Opel Corsa 1.2T 100PS AT8 - Δοκιμάζουμε το γερμανικό supermini με αυτόματο κιβώτιο


Εκτός από τη νέα, εξυβριδισμένη εποχή του Corsa υπάρχει πάντα και η κλασική «full analog» έκδοση του κινητήρα Puretech όπως τη γνωρίζουμε εδώ και δέκα χρόνια (πέρασαν κιόλας;) χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση και με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Αυτό οδηγούμε εδώ, ως την άλλη όψη του ίδιου νομίσματος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 24/8/2024

O κινητήρας PureTech λοιπόν συμπληρώνει φέτος 10 χρόνια ζωής και δε σταματά να εξοπλίζει πλείστα μοντέλα του ομίλου Stellantis. Εδώ βλέπετε τη βασική από άποψη ισχύος έκδοση στους 100PS (υπάρχει και με 130PS) φορώντας το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της Aisin που ταίριαξε υπέροχα, από την πρώτη στιγμή, με το μοτέρ. Η έκδοση GS Pack του αυτοκινήτου κομίζει αρκετά στοιχεία από τη σπορ παρακαταθήκη της μάρκας και όντως δείχνει όμορφο με την ζωντανή διχρωμία του, τις ωραίες 17άρες ζάντες την πίσω αεροτομή και την διχτυωτή μάσκα εμπρός.

Το εσωτερικό δεν έχει διαφορές στα βασικά δομικά μέρη παρά μόνο κι εδώ τις πινελιές της σπορτίφ έκδοσης με τα πιο καλά σε στήριξη καθίσματα. Είναι ελαφρύτερο τούτο το Corsa από το υβριδικό σύνολο, αλλά δεν έχει αυτή τη μαγική ηλεκτρική υποβοήθηση στις εκκινήσεις, ούτε βέβαια και την αμιγή ηλεκτροκίνηση. Έχει βεβαίως και αυτό παραμετροποίηση κινητήρα (Sport, Normal και Eco) αλλά το 0-100 km/h είναι βραδύτερο εδώ, με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο κατά 0,9 sec (μόνο με το μηχανικό 6άρι κιβώτιο μπορείτε να πετύχετε τον ίδιο ακριβώς χρόνο με το υβριδικό που φορά διπλοσύμπλεκτο 6 σχέσεων: 9,9 sec).

Επίσης θα δείτε από λίγο έως πολύ παραπάνω κατανάλωση συγκριτικά (εμείς είδαμε 7,8 L/100km) ενώ με τα χαμηλότερου προφίλ και φαρδύτερου πέλματος Michelin Primacy 4 (205/45-R17) ελαστικά χάνει λίγο σε ζωντάνια ενώ και λίγο κουραστικό για τους πίσω επιβάτες αλλά δεν του λείπει κάτι οδηγικά.

Αν το στρίψεις, στρίβει ωραία και ελεγχόμενα (μας έλειψε το κανονικό χειρόφρενο και λίγο πιο γρήγορα κατεβάσματα σχέσεων με τα paddles στο τιμόνι). Είναι , εντέλει, καλύτερο από αρκετά άλλα της κατηγορίας ενώ μπορεί και αυτό να είναι ήσυχο στο δρόμο.

Η τιμή πάντως του GS Pack με όλα τα ADAS καλούδια που κομίζει και τον έξτρα σπορ χαρακτήρα στα 26.400 ευρώ δεν είναι καθόλου χαμηλή, (με λιγότερα αποκτάτε το 130άρι αυτόματο στην απλή GS έκδοση) κι αυτό είναι ίσως το μεγαλύτερό του μειονέκτημα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL Corsa 1.2T 100PS AT8 2024   TIMH €23.100   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74 (100)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 205/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,8 sec, τελική 194 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 120 g/km

OPEL Corsa 1.2T 100PS AT8 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ : ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΙΚΡΟΑΤΕΛΕΙΕΣ, ΜΕΤΡΙΟΣ ΧΩΡΟΣ ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΚΑΘΙΣΜΑ, ΑΝΕΣΗ, ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ.