Οι προσδοκίες από μια «γνήσια» BMW (το «γνήσια» αποκλείει τα παντός είδους SUV’s και MPV’s) έχουν να κάνουν ξεκάθαρα με αυτή την ξεχωριστή σπορ αίσθηση που χαρακτηρίζει τα δημιουργήματα της, χωρίς να χρειαστεί καν να ανέβεις επίπεδο και να εισέλθεις στο club του Μ Division. Αυτή είναι η κατασκευαστική ρουτίνα του Βαυαρικού εργοστασίου: δυνατοί κινητήρες, τέλεια ζυγισμένο πλαίσιο, γρήγορο κιβώτιο, αποδοτικά φρένα και σύστημα διεύθυνσης με την ακρίβεια διαβήτη. Στα παραπάνω προσθέστε και το οδηγοκεντρικό, μίνιμαλ εσωτερικό με όλα εκείνα τα στοιχεία ενός premium αυτοκινήτου και θα ολοκληρώσετε την εικόνα μιας φίρμας που έχει καταφέρει να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό κερδίζοντας φανατικούς φίλους.
Βεβαίως, η BMW δεν απέφυγε το ολίσθημα της παρέκκλισης των κατασκευαστικών της στάνταρς προκειμένου να γίνει πιο αρεστή στις Ασιατικές αγορές με αποτέλεσμα να δούμε και κάποιες επιλογές στη σχεδίαση, επιεικώς αμφιλεγόμενες όπως η περίφημη μάσκα «νεφρών» ή το «φορτωμένο» εσωτερικό ή ο διαφανής επιλογέας στις κορυφαίες Σειρές…
Παρόλα, αυτά ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει την κατασκευαστική αρτιότητα μιας BMW, ούτε και το γεγονός που διαθέτει μια πλούσια γκάμα σε κάθε κατηγορία, από την… ταπεινή Σειρά 1, μέχρι την Σειρά 8 και μάλιστα με οποιοδήποτε powertrain επιλέξει ο ενδιαφερόμενος: βενζίνη, πετρέλαιο, ρεύμα.
Η νέα Σειρά 4
Κάπου ανάμεσα τοποθετείται και το αυτοκίνητο της δοκιμής, η νέα Σειρά 4, στην έκδοση 430 xDrive Coupe που συνεπάγεται, 2λιτρος κινητήρας 245 PS, τετρακίνηση, αλλά και αμάξωμα κουπέ. Ένας δυνατός συνδυασμός και μάλιστα με σιλουέτα που δεν θα περάσει από πουθενά απαρατήρητη χωρίς να προκαλέσει.
Αν εξαιρέσουμε τη μούρη της 4σάρας (με την όποια υποκειμενικότητα κρίσης επιεικώς την χαρακτηρίζουμε… ιδιαίτερη), το υπόλοιπο αμάξωμα εύκολα μπορείς να πεις πώς διαθέτει το τέλειο σχήμα για ένα κουπέ της σύγχρονης εποχής. Σπορ γραμμή, μεγάλο ρύγχος, μετατρόχια και μεταξόνιο, έντονη κατάληξη της πίσω οροφής για ένα αεροδυναμικό σχήμα (Cd 0,26).
Το μήκος της 4σάρας είναι στα 4,768m, δηλαδή έχουμε να κάνουμε με ένα μεγάλο κουπέ και αυτό θα το αντιληφθεί κανείς ανοίγοντας τις εμπρός πόρτες. Το χαμηλό ύψος του αυτοκινήτου (1,39m), αναμενόμενο για ένα κουπέ, θα δυσκολέψει την είσοδο υψηλόσωμων επιβατών. Θα αποζημιωθούν ωστόσο από την αισθητική του διακόσμου και το γενικότερο περιβάλλον, που είναι όπως ακριβώς πρέπει για ένα premium αυτοκίνητο ως προς την υλοποίηση.
Μαλακά στο μεγαλύτερο μέρος υλικά, κορυφαία ποιότητα, σε αρμονικό συνδυασμό με το ψηφοποιημένο περιβάλλον (πίνακας οργάνων, οθόνη Infotainment) και τους όσο το δυνατόν ελάχιστους φυσικούς διακόπτες. Η θέση οδήγησης είναι σούπερ. Ο οδηγός θα καθίσει χαμηλά και θα βρεί την ιδανική ρύθμιση καθίσματος/τιμονιού/πενταλιέρας. Η εσωτερική διάταξη είναι «2 συν 2» θέσεων, κάτι που σημαίνει ότι στα πίσω καθίσματα αυστηρά 2 επιβάτες θα χωρέσουν με περιορισμένο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους, αν και το μεταξόνιο φθάνει τα 2.851m. Εδώ να προσθέσουμε και τα 440 lt του πορτ-μπαγκάζ με το μικρό άνοιγμα.
Και πάμε τώρα στα πιο ενδιαφέροντα…
Για το εάν οι προσδοκίες που γεννά ένα τόσο εντυπωσιακό σχήμα και τα προαναφερόμενα specs είναι ικανά να αποζημιώσουν εκείνον που θα βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να την αποκτήσει, πολύ περισσότερο δε εάν επιλέξει και έξτρα αξεσουάρ από την μεγάλη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού.
Στην 430i o 4κύλινδρος κινητήρας των 2 lt (Twin Turbo) αποδίδει 245 PS και 400 Nm ροπής από τις 1.600 rpm, απόδοση ικανή για να ωθήσει το αμάξωμα των 1.605 κιλών (δεν το λες ελαφρύ) στα πρώτα 100 km/h σε 5,7 sec με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.
Η ροπή στην περίπτωση της 430i xDrive μεταδίδεται μέσω γνωστού κιβωτίου Steptronic των 8 σχέσεων στους πίσω τροχούς και εφόσον το σύστημα τετρακίνησης κρίνει αξιολογώντας διάφορες παραμέτρους, μπορεί να ενεργοποιήσει και τους εμπρός. Πάντως, έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς ένα πισωκίνητο όχημα και μόνο σε διαδρομή με χαμηλή πρόσφυση μπορείς να αντιληφθείς και την εμπλοκή του εμπρός άξονα, αφού στην πλειονότητα των περιπτώσεων, υπό πίεση αντιδρά περισσότερο με τάσεις υπερστροφής.
Θα ήταν μάλλον κοινότυπο να σας πούμε, πώς είναι ακλόνητη και σε καμία περίπτωση δεν θα χάσει την τροχιά της. Εντυπωσιακή η κατευθυντικότητα του εμπρός μέρους. Σημαδεύεις τη στροφή με το ακριβέστατο τιμόνι, μένεις στο γκάζι, φεύγεις. Ακόμη και με απενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά (το ESP αργεί να εμπλακεί) αυτή η 4σάρα δεν θα σε φέρει προ εκπλήξεων και εδώ μπορείς να αντιληφθείς τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης και του χαμηλού κέντρου βάρους (απόσταση από το έδαφος (12,6 cm). Και της μεταβλητής υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης, βεβαίως...
Συμπερασματικά, έχουμε να κάνουμε με ένα με ένα coupe που μπορεί να μην έχει τον αλέγκρο χαρακτήρα των all time classic coupes που όλοι μας έχουμε στο μυαλό μας (λόγω βάρους, ηλεκτρονικών περιορισμών ασφάλειας και περιβαλλοντικών στο μοτέρ), ωστόσο είναι σε θέση να προσφέρει το ποθούμενο. Την οδηγική ικανοποίηση… Προϋπόθεση να έχεις τα 76.000 ευρώ που συνεπάγεται η αγορά της 430ι XDrive που στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές είναι η entry level (στην Ελλάδα διαθέσιμη είναι και η 420i με επίσης 2lt κινητήρα 184 PS και τιμή στα 64.350 ευρώ). Πάντως με 8.000 ευρώ επιπλέον, μπορείς να πάρεις την πολύ πιο ενδιαφέρουσα Μ440i xDrive (3.0 lt/374 PS). Τις βρίσκεται και εσείς υπερτιμημένες;
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ BMW Σειρά 4 Coupe 430i xDrive 2024 TIMH €76.000 ΤΕΛΗ €109,9
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.998, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 245/4500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/1600
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,7 sec, τελική 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,7 L/100km, 166 g/km
ΥΠΕΡ ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΟ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ, ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΙΑΚΟΣΜΟΥ, ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ.
ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ.