Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCS6 με το εξαιρετικό υβριδικό σύστημα


Ήταν και είναι ένα από τα πιο «ντιζαϊνάτα» SUV της αγοράς το ανανεωμένο 2008, που αποτελεί σταθερά ένα πλήρες και πλήρως ισορροπημένο πακέτο χώρων, εξοπλισμού, οδικής συμπεριφοράς και επιδόσεων – και, στην 48V υβριδική εκδοχή του, προτείνεται στον υποψήφιο αγοραστή με την υπόσχεση της βελτιωμένης απόδοσης και οικονομίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: Ν.Λ.
  • 27/10/2024

Χρειάζεται, άραγε, συστάσεις ένα μοντέλο όπως το Peugeot 2008; Είναι ήδη δημοφιλές και έχει καταφέρει να κάνει τόσο έντονα αισθητή την παρουσία του στον δρόμο, που θα έλεγε κανείς ότι τα λόγια είναι περιττά. Όμως, η επανάληψη είναι η μητέρα της μάθησης, οπότε πρέπει να θυμίσουμε ότι έχουμε να κάνουμε με τον τυπικό εκπρόσωπο της Peugeot στην πολύ δυναμική κατηγορία των B-SUV, η οποία καταλαμβάνει πάνω από το 1/4 της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου και περιλαμβάνει έναν πολυπληθή ανταγωνισμό με μοντέλα, όπως το άρτι ανανεωθέν Nissan Juke, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε σε άλλες σελίδες του περιοδικού μας, το επίσης πρόσφατα ανανεωμένο Ford Puma, τo ολοκαίνουργιο εν Stellantis «αδελφό» Fiat 600 και τα επίσης ομόσταβλα Jeep Avenger και Opel Mokka, το περυσινό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για την Ελλάδα Hyundai Kona κ.λπ.

Το ίδιο το –κτισμένο πάνω στη modular πλατφόρμα CMP– Peugeot 2008 λανσαρίστηκε αρχικά στα τέλη του 2019 και αφού κατάφερε να κατακτήσει σταθερά μια θέση στα τρία πρώτα σε πωλήσεις Β-SUV στην Ευρώπη, με 700.000 κομμάτια, ανανεώθηκε στα τέλη του 2023 και επέστρεψε στην αγορά με μια σειρά διακριτικές αισθητικές βελτιώσεις, αλλά και –κυρίως– με μια ευρύτερη αναβάθμιση στον τομέα της τεχνολογίας. Μέρος της τεχνολογικής αυτής βελτίωσης αποτελεί και το 48-βολτο υβριδικό σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου της δοκιμής μας που υπόσχεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και κατά 20% και των εκπομπών CO2 έως και κατά 26g/km (σε σύγκριση με την έκδοση που κινείται από τον κινητήρα PureTech 130 συνδυασμένον με αυτόματο κιβώτιο EAT8).

Η εποχή του «εξηλεκτρισμού»

Το νέο 2008 Hybrid διαθέτει το ίδιο ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης 48V με το νέο 3008, που περιλαμβάνει τον turbo τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech 136 PS, συνδυασμένο με ένα νέο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (e-DSC6) που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 21kW (με ροπή 55 Nm), ο οποίος τροφοδοτείται από μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 0,9 kWh (με καθαρή χωρητικότητα 0,432 kWh). Αυτό που κάνει τη διαφορά σε σχέση με τα όσα ξέραμε μέχρι τώρα από τα διάφορα 48V υβριδικά συστήματα είναι ότι εδώ υπάρχει δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης κατά την κυκλοφορία (άνω του 50% των αστικών διαδρομών, λέει η Peugeot), με αποτέλεσμα τη χαμηλότερη κατανάλωση που αναφέραμε προηγουμένως. Ενώ χάρη στη μείωση των εκπομπών CO2, το νέο Peugeot 2008 Hybrid έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Εν κινήσει, αυτό που εύκολα και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια αντιλαμβάνεσαι είναι το σαφώς ισχυρότερο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. H παρέμβαση του μικρού ηλεκτροκινητήρα των 28 PS είναι σαφής όταν πατάς το γκάζι έχοντας κάτω από 2.000 rpm στο στροφόμετρο, όπως σαφής είναι και η ανάκτηση ενέργειας η οποία γίνεται αισθητή με το που αφήνεις το γκάζι, καθώς η επιβράδυνση είναι πολύ πιο έντονη σε σχέση με αυτό που περιμένεις από ένα «νορμάλ» αυτοκίνητο (είναι χαρακτηριστικό ότι ανάβουν τα πίσω φώτα «στοπ») με βενζινοκινητήρα – γίνεται, δε, υπό τον χαρακτηριστικό ηλεκτρικό ήχο του μοτέρ που λειτουργεί ως γεννήτρια στη φάση αυτή, φορτίζοντας τη μικρή μπαταρία. Η τελευταία αναλαμβάνει την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αναλαμβάνει την κίνηση του αυτοκινήτου για μικρά διαστήματα και κατά περίπτωση είτε σε επιτόπιους ελιγμούς είτε αθόρυβα εν κινήσει – όχι, όμως, στον βαθμό που συναντάμε την ηλεκτροκίνηση σε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο και με δεδομένη και την ισχύ (136 PS), που δεν είναι από τις χαμηλότερες που συναντάς στην κατηγορία, αλλά και την αυξημένη ροπή, δεν είναι παράξενο που διαπιστώνεις ότι το Peugeot 208 Hybrid κινείται γρήγορα, με χαρακτηριστική άνεση – και αυτό είναι το πρώτο στοιχείο που βελτιώνει τη διάθεση του οδηγού ο οποίος έχει στη διάθεσή του το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που διευκολύνει αφάνταστα την καθημερινότητά του. Το μικροσκοπικό χειριστήριό του, που ομολογουμένως απελευθερώνει χώρο στην κονσόλα, δεν μπορείς να πεις ότι είναι ό,τι πιο εύχρηστο και άμεσο σε απόκριση υπάρχει στην αγορά, ωστόσο η γενική λειτουργία του κιβωτίου e-DSC6 είναι ευχάριστη, ενώ προσφέρεται παράλληλα και η δυνατότητα για αρκετά γρήγορες χειροκίνητες αλλαγές με τους σχετικούς μοχλοδιακόπτες (οι οποίοι παραμένουν σταθεροί και δεν «ακολουθούν» το τιμόνι κατά την περιστροφή του, οπότε σε μία στροφή ο οδηγός μπορεί να μην έχει τα χέρια του στη σωστή θέση για να μπορέσει να κάνει την αλλαγή τη στιγμή που τη χρειάζεται). Σημειώστε ότι ένα ακόμα εργαλείο που έχει ο οδηγός στα χέρια του είναι και ο επιλογέας “Drive Mode”, με τη βοήθεια του οποίου μπορεί να μεταβάλει τη συμπεριφορά του 2008 είτε προς την κατεύθυνση των πιο δυναμικών επιδόσεων είτε προς την κατεύθυνση της οικονομίας. Όσο για την κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, αυτή κυμάνθηκε σε μάλλον μέτρια επίπεδα – σίγουρα μακριά από αυτά που εξασφαλίζουν τα πλήρως υβριδικά σύνολα με ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες υψηλής τάσης, κάτι που είναι βέβαια λογικό.

Υψηλές προδιαγραφές

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του 2008, βρίσκεσαι αντιμέτωπος με αυτό που η γαλλική εταιρεία ονομάζει “i-Cockpit” και που, παρά τη συζητήσιμη εργονομία του (με τον πίνακα οργάνων να είναι τοποθετημένος πάνω από το τιμόνι, με αποτέλεσμα το κάτω μέρος του να είναι οριακά ορατό), καταφέρνει να σου φτιάχνει τη διάθεση. Βλέπετε, το σχετικά μικρής διαμέτρου, πεπλατυσμένο και χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι σού δίνει, σε συνδυασμό φυσικά με την όλη διαμόρφωση του ταμπλώ, την αίσθηση του πιλοτηρίου αεροσκάφους και σε διευκολύνει στους ελιγμούς (απαιτεί μικρότερες κινήσεις στις στροφές) προτρέποντάς σε, κατά κάποιον τρόπο, να κινηθείς πιο γρήγορα. Και όταν εσύ πράξεις κάτι τέτοιο, διαπιστώνεις το πόσο καλά «στημένο» είναι το αυτοκίνητο, με την ανάρτησή του να προσφέρει, από τη μια, αυξημένη άνεση κατά τις καθημερινές αναμετρήσεις με τις κακοτοπιές της ελληνικής ασφάλτου και, από την άλλη, να μπορεί ταυτοχρόνως να ελέγχει αποτελεσματικότατα της κινήσεις του αμαξώματος προσφέροντας όχι απλώς ασφαλές, αλλά σχεδόν κορυφαίο κράτημα, με βάση φυσικά τα δεδομένα της κατηγορίας.

Κατά τ’ άλλα, η εικόνα είναι γνωστή: το ταμπλώ είναι απλώς πανέμορφο και αγκαλιάζει τον οδηγό ενώ η καινούργια μεγάλη 10’’ – και στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις– οθόνη αφής στο κέντρο του αναβαθμίζει τη high tech αίσθηση που προσφέρει το αυτοκίνητο. Ούτως ή άλλως, το νέο 2008 έρχεται με μία σειρά αναβαθμίσεις στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας και της συνδεσιμότητας –κάποιες από τις οποίες προκύπτουν υποχρεωτικά από τον νέο κανονισμό γενικής ασφάλειας GSR 2, οπότε δεν είναι παράξενο που είναι εξοπλισμένο με ένα πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Οι εργονομικές αβλεψίες δεν είναι λίγες (πλέον χαρακτηριστικό το παράδειγμα του χειριστηρίου τού cruise control που βρίσκεται σε σημείο απολύτως αθέατο για τον ορισμό πίσω από το τιμόνι), ωστόσο το γενικό σχόλιο για αυτό που προσφέρει συνολικά το σαλόνι του 2008 είναι θετικότατο: έχουμε να κάνουμε με ένα εσωτερικό ευρύχωρο, με άφθονο χώρο ακόμα και για πολύ ψηλούς επιβάτες στο πίσω κάθισμα, πολλές και πρακτικές θήκες για μικροπράγματα, «ενδιαφέρουσες» ποτηροθήκες – με όλο αυτό το πακέτο να συνοδεύεται από ένα ευρύχωρο πορτμπαγκάζ με διπλό πάτο.

Καθώς τώρα, καθώς βαδίζουμε προς το ταμείο, διαπιστώνουμε ότι ο στάνταρ εξοπλισμός της βασικής έκδοσης Active περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αισθητήρες πάρκινγκ πίσω, αυτόματο κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες και θύρα USB-C μπροστά. Ενώ η έκδοση Allure της δοκιμής μας (30.800 €) διαθέτει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 17’’, κάμερες υποβοήθησης στάθμευσης, hands free πρόσβαση και εκκίνηση, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, Adaptive Cruise Control, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10’’, Peugeot i-Connect σύστημα infotainment (εδώ η 10’’ οθόνη είναι υψηλής ανάλυσης), 2 θύρες UBS-C εμπρός και 1 θύρα USB-C και 1 USB-A πίσω. Πρόκειται για ένα προφανώς υπερπλήρες πακέτο, που σε συνδυασμό και με το αυτόματο κιβώτιο δικαιολογεί την τιμή του αυτοκινήτου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 2008 Hybrid 136 e-DCS6 2024   TIMH €28.600   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 100(136)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,3 sec, τελική 206 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,9 L/100km, 111 g/km

PEUGEOT 2008 Hybrid 136 e-DCS6 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΩΡΟΙ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΝΕΣΗ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΤΕΛΕΙΕΣ, ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ.