Το ανανεωμένο Ford Kuga έρχεται σε μια εποχή που η μπλε οβάλ παίζει τα ρέστα της στην ηλεκτροκίνηση, δίνοντας, ίσως, την αίσθηση ότι οι υπόλοιπες τεχνολογίες πολύ απλά πηγαίνουν στον… αυτόματο. Μόνο έτσι δεν είναι. Το νέο Kuga, το μεγάλο εξυβριδισμένο SUV δε φείδεται τεχνολογιών, ποιότητας, ικανοτήτων και ίσως το πιο ικανό επίπεδο εξηλεκτρισμένης λειτουργίας. Εν προκειμένω δε, στην έκδοση Active που έχουμε εδώ (και κατά το συνήθειο της Ford) η προσέγγιση συμβαδίζει με τις ικανότητες και την ονομασία, όχι μόνο λόγω μιλιτέρ απόχρωσης αλλά και λόγω πρόσθετων ενθέτων (με έξτρα ποδιές και τροποποιημένο προφυλακτήρα), αυξημένου ύψους αμαξώματος από το έδαφος κατά 10 mm και 5 mm εμπρός και πίσω αντίστοιχα με συνολικά 191 mm να χωρίζουν το πάτωμα από το έδαφος για κίνηση σε εκτός δρόμου διαδρομές.
Ενώ υπάρχει και ένα επιπλέον drive mode συγκριτικά με τα απλά Kuga με την ονομασία Trail (εκτός των Normal, Eco, Sport, Slippery) που μεταβάλλει την απόκριση του γκαζιού και του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης, ώστε ο οδηγός να μπορεί να ελέγχει πιο αποτελεσματικά το αυτοκίνητο σε σαθρές επιφάνειες όπως η λάσπη και η άμμος ή ένας κακός, χαλικάτος χωματόδρομος. Επιπρόσθετα, στον περιστροφικό επιλογέα κίνησης υπάρχει και πρόγραμμα με χαρακτηριστικά Low. Και βέβαια όλα τα παραπάνω έρχονται και δένουν με το Intelligent All-Wheel Drive σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς που προσαρμόζει με σύστημα torque on demand την παροχή ισχύος στους μπροστινούς και πίσω τροχούς, (μην το παρακάνετε όμως, η ίδια η Ford αναφέρει ότι «Το όχημά σας διαθέτει κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, ωστόσο δεν προορίζεται για χρήση εκτός δρόμου.
Η λειτουργία τετρακίνησης (AWD) προσφέρει στο όχημά σας περιορισμένες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, όπου οι επιφάνειες οδήγησης είναι σχετικά επίπεδες, χωρίς εμπόδια και ανάλογες των συνθηκών οδήγησης εντός δρόμου»). Κατά τα λοιπά, στη βάση του, το υβριδικό σύστημα ισχύος το γνωρίσαμε πρόσφατα στην δικίνητη έκδοση. Προσφέρει και αμιγή ηλεκτροκίνηση για πραγματικά μεγάλες αποστάσεις, βασισμένο σε ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και συνδυάζεται με τριφασικό, υδρόψυκτο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ισχύος 125 PS (!), γεννήτρια, ένα power-split CVT κιβώτιο ταχυτήτων και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1,1 kWh.
Η Ford έχει υποσχεθεί αυτονομία πέριξ το 900 km με ένα ρεζερβουάρ (στα 54 L) ενώ με βάση το management του συστήματος υπάρχει η υπόσχεση για έως 64% αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση σε αστικό περιβάλλον. Αναβάθμιση έχουμε και στις αναρτήσεις αφού η τετρακίνηση εξυπηρετεί την τοποθέτηση πολλαπλών συνδέσμων στους πίσω τροχούς με θεαματικά αποτελέσματα σε γρήγορο τέμπο αλλά και σε κακό ανάγλυφο όπου το αμάξωμα μήτε αλλάζει τροχιά, μήτε κοπανάει. Η μέγιστη ισχύς ανέρχεται σε 183PS (τρεις περισσότεροι ίπποι από την προσθιοκίνητη) ενώ οι επιδόσεις είναι πραγματικά θαυμαστές, με ένα 0-100 km/h να έρχεται σε μόλις 8,3 sec και να αναφέρουμε και την ικανότητα ρυμούλκησης στα 2.100 kg (!).Α! και μην αμελήσουμε την τετράδα Continental EcoContact6 όχι τέλειων για χώμα αλλά ιδανικών με τις διαστάσεις τους (225/60-R18) για να μην περνά το παραμικρό στην καμπίνα.
Η οποία είναι καλοφτιαγμένη, πρακτική και ευρύχωρη όπως τη μάθαμε, δίνοντας την εικόνα ενός αυτοκινήτου που μας κάνει να είμαστε άνετα και να ταξιδεύουμε με ασφάλεια αν λάβουμε υπόψη τον πακτωλό συστημάτων ασφαλείας.
Ο τρόπος που κινείται τούτο το τετρακίνητο Kuga είναι πειστικός, πιο σπορ από την δικίνητη έκδοση και ικανός να ανταπεξέλθει σε χωμάτινες κακοτοπιές (κι ας λέει άλλα η Ford!), χάρη ακριβώς στο σύστημα μετάδοσης. Αν επιλέξετε δε μια πιο cross εκδοχή ελαστικών θα κάνετε θαύματα. Σε επίπεδο κατανάλωσης με 6,7 L/100 km για ένα αυτοκίνητο 1.765 kg ούτε ψύλλος στον κόρφο του και με το bonus αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.
Bonus –δυστυχώς- δεν είναι η τιμή η οποία με ένα κατεβατό εξοπλισμού της έκδοσης Active X με την οποία διατίθεται το AWD μοντέλο καταλήγει στα 47.608 ευρώ, σχεδόν ένα δεκαχίλιαρο πάνω από το δικίνητο Kuga. Δίνεις πολλά, παίρνεις πολλά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ Ford KUGA FHEV AWD Active 2024 TIMH €47.608 ΤΕΛΗ €83,2
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.488, Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 134(183) ΡΟΠΗ Nm/rpm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,3 sec, τελική 196 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 130 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΑΝΕΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.
ΚΑΤΑ ΚΥΒΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ, ΤΙΜΗ.