Δοκιμάζουμε το νέο Ford Puma 1.0 125 PS με τον sportive χαρακτήρα


Ανανέωση στα σημεία για ένα από τα πιο fun to drive οχήματα της B-SUV κατηγορίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 3/8/2024

To Puma μετρά μόλις 5 χρόνια παρουσίας στην αγορά, εντούτοις στο σύντομο αυτό χρονικό διάστημα έχει καταφέρει να καταγραφεί στη συνείδηση όλων ως ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά οχήματα της B-SUV κατηγορίας. Και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, καθώς τα δομικά του στοιχεία προέρχονται από το Fiesta με το αδιαμφισβήτητα σπορτίβ DNA. Με αυτά τα δεδομένα και αξιοποιώντας στο έπακρο τα πλεονεκτήματα του κινητήρα «πασπαρτού» 1.0 Ecoboost, το Puma κατάφερε να συγκεντρώσει το αγοραστικό ενδιαφέρον με τον διασκευαστικό του χαρακτήρα, αλλά και με την ευελιξία που προσφέρει. Πρόκειται για ένα B-SUV, αλλά με ικανότητες (οδηγικός χαρακτήρας, εσωτερικοί χώροι) που παραπέμπουν σε μεγαλύτερο όχημα προκειμένου να μπορεί να καλύψει επιτυχώς τις ανάγκες μιας νεανικής οικογένειας.

Το πλήρωμα του χρόνου για την ανανέωση του μοντέλου ήρθε στις αρχές τις χρονιάς, με το Puma MY 2024 να έχει έρθει στα γραφεία του Car and Driver για την αξιολόγησή του.

Τα νέα δεδομένα στο ανανεωμένο Puma

Με την πρώτη ματιά γίνεται σαφές πώς οι αλλαγές περιορίζονται στο πλαίσιο ενός τυπικού λίφτινγκ το οποίο μπορούμε να πούμε ότι ήταν αρκετό ώστε να προσδώσει πιο δυναμικό χαρακτήρα, ενώ η αναβάθμιση στο σύστημα infotainment, το νέο τιμόνι και κάποιες μικρές επεμβάσεις στο εσωτερικό το κάνουν πιο μοντέρνο.

Στο αμάξωμα η ειδοποιός διαφορά έχει να κάνει με τα νέα φωτιστικά σώματα Matrix-LED, με τη νέα φωτεινή υπογραφή σε στιλ «νυχιού», προκειμένου να ενισχύεται η παρουσία του αυτοκινήτου στον δρόμο. Το νέο Ford Puma διαθέτει επίσης ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και μάσκα με ενεργή γρίλια προς όφελος της αεροδυναμικής, πάνω στην οποία ξεχωρίζει και το νέο λογότυπο (μπλε/άσπρο) της Ford. Ανασχεδιασμένες και οι ζάντες του μοντέλου 16 έως 19 ίντσες, ενώ το νέο Ford Puma διατίθεται σε 6 χρώματα, συμπεριλαμβανομένου του νέου Cactus Grey.

Στην καμπίνα των επιβατών οι αλλαγές είναι μεγαλύτερες, σε σχέση με το απελθόν μοντέλο. Τη διαφορά κάνουν οι δύο νέες ψηφιακές οθόνες, μία για τον πίνακα οργάνων (12,8 ιντσών) και μία για το infotainment system (12 ιντσών) που χρησιμοποιεί το τελευταίας γενιάς SYNC 4. Μάλιστα, η δεύτερη έχει μετακινηθεί λίγο πιο χαμηλά στο ταμπλώ και είναι στραμμένη ελαφρώς προς τον οδηγό ώστε να διευκολύνει την αλληλεπίδραση και να ενισχύει την σπορ αίσθηση του cocκpit.

Μια ακόμη αλλαγή για το νέο Puma, το γεγονός ότι οι φυσικοί διακόπτες του κλιματισμού έχουν αφαιρεθεί και πλέον ο χειρισμός του συστήματος γίνεται από το menu της κεντρικής οθόνης. Το γεγονός αυτό είναι δεδομένο πώς θα δυσκολέψει τους πιο… κλασσικούς και ξεκάθαρα έχει να κάνει με την ψηφιοποίηση που παρατηρείται τελευταία στην αυτοκίνηση χάριν του μινιμαλισμού με την αφαίρεση των φυσικών διακοπτών.

Η ταχύτατη συνδεσιμότητα μέσω ενός 5G modem αποτελεί σημείο αναφοράς για το νέο Ford Puma, που αξιοποιεί τις υψηλές δυνατότητες του συστήματος SYNC 4 της Ford, το οποίο παρέχει μεταξύ άλλων τη δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων και ενσωμάτωσης Apple Car Play και Android Auto.

Βελτιωμένο το εσωτερικό ως προς τις νέες τεχνολογίες, με το σύστημα infotainment και το αναβαθμισμένο λογισμικό να προσφέρει περισσότερες δυνατότητες και ταχύτητες.
Βελτιωμένο το εσωτερικό ως προς τις νέες τεχνολογίες, με το σύστημα infotainment και το αναβαθμισμένο λογισμικό να προσφέρει περισσότερες δυνατότητες και ταχύτητες.

Αυτό που δεν έχει μεταβληθεί στο εσωτερικό του μοντέλου είναι η πρακτικότητα που προσφέρει. Ο ευέλικτος χώρος φόρτωσης των 80 L συνεχίζει να υφίσταται στο δάπεδο (MegaBox) ο οποίος πλένεται και καθαρίζεται εύκολα ενώ μπορεί να αποθηκεύσει σε όρθια θέση αντικείμενα έως και 115 cm. Δεν μπορείτε να φανταστείτε με πόσο… μαγικό τρόπο μπορούν να αποθηκευτούν αποσκευές που σε άλλη περίπτωση θα περίσσευαν. Με τον τρόπο αυτό, η συνολική χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, μαζί με το Megabox, ξεκινά από τα 456 L με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους, εντυπωσιακή τιμή για ένα όχημα με μήκος μόλις 4,2 m. Σε ότι αφορά τα υλικά και την ποιότητα κατασκευής είναι ανώτερου επιπέδου, με πολύ καλό φινίρισμα.

Το νέο τιμόνι στο Puma είναι πιο σπορτιφ και η θέση οδήγησης παραμένει κορυφαία.
Το νέο τιμόνι στο Puma είναι πιο σπορτιφ και η θέση οδήγησης παραμένει κορυφαία.

Πιο εργονομικό και το νέο τιμόνι με τα δύο μπράτσα, εξαιρετική πιστότητα ήχου προσφέρει το soundbar στο άνω μέρος του ταμπλό, ενώ χάρη στην ανασχεδίαση του «ουρανού» εσωτερικά της καμπίνας ο χώρος κυρίως για τα κεφάλια των πίσω επιβατών έχει βελτιωθεί. Η χωρητικότητα της καμπίνας δεν έχει μεταβληθεί και με δεδομένο την ύπαρξη μεταξονίου των 2,588 m τέσσερις ενήλικες θα φιλοξενηθούν με άνεση (εξωτερικές διαστάσεις μήκος 4.186, πλάτος 1.805 m και ύψος 1.55 m).

Τεχνολογίες

Το νέο Puma είναι ένα άρτια εξοπλισμένο τεχνολογικά B-SUV και με κορυφαία συστήματα ασφάλειας, όπως το Intersection Assist που παρακολουθεί το δρόμο μπροστά για πιθανές συγκρούσεις με επερχόμενα οχήματα σε παράλληλες λωρίδες, το Reverse Brake Assist που ανιχνεύσει πεζούς, ποδήλατα, κολωνάκια ή άλλα οχήματα και προειδοποιεί τον οδηγό αλλά και το Rear Cross Traffic Braking που φρενάρει το όχημα, εφόσον είναι απαραίτητο, όταν ανιχνεύσει κινούμενα αντικείμενα.

Κινητήρες

Σε επίπεδο κινητήρων δεν έχουν υπάρξει αλλαγές με τις διαθέσιμες επιλογές να έχουν να κάνουν μεταξύ του 1.0L EcoBoost  Hybrid με ισχύ 125PS ή 155PS. Στην πρώτη περίπτωση υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο Powershift διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ενώ η έκδοση των 155 PS συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο.

Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει η ισχυρότερη έκδοση παραγωγής του κινητήρα 1.0L EcoBoost που έχει κατασκευάσει ποτέ η Ford και αποδίδει 170PS, 248 Nm ροπής και συνοδεύεται με το κιβώτιο Powershift διπλού συμπλέκτη.

Στη διάθεσή μας είχαμε την έκδοση με τους 125 ίππους με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, η οποία συνεπικουρείται με ένα MHEV σύστημα που περιλαμβάνει μίζα/γεννήτρια (BISG) και μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 0,38 kWh.

Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι 16 PS και 50 Nm και ουσιαστικά ενεργοποιείται στις χαμηλές στροφές, προς όφελος της κατανάλωσης, συνεισφέροντας παράλληλα στην αύξηση της συνδυαστικής ισχύος. Με τον τρόπο αυτό ο Ecoboost 125 PS μπορεί να ανεβάσει τη ροπή του από τα 170 Nm στις 1.400 rpm στα 210 Nm στις 1.750 με overboost και με τη συνεισφορά του ηλεκτροκινητήρα στα 220 Nm.

Το πλαίσιο του Puma μπορεί να προσφέρει κορυφαία περιθώρια πρόσφυσης σε όλες τις περιπτώσεις, αλλά και εκείνον τον μοναδικό fun to drive χαρακτήρα της Ford. Το ESP μπορεί να μην απενεργοποιείται, ωστόσο σπανίως επεμβαίνει και πάντα διακριτικά.
Το πλαίσιο του Puma μπορεί να προσφέρει κορυφαία περιθώρια πρόσφυσης σε όλες τις περιπτώσεις, αλλά και εκείνον τον μοναδικό fun to drive χαρακτήρα της Ford. Το ESP μπορεί να μην απενεργοποιείται, ωστόσο σπανίως επεμβαίνει και πάντα διακριτικά.

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, το Puma που το βάρος του φθάνει τα 1.241 kg, επιταχύνει τα 100 km/h από στάση σε 9,8 sec με την τελική του να φθάνει τα 191 km/h. Επιδόσεις αξιοπρεπείς, ωστόσο αυτό που ικανοποιεί περισσότερο είναι η απόκριση του κινητήρα στο ρεπρίζ αποτέλεσμα αυτής της άφθονης ροπής από ένα τόσο μικρό μοτέρ. Αξιοποιώντας και την ορθή κλιμάκωση του κιβωτίου με την εξαιρετική αίσθηση, αλλά και τα 4 προγράμματα παραμετροποίησης (Eco, Normal, Sport και Slippery) ο οδηγός μπορεί να κινηθεί πολύ οικονομικά στην πόλη (ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση σε ταχύτητες κάτω των 25 km/h, καθώς ο θερμικός απενεργοποιείται αυτόματα). Και σε κάθε περίπτωση στον αυτοκινητόδρομο με την απαιτούμενη δύναμη, έχοντας πάντοτε την αίσθηση της άφθονης ροπής στο δεξί του πεντάλ. Κλείνοντας με το μοτέρ, θα λέγαμε πώς η μεγαλύτερη διαφορά στο νέο Puma έχει να κάνει με την καλύτερη απόκριση του στη χαμηλή κλίμακα.

Θετική κρίνεται η τοποθέτηση της ηχομπάρας στο άνω μέρος του ταμπλό, καθώς προσφέρει υψηλής πιστότητας ήχο.
Θετική κρίνεται η τοποθέτηση της ηχομπάρας στο άνω μέρος του ταμπλό, καθώς προσφέρει υψηλής πιστότητας ήχο.

Οδηγικά, δεν έχουμε καμία σοβαρή διαφοροποίηση, με το μοντέλο της Ford να παραμένει ένα από τα πιο ενδιαφέρονται οδηγικά αυτοκίνητα της B-SUV κατηγορίας. Είναι αρκούντως άνετο στις κακοτοπιές των ελληνικού οδικού δικτύου, παρά την πιο σφικτή αίσθηση της έκδοσης ST Line της δοκιμής (ελαστικά διαστάσεων 215/55 R17) και με εξαιρετική ευστάθεια και ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο, ενώ όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν (ορεινή διαδρομή) το πλαίσιο ανταποκρίνεται επιτυχώς, αποτρέποντας στο Puma να παρεκκλίνει της πορείας του. Με κορυφαία για την κατηγορία περιθώρια πρόσφυσης λοιπόν, ανθεκτικά φρένα, αλλά και ένα ακριβέστατο σύστημα διεύθυνσης.

Σε ότι αφορά την κατανάλωση, κατά μέσο όρο κινηθήκαμε με 7,2 lt/100km (υπό πίεση είναι εξυπακούεται πώς η κατανάλωση ανεβαίνει αναλόγως), ενώ στην πόλη αξιοποιώντας και το πρόγραμμα Eco με 5,9 lt.

Με 26.665 ευρώ η Ford προσφέρει ένα ολοκληρωμένο B-SUV με την έκδοση ST Line της δοκιμής να ανεβαίνει στα 27.709 ευρώ. Τιμές που τηρουμένων των αναλογιών κρίνονται αρκετά ικανοποιητικές με δεδομένο και την εργοστασιακή εγγύηση των 8 ετών που προσφέρεται για τα μηχανικά του μέρη, αλλά και το χαμηλό επιτόκιο 2,99% σε περίπτωση χρηματοδότησης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ Ford PUMA 1.0 125 PS 2024   TIMH €26.665   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999 cc, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 125/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 210/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,8 sec, τελική 191 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,2 L/100km, 121 g/km

Ford PUMA 1.0 125 PS 2024

ΥΠΕΡ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΣ ΟΔΗΓΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ, ΜΗΔΕΝΙΚΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ.

ΚΑΤΑ ΕΛΛΕΙΨΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΔΙΑΚΟΠΤΩΝ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ST LINE ΣΤΟ ΕΝΤΟΝΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ.