MINI Countryman C MHEV 170PS - Δοκιμάζουμε το ευρύχωρο και αποδοτικό υβριδικό SUV


Το νέο Countryman έρχεται να προσφέρει όχι μόνο ένα παραδοσιακά εξαιρετικό design, αντάξιο της βρετανικής μάρκας, αλλά και –σε πείσμα της έννοιας του ονόματος Mini– περίπου μάξι χώρους για επιβάτες και αποσκευές, μάξι εξοπλισμό, μάξι ποιότητα, μάξι τεχνολογία και σχεδόν μάξι οδηγική απόλαυση με premium πρόσημο. Οδηγούμε το νέο MINI Countryman C, με 1.5 turbo βενζινοκινητήρα εφοδιασμένον με ήπια υβριδική τεχνολογία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, ΜΙΝΙ
  • 30/6/2024

Το MINI Countryman ανήκει αναμφισβήτητα στα αυτοκίνητα εκείνο που σε κερδίζουν με την πρώτη ματιά – και είναι αλήθεια ότι και μόνο που το κοιτάς απέξω, έχεις ήδη μέσα σου περίπου καταλήξει ότι, αν είχες τα χρήματα, ευχαρίστως θα τα αγόραζες! Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι, ενώ στη συνέχεια το «κτύπημα» που δέχεσαι μπαίνοντας μέσα σε αυτό το πανέμορφο αυτοκίνητο είναι ενδεχομένως ακόμα μεγαλύτερο. Τότε είναι που διαπιστώνεις ότι το Countryman έχει μεγαλώσει τόσο ώστε από Mini έχει γίνει πλέον … Maxi. Και μη βιαστείτε να πείτε ότι, ούτως ή άλλως, και το προηγούμενο SUV της MINI ήταν το μεγαλύτερο σε μέγεθος μοντέλο στην γκάμα της εταιρείας, γιατί τώρα πια εδώ τα πράγματα έχουν αλλάξει ριζικά. Μιλάμε για ένα μοντέλο που ακόμα και με τα μέτρα της κατηγορίας B-SUV χαρακτηρίζεται ως μεγάλο. Δεν θα πούμε ότι προσφέρει κορυφαίους ή άνω του μέσου όρου χώρους, αλλά σίγουρα δεν συγκαταλέγεται στους μικρότερους εκπροσώπους του είδους και είναι ανταγωνιστικά ευρύχωρο.

Η ποιότητα του design

Με το που βρίσκεσαι, λοιπόν, στη θέση του οδηγού του νέου MINI Countryman, δεν ξέρεις τι να πρωτοθαυμάσεις: τον τεράστιο πίνακα οργάνων/οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης που ανήκει στο νέας γενιάς infotainment της MINI, τις ανάγλυφες ταπετσαρίες με τη φοβερή διακόσμηση-διχρωμία σε ταμπλώ και πόρτες, τις δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι και καθίσματα; Design χωρίς αντίπαλο, σκέφτεσαι, με σεβασμό στην παράδοση της βρετανικής μάρκας, που ζει μια δεύτερη ζωή στα χέρια του BMW Group, και αφού φέρεις το σπορ δερμάτινο κάθισμα στα μέτρα σου, θέλεις να ψαχτείς λίγο με το τι υπάρχει ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό σε επίπεδο κονσόλας, οπότε ανακαλύπτεις έναν απίστευτο συνδυασμό ανοιχτών και κλειστών, πάντα βολικών θηκών για μικροπράγματα που διευκολύνουν την καθημερινότητά σου.

Το πώς θα χειριστεί κανείς τον καινούργιο αυτόν πίνακα οργάνων/οθόνη αφής είναι, βέβαια, μία μεγάλη ιστορία – και το πρώτο που πρέπει να κάνει ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου είναι να δημιουργήσει τη MINI-id, δηλαδή τον προσωπικό του λογαριασμό/ταυτότητα, στοιχείο που θα του επιτρέψει τον πλήρη έλεγχο των λειτουργειών του infotainment. Γεγονός είναι ότι προσφέρονται ένα μεγάλο πλήθος από δυνατότητες διαμόρφωσης του κεντρικού και στρογγυλού αυτού οργάνου, ώστε να το φέρει κανείς στα αισθητικά και χρηστικά μέτρα του. Η εργονομία των απεικονίσεων και ο χειρισμός των μενού είναι αλήθεια ότι σε κάποιες περιπτώσεις ελέγχονται (για να παρακολουθήσεις στοιχειωδώς το στροφόμετρο, πρέπει να έχεις τον νου σου στο head up display, που είναι, όμως, ασυνήθιστα χαμηλά τοποθετημένο), αλλά, επίσης, αληθινή είναι η υψηλή ποιότητα που προσφέρει η εν λόγω οθόνη.

Παραδοσιακές αξίες

Το δικό τους ενδιαφέρον έχουν οι βασικοί διακόπτες για τον έλεγχο της λειτουργίας του αυτοκινήτου: το πώς βάζει, δηλαδή, κανείς μπρος και το πώς επιλέγει ταχύτητα στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων –με διακόπτες «αεροπορικού» τύπου– είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, χωρίς, όμως, αυτό να σημαίνει ότι πρόκειται για κάτι που ενοχλεί, ότι αυτοί δεν είναι εύχρηστοι.

Εκείνο, όμως, που ενοχλεί είναι η έλλειψη μοχλοδιακοπτών (paddles) στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων – κάτι που θα μπορούσε να γίνεται και μέσω ενός κεντρικού, κλασικού επιλογέα ταχυτήτων. Γιατί μπορεί το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να δουλεύει καλά, μπορεί ο οδηγός να έχει τη δυνατότητα επιλογής drive mode, ωστόσο αν θελήσει να αξιοποιήσει πλήρως τα δυναμικά χαρακτηριστικά που διαθέτει το Countryman, τότε είναι βέβαιον ότι ο πλήρης έλεγχος του κιβωτίου ταχυτήτων θα του λείψει – έστω και αν έχει επιλέξει τη σπορ λειτουργία του συστήματος κίνησης. Γιατί τιμώντας την παράδοση της μάρκας, το νέο Countryman και στρίβει σωστά, προσφέροντας πολύ καλή αίσθηση στο τιμόνι, και φρενάρει δυνατά, ενώ είναι και «ευθύβολο» στον αυτοκινητόδρομο, όπου ταξιδεύει με υψηλές ταχύτητες χωρίς ο θόρυβος να ενοχλεί τους επιβαίνοντες, καθώς η ηχομόνωση κάνει πολύ καλή δουλειά.

Εννοείται ότι ο υπετροφοδοτούμενος 1,5 L τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας που υποστηρίζεται από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα, στο πλαίσιο ενός ήπια υβριδικού συστήματος κίνησης, δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει γρήγορα το μεγαλύτερο σε μέγεθος μοντέλο που υπήρξε ποτέ στην γκάμα της MINI, καταναλώνοντας σχετικώς λογικές ποσότητες καυσίμου. Κλείνουμε το κεφάλαιο αυτό με μια μικρή ένσταση που αφορά στο πάχος της στεφάνης του όμορφου δερμάτινου τιμονιού, το οποίο σε κάποια σημεία είναι τέτοιο που σε δυσκολεύει να το πιάσεις σωστά με τα χέρια σου (κοινώς: να το «χουφτώσεις»).

Στο ταμείο

O βασικός εξοπλισμός “Essential Trim” περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το «στρογγυλό όργανο» - μονάδα πολυμέσων ΜΙΝΙ / οθόνη αφής OLED διαμέτρου 24 cm με σύστημα πλοήγησης MINI & ενσωμάτωση Smartphone μέσω Bluetooth (Apple CarPlay & Android Auto), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, υπηρεσίες ΜΙΝΙ Connected λειτουργικό σύστημα OS9 (με ενημέρωση για Kαιρό και Nέα), αυτόματη πόρτα χώρου αποσκευών, ράγιες οροφής, αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, Parking Assistant με αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας και ενεργή υποβοήθηση στάθμευσης, υποβοήθηση οπισθοπορείας, αλλά και το πακέτο “Driving Assistant” με προειδοποίηση πεζών - εγκατάλειψης λωρίδας- προσέγγισης αυτοκινήτων, ένδειξη ορίων ταχύτητας, φώτα LED, καθώς και ζάντες ελαφρού κράματος 17’’. Όλα αυτά να προσφέρονται έναντι 34.500 € δεν είναι καθόλου κακό deal, δεδομένων των μεταφορικών δυνατοτήτων και των δυναμικών χαρακτηριστικών που περιγράψαμε προηγουμένως – και σε αυτά τα προσόντα θα προσθέταμε και τον premium χαρακτήρα, που, όπως και να το κάνουμε, το Countryman τον διαθέτει.

Η αλήθεια είναι, μάλιστα, ότι αυτόν τον premium χαρακτήρα τον απολαύσαμε σε όλο του το μεγαλείο στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας “Favoured Trim”, η οποία επιπλέον διέθετε δερμάτινες επενδύσεις στο σαλόνι και σπορ καθίσματα, ηλιοροφή, head up display, υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων, 20’’ ζάντες, διχρωμία οροφής, ακόμα και καθίσματα-μασάζ κ.λπ. Με όλα αυτά τα παραπάνω, η τιμή ανεβαίνει κατά αρκετά περισσότερο από 10.000 € – και αυτό σίγουρα είναι μια μεγάλη διαφορά. Από την άλλη μεριά, είναι αλήθεια ότι αυτό που εισπράττεις ως καθημερινότητα με το συγκεκριμένο Countryman πολύ λίγα αυτοκίνητα μπορούν να στο προσφέρουν.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MINI Countryman C MHEV 170PS 2024   TIMH €34.500   ΤΕΛΗ €98

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 125(170)/4.700-6.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 280/1.500-4.400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,3 sec, τελική 212 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 140 g/km

MINI Countryman C MHEV 170PS 2024

ΥΠΕΡ ΕΛΚΥΣΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΥΨΗΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ/PREMIUM ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΒΟΛΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, «ΛΟΓΙΚΗ» ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΤΕΛΕΙΕΣ (ΘΕΣΗ HEAD UP DISPLAY, ΚΑΠΟΙΑ ΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΟΘΟΝΗΣ), ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΟΧΙ ΠΟΛΥ ΒΟΛΙΚΟ ΠΙΣΩ ΚΑΘΙΣΜΑ.