Nissan Qashqai 1.3T 158PS X-Tronic - Δοκιμάζουμε το δημοφιλές και προσιτό SUV


Μπαίνοντας στην επόμενη φάση του ψηφιακού του μετασχηματισμού, ένα από τα πιο δημοφιλή SUV αναβαθμίστηκε σε βάθος και, ιδίως, σε ειδικό βάρος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 21/9/2024

Αναμφισβήτητα το Nissan Qasqai αφορά ένα από πιο εμβληματικά SUV στην παγκόσμια σκηνή. Αν και το 2007 ξεκίνησε ουσιαστικά ως το πρώτο crossover που με επιτυχία -η αλήθεια είναι- συνδύαζε τα οδηγικά χαρακτηριστικά ενός hatchback, κάποια στοιχεία πολυχρηστικότητας και μια αίσθηση εργαλείου για λίγο παραπέρα από την άσφαλτο. Σήμερα, πλέον, στην πιο πρόσφατη γενιά του, αποτελεί ένα παράδειγμα προς μίμηση. Θα εξηγήσουμε τους λόγους.

H αισθητική του

To νέο Qasqhai δεν ακολουθεί κάποιο καινούργιο μονοπάτι. Αν αναγνωρίζετε την τρέχουσα έκδοσή του, το ίδιο θα συμβεί και με τη νέα του εκδοχή, η οποία διατηρεί όλα τα στοιχεία στις αναλογίες, στους όγκους και στα μεγέθη. Όμως, οι σχεδιαστές της Nissan με μεγάλη μαεστρία έφεραν το αυτοκίνητο σε ένα άλλο επίπεδο σε ό,τι αφορά στην αντίληψη της ανώτερης ποιότητας.

Πόλος έλξης στο εμπρός μέρος είναι η γρίλια η οποία, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι εμπνευσμένη από μοτίβα δημοφιλή σε πανοπλίες από την πλούσια ιαπωνική παράδοση και είναι αποτελούμενη από δεκάδες γυαλιστερά, τρισδιάστατα στοιχεία σε μαύρο χρώμα. Στρογγυλεμένα φρύδια στους θόλους και μια μεγάλη αεροτομή, είναι μόνο δύο στοιχεία που φροντίζουν την αντοχή και τη διαχείριση του αέρα. Σχεδιαστικά, πάντως, εκτός από την ελαχιστοποίηση των μερών που απαρτίζουν το αμάξωμα, και των διάκενών του, το αυτοκίνητο ήρθε πιο κοντά στο αμιγώς ηλεκτρικό Ariya, παρά στο προηγούμενο Qasqhai. Μπράβο στους designers για το αποτέλεσμα. Το δε πίσω μέρος συγκρατήθηκε στα ίδια επίπεδα με πριν, αλλάζοντας μόνο περιεχόμενο, ενώ και το κάτω μέρος ανασχεδιάστηκε για να δίνει την ψευδαίσθηση του μεγαλύτερου πλάτους.

Ανοίγοντας διάπλατα τις τέσσερις πόρτες (κυριολεκτικά, αφού ανοίγουν κατά 900  και είναι πανάλαφρες, καθότι αλουμινένιες) σε υποδέχεται ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο και φροντισμένο στα όρια ενός… Infiniti. Βλέπετε, κι εδώ οι σχεδιαστές και όσοι επέλεξαν υλικά έκαναν τα μαγικά τους, προκειμένου να ενσωματωθεί η τεχνολογία και η Premium αίσθηση χωρίς να αλλάξει ο χαρακτήρας, αλλά με πολύ λεπτομερή φροντίδα να υπάρχει συνοχή και η αίσθηση ποιότητας. Κι εδώ, λοιπόν, έχουν αριστεύσει οι ομάδες εκπόνησης του project. H νέα μεγάλη κεντρική οθόνη έχει μπει σωστά χωρίς να είναι υπερυψωμένη, αρκετοί διακόπτες υπάρχουν ακόμα (ευτυχώς!) και η επιλογή υλικών είναι απόλυτα ελκυστική. Τα μενού στα νέα συστήματα είναι πολυπληθή, ελληνικά και ευανάγνωστα και μόνο κάποιοι διακόπτες τη νύχτα δεν θα φανούν με την πρώτη. Αλλά, τουλάχιστον, υπάρχει η προσθήκη ατμοσφαιρικού φωτισμού. Μεγάλο μέρος της εργονομίας περνά μέσα από το πολυλειτουργικό τιμόνι και τις απεικονίσεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Η πρόοδος της τεχνολογίας που τη βιώνουμε σε ολόκληρη την καθημερινότητά μας περνά και από τις σουίτες των συστημάτων ασφαλείας, που είναι πάμπολλα και στάνταρ. Κι αν στην κεντρική οθόνη παρατηρείτε κάτι περίεργο, είναι επειδή το νέο Qashqai είναι το πρώτο στην ευρωπαϊκή γκάμα της Nissan που ενσωματώνει τη  σουίτα Google, ως μέρος του Nissan Connect Infotainment System. Επομένως, διαθέτει, μεταξύ άλλων, στάνταρ Google Maps, σύνδεση στον προσωπικό μας Google λογαριασμό και, βέβαια, Google Assistant. Χωροταξικά, το αυτοκίνητο έχει ιδανικές διαστάσεις για πέντε επιβάτες (ούτε στενόχωρο ούτε… γήπεδο, αλλά ισορροπημένο. Το πορτμπαγκάζ θα μπορούσε να είναι πολύ πιο εκμεταλλεύσιμο, καθώς κάτι το διπλό πάτωμα, κάτι τα στηρίγματά τους στερούν τη  μεγάλη χωρητικότητα που περιμένεις από ένα μεγάλο αυτοκίνητο.

Ναι, αφήσαμε λίγο πίσω την αναφορά μας στα μηχανικά μέρη. Αυτά δεν έχουν αλλάξει, καθώς ο συνδυασμός ήταν επιτυχημένος και στο προηγούμενο Qashqai, οπότε  στο αυτοκίνητο δοκιμής μας φωλιάζει ο τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1,3 L της συμμαχίας Nissan-Renault με στρωτή λειτουργία και ικανά αποθέματα ισχύος και ροπής, ο οποίος αποδίδει 158 PS και συνδυάζεται με ένα προηγμένο κιβώτιο CVT της θυγατρικής της Nissan, Jatco, το οποίο έχει επίσης επτά προκαθορισμένες θέσεις για «αλλαγές» από σχετικά paddles στο τιμόνι. Επιπλέον, το σύνολο έχει Mild hybrid χαρακτήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα να βρίσκεται στο δυναμό και να βοηθά με 4,9 PS για μέγιστο χρόνο 20 sec από τις 1.800 έως τις 2.500 rpm τον βενζινοκινητήρα. Οι τεχνολογικές λύσεις είναι τόσες και τέτοιες που δεν θυμίζει σχεδόν ποτέ ένα CVT κιβώτιο, παρά μόνο μία, δύο φορές με ένα μικρό κλότσημα, ανεπαίσθητο, λίγο πριν σταματήσεις σε ένα φανάρι, λόγου χάριν. Το ίδιο κιβώτιο, επίσης, λόγω φιλοσοφίας, βοηθά να ξεφύγεις από ένα κακό, εκτός δρόμου τερέν (θυμίζουμε ότι το Qashqai με αυτόν τον κινητήρα και το ίδιο κιβώτιο διατίθεται και ως τετρακίνητο). Σε ό,τι έχει να κάνει με τις αναρτήσεις, και πάλι εδώ έχουμε γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω (τα μοντέλα με 20άρες ζάντες παίρνουν… bonus πολλαπλούς συνδέσμους πίσω).  

Διασκεδαστικό

Η αίσθηση του ανάλαφρου κυριαρχεί –και– στο νέο Qashqai. Και όταν λέμε «ανάλαφρο», δεν εννοούμε φθηνό, ή πραγματικά ελαφρύ ή όχι στιβαρό. Το αντίθετο. Το ιαπωνικό SUV κάνει άφθονη χρήση αλουμινίου για να διατηρηθούν οι μάζες χαμηλά, αλλά δεν έχει γίνει καμία έκπτωση στην στιβαρότητα, η οποία είναι μεταξύ των κορυφαίων υλοποιήσεων της κατηγορίας. Νιώθεις κάθε στιγμή ότι ξέρεις πού είναι τα όρια του αυτοκινήτου και ποια είναι τα όρια του όταν ανεβάζεις ρυθμό.

Σε αυτό, μάλιστα, το πεδίο, η ακρίβεια χειρισμών, η πιστότητα στην πληροφόρηση του οδηγού και η πειθαρχία, ακόμα και στο όριο, είναι αξιοσημείωτα χαρίσματα. Και προσέξτε, ακόμα και χωρίς να απενεργοποιήσεις την πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου, μπορείς, αν θέλεις, ειδικά στο Sport πρόγραμμα που είναι γεμάτο… τεστοστερόνη, να παίξεις, χαράζοντας όμορφες γραμμές σε μια ανοιχτή καμπή, λόγου χάριν, χωρίς να σε κόβει το αυτοκίνητο. Είναι ένα αυτοκίνητο που σου επιτρέπει να κρατάς ρυθμό χωρίς να θυσιάζεις τη δύναμη με δραματικά κοψίματα ισχύος (βλέπε: πολλούς Γερμανούς). Αυτό είναι ένα μοναδικό χάρισμα στην κατηγορία.

Μερικά ακόμα χαρίσματα είναι η άνεση που προσφέρει χωρίς, μάλιστα, να νιώθεις ότι το αυτοκίνητο είναι πλαδαρό. Πατώντας στα πολύ ταιριαστά Bridgestone Turanza T005 235/55-R18 σε χώμα, χαλίκι, αλλά και κάποια κακοτεχνία, έχεις την αίσθηση ότι…πέρα βρέχει. Σε off-road καταστάσεις, όπως το δοκιμάσαμε, η ύπαρξη του X-Tronic κιβωτίου βοηθά την κατάσταση εξιδανικεύοντας την απόδοση της ισχύος στους εμπρός τροχούς, βοηθώντας σχετικά εύκολα να βγεις από κάποια κακοτοπιά. Αν είναι κάτι σε όλο τούτο το ιδανικό σενάριο που «χαλάει τη συνταγή» είναι η αυξημένη κατανάλωση, απόρροια του συστήματος μετάδοσης, η οποία εύκολα προσεγγίζει ή και ξεπερνά διψήφιο νούμερο.

Με αυτά και μ' εκείνα ερχόμαστε στο συμπέρασμα ότι εδώ έχουμε μια όμορφη, ποιοτική ανανέωση που διατηρεί τη μηχανολογία του προηγούμενου Qashqai και προσθέτει bonus στην ποιότητα κύλισης. Άλλο ένα Bonus είναι οι τιμές που, πραγματικά, αποτελούν πόλο έλξης διατηρώντας τες σε επίπεδο κάτω των 30.000 € για τη βασική έκδοση, ενώ εδώ με 158 PS, αυτόματο κιβώτιο και πλούσια προίκα έχει ασυναγώνιστη τιμή, ναι, αποτελεί το νέο Qashqai μια εξαιρετική πρόταση κι ένα παράδειγμα προς μίμηση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ NISSAN QASHQAI 1.3T 158PS X-Tronic 2024   TIMH €32.999   ΤΕΛΗ €100,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.332, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 116(158)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.800-3.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,2 sec, τελική 199 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,4 L/100km, 144 g/km

NISSAN QASHQAI 1.3T 158PS X-Tronic 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΝΕΣΗ, ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.