Opel Corsa 1.2T 100PS Hybrid EDCT6 - Δοκιμάζουμε το γερμανικό υβριδικό supermini


Η νέα τεχνολογία εξυβριδισμού της Stellantis, αναπόφευκτα, κτύπησε και την πόρτα της Opel. Δοκιμάζουμε το δημοφιλές γερμανικό supermini σε υβριδικό mode περιμένοντας πολλά και… καίγοντας λίγα!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 4/8/2024

Δεν είναι η πρώτη δοκιμή ενός Corsa, ούτε και η τελευταία. Δοκιμάζουμε Corsa στο CarandDriver εδώ και 35 χρόνια και ανέκαθεν υπήρχαν πολλές καλές κουβέντες για το μικρό μοντέλο της Opel που πάντα στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων της κατηγορίας των supermini. Το πρόσφατα ανανεωμένο Corsa ήρθε με μια λεπτεπίλεπτη αλλαγή στο αισθητικό κομμάτι με την ενδυνάμωση της εικόνας της φίρμας μέσω της κλειστού τύπου μάσκας Opel Vizor, ενώ, πιστή στην παράδοσή της, η Opel προίκισε το Corsa με εξαιρετικά φωτιστικά, τα προσαρμοζόμενα αντιθαμβωτικά φωτιστικά σώματα Intelli-Lux LED Matrix (πρώτο το Corsa τα εισήγαγε στην κατηγορία των supermini το 2019), αλλά, έχουν εξελιχθεί, καθώς πλέον συντίθενται από 14 στοιχεία LED.

Επίσης, έχουμε εμπλουτισμό στα ηλεκτρονικά του συστήματα. Το πλήρως ψηφιακό cockpit με επεξεργαστές Snapdragon περιλαμβάνει ένα νέο σύστημα infotainment, όπως αυτό που βλέπετε, ενώ όταν ο οδηγός επιλέξει την ανάλογη απεικόνιση στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια ένδειξη ροής ενέργειας, εμφανίζεται με μια σχηματική αναπαράσταση του οχήματος στην οθόνη πληροφοριών που δείχνει τη ροή ενέργειας μεταξύ της μπαταρίας, του βενζινοκινητήρα και των τροχών, καθώς και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Η σε πραγματικό χρόνο κατάσταση λειτουργίας – 100% ηλεκτρική οδήγηση, ανάκτηση ενέργειας ή η ισχύς που προέρχεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης – εμφανίζεται με διαφορετικά χρώματα, ενώ απεικονίζεται η απόσταση που διανύθηκε, η διάρκεια του ταξιδιού, η μέση κατανάλωση, η υπόλοιπη αυτονομία και το ποσοστό της διαδρομής που καλύφθηκε αποκλειστικά ηλεκτρικά.

Από την άλλη, τα συστήματα ADAS που περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό δεν θα αφήσουν πολλούς παραπονούμενους, αφού ενσωματώνουν προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με έκτακτο φρενάρισμα και προστασία πεζών, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση οδικών σημάτων και αναγνώριση κόπωσης του οδηγού.

Let’s get hybrid

Ωστόσο, πολύ σημαντική είναι η αναβάθμιση στο μηχανολογικό πεδίο. Και αναφερόμαστε πρωτίστως στην έκδοση που βλέπετε εδώ, την 48βολτη υβριδική έκδοση που, για πρώτη φορά, τοποθετείται σε μοντέλο των Γερμανών. Είναι ένα σύστημα που έχουμε δει και δοκιμάσει πρόσφατα σε άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis και που αναπόφευκτά πήρε και τον δρόμο για τα μοντέλα της Opel.

Να σημειώσουμε, λοιπόν, για όσους ανοίγουν σελίδες του CarandDriver για πρώτη φορά ότι το υβριδικό σύστημα αποτελείται από τον βραβευμένο τρικύλνδρο κινητήρα βενζίνης PureTech 1,2 L με turbo μεταβλητής γεωμετρίας που εδώ αποδίδει 100 PS στις 5.500 rpm και 205 Nm στις 1.750 rpm. Λειτουργεί σε κύκλο Miller και η βοήθεια της 48βολτης τεχνολογίας έρχεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, ενσωματωμένου στο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, ο οποίος παράγει μέγιστη ισχύ 21 kW (28 PS) και μέγιστη ροπή 55 Nm. Μια μίζα με ιμάντα (επίσης βασισμένη στην τεχνολογία 48V) –σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα– εκκινεί τον βενζινοκινητήρα τόσο από στάση όσο και κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Και ναι, το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για μικρές αποστάσεις (η Opel υποστηρίζει ότι η αμιγής ηλεκτροκίνηση φτάνει έως και ένα χιλιόμετρο ή έως και το 50% του χρόνου που χρησιμοποιείται στην πόλη), εφόσον είναι φορτισμένη η μπαταρία ιόντων λιθίου (επίσης 48V) με χρησιμοποιήσιμη ενεργειακή χωρητικότητα 0,432 kWh (μεικτή 0,890 kWh).

Η οποία όντας τοποθετημένη κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα επαναφορτίζεται μέσω της ανάκτησης από την πέδηση, αλλά και μέσω του κινητήρα βενζίνης. Ελπίζουμε να το βρήκατε όλο αυτό κατανοητό. Αλλά ακόμq κι αν σας μπερδεύει τόση τεχνολογία (ή τόση γνώση), αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι το νέο σύστημα είναι πολύ ωραίο στη λειτουργία του. Είναι τόσο μεστή, γραμμική και γεμάτη η απόδοση του συνόλου, που σε κάνει να νομίζει ότι οδηγείς αρκετά περισσότερα από τα ονομαστικά 100 άλογα της έκδοσης. Υπάρχει, βεβαίως, και η σχετική παραμετροποίηση λειτουργίας (Eco, Normal, Sport) που σε κάνει να νιώθεις τη μετάλλαξη από ένα «πράσινο» αυτοκίνητο σε ένα κανονικό sport μοντελάκι (0-100 km/h σε 9,9 sec και τελική ταχύτητα 188 km/h). Σε σύγκριση, δε, με το απλό Corsa 1.2 με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων το νέο Corsa Hybrid μπορεί να εξοικονομήσει περίπου ένα λίτρο καυσίμου ανά 100 km (περίπου 18%) και έτσι να μειώσει, επίσης, τις εκπομπές CO2. Εμείς, μάλιστα, είδαμε μέση κατανάλωση 5,2 L/100 km, νούμερο εξαιρετικά καλό.

Οδηγικά, τούτο το Corsa είναι ένα συμπαγές, στιβαρό supermini με σωστό στήσιμο, όχι σπορ ή πλαδαρό, αλλά πάντα ακριβές, που μπορεί να κινηθεί σβέλτα με τα Michelin Primacy 4 195/55-R16, αλλά με έναν χαρακτήρα αυτοκινήτου το οποίο κοιτάζει πιο ψηλά (προσόν, άλλωστε, πολλών Corsa που πάντα κοιτούσαν τα… Astra). Αν είναι κάτι που πάντα θα θέλαμε, είναι περισσότερη καθημερινή πρακτικότητα (χώροι για τους πίσω, χώροι για μικροαντικείμενα), λίγο καλύτερη σουίτα συστημάτων και μια λιγότερη συνάφεια με το… Peugeot 208, με το οποίο, άλλωστε, μοιράζονται πλατφόρμα, και όλα τα μηχανικά μέρη (και, επομένως, θα θέλαμε και λιγότερους ήχους από το σύστημα μετάδοσης, καθώς πέραν του συριγμού από την ηλεκτροκινητήρα ακούγονται αρκετά οι αλλαγές από το κιβώτιο).

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το νέο υβριδικό Corsa είναι εξαιρετικό για την απόδοση της ισχύος και την δική του, πράσινη ανάπτυξη, αν και όπως συμβαίνει με αυτές τις τεχνολογικές εξτραβαγκάντζες υπάρχει και το ανάλογο αντίτιμο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL Corsa 1.2T 100PS Hybrid EDCT6 2024   TIMH €23.500   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74 (100)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 205/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,9 sec, τελική 188 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,8 L/100km, 101 g/km

OPEL Corsa 1.2T 100PS Hybrid EDCT6 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΜΗΔΕΝΙΚΑ ΤΕΛΗ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΙΚΡΟΑΤΕΛΕΙΕΣ, ΜΕΤΡΙΟΣ ΧΩΡΟΣ ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΚΑΘΙΣΜΑ.