Το πρωτοειδαμε στην First Edition έκδοση και μας... γυάλισε με τις γραμμές του. Μάθαμε τι νέο έφερνε και αρχίσαμε αμέσως να μπαίνουμε στο νόημα. Το εμβληματικό Land Cruiser στην νέα του γενιά και την Light Duty έκδοση "250" φέρνει στο προσκήνιο τις αρχέτυπες γραμμές του μοντέλου που γεννήθηκε το 1951 για να κατακτήσει τον κόσμο ολάκερο. Το νέο Land Cruiser έρχεται πλέον με την εικόνα και την ουσία ενός ικανού και σοφιστικέ SUV. Το συνολικό μήκος του είναι 4.925 mm, το πλάτος 1.980 mm και το ύψος 1.935 mm, ενώ το μεταξόνιο είναι 2.850 mm. Διαστάσεις εντυπωσιακές για 5θεσια και 7θεσια επιλογή, με σχεδιαστικά ευρήματα (μάσκα, γραμμές, γωνίες, προφυλακτήρες) που δίνουν την εικόνα ενός κορυφαία ποιοτικού εργαλείου (απίθανη η συναρμογή του made in Japan αυτοκινήτου) κι όχι αυτήν επίδειξης ματαιοδοξίας. Είναι λοιπόν και φαίνεται ανάλογα με σεβασμό στην παράδοσή του.
Κι από την άλλη, επάνω στο τρίπτυχο "Ποιότητα-Αντοχή-Αξιοπιστία" χτίστηκε το νέο Land Cruiser. Και στην πλατφόρμα GA-F με λογική body on frame (πλαίσιο σκάλα κατά 50% πιο άκαμπτο από πριν και αμάξωμα μονταρισμένα επάνω του) με τη συνολική ακαμψία να είναι 30% αυξημένη συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά με περισσότερες πόντες και πολλή κόλλα να έχει δέσει τα πάνελ όπως ποτέ πριν. Κι εκεί στο Ifrane μια πόλη χτισμένη σαν ελβετικό θέρετρο από τους Γάλλους που ήθελαν ένα ωραίο resort για το καλοκαίρι, μας περίμενε μια εικοσάδα Land Cruiser σε γκρι και χρώμα της άμμου (κουκλί με την δεύτερη επιλογή).
Ανοίξαμε την πόρτα, πατήσαμε στο σκαλί του μαρσπιέ, κρατηθήκαμε από το χερούλι της εμπρός κολόνας και στρογγυλοκάτσαμε στο τεράστιο σαλόνι που το πάτωμά του βρίσκεται 21,5 cm μακριά από το έδαφος. Δύο οθόνες 12,3" με δαισαλώδη μενού σε περιμένουν αλλά και μπόλικοι διακόπτες. Μάθαμε ότι για την εργονομία συνέδραμαν οδηγοί στα motorsports. Ευλογία, καθώς υπάρχουν διακόπτες και ένας μεγάλος περιστροφικός επιλογέας για κλιματισμό και όλα τα συστήματα κίνησης. Και είναι πολλά. Όλα τοποθετημένα σε ένα ταμπλώ με μαλακά υλικά με την αίσθηση ποιότητας... πιάνου.
Βουτιά από κάτω
Η μηχανολογία είναι αυτή που σίγουρα περιμένετε να διαβάσετε. Αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια εμπρός μαζί με αντιστρεπτική και άκαμπτος άξονας πίσω με αντιστρεπτική. Κινητήρας; Χαστούκι στα... trends με έναν τετρακύλινδρο diesel (ναι, πετρέλαιο!) κινητήρα 2,8 λίτρων απόδοσης 205 PS και 500 Nm ροπής με ρυμουλκούμενο 3,5 τόνους. Οκτάρι αυτόματο κιβώτιο που έχει εξελιχθεί να συνοδεύει ικανά και αποδοτικά αλλά χωρίς ακρότητες το μοτέρ, με γνώμονα την απόδοση στα τερέν και όχι τις... πίστες. Υπάρχει ανθεκτικό transfer case, μακρύ και κοντό κιβώτιο, κλείδωμα κεντρικού και πίσω διαφορικού (αμφότερα ηλεκρομαγνητικά), αλλά και η -για πρώτη φορά σε Land Cruiser- δυνατότητα αποσύμπλεξης της εμπρός αντιστρεπτικής για μεγαλύτερη διαδρομή των τροχών και την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε κακό τερέν.
Υπάρχουν επίσης προγράμματα οδήγησης για τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου και παραμετροποιήσιμο πρόγραμμα σταθερής ταχύτητας και σταθερής κατωφέρειας. Όλα αυτά καταλήγουν σε all-terrain ελαστικά της Dunlop διαστάσεων 265/60-R20. Οι Ιάπωνες μας ανέφεραν ότι για λόγους -τι άλλο;- αξιοπιστίας και αντοχής αποφεύχθηκε η λύση προσαρμοζόμενης ανάρτησης ή αερανάρτησης έχοντας συμβατικά αμορτισέρ και ελατήρια.
Οι δοκιμασίες που υποβάλαμε το αυτοκίνητο σε υψόμετρο 2.350 μέτρων στην οροσειρά του μέσου Άτλαντα ήταν χωρίς προηγούμενο, με ειδική πίστα για να δούμε τις ικανότητες των αυτοκινήτων και σχεδόν 250 km με εναλλαγές άγονων εκτάσεων (όχι ερήμου) και δασών με κέδρους. Μοναδικές ικανότητες αναρρίχησης, άνεση και αίσθημα ότι όλα γίνονται και γίνονται εύκολα.
Φυτευτές πέτρες; Κανένα πρόβλημα. Λάσπη, ούτε λόγος, κατωφέρεια 30% σε βρεγμένο χώμα. Μια χαρά! Και στην άσφαλτο βέβαια, αποκάλυψη σε όλα με μόνον μια δυο φορές σε μικρές ασφάλτινες κυματοειδείς ανωμαλίες το πλαίσιο τύπου σκάλα να δίνει τον τόνο. Το αυτοκίνητο έχει αρχίσει να διατίθεται ήδη στο δίκτυο της Toyota με τα πρώτα 20 (First Edition) να έχουν πωληθεί σε χρόνο dt.