MG3 Hybrid Plus 195PS - Δοκιμάζουμε το νέο υβριδικό supermini με τις hot επιδόσεις


To supermini τρίτης γενιάς MG3 έρχεται, με ισχύ 195 ίππων και ένα υβριδικό σύστημα που σέβεται το περιβάλλον, να φέρει τα πάνω-κάτω στον όμιλο των full hybrid supermini.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 25/8/2024

Άλλο ένα μοντέλο από τη  MG; Ε, ναι. Η εταιρεία έφερε πολλά ενδιαφέροντα αυτοκίνητα τους τελευταίους εννέα μήνες στη χώρα μας και η συνέχεια είναι ακόμα πιο αβανταδόρικη, καθώς έπεται πανσπερμία μοντέλων, ανανεωμένων και νέων. Ένα από αυτά είναι και τούτο το supermini που μπορεί μεν να έρχεται σε μία κατηγορία που πιέζεται αφόρητα από τα B-SUV, αλλά που, όπως θα δούμε στη συνέχεια, έχει όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει.

Είναι MG και φαίνεται

Δείχνει ότι προέρχεται από τη  MG, τη φίρμα που ήρθε με φούρια να γεμίσει τους ελληνικούς δρόμους με τα αυτοκίνητά της. Σχεδιασμένο από το στούντιο της φίρμας στη Σαγκάη, το πιο μικρό MG έρχεται με φρέσκο σχεδιασμό και την τεχνολογία Hybrid της εταιρείας, ακολουθούμενο τον ερχόμενο Νοέμβριο από συμβατική, θερμική έκδοση. Σχεδιαστικά στο εμπρός μέρος το hatchback θυμίζει τα MG4 και MG5, με το κάτω μέρος να διαθέτει μεγάλη μάσκα, μέσα στη… μάσκα και αναγνωρίσιμους προβολείς, αλλά και σπόιλερ που το κάνει να δείχνει όσο δυναμικό είναι.

Το βλέπεις, έπειτα, από το πλάι και όλο και σου θυμίζει κάτι ευρωπαϊκό, πράγμα που σημαίνει ότι η σχεδιαστική ομάδα δούλεψε σωστά τα προαπαιτούμενα για μια καλή καριέρα στη Γηραιά Ήπειρο. Είναι, όμως, και εξαιρετικά συναρμολογημένο, καθώς μπορεί να υπάρχουν διάκενα χωρίς τσιμούχες, αλλά όλα δείχνουν σωστά και στη θέση τους. Η δε οροφή δεν έχει εμφανείς πόντες στην ένωση με τα πλαϊνά πάνελ, απόδειξη φροντισμένης συναρμογής. Και το trivia της ημέρας: Είναι η πρώτη φορά που το MG3 (αν και στην τρίτη του πλέον γενιά) περνά τη Μάγχη για τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές αφού μέχρι τώρα το αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο μόνον στη Μεγάλη Βρετανία. Και με αυτή την αφορμή να αναφέρουμε ότι είναι το μεγαλύτερο MG3… ever έρχεται με μήκος 4.113 mm, πλάτος 1.797 mm, ύψος 1.502 mm και μεταξόνιο στα 2.570 mm, κάτι που σημαίνει ότι είναι… μικρομέγαλο σε φυσικές διαστάσεις και μικρομεσαίο (και όχι απλώς supermini) σε χώρους.

Φαρδύ, πλατύ

Στο εσωτερικό, το MG3 ομοίως θυμίζει άλλα μοντέλα της φίρμας κι αυτό είναι καλό, μιας και, εκτός από την ταυτότητα, το αυτοκίνητο δείχνει να κερδίζει σε πλάτος και χώρους. Κυριαρχούν, βέβαια, τα σκληρά πλαστικά, αλλά η ποιότητά τους, όπως και η συναρμογή τους είναι υπεράνω κριτικής. Προσφέρει, δε, και μια κάποια αίσθηση πολυτέλειας που φαίνεται από τη μαύρη λάκα η οποία διατρέχει το ταμπλώ, τη δερματίνη στο επάνω μέρος της μετόπης και τα μοτίβα που υπάρχουν εκεί (όπως και στα χορταστικά καθίσματα με την επαρκέστατη στήριξη), που κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει πολυτελές.

Το τιμόνι είναι flat top και bottom και είναι πολυλειτουργικό, όπως το έχουμε δει και στο MG4, με δύο μικρά joysticks για τις πολλές λειτουργίες χειρισμού. Η κεντρική οθόνη αφής 10,25” περιλαμβάνει τις γνωστές μας σουίτες της MG σε νέο περιβάλλον σε ελληνικά, ενώ διακόπτες σαν πλήκτρα πιάνου βρίσκονται ακριβώς από κάτω για γρήγορη πρόσβαση στις λειτουργίες που χρησιμοποιούνται συνήθως. Η δε κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τα χειριστήρια για το ηλεκτρικό χειρόφρενο, τα drive modes και τον επιλογέα ταχυτήτων. Άλλο κοινό στοιχείο με τα υπόλοιπα MG είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7”, όπως και οι πολλές ευκολίες ανέσεων (μέχρι και αεραγωγοί για τους πίσω επιβάτες υπάρχουν), αλλά και το διάσημο MG Pilot με 11 συνολικά συστήματα με τα οποία το αυτοκίνητο εξοπλίζεται. Και, τέλος, αυτή η αίσθηση άνεσης και ευρυχωρίας με την οποία κάθονται άνετα εμπρός και πίσω μέχρι πέντε επιβάτες, ενώ υπάρχουν χώροι για πολλά μικροαντικείμενα κι ένα τίμιο πορτμπαγκάζ στα 293 L. Τι λείπει; Νυκτερινός ambient φωτισμός στα σκοτεινά σημεία της καμπίνας  και λίγο μεγαλύτερες ενδείξεις στον μικρό πίνακα οργάνων.

Περί υβριδικής τεχνολογίας

Το υβριδικό σύστημα είναι πανομοιότυπο με άλλα, γνωστά μας power-split υβριδικά σύνολα, αλλά αυτό της MG έχει μερικούς «άσσους στο μανίκι». Αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο (και ήσυχο) βενζινοκινητήρα 1,5 L με θερμοδυναμική απόδοση στο 41%, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson απόδοσης 102 PS και 128 Nm ροπής ο οποίος έχει εξελιχθεί από τη μητέρα-εταιρεία SAIC και ενισχύεται από έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 136 PS και 250 Nm ροπής για συνολική ισχύ συστήματος 195 PS, μοναδική επίδοση στην κατηγορία. Η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω ενός τριτάχυτου αυτόματου κιβωτίου και ο ηλεκτροκινητήρας δίνει απευθείας κίνηση μέσω του διαφορικού.

Αναμενόμενα, υπάρχουν προγράμματα οδήγησης Eco, Standard και Sport που αλλάζουν την απόκριση του αυτοκινήτου, αλλά δεν υπάρχει καμία επιλογή για τον οδηγό να προσαρμόσει το υβριδικό σύστημα, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε στο Tech Facts. H μπαταρία βρίσκεται στο πίσω μέρος εγκάρσια κάτω από το πίσω –χορταστικό σε μέγεθος και με διαιρούμενη πλάτη– κάθισμα και, δυστυχώς, όπως συμβαίνει και σε άλλα παρόμοιας τοπολογίας υβριδικά, υπάρχει ένα περιορισμένο ρεζερβουάρ στα 36 L (αν και, μεταξύ μας, μπορείτε να δείτε με τούτο το… ντεποζιτάκι αμόλυβδης μια μέγιστη αυτονομία μέχρι 818 km!).

Και πώς πάει στον δρόμο;

Πίσω από το τιμόνι του MG3 Hybrid κινηθήκαμε την πρώτη ημέρα δοκιμών στην παραλιακή της Αθηναϊκής Ριβιέρας μέχρι το Σούνιο, η οποία αποτελούσε και το πεδίο δοκιμών για την πρώτη παρουσίαση του νέου MG3 Hybrid για τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η πρώτη θετική εντύπωση έχει να κάνει με την πάντα ηλεκτρική εκκίνηση του αυτοκινήτου (μπορεί να κινηθεί σε απόσταση μέχρι 10 km αμιγώς ηλεκτρικά), αλλά και την ευρωστία του συνόλου, ανεξαρτήτως προγράμματος, απόρροια της τόσης ισχύος.

Μπορεί, δε, να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα μέχρι 60 km/h σε EV mode, ενώ, αν οι συνθήκες το επιτρέπουν, ξεπερνά τα 80 km/h ηλεκτρικής τελικής ταχύτητας, κάτι που διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι ότι ισχύει. Μια λιγότερο νευρική ανάρτηση στον πίσω άξονα υπόσχεται την προβλεπόμενη άνεση, αλλά και κάποιες τεμπέλικες αντιδράσεις και τα τίμια Kumbo Solus HS63 195/55-R16 κάνουν σωστή δουλειά στο κράτημα υπό πίεση..  και, μεταξύ μας, μπορεί να υπάρχουν τα άλογα και είναι πολλά, αλλά το αυτοκίνητο δεν είναι μια σπορ έκδοση (αν και άνετα θα μπορούσε να γίνει). Εξηγούμαστε. Oι επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από… φοβιστικές για τον ανταγωνισμό του.

Με 175 km/h τελικής, 0-100 km/h σε 8,0 sec, ρεπρίζ 80-120 km/h σε 5,0 sec καταναλώνοντας μόλις 4,4 L/100 km και εκπέμποντας 100 g/km CO2 (άρα με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας), το MG3 κοιτά στα μάτια όλα τα full υβριδικά μοντέλα στα χαρτιά και όχι μόνον. Στα της απόδοσης, όμως, υπάρχουν κάποια θεματάκια για τους απαιτητικούς που είδαν τα τόσα άλογα και παρεξήγησαν τις προθέσεις του. Για παράδειγμα, η αίσθηση ότι δεν μπορείς να επιλέξεις εσύ τον τρόπο κίνησης, αλλά το υβριδικό σύστημα που αυτόματα επιλέγει με βάση τις συνθήκες την εκάστοτε ρουτίνα. Από την άλλη, το τριτάχυτο κιβώτιο έχει την τάση να μην είναι απίκο σε κάθε θέλημα του δεξιού ποδιού, αργώντας λιγάκι σε ένα kick down για ένα προσπέρασμα, λόγου χάριν, ενώ κάποιες φορές σε τέρμα γκάζι αργεί κατά τι να αποδοθεί η τόση ισχύς, η οποία έρχεται με… γεωμετρική πρόοδο μια ανάσα αργότερα από αυτό που περιμένεις. Κι ακόμα, οι 195 PS είναι εκεί μόνον εφόσον έχεις αποθέματα βενζίνης και ηλεκτρισμού, κάτι που, βέβαια, είναι κανόνας στα full hybrid.

Όμως, στα αστικά του καθήκοντα είναι εκεί που αριστεύει. Δεν είναι μόνον ο υβριδικός χαρακτήρας που μειώνει δραματικά την κατανάλωση, καθώς είδαμε,  με πιεσμένο τέμπο, μέση τιμή στα 5,7 L/100 km. Είναι ένα-δυο πράγματα που σου φτιάχνουν τη διάθεση και σε πείθουν για τη σοβαρότητα της προσπάθειας εκ μέρους της MG. Το υβριδικό σύστημα είναι γενικά ήσυχο, ακόμα κι αν πιεστεί, απόδειξη ότι το NVH (Noise, Vibration, Harshness ή ελληνιστί: «Θόρυβος, Κραδασμοί και Σκληρότητα») είναι φροντισμένο. Όντως υπάρχει μπόλικη ηχομόνωση, ικανά silent blocks και μια εξαιρετικά στιβαρή πλατφόρμα. Μάθαμε, επίσης, ότι υπάρχει πολλή προσπάθεια για να μειωθούν οι αναρτώμενες μάζες της ανάρτησης για καλύτερο και ακριβέστερο κράτημα. Έτσι, έχουν χρησιμοποιηθεί αλουμινένια στοιχεία εμπρός όπου υπάρχουν γόνατα ΜακΦέρσον, ενώ, πίσω, ο ημιάκαμπτος άξονας είναι διάτρητος, συνεισφέροντας στη μείωση βάρους.

Μόνο  σε περιπτώσεις γαρμπιλάτης ασφάλτου νιώθεις κραδασμούς που θα μπορούσαν να μειωθούν με άλλα, σοφιστικέ αμορτισέρ, αλλά είναι κάτι που συμβαίνει σε ολόκληρη την κατηγορία. Πίσω στα θετικά, το τιμόνι κόβει πολύ δίνοντας σου μεγάλη αστική ευελιξία, ενώ τα φρένα ενίοτε θα δείξουν μια κάποια ραθυμία, αλλά στα λίγα km/h «τσιμπάνε» νωρίς. Κάτι ακόμα που μας άρεσε: είναι το μοναδικό full hybrid που έχουμε οδηγήσει με ψηφιακό στροφόμετρο για τη λειτουργία του βενζινοκινητήρα, έστω κι αν είναι τόσο δα μικρό, στο, επίσης, τόσο δα μικρό απεικονιστικό γραφικό της ροής ενέργειας στον πίνακα οργάνων.

Κελεπούρι

Το MG3 Hybrid Plus είναι ένα πολύ ενδιαφέρον υβριδικό σε απόδοση, ανέσεις, χώρους και εξοπλισμό και έρχεται με τιμή από 19.950 € προσφέροντας και το πακέτο καλύψεων Tríple7 με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 150.000 km), 7 χρόνια  δωρεάν οδική βοήθεια και 7 χρόνια δωρεάν έλεγχο οχήματος. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει Φώτα ημέρας LED, MG Pilot με Adaptive Cruise Control και Stop & Go, Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, Αυτόματη εναλλαγή μεσαίας και μεγάλης σκάλας φώτων, Σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας, Προειδοποίηση ασταθούς οδήγησης, Προειδοποίηση παρέκκλισης από τη  λωρίδα, Βοήθεια διατήρησης λωρίδας, Διατήρηση λωρίδας έκτακτης ανάγκης, Υπολογιστή  ταξιδιού, Πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα με δυναμικές γραμμές υποβοήθησης. Τιμή εξαιρετική που περιλαμβάνει και προσφορά λανσαρίσματος. Αν μη τι άλλο, το MG3 Hybrid είναι ένα μοναδικό στο είδος του υβριδικό που. αν το δει κανείς από τη  σωστή οπτική (δεν είναι κάποια έκδοση Power, Hot, GT, κ.λπ., κ.λπ.), θα έχει μπει στον κόσμο της υβριδικής τεχνολογίας δόξη και τιμή.

TECH FACTS

Τεχνολογία μπαταρίας

Η μπαταρία έχει υψηλή χωρητικότητα, με βάση τα δεδομένα που γνωρίζουμε σε ανταγωνιστικά μοντέλα, στα 1,83 kWh με τάση στα 350V. Είναι τεχνολογίας NMC (ιόντων Λιθίου Νικελίου Μαγγανίου Κοβαλτίου) και δύναται να φορτίζει κάνοντας χρήση της ενσωματωμένης γεννήτριας, ισχύος 61PS, είτε μέσω του κινητήρα είτε μέσω φρεναρίσματος από τρία προγράμματα αναγεννητικής πέδησης.

Πώς λειτουργεί το υβριδικό σύστημα

Στο ρελαντί η μπαταρία φορτίζει (εξού και η έλλειψη start/stop). Εφόσον υπάρχει απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας, από στάση μέχρι 30 km/h το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά. Από 30 έως 50 km/h μπορεί να τεθεί το υβριδικό «Σε σειρά» πρόγραμμα, με το οποίο ο βενζινοκινητήρας παρέχει ενέργεια, έτσι ώστε μέσω της γεννήτριας να κινείται ηλεκτρικά το αυτοκίνητο. Ανάλογα οδηγικού ρυθμού, συνθηκών και επάρκειας ενέργειας το σύστημα τίθεται σε λειτουργία «Σε σειρά και Φόρτιση» (παρόμοια με την προηγούμενη, αλλά φορτίζει την μπαταρία αν αυτή είναι άδεια και οι απαιτήσεις κίνησης είναι χαμηλές), «Οδήγηση και Φόρτιση» (ο βενζινοκινητήρας κινεί τους τροχούς, ενώ φορτίζει την μπαταρία μέσω της γεννήτριας) και «Παράλληλη» (τόσο ο κινητήρας, όσο και ο ηλεκτροκινητήρας κινούν τους τροχούς).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MG 3 Hybrid Plus 2024   TIMH €19.950   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.490, Ατμοσφαιρικός, Hλεκτροκινητήρας, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 144(1950  ΡΟΠΗ Nm/rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 3 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8 sec, τελική 195 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,4 L/100km, 100 g/km

MG 3 Hybrid Plus 2024

ΥΠΕΡ ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΤΙΜΗ, ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ.

ΚΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΣΠΟΡ ΑΠΟ ΟΣΟ ΔΗΛΩΝΕΙ Η ΙΣΧΥΣ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΑ ΛΑΘΑΚΙΑ ΣΤΑ ΜΕΝΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.