Νέο Dacia Duster Extreme TCe 130 4x4 - Δοκιμάζουμε το υβριδικό και ικανό off-road SUV


Με το Duster η Dacia κατάφερε να παρουσιάσει ένα ικανό SUV σε ασυναγώνιστη τιμή σε σχέση με την πραγματική του αξία. Στη νέα του εκδοχή έχει αναβαθμιστεί τεχνολογικά και μπορεί ξεκάθαρα να κοιτάξει στα μάτια ακόμη και πιο ακριβά μοντέλα του ανταγωνισμού.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 19/8/2024

Όπως ακριβώς η Skoda μεταμορφώθηκε με τα ραβδάκι της μητρικής VW σε μια λαμπερή εταιρεία, έτσι και η Dacia με τις επενδύσεις και την τεχνογνωσία της ιδιοκτήτριας Renault κατάφερε να ανακάμψει μέσα από μια γκάμα προσιτών αλλά όχι "φθηνιάρικων" μοντέλων, ενώ με την πάροδο των χρόνων ανέβαζε κατά πολύ τα ποιοτικά και τεχνολογικά στάνταρς. Σημείο αναφοράς σε αυτό το ταξίδι της Dacia αποτέλεσε το Duster, ένα μικρομεσαίο SUV που συνδύασε την ανταγωνιστική τιμή με τεχνολογίες άμεσα προερχόμενες από το γαλλικό εργοστάσιο και τις συνεργασίες που είχε με άλλους κατασκευαστές (βλέπε Nissan).

Η εξέλιξη αυτού του σημαντικού αυτοκινήτου για τη Dacia συνεχίζεται, με ένα νέο μοντέλο που κερδίζει τις εντυπώσεις πρωτίστως με την πιο δυναμική του εμφάνιση,

Με διαστάσεις 4.343x1.813x1.656 (μήκος, πλάτος, ύψος), γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης 24° και 36° αντίστοιχα, γωνία ράμπας 23° και απόσταση πατώματος από το έδαφος στα 217 mm για την τετρακίνητη έκδοσή μας, σίγουρα βγάζει την αύρα του εργαλείου αλλά συνάμα ενός σύγχρονου εργαλείου καθώς οι αναλογίες του βγάζουν… μούσκουλα με το μεταξόνιο στα 2.657 mm.

Το ίδιο ισχύει και στο εσωτερικό που βέβαια εκτός από τα άφθονα σκληρά και ανθεκτικά πλαστικά έχουμε επίσης οθονάρες για τα δέοντα. Απόδειξη του γεγονότος ότι η Dacia δε λογίζεται πλέον ως φτωχός συγγενής στους κόλπους του Renault Group, είναι η χρήση της τεχνολογίας που προέρχεται από το Renault Technocentre και δεν αναφερόμαστε μόνο στα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας που είναι, ούτως ή άλλως, υποχρεωτικά. Βλέπε πλατφόρμα CMF-B (ίδια με αυτήν του Clio), κινητήρας που είναι πλέον ο νέος υβριδικός 1,2 λίτρων με απόδοση 130 PS και στην προκείμενη περίπτωση έχουμε και την τετρακίνηση έκδοση με 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Στα χωτοραξικά υπάρχει αφθονία χώρων για επιβάτες και 456 λίτρα χώρου αποσκευών.

Περί μηχανικών μερών

Υπενθυμίζουμε ότι το εξαιρετικά ήσυχο και πολιτισμένο κινητήριο σύνολο είναι mild hybrid αποτελούμενο από έναν νέο, τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,2 L 130 PS και 230 Nm σχεδίασης Renault που λειτουργεί σε κύκλο Miller και έναν ηλεκτροκινητήρα 48 V απόδοσης 16PS και 80 Nm ροπής, ο οποίος επικουρεί το αυτοκίνητο όταν ξεκινά ή επιταχύνει, βελτιώνοντας επιδόσεις και κατανάλωση. Υπάρχει και αναγεννητικό σύστημα πέδησης το οποίο φορτίζει την απαραίτητη μπαταρία 0,8 kWh η οποία αναπαύεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.

Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, στέλνει την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συμπλέκτη και αφού περνά, τη βοηθεία της μικροηλεκτρονικής, μέσα από τον επιλογέα των drive modes (Eco, Auto, Snow, Mud/Sand και off-road με λοκάρισμα 50/50 της ροπής) βλέποντας στη σχετική οθόνη κλισιόμετρο και ποσοστό κατανομής ροπής μεταξύ των δύο αξόνων.

Το «πακέτο» δένει με σύστημα ελέγχου κατάβασης και με ελαστικά AllSeason Contact της Continental 215/65-R17, ό,τι πρέπει για κίνηση σε σαθρά εδάφη όπως διαπιστώσαμε στην πρώτη μας οδηγική επαφή στην Αθήνα. Πριν μπούμε στα χώματα είχαμε κινηθεί αρκετά εν μέσω καύσωνα σε μεγάλες διαδρομές εντός και εκτός της πρωτεύουσας σε άσφαλτο με ορατή τη βελτίωση της ποιότητας κύλισης όχι μόνον λόγω ησυχίας μοτέρ αλλά και συνολικής μηχανολογικής φροντίδα. Να σημειώσουμε ότι στο τετρακίνητο μοντέλο έχουμε ανάρτηση ψευδο - ΜακΦέρσον εμπρός πίσω, μια λύση έξυπνη που βοηθά την τετρακίνηση να ξεδιπλώσει τις χάρες της, διατηρώντας συνάμα τον έλεγχο και την κατευθυντικότητα. ΟΚ.

Η ποιότητα κύλισης δε φτάνει αυτήν ενός Austral ή ενός Qasqhai αλλά σίγουρα δεν είναι αυτό το ζητούμενο εδώ. Η δε κατανάλωση άγγιξε στα χέρια μας τα 8,7 L/100 km με αρκετή πίεση η αλήθεια είναι. Το Duster ήταν πάντα περισσότερο ένα εργαλείο και φαίνεται αυτό όχι μόνο από τη στιβαρή του σχεδίαση αλλά και από τα πλαστικά, προϊόν ανακύκλωσης που δείχνουν πολύ ανθεκτικά. Κάποια πράγματα λοιπόν θα περάσουν στην καμπίνα κυρίως σε φυτευτές πέτρες ή γαρμπίλι, ως τριγμοί από τα πλαστικά αλλά δεν παύει να είναι άνετο. Σε επίπεδο τιμής τα 26.990 δεν είναι λίγα, ούτε βέβαια τα 29.290 ευρώ της πλούσιας έκδοσης Extreme αλλά υπάρχει μπόλικη ικανότητα για το παραπέρα, εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DACIA DUSTER Extreme TCe 130 4X4 2024   TIMH €26.990   ΤΕΛΗ €86,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/4.500-5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/2.100-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση, κατ΄ επιλογή τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11 sec, τελική 174 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6 L/100km, 135 g/km

DACIA DUSTER Extreme TCe 130 4X4 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΑΦΘΟΝΙΑ ΣΚΛΗΡΩΝ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ, ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ.