Ford Kuga FHEV 180PS Titanium 2WD - Δοκιμάζουμε το νέο υβριδικό fun-to-drive SUV


Ανανεώθηκε τόσο πολύ, που θα μπορούσε κάλλιστα να λέγεται Kuga Evo, αλλά δεν είναι τόσο γρήγορο! Είναι, όμως, ένα «πράσινο» αυτοκίνητο από την μπλε οβάλ που δείχνει να καθαρίζει το παιχνίδι στα υβριδικά SUV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 18/8/2024

Είναι μεγάλο, στιβαρό κι έχει το σήμα της μπλε Οβάλ. Ακόμα και οι αδαείς νιώθουν ότι θα μπορούσαν να το οδηγήσουν, με τη σιγουριά στο πάτημα που αποπνέει. Αυτό ήταν πάντα το Kuga και τώρα έρχεται ακόμα πιο σοφιστικέ, αποδοτικό και… υβριδικό υπακούοντας στις σύγχρονες επιταγές, αλλά… παρακούοντας τον κανόνα ότι όσο πιο σοφιστικέ, τόσο πιο επίπεδο είναι ένα αυτοκίνητο και δη ένα SUV. Οι μηχανικοί, λοιπόν, της Ford έκαναν, για μία ακόμα φορά, το καθήκον τους απέναντι στην Ιστορία (κι ας έχουν αρχίσει να κλείνουν το κεφάλαιο, γράφοντας αυτό της αμιγούς ηλεκτροκίνησης) και αυτό είναι, εν πολλοίς, το νέο Kuga. Πριν από την ουσία, όμως, ας δούμε το περιτύλιγμα.

Δυναμική σχεδίαση

Το νέο (αν θέλετε, βάζετε εισαγωγικά) Ford Kuga FHEV διαθέτει πλέον δυναμική σχεδίαση, ενώ, όπως ισχύει και με άλλα μοντέλα της Ford, αυτή διαφοροποιείται ανάλογα με την έκδοση. Στην έκδοση δοκιμής μας, Titanium, ξεχωρίζουν τα κάθετα στοιχεία στη μάσκα, οι οριζόντιες μπάρες στο κάτω μέρος και τα λεπτά φώτα ομίχλης, ενώ έντονη είναι η παρουσία χρωμίου. Εννοείται ότι έχουμε φώτα LED, ενώ υπάρχει και μια φωτεινή λεντοταινία που συνδέει τα εμπρός φώτα (έχουμε δει το τρυκ σε αρκετά πλέον μοντέλα). Νέος διαχύτης πίσω, νέα φωτιστικά και νέες ζάντες και… voilà! To εσωτερικό, ομοίως, μας είναι γνώριμο και φιλόξενο όντας τεράστιο, πρακτικό (με συρόμενα κατά 15 cm και διαιρούμενα πίσω καθίσματα) και 536 L πορτμπαγκάζ, αλλά έχουν μπει κι εδώ hi-tech πινελιές, όπως η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 13,2”, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και το νέο SYNC 4, με καλή αίσθηση στα συστήματα, το οποίο προσφέρει δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων και ασύρματης ενσωμάτωσης Apple Car Play και Android Auto χρησιμοποιώντας διπλάσια υπολογιστική ισχύ σε σχέση με το σύστημα SYNC 3 του απερχόμενου Kuga και διαθέτει έναν εξελιγμένο αλγόριθμο μηχανικής μάθησης.

Κι αν αναρωτηθήκατε γιατί είδατε διπλή shark fin κεραία στο πίσω μέρος της οροφής, είναι επειδή το αυτοκίνητο υποστηρίζει και σύνδεση 5G, παρακαλώ. Μην αμελήσουμε να αναφέρουμε ότι το Kuga FHEV, όπως και όλα τα Ford, εξοπλίζεται με κορυφαίες τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, όπως τα Speed Sign Recognition και Lane-Centring, ενώ το Active Park Assist 2 επιτρέπει πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς στάθμευσης με το πάτημα ενός μόνο διακόπτη.

Με πλήρες υβριδικό σύστημα

Το Ford Kuga FHEV έχει περίπου το ίδιο σύστημα κίνησης όπως αυτό που γνωρίσαμε στην plug-in έκδοσή του πριν λίγα χρόνια, αλλά, εδώ, εφοδιάζεται με ένα αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης με δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, το οποίο δεν απαιτεί φόρτιση από εξωτερική πηγή παροχής ενέργειας, καθώς η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται μέσω της αναγεννητικής πέδησης και της λειτουργίας του βενζινοκινητήρα. Ο οποίος είναι τετρακύλινδρος σε σειρά ατμοσφαιρικός, είναι –ακόμα- 2,5 L, διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού και λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, συνεργαζόμενος με έναν μεγαλύτερο, σε σχέση με το παρελθόν, τριφασικό, υδρόψυκτο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 125 PS (!), μία γεννήτρια, ένα βελτιωμένο από τη Ford power-split κιβώτιο ταχυτήτων eCVT, και μια συμπαγή, υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 1,1 kWh.

Το όλο σύστημα λειτουργεί όπως τα full hybrid που γνωρίζουμε εδώ και χρόνια (λόγου χάριν: Toyota), αλλά η Ford υπόσχεται μια κάποια πιο αλέγρα αίσθηση, λόγω απόδοσης και προγραμματισμού του συστήματος. Επίσης, διατείνεται ότι υπάρχει χαμηλή εκπομπή CO2 στα όρια των μηδενικών τελών κυκλοφορίας (121 g/km CO2) και κατανάλωση από 5,3 L/100 km μέχρι 6,3 L/100 km, ενώ με βάση τις μετρήσεις μπορείς να δεις αυτονομία στα 900 km έχοντας ρεζερβουάρ 54 L. Όμως, το πιο σημαντικό, ίσως, στοιχείο είναι ότι τούτο το υβριδικό σύστημα σε ένα αυτοκίνητο με βάρος 1.689 kg (σχεδόν όσο ένα αμιγώς ηλεκτρικό) είναι σε θέση να εξασφαλίσει έως 64% αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη. Αν νομίζετε ότι αυτό, το τελευταίο, είναι μαρκετινίστικη κορόνα, κάνετε λάθος!

Ακόμη κι εμείς, οδηγώντας τη δικίνητη έκδοση των 180 PS της δοκιμής μας (υπάρχει και τετρακίνητη με το ίδιο σύστημα, ισχύος και απόδοση 183 PS) βλέπαμε, ως άπιστοι Θωμάδες, στο τέλος κάθε διαδρομής το σύνολο των βενζινοκίνητων και ηλεκτροκίνητων διανυθέντων χιλιομέτρων και δεν το πιστεύαμε. Το καλό είναι ότι η υβριδική λειτουργία είναι εξόχως πολιτισμένη (μόνο σε πολλή πίεση θα ακουστεί κινητήρας και κιβώτιο με μια αχρείαστα άγρια χροιά), ενώ η αίσθηση της επιτάχυνσης και η φιλοσοφία του κιβωτίου, πόρρω απέχει από την αίσθηση πατιναρίσματος ενός κλασικού CVT, ακόμα κι ενός eCVT δίνοντας όχι μόνο την γραμμικότητα που φαντάζεσαι αλλά και δύναμη που δεν περιμένεις. Προσοχή, όμως, μην το παρακάνετε πιέζοντας το δεξί πεντάλ αδιακρίτως, διότι η κατανάλωση θα γίνει άμεσα διψήφια. Συνάμα το 0-100 km/h σε 9,1 sec, αργό δεν το λες, ενώ υπάρχει για τους φίλους που… σέρνουν βάρη μια ικανότητα ρυμούλκησης που φτάνει στα 1.600 kg στην έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς (και στα 2.100 kg στην τετρακίνητη, την οποία και θα δοκιμάσουμε προσεχώς). Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, όπως τη γνωρίζουμε ενώ υπάρχει και πρόγραμμα παραμετροποίησης (Normal, Eco, Sport και Slippery).Επιπλέον, το κιβώτιο δίνει και χαρακτηριστικά Low από τον σχετικό διακόπτη. Τα γραφικά πλήρωσης ηλεκτρισμού στην μπαταρία είναι όμορφα, αλλά δεν προσδιορίζουν το ποσοστό ενέργειας που υπάρχει με κάποια εμφανή απεικόνιση. Επίσης, δεν υπάρχει κάποιο πρόγραμμα Brake αυξημένης, αλά one-pedal πέδησης.

Το μόνο θέμα είναι ότι πλέον το αυτοκίνητο είναι τόσο ραφιναρισμένο, που είναι λίγο διασκεδαστικό και περισσότερο αρχοντικό. Βέβαια, σε αυτό συντελεί και η απόλυτα soft core επιλογή ελαστικών Bridgestone Turanza Eco διαστάσεων 225/65-R17, που είναι ό,τι πρέπει για χαρακτηριστικά… οδοστρωτήρα σε όλα τα δεινά των ελληνικών δρόμων (χωματόδρομων συμπεριλαμβανόμενων). Επίσης, κάτι το εμπροστόβαρο του πράγματος, κάτι η ύπαρξη CVT κιβωτίου, στερεί πόντους από την ακρίβεια και αμεσότητα χειρισμών που προσδοκάς από ένα Ford.

Με 37.837 € μπορείτε να αποκτήσετε ένα πληθωρικό, σώμα και πνεύμα, SUV με άριστα οδικά και τεχνολογικά χαρακτηριστικά, που στέκεται με αξιώσεις στο πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον των D-SUV. Ναι, ο κινητήρας είναι μια φορολογική τροχοπέδη, η οποία αντισταθμίζεται από την οικονομία στο καύσιμο και την ατέλεια στα τέλη κυκλοφορίας. Είναι τιμολογιακά τοποθετημένο σοφά, καθώς το ελάχιστα φθηνότερο 1500άρι είναι κάτι άλλο τεχνολογικά, ενώ το τετρακίνητο πολύ ακριβότερο. Με αυτά και μόνο, τούτο το Kuga είναι μια σοφή επιλογή με διασκεδαστικό, στο μέτρο του δυνατού, ταμπεραμέντο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ Ford KUGA FHEV 180PS Titanium 2WD 2024   TIMH €37.837   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.488, Ατμοσφαιρικός, Hλεκτροκινητήρας, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 132(180)  ΡΟΠΗ Nm/rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,1 sec, τελική 196 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 122 g/km

Ford KUGA FHEV 180PS Titanium 2WD 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΓΙΑ ΔΙΚΙΝΗΤΟ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΑΝΕΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΚΥΒΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ