Το κάθε ένα από τα Renault Clio και Volkswagen Polo θα μπορούσε να αφηγείται με τις ώρες τα κατορθώματά του στον στίβο των πωλήσεων (περισσότερα από 16 εκατ. μονάδες ο Γάλλος, και πάνω από 18 εκατ. μονάδες ο Γερμανός!) και των εντυπώσεων που μας συντροφεύουν τόσες και τόσες δεκαετίες. Έχουν πλέον ωριμάσει, έχουν φτάσει στο απόγειο της δόξας τους, αλλά και της αναγνωρισιμότητας ως δύο από τα καλύτερα supermini. Γι’ αυτό και τα βάλαμε σε σύγκριση. Και παρά το γεγονός ότι τα δύο αυτοκίνητα δείχνουν να έχουν πολλά κοινά στοιχεία, έχουν και μερικά που τα διαφοροποιούν σημαντικά.
Το ανανεωμένο Clio έχει δραματοποιήσει πολύ τη σχεδίαση του εμπρός μέρους φέρνοντάς τη σε νέα επίπεδα, εκσυγχρονίζοντας κατά πολύ την εικόνα του μοντέλου. Πίσω και στο πλάι τα πράγματα ακολουθούν την ίδια συνταγή, η οποία σαφώς και είναι ελκυστική. Στο αειθαλές Polo όλα παλιώνουν σε… slow motion, με αποτέλεσμα η εικόνα του να μας είναι οικεία, αλλά και ολίγον ξεπερασμένη, πλέον. Έχει σαφώς τον Volkswagen χαρακτήρα σε αναλογίες και τις όποιες λίγες λεπτομέρειές του, αλλά εκείνο το στοιχείο που ξεχωρίζει είναι ότι καταφέρνει μέσα από τον τεχνολογικό του μινιμαλισμό να δείχνει ποιοτικά κορυφαίο. Ποιότητα «άριστα» και τα δύο, ο χαρακτήρας, όμως, είναι τοπ στο Clio.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, έχουμε –και πάλι– γνώριμες εικόνες. Από τη μία, ένα φινετσάτο ταμπλώ με ψηφιοποιημένο περιβάλλον οδηγού ποιοτικό, πρακτικό και άνετο στο μάτι και στους τρόπους του (εξαιρετικά καθίσματα). Τα ίδια υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά, αλλά με τευτονική προσέγγιση βρίσκεις και στο Polo, με όμοιο περιβάλλον οδηγού (ψηφιακές οθόνες για πίνακα οργάνων και πολυμέσα, όμοια θέση χειριστηρίων), αλλά εντέλει εδώ, στο Polo, τα πράγματα δείχνουν ένα «κλικ» πιο απλά, με αποτέλεσμα η αντιληπτή ποιότητα να περνά σε γαλλικά χέρια. Η ευρυχωρία για την κατηγορία είναι εξαιρετική, με το Polo να είναι πιο ευγενικό, χωροταξικά, με τους πίσω επιβάτες, αλλά με το Clio να κλέβει το πορτοφόλι του Polo σε ό,τι αφορά στον χώρο αποσκευών, καθώς στα 391 L φτάνει χωρητικότητα κανονικού μικρομεσαίου. Γενικά, το Clio σε κάνει να νιώθεις πιο σύγχρονος και καλύτερα διασυνδεδεμένος με τις ψηφιακές ευκολίες που προσφέρει.
Μηχανολογικά
Έχουμε κι άλλα κοινά στοιχεία, αφού αμφότερα στηρίζονται σε γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτο άξονα πίσω εμπρός και «φορούν» 1000άρη, τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 90 PS με 6άρι μηχανικό κιβώτιο στο Clio και 95 PS με 5άρι (μόνο;) μηχανικό στο Polo. Όμως, η Renault κάνοντας μια ντρίμπλα αλά… Εμπαπέ βάζει στο παιχνίδι την τεχνολογία διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο), κάτι που ξέρει να κάνει καλά εδώ και χρόνια, με αποτέλεσμα, όταν γίνεται καύση υγραερίου, η ισχύς να αγγίζει στους 100 PS (ανάλογα αυξάνεται και η ροπή). Κι εδώ αρχίζει το οδηγικό μας. Με το Clio να ορίζει την επιτομή της άνεσης, του ολοκληρωμένου και ισορροπημένου συνόλου, με στιβαρότητα αντάξια της υψηλής γαλλικής μηχανολογικής τεχνογνωσίας και όλο το σύνολο να δίνει πότε έναν χαλαρό και πότε έναν ωραίο αθλητικό χαρακτήρα, αναλόγως διάθεσης του οδηγού.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8 ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7 ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8 ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8 ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8 ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9 ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9 VALUE FOR MONEY 9 ΣΥΝΟΛΟ84 ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8 ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8 ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8 ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8 ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8 ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7 ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8 VALUE FOR MONEY 7 ΣΥΝΟΛΟ80
Παράδειγμα: κινείστε σε συμφόρηση; Πιέστε το πρόγραμμα eco και η ρύθμιση καύσης υγραερίου σάς πηγαίνει παντού με ησυχία και οικονομία. Θέλετε να κινηθείτε σβέλτα; Επιλέξτε το πρόγραμμα Sport και το μοτέρ γεμίζει από χαμηλά, γεμίζει πολύ και σε βάζει να κινηθείς πραγματικά ωραία και σβέλτα (ένας λίγο πιο σφιχτός επιλογέας θα ήταν εδώ… βάλσαμο). Προσθέστε και την αρωγή των πασπαρτού ελαστικών 195/55-R16 Bridgestone Turanza T005 κι έχετε ένα σύνολο παντός καιρού και χαμηλού κόστους χρήσης.
Το Polo, από την πλευρά του, είναι αδιαπραγμάτευτα στιβαρό, με την αίσθηση της άνεσης να μην έρχεται στις γενναίες δόσεις του Clio, αλλά με την ποιότητα κύλισης να είναι εξαιρετική. Το χωρίς καμία παραμετροποίηση μοτεράκι ροπιάζει από τις 2.000 rpm και έχει θετικότερο σε αίσθηση επιλογέα, με αποτέλεσμα όλο αυτό να μεταφράζεται και σε ελαφρά καλύτερες επιδόσεις. Υπό πίεση θα έρθουν κλίσεις και τα ελαστικά Kumho Ecowing es31 185/65-R15 κάνουν με τη μικρότερη και πιο υψηλοπρόφιλη διάστασή τους ό,τι μπορούν σε άνεση και κράτημα. Εντούτοις, στο τέλος της ημέρας πιο διασκεδαστικό είναι το Clio.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στις τιμές, αμφότερα έχουν πάρει την ανιούσα, αλλά το νέο Clio είναι ελαφρά οικονομικότερο, χάρη και στην προωθητική ενέργεια έκπτωσης στο μισό, του ΦΠΑ και δείχνει να εξυπηρετεί πολλαπλούς ρόλους προσφέροντας απαράμιλλα χαμηλό κόστος χρήσης, χάρη στο υγραέριο. Και όχι μόνο γι’ αυτό, το Clio δείχνει τον δρόμο προς την τελική μας επιλογή.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT CLIO 1.0 TCe 100 LPG 2024 TIMH €19.370 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υγραέριο LPG
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74(100)/4.600-5.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 170/2.000-3.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,8 sec, τελική 174 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,1 kg/100km, 122 g/km
ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΚΟΣΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΤΙΜΗ.
ΚΑΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ, ΧΑΛΑΡΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN Polo 1.0 TSI 95PS 2024 TIMH €22.350 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 70(95)/5.000-5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 175/1.600-3.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,8 sec, τελική 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,2 L/100km, 117 g/km
ΥΠΕΡ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΧΩΡΟΙ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ.
ΚΑΤΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΡΟΠΗΣ ΧΑΜΗΛΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ, ΤΙΜΗ.