Test Drive: Lynk & Co 01 261 PS- Δοκιμάζουμε το νέο premium plug-in hybrid SUV


Μια νέα μάρκα, ένα εντυπωσιακό μοντέλο και μαζί η απόδειξη ότι όταν υπάρχουν τα σωστά υλικά, κάτι καλό μπορεί να γεννηθεί.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 22/9/2024

Άλλη μία κινεζική μάρκα; Ναι, και… όχι. Μια μικρή αναδρομή στο who is who της φίρμας με το ιδιότυπο όνομα μάς οδηγεί στη Volvo και στη μητρική εταιρεία Geely, οι οποίες έβαλαν η κάθε μία κάτι από την ταυτότητά τους για τη δημιουργία της νέας εταιρείας, της οποίας αρχικός σκοπός δεν είναι να γεμίσει τους δρόμους με αυτοκίνητά της, αλλά να αναζητήσει τη δυναμική πολλών επιλογών χρήσης. Ήδη το πρώτο μοντέλο με την ονομασία 01 ( διόλου πρωτότυπο) κυκλοφορεί εδώ και λίγα χρόνια σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές για leasing, και όχι μόνον, πετυχαίνοντας εξαιρετικά νούμερα. Πάμε να δούμε γιατί.

Εν αρχή ην το design

Μη μας πείτε ότι δεν δείχνει εντυπωσιακό και cool τούτο το μεγάλο SUV. Είναι δημιούργημα του πρόσφατα χαμένου και πολύ σημαντικού car designer Πίτερ Χόρμπουρι, με τρομερή θητεία σε μεγάλες φίρμες, όπως η Ford, η Volvo η BMW κ. ά. Ο οποίος έβαλε πενάκι και μεράκι και δημιούργησε το 01 με αναλογίες ενός αυτοκινήτου που δεν περνά απαρατήρητο, όχι γιατί είναι φαντεζί, αλλά επειδή είναι progressive μοντέρνο και αυστηρό, ταυτόχρονα, με μόνη για εμάς παραφωνία τα πίσω φωτιστικά σώματα, που χρειάζονταν λίγο περισσότερη συνοχή. Και σε μια κίνηση ιδιότυπου αλά Henry Ford μάρκετινγκ, μπορείτε να αποκτήσετε το 01 σε ό,τι χρώμα θέλετε, αρκεί να είναι μπλε ή μαύρο.

Και όσο και αν τα στελέχη της εταιρείας μάς έλεγαν ότι το αυτοκίνητο είναι… σχεδόν premium, εμείς θα πούμε ότι είναι... κανονικό premium. Άλλωστε, μπαίνοντας μέσα, δεν υπάρχει κάτι που να δείχνει φτηνό ή κακοφτιαγμένο. Το αντίθετο. Η βάση σαφώς και είναι ψηφιακή, με τις δύο οθόνες να δεσπόζουν στον χώρο, όμως το αποτέλεσμα δεν είναι το αφαιρετική ενός Tesla, ούτε και το χωρίς διακόπτες ενός VW.

Και διακόπτες υπάρχουν και εύκολη είναι η διαχείρισή τους, με μόνο, για μία ακόμα φορά, θέμα τα μικρά γράμματα στην κεντρική οθόνη και μία υποψία παλαιότητας ως προς κάποιες λεπτομέρειες (λόγου χάριν: τα πολυγωνικά περιγράμματα των φυσικών διακοπτών), καθόσον το αυτοκίνητο κυκλοφορεί εδώ και μία τριετία στις αγορές. Εννοείται ότι χώροι υπάρχουν για όλους και για όλα (πορτμπαγκάζ στα 466 L), κάτι που έρχεται ως επιστέγασμα των προσπαθειών των ανθρώπων της Lynk&Co να φτιάξουν ένα ανθρώπινο αυτοκίνητο που θα το χαίρονται όσοι το χρησιμοποιούν. Πράγμα που μας φέρνει στο επόμενο κεφάλαιο.

Κατά βάθος... Volvo

Κι αφού έχουμε αναλύσει το θέμα για το αν οι Κινέζοι της Geely έβαλαν μόνο τα κεφάλαια κι έχουν αφήσει μηχανικούς και στελέχη να κάνουν την εξαιρετική δουλειά τους εδώ και μια δεκαετία, να σημειώσουμε ότι ολόκληρη η μηχανολογική βάση αυτού του Lynk&Co (πλατφόρμα, σύστημα κίνησης, ηλεκτρονικά) αποτελεί το Volvo XC40 plug-in hybrid, με τον αλουμινένιο κινητήρα 1,5 L απόδοσης 180 PS και ηλεκτροκινητήρα 82 PS, που μέσω κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων κινούν τους εμπρός τροχούς, με συνδυαστική ισχύ 261 PS και ροπή 160 Nm από τον ηλεκτροκινητήρα και 265 Nm από τον βενζινοκινητήρα. Ναι, αλλά το 01 είναι μεγαλύτερο και βαρύτερο από το ντελικάτο και μαϊτζέβελο XC40.

Σωστά. Όμως, το σύνολο της ισχύος, εφόσον έχουμε φορτίσει την μπαταρία ιόντων λιθίου των 17,6 kWh, αρκεί, καθώς η δύναμη είναι υπαρκτή και με το παραπάνω για να κινήσει το πραγματικά βαρύ αυτοκίνητο (απόβαρο: 1.879 kg) πετυχαίνοντας 0-100 km/h σε 8,0 sec και τελική ταχύτητα στα 210 km/h.

Κατά τα ειωθότα της… Volvo υπάρχουν τρία προγράμματα κίνησης: Pure για αμιγή ηλεκτροκίνηση, Hybrid για τα οφέλη της συνδυαστικής δύναμης ηλεκτρονίων και οκτανίων και Power για... τσίτα τα γκάζια και τα ρεύματα. Υπάρχει, επίσης, δυνατότητα αλλαγών σχέσεων με τον ιδιότυπο τρόπο της Volvo (λεδιεδάκι αριστερά και δεξιά κι όχι εμπρός πίσω), λειτουργία Drive και Brake, για ενισχυμένη, τύπου one pedal πέδηση, η οποία χρήσιμη είναι μεν, αλλά ολίγον άγουρα ρυθμισμένη ως προς την αίσθηση του πεντάλ του φρένου και ίσως το μεγαλύτερο θέμα για την οδηγική εμπειρία του 01.

Διότι, κατά τα άλλα, η ακαμψία της αρθρωτής πλατφόρμας, το σωστό στήσιμο (γόνατα εμπρός πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και οι τροχοί 235/45-R20 Continental EcoContact 6 βοηθούν το αυτοκίνητο, παρά το βάρος και το υψηλό κέντρο βάρους (απόσταση από το έδαφος: 213 mm) να κρατά με αξιοπρόσεκτη ποιότητα κύλισης, ήσυχη στο ταξίδι και μια πειθαρχία, σουηδική, αν δεν το καταλάβατε!

Από την άλλη, όμως, είναι βαρύ και η υβριδική/βιώσιμη κατανάλωση επαφίεται στην παραδοχή της πλήρους φόρτισης της μπαταρίας (5 h για οικιακή φόρτιση). Με αυτήν, η αρωγή του ηλεκτροκινητήρα φέρνει ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση στα 5,3 L/100 km ή αμιγή ηλεκτροκίνηση μέχρι 81 km. Αλλιώς, με άδεια μπαταρία και την όποια φόρτιση έρχεται από την αναγεννητική πέδηση, η κατανάλωση παίρνει την ανιούσα βαθιά σε διψήφια νούμερα.

Δεν αγοράζεις όνειρο

Όταν έχεις μια φίρμα με όνομα σαν… εταιρικό σχήμα, περιμένεις κάποια συγκεκριμένα πράγματα. Σίγουρα μανατζερίστικο εξοπλισμό και αυτόν τον έχει το 01. Δεν σας γράφουμε τι περιλαμβάνει, διότι, κυριολεκτικά, θα θέλαμε άλλον τόσο χώρο! Συνοπτικά, 8 συστήματα ελέγχου της πέδησης (!), 14 συστήματα ασφαλείας και μερικά ακόμα για ευκολία οδήγησης. Θα το προτιμήσει κανείς για το μέγεθος, τον εξοπλισμό και την τεχνογνωσία που υπάρχει μαζί με εξοπλισμό από… XC90, σε τιμή μισή από αυτό!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ LYNK&CO 01 PHEV 261PS 2024   TIMH €49.950   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.477, Turbo, Hλεκτροκινητήρας, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 192(261)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 265+160

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,2 L/100km, 27 g/km

LYNK&CO 01 PHEV 261PS 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΜΕΡΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ.