Peugeot 208 1.2 Puretech 100PS - Δοκιμάζουμε το νέο γαλλικό supermini


Το είδαμε ως full hybrid, το δοκιμάσαμε με αυτόματο κιβώτιο και πολλούς ίππους, ήρθε η ώρα να δούμε το 208 και στην πιο απλή τουρμπάτη έκδοσή του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 10/8/2024

Το 208 είναι ένα από τα success stories της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και θα συνεχίσει να είναι μετά και το πρόσφατο φρεσκάρισμά του και την ενδυνάμωση του ψηφιακού του υπόβαθρου. Εδώ το οδηγούμε στη  βασική από άποψης ισχύος έκδοσή του με 100 PS από το ίδιο τρικύλινδρο turbo μοτέρ βενζίνης στα 1,2 L που, χωρίς κάποιο υβριδικό εύρημα να κινεί το ελαφρύ αυτοκίνητο μέσω ενός μηχανικού επιλογέα. Δεν είναι ό,τι πιο σβέλτο στις αλλαγές του, αλλά προσφέρει αυτή την… άδολη συμμετοχικότητα από πλευράς του οδηγού, με κατεβάσματα όποτε τα θέλει και ανεβάσματα μέχρι τα κόκκινα (με το ανάλογο σετάρισμα από τα drive modes, μπορείτε να ζήσετε το μοτέρ στο μάξιμουμ).

Η θέση οδήγησης είναι θαυμάσια στον τρόπο που κάθεσαι, αν και έχει την ιδιότυπη θέαση του πεπλατυσμένου πίνακα οργάνων i-Cockpit πάνω από το, επίσης, πεπλατυσμένο (αλλά πολύ όμορφο τιμόνι). Η νέα μεγάλη οθόνη multimedia 10” βρίθει πληροφοριών, πολλές εκ των οποίων έρχονται στη ζωή από την πλειάδα φυσικών διακοπτών που υπάρχουν κάτω από αυτήν. Η κεντρική κονσόλα, επίσης, μπορεί να φιλοξενήσει τα καθημερινά χρειώδη, αλλά η ύπαρξη του μηχανικού επιλογέα 6 σχέσεων, ενώ είναι βολική και υψηλά τοποθετημένη, σχεδόν ακυρώνει τις ποτηροθήκες πίσω του. Τέλος πάντων, θα πάρετε αυτοκίνητο όχι για τον… φρέντο, αλλά για τον τρόπο που κινείται.

Είναι και αυτό το αυτοκίνητο, όπως και τα… Corsa αυτού του πλανήτη, εξαιρετικά συγκροτημένο, άκαμπτο και στιβαρό, έχοντας ταυτόχρονα αυτό το πολύ όμορφο turn-in του συστήματος διεύθυνσης που σε κάνει να θέλεις να το πας πιο πέρα (αχ, που είναι τα Rallye!). Εντάξει, λίγο τα Michelin e-Primacy, λίγο η διάσταση 195/55-R16, και σε κάνουν να πρέπει να περιορίσεις ρυθμό και απαιτήσεις για τη γαλλική άνεση που εδώ έρχεται όσο-τόσο.

Ο εξοπλισμός ασφαλείας είναι ιδιαίτερα πλούσιος από τη βασική κιόλας έκδοση, η οποία, όμως, δεν περιλαμβάνει και το full ψηφιακό i-Cockpit. Με σχεδόν 21.000 €, θα αποκτήσετε μια λύση με ζωντάνια, το ωραίο γουργουρητό τού κινητήρα στον κόφτη και ένα μηχανικό κιβώτιο που θα κάνει να χαρείτε πρώτα εσείς και μετά οι πίσω επιβάτες. Ας είναι…μην τα θέλουν όλα δικά τους!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 208 1.2 Puretech 100 PS 2024   TIMH €20.900   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74 (100)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 205/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,1 sec, τελική 194 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 114 g/km

PEUGEOT 208 1.2 Puretech 100 PS 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΙΚΡΟΑΤΕΛΕΙΕΣ, ΜΕΤΡΙΟΣ ΧΩΡΟΣ ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΚΑΘΙΣΜΑ.