Αποκλειστική δοκιμή: Mercedes-AMG GT63 S E Performance 4door coupe 843 PS (video)


Μια ξεχασμένη πίστα, το Solitude. Ένας θρυλικός κατασκευαστής, η AMG, και μία μηχανή πραγματοποίησης ονείρων, η τετράθυρη GT, η οποία έρχεται, με την καταλυτική παρουσία τόσων ίππων που δεν έχουμε ξαναδεί, αναπάντεχα να δώσει λύση στο αδιέξοδο: βενζίνη ή ρεύμα;. Η σύγκλιση όλων αυτών των εννοιών δημιούργησαν ένα αποτέλεσμα μοναδικό και αξέχαστο. Ήμαστε εκεί, κι αυτή είναι η ιστορία μας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ. : ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 23/11/2024

Από μικρό παιδί θυμάσαι ονόματα, αγώνες, μονοθέσια... John Surtess, Jim Clark, Bruce McLaren και τόσοι, μα τόσοι ήρωες... Κι όταν ήρθε το πράσινο φως να οδηγήσουμε την ισχυρότερη AMG παραγωγής όλων των εποχών (της AMG One εξαιρουμένης, που είναι μια διαγαλαξιακή κάψουλα, όπως προλάβαμε να τη δούμε να κάνει γύρους στη μικρή πίστα δίπλα στο Μουσείο της Μερσέντες (!) μαζί με Koeniggsegg και Apollo!), η επιθυμία ήταν μία: Σόλιτιουντ. Ένας προορισμός που ελάχιστοι γνωρίζουν (ή θυμούνται). Μια πίστα έντεκα χιλιομέτρων που πρωτοφτιάχτηκε πριν έναν αιώνα πέριξ του ομώνυμου παλατιού, και με υψομετρικές διαφορές που της έδωσαν το παρατσούκλι «το μικρό Νίρμπουργκρινκ».

Έλαμψε τούτη η χαρισματική πίστα στο στερέωμα της Φόρμουλα Ένα, δύο μόλις σεζόν πριν της πάρει τη δόξα το κοντινό Χοκενχάιμ, αν και συνέχισε να εκτελεί χρέη πίστας για άλλους αγώνες, ενώ δεν έπαψε ποτέ να αποτελεί πεδίο εξέλιξης των μελλοντικών μοντέλων της Μερσέντες, όπως, άλλωστε, είδαμε από τα μασκαρισμένα πρωτότυπα με σήμα το αστέρι που μας προσπερνούσαν. Κι έτσι σήμερα, είναι το παλιό Σόλιτιουντ μια κανονική διαδρομή στο πυκνό οδικό δίκτυο στα περίχωρα της Στουτγάρδης, με λίγα πράγματα να θυμίζουν τις ένδοξες εκείνες ημέρες.

Όπως ο μικρός πύργος στη μεγάλη ευθεία ή οι μπαριέρες στις ανηφορικές καμπές. Ναι, αλλά ποιο θα ήταν το αυτοκίνητο;

Fortius

Το μικρό Αφάλτερμπαχ, ένα χωριό βόρεια της Στουτγάρδης, δεν θα το ήξερε κανείς αν δεν υπήρχε μια ιστορία δύο ανθρώπων, του Χανς Βέρνερ Αουφρέχτ και του ΄Ερχαρντ Μέλχερ, που βάφτισαν το όραμά τους με τρία γράμματα (AMG - Aufrecht, Melcher και Grossaspach, ο τόπος γέννησης του πρώτου), να δώσουν ζωή σε πολλά θαυμαστά δημιουργήματα και, εσχάτως σε τούτο που βλέπετε εδώ: ένα αυτοκίνητο χωρίς κοινή λογική. Ή, αλλιώς, τα δύο πρόσωπα του Ιανού, της θεότητας της κίνησης. Να τοι, λοιπόν, οι μάστορες της τέχνης της αυτοκίνησης, παιδιά του Ηφαίστου, θαρρείς, να σφυρηλατούν ατσάλι και αλουμίνιο και κράματα και να υφαίνουν στρώσεις ανθρακονήματα. Και μετά ο Ένας, να βάζει τα πράγματα στη φυσική τους θέση. Εδώ, ο Ντενίς Αβντιμετάζ ο «Ένας Άνθρωπος, μια Μηχανή» της φίρμας, που δίνει νόημα και ζωή στα εξαρτήματα εμπρός του.

Οκτώ πιστόνια, δύο τετράδες κυλίνδρων, βαλβίδες, ελατήρια, καπάκια σε τέσσερα λίτρα δύναμης και υπολογισμένης στο χιλιοστό, στο νάνο και στο μπιτ ανθρώπινης γνώσης. Και τούρμπο, δύο. Και να σου οι εξακόσιοι τριάντα εννιά ίπποι να φωλιάζουν αγκαλιασμένοι από αλουμινένια φτερά και καπό. Και μετά, πολλά κι άλλα θαυμαστά. Κι άλλοι αλχημιστές, από τη Mercedes-AMG F1 να σφραγίσουν σχεδόν ενενήντα κιλά μιας κορυφαίας μπαταρίας σε ένα κελί για να φύγει το ρεύμα και να δώσει ζωή διακοσίων τεσσάρων ίππων σε έναν ηλεκτροκινητήρα που τον έβαλαν να κινεί τους πίσω τροχούς με ένα διτάχυτο κιβώτιο. Και φορτίζει η μπαταρία, είτε στην πρίζα είτε από την αναγεννητική πέδηση. Και έτσι, οκτακόσιοι σαράντα και τρεις ίπποι και πάνω από χίλια τετρακόσια νιουτόμετρα πέρασαν στους τέσσερις τροχούς με ένα σπέσιαλ εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων σε ένα εντυπωσιακό αμάλγαμα: τη Mercedes-AMG 4door coupé GT63 S E Performance. Αυτό είναι ΤΟ αυτοκίνητό μας για τις ημέρες του «ταξιδιού» μας σε χώρο και χρόνο. Ονομασία που θυμίζει ευγενή καταγωγή. Και είναι. Μια λιμουζίνα πελώρια, πέντε μέτρα μήκους και με τους δύο άξονες να απέχουν μεταξύ τους τρία σχεδόν μέτρα.

Και είναι σμιλεμένη κρύβοντας σαγήνη, κάτω από τα αεροδυναμικά πτερύγια και το μεγάλο εμπρός σπλίτερ και τις αεροκουρτίνες πίσω και τη μεγάλη σταθερή πτέρυγα πίσω που προσθέτει τριάντα κιλά αρνητικής άνωσης όταν τα χιλιόμετρα ταχύτητας εδάφους ξεδιπλώνονται σαν κεραυνός εν αιθρία. Όλα αυτά, προίκα ενός έξτρα αεροδυναμικού πακέτου. Τα πρώτα εκατό χιλιόμετρα ανά ώρα έρχονται σε κάτι λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα (πριν καλά καλά ψελλίσεις το όνομα του αυτοκινήτου) και το τέχνημα διακοσαρίζει σε δέκα δευτερόλεπτα. Κι όταν πια άλογα, ηλεκτρόνια και οκτάνια και χέρια και πόδια και εγκεφαλικές συνάψεις φτάσουν στην κορύφωση της έντασης, το κοντέρ θα δείχνει τριακόσια δεκαέξι (ολογράφως) χιλιόμετρα ανά ώρα. Και το πιο ωραίο είναι ότι μπορεί να πάει παραπάνω, καθόσον η τελική είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη!

Πιλοτήριο

Κι αφού κάναμε τις συστάσεις, ανοίξαμε τις χωρίς πλαίσιο θύρες και είδαμε την τεχνολογία, την παράδοση και την πολυτέλεια να έρχονται σε αποχρώσεις γκρι και μαύρες τού μότορσπορ για τέσσερις επιβάτες και με τον πιλότο να κάθεται κανονικά, όχι στο επίπεδο του... κρασπέδου, να βάζει τα χέρια του σε ένα τιμόνι με σουέντ δέρμα και να ξεχειλίζουν εμπρός του οθόνες στα ελληνικά και μαύρη λάκα και ανθρακόνημα και διακόπτες στο τιμόνι για να ρυθμίσει τα χρειώδη, τα AMG Dynamics και τις αναρτήσεις ή το πρόγραμμα του κινητήρα. Όρεξη για οδήγηση να έχεις και δρόμο ανοιχτό εμπρός σου.

Κι ήρθε η πρώτη ημέρα, βροχερή, μουντή με ουρανό μολύβι, αλλά διάθεση μέσα στην καμπίνα γεμάτη να σπρώξει το γκρι και να δώσει τη θέση του στο πορτοκαλί της AMG που, με τη φροντίδα της Manufaktur, ήταν σαν να έλαμπε στην καταπράσινη εξοχή της Στουτγάρδης. Κι αρχίσαμε να ρέουμε στις ασφάλτινες καμπές μέσα στο δάσος. Και όπου μπορούσαμε να δίνουμε κάτι από την ψυχή του, και τη δική μας μαζί. Αλλά κάτι μοναδικό γινόταν εδώ: μια τέλεια συμφωνία στη διάθεση.

Κάλμα το αυτοκίνητο στο πρόγραμμα Comfort; Ήρεμος κι εσύ με άνεση να τη θαυμάζεις, με προγραμματιζόμενη αερανάρτηση και με γαλήνη ενός τέλειου γκραντ τούρερ (κάποιοι ήχοι μόνο ακούγονταν πίσω, στον ηλεκτροκινητήρα). Κι αν τολμούσες να πας στο πρόγραμμα Race, όλη η γαλήνη πήγαινε σε «τόπο αναψύξεως», «όπου δεν υπάρχει οδύνη, λύπη και στεναγμός»…, και ο διαβολεμένος ήχος από έναν δαιμονισμένο τετράλιτρο κινητήρα να βγαίνει από τα έγκατα των εξατμίσεων με τις τετραπλές απολήξεις και εκρήξεις και σπρωξίματα από τα g να σε κάνουν να ψελλίζεις: «Απεταξάμην!» για να συγχωρεθεί η αμαρτία σου που τόλμησες να βυθίσεις το δεξί πεντάλ ίσαμε κάτω βλέποντας τα χιλιόμετρα να γεμίζουν με τον ίδιο ρυθμό όπως οι στροφές στα στροφόμετρα. Και τότε, διάβολος κι εσύ και τρίβολος μαζί, να ψιθυρίζεις λόγια για να ξορκίσεις την Αμαρτία διά της αμαρτίας; Πώς να βρεις άλλοθι;

Οκτακόσιοι σαράντα τρεις αναθεματισμένοι ίπποι σε δυόμισι τόνους λαμαρίνες, ανθρακόνημα, γυαλί, τεχνολογική περηφάνια και εμπειρίας ζωής για όποιον έβαλε τα χέρια του στο τιμόνι, που δεν κοίταξε πόσα λίτρα έκαψε στα εκατό χιλιόμετρα και πόσες κιλοβατώρες πήραν την άγουσα των burn out. Και, ναι!, μπορεί να σε βοηθάει το αυτοκίνητο με τις εξαπίστονες δαγκάνες του και με τις τεράστιες δισκόπλακές του και με την ενεργητική του τετραδιεύθυνση και με τις λαστιχάρες της Michelin, να τιθασεύσεις τούτο το κτήνος (όταν ξυπνάς το κτήνος μέσα του), αλλά θέλει γνώση και αντοχές φυσικές να αναβιώσεις τα ταυροκαθάψια. Κι όταν βρεις τον ρυθμό του κι έχουν ζεσταθεί λάστιχα και φρένα και κινητήρας και διάθεση και έχει φορτίσει και η υγρόψυκτη μπαταρία (η μόνη που πρέπει και μπορεί να παραμένει κουλ), τότε έχεις στα χέρια σου ένα μεγάλο, ευρύχωρο, άνετο, ποιοτικό και κορυφαία γρήγορο πεντάθυρο κουπέ που μπορεί να τα βάλει με όλους (με όλους, όμως!) τους κατασκευαστές με τρεις, τέσσερις, πέντε πόρτες... Ακόμα και με τον ίδιο σου τον εαυτό, που τόλμησε να αμφισβητήσει ότι αυτό το πεντάθυρο οικογενειακό έχει σπάσει ρεκόρ στο Νίρμπουργκρινγκ. Και που, αν ζούσε σήμερα ο Εμίλ Γέλινεκ, πατέρας της Μερσέντες (που έδωσε το όνομά της σε μια ολόκληρη αυτο-κινητική κοσμογονία), θα ζητούσε από τον Γκότλιμπ Ντέμλερ να του φτιάξει ΑΥΤΟ το αυτοκίνητο.

Άφεσις αμαρτιών

Το επόμενο βράδυ πήγαμε στο Μουσείο της Μερσέντες για τη νυχτερινή φωτογράφιση που βλέπετε. Ένα κτίριο σαν κιβωτός που θέλει να διατηρήσει όλα τα είδη που πέρασαν από τη φίρμα με το αστέρι, κι έπιασα τον εαυτό μου να ζητάει συγχώρεση για τις ανομίες μου. Επί ματαίω... Ποιες είναι ανομίες; Μήπως ότι έβαλα Track mode και Race mode και ξύπνησα την πλάση ολάκερη με τα σκασίματα από τις πελώριες εξατμίσεις; Ή, μήπως, όταν με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης απενεργοποιημένο μάζευα μοίρες υπερστροφής στο ζεμπίλι τού τρόμου; Σίγουρα όταν η βίαιη επιτάχυνση που ξεπερνούσε το ένα g γινόταν βίαιη επιβράδυνση. Μπα, ούτε αυτό. Μάλλον η αμαρτία ήταν ότι πόθησα τούτο το αυτοκίνητο!

Την επόμενη ημέρα ο ουρανός είχε δείξει επιτέλους σημάδια ζωής και φωτός, οι δρόμοι είχαν αρχίσει δειλά να στεγνώνουν και να αχνίζουν από τη ζεστασιά του ήλιου σαν ασφάλτινα αχνιστά πρέτζελ κι εμείς ξανά εκεί, στο Σόλιτιουντ, να (ανα)μετρηθούμε. Θάρρος ή αλήθεια; Γκάζι, πολύ γκάζι και παλιμπαιδισμός για μία ακόμα φορά, τώρα, όμως, με περισσότερη σιγουριά ότι ο ταύρος θα παρέμενε πιασμένος από τα κέρατα. Κι αυτή όλη η μέθεξη σαν διονυσιακή μυσταγωγία, έχοντας δίπλα σου μια ντουζίνα περιπολικά της γερμανικής Πολιτσάι να εκπαιδεύονται ακριβώς δίπλα σου στην πίστα της ADAC για το πώς να καταδιώκουν τους κακούς σε «βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα» με στριγκές ιαχές από πιεσμένα ελαστικά. Τι αποκοτιά κι αυτή η δική μας! Σαν να κάναμε ριφιφί δίπλα σε αστυνομικό τμήμα. Πάνω κάτω, στη μεγάλη ευθεία και το να ξέρεις ότι εδώ βρέθηκαν πιλότοι από το πάνθεο των μότορσπορτ και η αφεντιά σου να πατά στα ίδια χνάρια με το κορυφαίο σε ισχύ γερμανικό αυτοκίνητο που είναι plug-in και όχι ηλεκτρικό, αλλά ταγμένο στην petrolhead πλευρά του φεγγαριού. Κι αυτό είναι μια ακόμα ιστορία να τη θυμάσαι.

Όπως ακριβώς συμβαίνει κάθε φορά που μπαίνεις εκεί όπου έχουν πατήσει τα ινδάλματά σου σε μια πίστα, πατώντας τους δικούς σου τροχούς. Λαγκούνα Σέκα, Ασκάρι, Μον Μελό, Λάουσιτς, Μονακό, Χοκενχάιμ, Χερέθ, Χουγκαρόρινγκ, Πορτιμάο... Λίγο αργότερα στον Α8, χωρίς όρια ταχύτητας στην κανονική, την ορθόδοξη αούτομπαν, ακόμα και τώρα δεν θα συγχωρήσω εκείνο το βανάκι που βγήκε στην αριστερή... Τα τριακόσια δεκαέξι (316 km/h, αριθμητικώς) τελικής μπορούν να περιμένουν.

TECH TALK

Μια κορυφαία πλατφόρμα τεχνολογίας, τεχνογνωσίας, καλιμπραρίσματος και πολυτέλειας, σε ένα μοναδικό σύνολο αποδοτικότητας και επιδόσεων. Ας δούμε τι κρύβεται κάτω από το πορτοκαλί κουκούλι της θαυμαστής AMG GT.

Μπαταρία

Ελαφριά, μόλις 89 kg, εξελιγμένη από τη Mercedes-AMG Petronas F1 Team, η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα μόλις 6,0 kWh, συνεχόμενη παροχή ισχύος 70 kW, ενώ η μέγιστη παρεχόμενη αγγίζει τα 150 kW. Είναι υγρόψυκτη με 14 L ψυκτικού υγρού και έχει εξαιρετικές δυνατότητες ταχείας φόρτισης και αποφόρτισης. Είναι, όμως, μικρή και η προβλεπόμενη αμιγής ηλεκτρική αυτονομία αγγίζει μετά βίας τα 12 km. H στρατηγική φόρτισης της μπαταρίας προέρχεται από τον κόσμο της F1. Αν μετά την οικιακή φόρτιση η μπαταρία τείνει να «αδειάσει», η αναγεννητική πέδηση σε 4 βαθμίδες βοηθά στην πλήρωσή της, ενώ μπορεί και μέσω τού δυναμό (ισχύος 14 PS) να πάρει έξτρα δύναμη και να φορτίσει μέσω του κινητήρα.

Μονάδα ηλεκτροκίνησης

Στο πίσω μέρος βρίσκεται ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 204 PS, ένα κιβώτιο ταχυτήτων 2 σχέσεων και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης σε μία μονάδα. Η ισχύς του μπορεί να μεταφερθεί και στους εμπρός τροχούς, αν αυτό είναι απαραίτητο, ενώ και η ροπή που παράγεται από τον βενζινοκινητήρα μπορεί να μεταφερθεί και στους πίσω τροχούς.

Κινητήρας

%PHOTO36%

O κινητήρας AMG 4,0 L V8 biturbo αποδίδει 639 PS και μέγιστη ροπή 900 Nm, από τις 2,500 έως τις 4.500 rpm. Ο δε ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 320 Nm, ενώ αναλόγως προγράμματος μπορεί η συνδυαστική ροπή να αγγίξει τα 1.470 Nm, για διάστημα 10 sec, με την τυπική να φτάνει στα 1.200! Επίσης, για οικονομία καυσίμου διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης των 4 κυλίνδρων. Η κίνηση μεταφέρεται στους τέσσερις τροχούς μέσω του κιβώτιου AMG Speedshift MCT 9 σχέσεων.

Driving modes

Οι επτά λειτουργίες οδήγησης AMG DYNAMIC SELECT "Electric", "Comfort", "Sport", "Sport ", "RACE", "Slippery" και "Individual" έχουν διαμορφωθεί προσαρμόζοντας παραμέτρους όπως η απόκριση του συστήματος μετάδοσης κίνησης και του κιβωτίου ταχυτήτων, τα χαρακτηριστικά διεύθυνσης, η απόσβεση της ανάρτησης ή ο ήχος της εξάτμισης και μπορούν να επιλεγούν είτε από την κεντρική κονσόλα είτε από τα κουμπιά στο τιμόνι.

Φρένα

Στάνταρ τοποθετείται σύστημα πέδησης με σταθερές 6πίστονες δαγκάνες εμπρός χρώματος μπρονζέ μπροστά και πλευστές μονοπίστονες δαγκάνες πίσω. Τα δισκόφρενα είναι φτιαγμένα από carbon ceramic και έχουν διαστάσεις 420x40 mm εμπρός και 380x32 mm πίσω. Οι ζάντες 21” είναι σφυρήλατες και φιλοξενούν ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 S 275/35-R21 εμπρός και 315/30-R21 πίσω. Επιπλέον, υπάρχει και ενεργητική τετραδιεύθυνση.

Έξυπνος συνδυασμός υλικών (αλουμίνιο και ανθρακονήματα) έχει χρησιμοποιηθεί για την επίτευξη υψηλής δομικής ακαμψίας, ενώ ακολουθήθηκαν μέθοδοι ανάλυσης και προσομοίωσης από τα motorsports. Το καπό και τα μπροστινά φτερά είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ενώ εντυπωσιακό είναι ότι το πίσω σταθερό τοίχωμα στην πλάτη των καθισμάτων και η κοιλότητα του πορτμπαγκάζ είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.

Η AMG RIDE CONTROL βασίζεται σε αερανάρτηση πολλαπλών θαλάμων και συνδυάζεται με το Adaptive Damping System. Το δε ειδικό αεροδυναμικό πακέτο της AMG δοκιμής μας περιελάμβανε έξτρα εκτροπείς στις πλευρικές εξόδους αέρα των πίσω φτερών, βελτιστοποιημένη ποδιά με μεγαλύτερο splitter και πρόσθετους εκτροπείς αέρα στις εισαγωγές και στους μπροστινούς θόλους, σταθερή πίσω αεροτομή σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα και νέο διαχύτη, ενσωματωμένο στην πίσω ποδιά.

AMG Track Pace

Το πακέτο που σε κάνει υποψήφιο αγωνιζόμενο. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας και το ειδικού αυτού πακέτου, μπορεί ο οδηγός να καταγράψει γυρολόγιο, sectors, χρόνους επιτάχυνσης, αλλά και δεδομένα τηλεμετρίας σε πίστα. Θέλετε κι άλλο; Υπάρχουν καταχωρισμένες και οι πίστες, ενώ μπορείτε να προσθέσετε όποια θέλετε. Και για το τέλος να αναφέρουμε ότι υπάρχει και Drag Race Mode. Το κλου… Υπάρχει και virtual χρονογράφος της IWC (!) ως επίσημου χρονογράφου της AMG.

Όσο για την τιμή της στην Ελλάδα, εκτιμάται ότι θα ξεκινάει από τα 261.500 ευρώ...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-AMG GT63 S E Performance 4door coupe 843 PS 2024   TIMH €   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 3.982, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 8 Κύλινδρος, Σε διάταξη V  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 620(843)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 1.470

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 9 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 2,9 sec, τελική 316 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 12,8 L/100km, 198 g/km

MERCEDES-AMG GT63 S E Performance 4door coupe 843 PS 2024

ΥΠΕΡ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΙΣΧΥΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΕΚΡΗΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΝΕΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΓΟΝΙΔΙΑ, ΔΙΤΤΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.

ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΟΡΥΒΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΟΝ ΠΙΣΩ ΑΞΟΝΑ, ΜΙΚΡΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΖΑΣ.