Mazda 2 Hybrid - Δοκιμάζουμε το ιαπωνικό υβριδικό supermini


Η εποχή τρέχει, οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και, μερικές φορές, ο χρόνος δεν φτάνει. Τότε είναι που έρχονται για βοήθεια οι φίλοι.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 5/8/2024

Δεν είναι εισαγωγή σε κάποιο κεφάλαιο μαθήματος κοινωνιολογίας. Είναι αυτό που βλέπουμε εδώ και δεκάδες χρόνια στο αυτοκινητικό στερέωμα: συνεργασίες και συμπαραγωγές, προκειμένου να καλυφθούν ανάγκες. Κι εδώ ας αναφέρουμε λίγα από τα λόγια της… Toyota: «Μέχρι την κυκλοφορία της τρέχουσας γενιάς, το Toyota Yaris κυκλοφορούσε ως Vitz […], Platz, Echo, Belta, Vios και Scion iA. Σε ορισμένες, δε, αγορές έχει εμφανιστεί και ως Daihatsu Charade και Mazda 2. Να σημειώσουμε, επίσης, την ύπαρξη του Yaris sedan στην Αμερική, που κατασκευάζει η Mazda στο δικό της εργοστάσιο στο Μεξικό».

Αρκετά. Οι δεσμοί της Mazda με την Toyota είναι δεδομένοι και ισχυροί από το 2015. Έκτοτε αναπτύσσουν από κοινού τεχνολογίες για ηλεκτρικά οχήματα, τεχνολογία συνδεδεμένων αυτοκινήτων, προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας κ.ά. Και μέσα σε όλα, η πρώτη έπρεπε να καλύψει «εδώ και τώρα» τις υβριδικές ανάγκες της εποχής. Ιδού, λοιπόν, το Mazda 2 Hybrid που δεν έχει σχέση με το απλό Mazda 2 που γνωρίζουμε εδώ και χρόνια αλλά, όπως βλέπετε, με το Yaris. Και παρότι κυκλοφορεί μια διετία «ως έχει», σε ένα πρόσφατο φρεσκάρισμα για το 2024 η Mazda έπραξε τα αυτονόητα διαφοροποιώντας ελαφρά την εξωτερική σχεδίαση του… Yaris, προκειμένου να γίνει πιο εμφανής η σχεδιαστική συνάφεια αυτού του Mazda 2 με τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας από τη Χιροσίμα. Νέα μάσκα, λοιπόν, και νέο πίσω μέρος χωρίς το φιλέτο που συνδέει τα πίσω φωτιστικά σώματα, τροποποιημένο στο ευρωπαϊκό Design Studio της Mazda για να ακολουθείται με ευλάβεια ο σχεδιαστικός κώδικας Kodo της μάρκας. Από κοντά τα σήματα της Mazda, η κωδικονομασία και… έτοιμο.

Πιο γνώριμο

Η εικόνα του εσωτερικού, αν εξαιρέσεις το μεγάλο λογότυπο της Mazda που εμφανίζεται στο τιμόνι και στο boot του συστήματος Multimedia στη μεγάλη –και στάνταρ- ευκρινή οθόνη των 10,5”, όλα είναι γνώριμα, αλλά ας τα αναφέρουμε άλλη μία φορά: οδηγοκετρνικό περιβάλλον, ρηχό ταμπλώ, σκληρά ματ, ανθεκτικά πλαστικά χώροι για μικροαντικείμενα και ολόσωστη θέση οδήγησης. Το πολυλειτουργικό τιμόνι αναλαμβάνει πολλή από τα… λάντζα διαχείρισης πληροφοριών από την ψηφιακή οθόνη 7” που διαχειρίζεται τα του πίνακα οργάνων (με τρόπο-σπαζοκεφαλιά, η αλήθεια είναι) και έτσι συντίθεται ένα γνώριμο εσωτερικό με καλούς χώρους και πανέμορφα καθίσματα της έκδοσης Homura για τους εμπρός επιβάτες, αλλά οριακό άνοιγμα θυρών και ανάλογες θυσίες για τους πίσω, με την προσθήκη ενός χώρου αποσκευών 286 L.

Η μηχανολογία μας είναι –επίσης– γνωστή και θυμίζουμε ότι έχουμε το πιο ώριμο υβριδικό σύστημα της αγοράς, made by Toyota, με έναν τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό 1500άρη κινητήρα ισχύος 92 PS που με την ισχυρή παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα 59 kW (80 PS) αποδίδει 116 PS και συνδυαστική ροπή 120 Nm, σύστημα βασιζόμενο σε μια συστοιχία μπαταριών λιθίου  ενεργειακής χωρητικότητας 0,76 kWh.

Το 0-100 km/h έρχεται σε 9,7 sec (κι ας μην του φαίνεται, λόγω της αίσθησης του e-CVT κιβωτίου) κι όλα αυτά τη στιγμή που εκπέμπει μόλις 97 g/km CO2 και καταναλώνει από 3,1 L/100 km μέχρι σκάρτα 6,2 L/100 km με πιεσμένο τέμπο (θα ξαναέρθουμε σε αυτό σε λίγο), ενώ η αμιγής ηλεκτροκίνηση, ειδικά σε αστικό περιβάλλον, είναι κάτι που θα βιώσετε συχνά-πυκνά. Εντάξει, το σύστημα δεν έχει την ευρωστία του αντίστοιχου υβριδικού 1.8 των 140 PS μιας Corolla, αλλά και πάλι, λόγω βάρους και διαστάσεων, συνιστά ένα καλό ταίρι με το σκαρί των 1.085 kg. Οι αναρτήσεις, από την άλλη, αποτελούνται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ μια τετραδα Bridgestone Ecopia EP 150 διάστασης 205/45-R17 (παρακαλώ!) αναλαμβάνει τα του δρόμου. Η εν λόγω επιλογή αφορά σε ένα ελαστικό που κρατά καλά, αλλά με περιορισμένη άνεση, λόγω ζάντας.

Εντούτοις, τα δεσίματά του τα έχει το αυτοκίνητο κι αυτό προσθέτει μια αίσθηση όχι μόνο σοβαρής μηχανολογίας, αλλά και βάση για να ξεδιπλώσει τον κορυφαίο χαρακτήρα του με ακαριαία κατευθυντικότητα και ευκολία στο παιχνίδι σε στροφές. Όλα αυτά, βεβαίως, με την απουσία κάποιου τρόπου κατεβάσματος ταχυτήτων (αφού δεν υπάρχουν), ενώ μόνο από τον επιλογέα μπορείτε να επιλέξετε το B (Brake) για να έχετε την αίσθηση της ενισχυμένης πέδησης στο άφημα του γκαζιού. Μαζί, βεβαίως, θα εισπράξετε και παραπανήσιο θόρυβο (το ίδιο θα συμβεί και με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου), αλλά στο αστικό πεδίο το αυτοκίνητο δεν έχει αντίπαλο (μόνο τα υβριδικά της Stellantis μπορούν να μπουν στην εξίσωση της ευχαρίστησης και της οικονομίας καυσίμου). Εδώ, όμως, στο Mazda 2 η αίσθηση ότι όλα δουλεύουν ρολόι, χωρίς κραδασμούς και σκαλιά στην απόδοση σε αποζημιώνουν και με το παραπάνω. Σε αποζημιώνει, επιπλέον, και η ασφάλεια, με την κορυφαία ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας (η Mazda την ονομάζει i-ActivSense και περιλαμβάνει 15 υποσυστήματα).

Γιατί;

Ξέρουμε το ερώτημα: Γιατί να προτιμήσει κανείς το Mazda 2, έναντι του δίδυμου αδελφού του. Μια ματιά στα χρηματοοικονομικά αποκαλύπτει ότι το 2 διατίθεται σε τιμή εισόδου, χαμηλότερη από αυτήν του Yaris, ενώ μαθαίνουμε ότι προσφέρεται και με ελκυστικό χρηματοδοτικό. Επίσης, έχει μια εικόνα λίγο διαφορετική, έτσι για το… Mazda του πράγματος. Αν αυτοί είναι καλοί λόγοι για εσάς, τότε και το Mazda 2 μόλις σας έκλεισε το μάτι.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA 2 Hybrid 2024   TIMH €20.923   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.490, Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85(116)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 120

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,7 sec, τελική 175 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,3 L/100km, 97 g/km

MAZDA 2 Hybrid 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑ ΠΛΑΙΣΙΟΥ, ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΑΞΙΑΣ/ΤΙΜΗΣ, ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.

ΚΑΤΑ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΤΙΜΕΣ ΑΚΡΙΒΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ ΜΕ YARIS.