου προσφέρει ταυτοχρόνως και τη σπορ αίσθηση που χρειάζεσαι για να οδηγήσεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αλλά και απρόσμενα υψηλή –για τα δεδομένα των σπορ αυτοκινήτων– άνεση όταν απλώς μετακινείσαι. Κάτι που σημαίνει ότι ελέγχεις αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος όταν οδηγείς σε μια απαιτητική διαδρομή τη βάρους 1.817 kg Dark Horse, χωρίς, όμως, να σε ταλαιπωρεί στις καθημερινές σου διαδρομές.
Μόλις βρεις χώρο για να πατήσεις αποφασιστικά το γκάζι, έρχεται η ώρα του βρυχηθμού! Είναι η ώρα που αναλαμβάνει δράση το πεντάλιτρο «τέρας» επιταχύνοντας τη Mustang με έναν τρόπο ολότελα διαφορετικό από αυτόν που έχουμε συνηθίσει από τα διάφορα τούρμπο –και, πολύ περισσότερο, ηλεκτρικά– σπορ μοντέλα: αρχικά περισσότερο ήπια και στη συνέχεια πιο έντονα. Δεν λέει ψέματα ο πίνακας των τεχνικών χαρακτηριστικών για τα 0-100 (5,2’’), όμως μέγιστη ισχύς και ροπή αποδίδονται ασυνήθιστα ψηλά – και το βλέπεις αυτό στην πράξη, καθώς ο δείκτης του στροφόμετρου παίρνει τον ανήφορο, συμπαρασύροντας μαζί του και τα ντεσιμπέλ, δημιουργώντας ένα σκηνικό που μυρίζει… μπαρούτι! Είναι η στιγμή που θα ήθελες να βρίσκεσαι σε πίστα – και επειδή αυτό στην καθημερινότητα δεν είναι εφικτό, σου δημιουργείται η ανάγκη να βρεις μια απόμερη διαδρομή για να μπορέσεις στοιχειωδώς να… στρίψεις!
Σε στροφές υψηλών ταχυτήτων και με καλή άσφαλτο δεν δυσκολεύεσαι να δεις την Dark Horse να συμπεριφέρεται σαν τρένο, βασισμένη και στην απίστευτη ακαμψία την οποία διαθέτει, προσφέροντάς σου αυτό που αποκαλείται «οδηγική απόλαυση» εν αφθονία. Αν έχεις ρίξει μια ματιά κάτω από το εμπρός καπό, θα έχεις ήδη δει, πέραν, βεβαίως, του θηριώδους V8 με τις δύο τεράστιες εισαγωγές, τη μεγάλη μπάρα που συνδέει τους θόλους. Ενώ αν έχεις ανατρέξει στοιχειωδώς στην τεχνική περιγραφή τού αυτοκινήτου, θα έχεις διαβάσει και για την ενεργή ανάρτηση MagneRide και το στάνταρ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen. Εντελώς, δε, ενημερωτικά θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το “Performance Package” της Ford, που προσφέρεται στάνταρ με την Dark Horse, περιλαμβάνει, επίσης, μια μοναδική ρύθμιση πλαισίου, μεγαλύτερες πίσω αντιστρεπτικές δοκούς, «βαρέος τύπου» εμπρός αμορτισέρ, 6-πίστονες δαγκάνες Brembo εμπρός με δίσκους 390 mm, πίσω μπάρα σχήματος «K», ενώ τα Pirelli P Zero PZ4 έχουν διαφορετικές διαστάσεις μπρος-πίσω.
Επειδή, όμως, κανείς δεν είναι τέλειος, οφείλουμε να πούμε πως σε κομμάτια με κλειστές στροφές και φουρκέτες, ιδιαιτέρως όταν η άσφαλτος δεν είναι τόσο καλή, τα πράγματα δεν είναι τόσο ευχάριστα για τον οδηγό της Dark Horse, που καλείται να αντιμετωπίσει αυξημένη υποστροφή. Και, βέβαια, θεωρητικά θα μπορούσες να αντιμετωπίσεις το φαινόμενο με το ηλεκτρικό χειρόφρενο που προορίζεται για drifting, αλλά δεν είναι ό,τι καλύτερο να οδηγείς με αυτόν τον τρόπο σε δημόσιο δρόμο. Αυτά τα παιχνίδια καλύτερα να τα αφήνει κανείς για την πίστα. Εννοείται, δε, ότι ως αυτοκίνητο με κίνηση στους πίσω τροχούς, η Mustang προφανώς έχει από φυσικού της την τάση να υπερστρέψει. Όμως, αυτό ελέγχεται αποτελεσματικά από τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου που την επαναφέρουν στην… τάξη.
Εντός και εκτός
Ξαναγυρνάμε εκεί από όπου ξεκινήσαμε για να πούμε ότι καθώς βρίσκεσαι πίσω από το δερμάτινο τιμόνι με το άλογο που καλπάζει στο κέντρο του, απέναντί σου απλώνεται ένα ενιαίο ψηφιακό κέντρο ελέγχου με δύο παραμετροποιήσιμες οθόνες, εκ των οποίων η μία είναι αφής/infotainment –αυτή στο κέντρο του ταμπλώ– και συνδυάζεται με το τελευταίο σύστημα SYNC4 της Ford. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,4’’ αλλάζει όψη ανάλογα με το Drive Mode που επιλέγεις, ενώ σου παρέχεται η δυνατότητα να έχεις μπροστά σου μια σειρά ενδείξεις που δεν θα μπορούσες καν να φανταστείς ότι υπάρχουν, όπως η θερμοκρασία λαδιού του διαφορικού!
Παράλληλα, το μαγικό… αλογάκι που αναπαύεται σε μία σειρά διακοπτών κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς σε βάζει σε ένα μενού της κεντρικής (13,2’’) οθόνης το οποίο σου δίνει τη δυνατότητα να ρυθμίσεις τιμόνι και ανάρτηση μεταξύ τριών επιλογών, ούτως ώστε να φέρεις εντέλει τη Mustang στα μέτρα σου διαμορφώνοντας το δικό σου, εξατομικευμένο drive mode.
Τη σκέψη ότι βρίσκεσαι σε μαχητικό όταν είσαι στο εσωτερικό της Dark Horse δεν την αποφεύγεις, άλλωστε και η Ford δηλώνει ότι διαμόρφωσε με αυτόν τον τρόπο το εσωτερικό περιβάλλον ώστε να γεννά τέτοια συναισθήματα – ενδεχομένως θα θέλαμε και ένα head up display στο πλούσιο μενού του εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ένα πλήθος ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Με την ποιότητα κατασκευής να παραπέμπει περισσότερο σε κάτι «δεμένο» και ανθεκτικό και λιγότερο ίσως σε κάτι πολυτελές/premium δεν θα παραπονεθείς. Ίσα ίσα που αυτό σε κάνει να νιώθεις καλά, καθώς είσαι χωμένος σε ένα μπάκετ που συγκρατεί το σώμα σου σωστά στις στροφές και νιώθεις –γιατί να το κρύψουμε;– ίσως και προστατευμένος. Παράπονα, πάντως, έχεις το δικαίωμα να κάνεις για το γεγονός ότι σχεδόν όλοι οι φυσικοί διακόπτες έχουν καταργηθεί – κάτι που σε επίπεδο εργονομίας και χρηστικότητας δεν είναι ό,τι καλύτερο, αφού για να ρυθμίσεις, λόγου χάριν: τον κλιματισμό, πρέπει να πάρεις τα μάτια σου από τον δρόμο. Είναι, άραγε, σημαντικό αυτό για ένα αυτοκίνητο όπως η Mustang; Και ναι και όχι είναι η απάντηση – μία απάντηση που θα μπορούσε κανείς να δώσει σχολιάζοντας το ότι οι θέσεις στο πίσω κάθισμα είναι μάλλον διακοσμητικές, ενδεχομένως κατάλληλες για παιδιά. Ναι, σε γενικές γραμμές δεν είναι οι χώροι το ζητούμενο από μία Mustang, όμως κρίνουμε θετικά το γεγονός ότι το πορτμπαγκάζ είναι ευρύχωρο, επιτρέποντάς σου τα όμορφα ταξίδια με το έτερον ήμισυ…
Ψάχνετε για συμπέρασμα; Κοιτάξτε ξανά τον τίτλο: Αμετανόητη η Mustang Dark Horse. Επιμένει σε μια παλιά, κλασική συνταγή σπορ αυτοκινήτου, για να προσφέρει ένα οδηγικό πακέτο, διανθισμένο –και ενισχυμένο– με ένα πλήθος ηλεκτρονικών βοηθημάτων που έφερε η τεχνολογική εξέλιξη κατά τις έξι δεκαετίες ύπαρξης του μοντέλου. Αυτό, με όλα τα υπέρ και τα κατά μιας αυθεντικότητας που δεν είναι για όλους – και δεν είναι για όλες τις ώρες, ούτε για όλους τους δρόμους και τις διαδρομές.
Είναι σίγουρα η Dark Horse το αυτοκίνητο που πρωτίστως θα ευχαριστηθείς στην πίστα, είναι, όμως, και το GT με το οποίο θα απολαύσεις όμορφες «χαλαρωτικές» διαδρομές ανεβοκατεβαίνοντας βουνά και διασχίζοντας λαγκάδια, με τον V8 να γουργουρίζει σχεδόν στο ρελαντί, τις περισσότερες φορές με 6η στο κιβώτιο… Και μη ρωτάτε για κατανάλωση και κόστος χρήσης. Δεν αγοράζεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο με κοινά οικονομοτεχνικά κριτήρια. Η Dark Horse είναι ένα αυτοκίνητο για τους αμετανόητους…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ Ford MUSTANG Dark Horse V8 454 PS 2024 TIMH €92.052 ΤΕΛΗ €753,3
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 5.038, Ατμοσφαιρικός, 8 Κύλινδρος, Σε διάταξη V ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 334(454)/7.250 ΡΟΠΗ Nm/rpm 540/5.100
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,2 sec, τελική 263 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 12,2 L/100km, 279 g/km
ΥΠΕΡ ΜΟΝΤΕΡΝΟ-ΡΕΤΡΟ DESIGN, ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ “MAGNERIDE”.
ΚΑΤΑ ΥΠΟΣΤΡΟΦΗ ΣΕ «ΚΛΕΙΣΤΑ» ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΜΕ ΚΑΚΗ ΑΣΦΑΛΤΟ