Όταν το 2010 έκανε την εμφάνισή του το Juke πρώτης γενιάς, πολλοί ήταν αυτοί που παραξενεύτηκαν σχετικά με τη στόχευση της Nissan, όπως, επίσης, δεν ήταν λίγοι αυτοί που είχαν απορήσει με το λανσάρισμα του πρώτου Qashqai το 2006. Φαίνεται, όμως, ότι οι Ιάπωνες πρόβλεψαν σωστά και εν έτει 2024 –και με το Juke να βρίσκεται σε πλήρη ωριμότητα και να έρχεται ανανεωμένο στη δεύτερη πλέον γενιά του μετά από 1,3 εκατομμύρια κομμάτια στους δρόμους– κανείς δεν δυσκολεύεται να αντιληφθεί ότι έχει να κάνει με ένα μοντέλο που τοποθετείται στην καρδιά ενός ιδιαίτερα δυναμικού τμήματος της αγοράς, στην κατηγορία των B-SUV και καλείται να αντιμετωπίσει έναν εξαιρετικά ισχυρό ανταγωνισμό με μοντέλα, όπως τα Ford Puma, Hyundai Kona, Jeep Avenger, Kia Stonic, Peugeot 3008, Opel Mokka, Volkswagen T-Cross και Taigo, αλλά και το Toyota Yaris Cross που είναι διαθέσιμο μόνο σε πλήρως υβριδική έκδοση. Υπενθυμίζοντας ότι και το νέο Nissan Juke είναι διαθέσιμο ως πλήρως υβριδικό, σημειώνουμε ότι εμείς οδηγούμε τη έκδοση του μοντέλου με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 114 PS που αφορά, λόγω και της πιο προσιτής του τιμής, σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό.
Το άγγιγμα της τεχνολογίας
Aν θέλεις να καταλάβεις τι ακριβώς είναι το νέο (για την ακρίβεια: ανανεωμένο) Nissan Juke, πρέπει να το οδηγήσεις – και πρέπει να το οδηγήσεις όχι γιατί θα διαπιστώσεις κάποια εντυπωσιακή αλλαγή στα δυναμικά χαρακτηριστικά του, αλλά κυρίως γιατί μόνον έτσι θα νιώσεις την αναβαθμισμένη αίσθηση που αυτό προσφέρει. Μια αίσθηση η οποία έχει να κάνει, κατ’ αρχάς, με τις δύο νέες μεγάλες οθόνες που σηματοδοτούν την ενίσχυση του high tech προφίλ του – με πρώτη και καλύτερη την αισθητά μεγαλύτερη (12,3’’) οθόνη αφής του infotainment, η οποία δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλώ και φιλοξενεί πέρα από τον χειρισμό των διάφορων ηλεκτρονικών συστημάτων, την προβολή της αυξημένης ανάλυσης κάμερας οπισθοπορείας, που τώρα πλέον είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου διευκολύνοντας τον οδηγό κατά τους καθημερινούς ελιγμούς του. Η δεύτερη οθόνη είναι ο εντυπωσιακός πίνακας οργάνων, επίσης 12,3 ΄΄, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε όλες τις εκδόσεις από την έκδοση “N-Connecta” της δοκιμής μας και πάνω, δηλαδή: σε όλες τις εκδόσεις εκτός από τη βασική “Accenta”.
Παραμένοντας στην εμφανή ψηφιακή αναβάθμιση του ανανεωμένου Nissan Juke, σημειώνουμε ότι αυτό έρχεται πλέον με στάνταρ κάποια προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως τα φώτα με αυτόματη μεγάλη «σκάλα», αλλά και τη συνδεδεμένη με το Cruise Control αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και το σύστημα υποστήριξης προσοχής οδηγού που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, καθώς το νέο Juke πληροί τις απαιτήσεις του νέου κανονισμού γενικής ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GSR II).
Η πιο premium, αν θέλετε, αίσθηση που προσφέρει το Juke του 2024 σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο οφείλεται και σε μια σειρά άλλα, θεωρητικά ήσσονος σημασίας στοιχεία, όπως το ηλεκτρικό χειρόφρενο το οποίο εκτός της ευκολίας που προσφέρει εξοικονομεί και χώρο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, οι θύρες USB-Α και USB-C, τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες, η ασύρματη φόρτιση κινητού (και πάλι σε όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής), στοιχεία που βελτιώνουν αυτό που γενικώς αποκαλούμε «χρηστικότητα». Στην τελευταία, τη δική του συνεισφορά καταθέτει και το μεγαλύτερο σε μέγεθος ντουλαπάκι συνοδηγού (7,8 L).
Ολοκληρωμένο
Κατά τα άλλα, το Nissan Juke παραμένει ένα ιδιαίτερα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, ένα πολύ αποτελεσματικό B-SUV προσφέροντας άφθονους χώρους για τους εμπρός –κυρίως- επιβάτες, αλλά και ένα παραπάνω από αξιοπρεπές πορτμπαγκάζ – με τους χώρους αυτούς να συνοδεύονται, όπως είπαμε, από πλούσιο εξοπλισμό που ακόμα και στη βασική έκδοση του μοντέλου ελάχιστα μπορεί να βρει κανείς να του λείπουν. Πολλά θετικά σχόλια θα κάνουμε για την εργονομία – μας άρεσε η αναγνωσιμότητα και του πίνακα οργάνων και της οθόνης του Infotainment, μας άρεσαν και οι φυσικοί διακόπτες του αυτόματου κλιματισμού που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (έκδοση N-Connecta) και διευκολύνουν την καθημερινότητά σου, μας άρεσε και το πολυλειτουργικό τιμόνι με τα «θετικά» χειριστήρια, μας άρεσε και η διάταξη των διάφορων θέσεων για μικροπράγματα. Καθώς, όμως, κανείς δεν είναι τέλειος, οφείλουμε να πούμε ότι δεν μας άρεσε η σχετικά περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω και πλάγια (στο παρκάρισμα αυτό το μειονέκτημα εξαλείφεται από την κάμερα), ενώ θα θέλαμε και το πίσω τζάμι να είναι λίγο μεγαλύτερο για να προσφέρει καλύτερη ορατότητα προς τα έξω στους πίσω επιβάτες.
Μια σχέση εμπιστοσύνης
Όμως, δεν θα τα έχουμε πει όλα για το Juke, αν δεν πούμε ότι εξακολουθεί να προσφέρει σταθερά τη χαρακτηριστική σπορ αίσθηση που προσέφερε από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του ως μοντέλου, από το Juke της πρώτης ακόμα γενιάς, το 2010. Μία σπορ αίσθηση η οποία προφανώς συνδέεται άμεσα και με την οδική συμπεριφορά τού αυτοκινήτου, το οποίο, βέβαια, μπορεί να μην είναι σπορ, αλλά δίνει δημιουργεί μία διαφορετική σχέση με τον οδηγό του, καθώς τα δυναμικά του χαρακτηριστικά είναι από τα καλύτερα που μπορεί κανείς να βρεις στην κατηγορία. Στο Juke νιώθεις ότι είσαι «ένα» με το αυτοκίνητο –σε αυτό συμβάλλουν και τα καθίσματα που προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη–, γεγονός που σου εμπνέει αυξημένη αυτοπεποίθηση την ώρα που πλησιάζεις σε μια στροφή. Τότε διαπιστώνεις ότι το αυτοκίνητο που οδηγείς «κρατάει» καλά και δεν θα σε προδώσει με απότομες αντιδράσεις αν αφήσεις το πόδι από το γκάζι πάνω στη στροφή, καθώς αποδεικνύεται αρκετά «ανθεκτικό» στο φαινόμενο της μεταφοράς βάρους – ό,τι καλύτερο για τον μέσο οδηγό. Βεβαίως, υπάρχουν πάντα τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, που θα παρέμβουν όταν το παρακάνεις. Σημειώνουμε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε ελαστικά Bridgestone Turanza T005 215/60 R17 96H.
Από την πλευρά του, ο γνωστός τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.0 DiG-T δεν έχει πρόβλημα να κινήσει αξιοπρεπώς σβέλτα το αυτοκίνητο συνεπικουρούμενος από το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο, αφήνοντάς μας ένα περιθώριο για κριτική στο κομμάτι μιας μικρής υστέρησης απόκρισης στο γκάζι κατά τις επιταχύνσεις από χαμηλές στροφές (κάτω από 2.000 rpm). Από την άλλη, όμως, δεν δυσανασχετεί στις ψηλές στροφές – κάτι που σημαίνει ότι μπορείς να τον πιέσεις όσο θέλεις για να αξιοποιήσεις πλήρως την ισχύ του σε ένα προσπέρασμα, σε μια ορεινή διαδρομή ή όταν θέλεις να αναπτύξεις ταχύτητα με πλήρες φορτίο. Στην περίπτωση, βέβαια, αυτή θα δεις τη γενικά μέτρια κατανάλωση να ξεπερνάει εύκολα τα 9,0 L/100 km, που είδαμε ως μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Σημειώστε ότι και στο ανανεωμένο Juke υπάρχει σταθερά ο επιλογέας λειτουργίας οδήγησης “D-Mode”, μέσω του οποίου οδηγός μπορεί να μεταβάλει τη συμπεριφορά του συστήματος κίνησης του αυτοκινήτου μεταξύ Eco, Standard και Sport.
Συνοψίζοντας, και με δεδομένο τον επίσημο τιμοκατάλογο της αντιπροσωπείας, δεν έχουμε πρόβλημα να κατατάξουμε το ανανεωμένο Juke στις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις της κατηγορίας, αφού η βασική, αλλά πλήρως εξοπλισμένη έκδοση “Accenta” κοστίζει 22.490 €, ενώ η πλουσιοπάροχα εξοπλισμένη έκδοση “N-Connecta” της δοκιμής μας (επιπλέον αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, μπουτόν εκκίνησης κινητήρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, αυτόματος κλιματισμός, κ.λπ.) φτάνει στις 24.990 €.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ NISSAN JUKE 1.0 DiG-T 114 PS 2024 TIMH €22.490 ΤΕΛΗ €85
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 84(114)/5.250 ΡΟΠΗ Nm/rpm 200/3.000
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,7 sec, τελική 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 133 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΩΡΟΙ ΕΜΠΡΟΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΝΕΣΗ.
ΚΑΤΑ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ.