Mercedes-AMG GLA35 MHEV 4MATIC - Δοκιμάζουμε το hot υβριδικό πολυτελές SUV


Αν θες ένα SUV με επιδόσεις hot hatch, η ανανεωμένη Mercedes-AMG GLA 35 4ΜΑΤΙC έχει όλα τα εφόδια για να σε συνεπάρει και να σου χαρίσει το πολυπόθητο χαμόγελο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 29/6/2024

Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που δοκιμάσαμε την ανανεωμένη Mercedes-AMG A35 4ΜΑΤΙC. Ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει εξαιρετικά την καθημερινή χρήση με τις πολύ καλές επιδόσεις, αλλά και το εξαιρετικό κράτημα. Αν θα θέλαμε κάτι για τις μέσες ελληνικές συνθήκες, είναι μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και σε αυτές τις σελίδες εξηγούμαστε σχετικά! Καλωσορίστε την ανανεωμένη Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC, που μοιράζεται την ίδια «ψυχή» με μια Α 35, αλλά σε ένα αμάξωμα κατά συνολικά 183 mm ψηλότερο! Πρόκειται, λοιπόν, για το σμίξιμο δύο διαφορετικών κόσμων. Από τη μία, οι εξαιρετικές ικανότητες ενός hot hatch και, από την άλλη, το αμάξωμα ενός SUV που διευρύνει τις δυνατότητες κίνησης, είναι ένας συνδυασμός που ταιριάζει γάντι με το ελληνικό ανάγλυφο.

Q-car

Στη  Μεγάλη Βρετανία ως Q-car ορίζεται ένα μοντέλο με υψηλές επιδόσεις, αλλά με διακριτική εξωτερική σχεδίαση. Αναμφίβολα, αυτή η Mercedes ανήκει σε αυτή την κατηγορία, τουλάχιστον στην έκδοση της δοκιμής μας, μιας και ο υποψήφιος ιδιοκτήτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει πιο εξωστρεφή εμφάνιση με το αεροδυναμικό πακέτο AMG, αλλά και με επιλογή τροχών που φτάνουν στις 21΄΄. Εμείς προτιμούμε τους τροχούς των 20 ΄΄, με το υπέροχο σχήμα της έκδοσης της δοκιμής μας, και ίσως ακόμα καλύτερα για την Ελλάδα τούς εξίσου ωραίους των 19 ΄΄ του στάνταρ εξοπλισμού. Πάντως, οι τροχοί των 20 ΄΄ ήταν παντρεμένοι με τα εξαιρετικά Michelin Pilot Sport 4S σε διάσταση 255/40/20, επιλογή που υπογραμμίζει τη  σπορ χρήση σε άσφαλτο. Από εκεί και πέρα, οι εξωτερικές αλλαγές της νέας έκδοσης είναι περιορισμένες, με τις διαφορές να εστιάζονται στα νέα φωτιστικά που πλέον είναι αποκλειστικά τεχνολογίας LED, αλλά και στους φρεσκαρισμένους προφυλακτήρες, ενώ πλέον τα φρύδια στα φτερά των τροχών είναι βαμμένα στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα. Η επιλογή των περιορισμένων αλλαγών είναι λογική, μιας και ήδη η GLA ήταν ένα μοντέλο με μοντέρνες-κλασικές γραμμές που αντέχουν στον χρόνο.

Hi-tech

Το σύστημα MBUX με τις δύο οθόνες εν σειρά, που είδαμε για πρώτη φορά στην A-Class και εν συνεχεία στην GLA, έφερε επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία και είναι αλήθεια πως πολλές εταιρείες έτρεξαν να το αντιγράψουν. Στην ανανεωμένη έκδοση διατίθενται πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό οι οθόνες των 10,25 ΄΄ – που ανήκαν στον εξτρά εξοπλισμό –, ενώ είναι και τα γραφικά βελτιωμένα. Όπως και στην A35 έτσι και εδώ υπάρχει το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι AMG Performance που εντυπωσιάζει στην όψη παραπέμποντας σε μονοθέσιο. Μας αρέσουν πολύ τα δύο στρογγυλά χειριστήρια στο κάτω μέρος, γιατί από εκεί μπορείς να επιλέξεις γρήγορα και εύκολά το προφίλ οδήγησης, τη ρύθμιση τη ανάρτησης, αλλά και τη ρύθμιση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Ωστόσο, θα θέλαμε στις τέσσερις οριζόντιες ακτίνες του τιμονιού λιγότερες λειτουργίες.

Τα υλικά στο εσωτερικό είναι αναμενόμενα προσεγμένα, όπως και η συναρμολόγηση. Οι επενδύσεις σε συνδυασμό συνθετικού δέρματος και υφάσματος μικροϊνών που προσομοιώνει την αίσθηση της αλκαντάρα δίνει την απαραίτητη αίσθηση πολυτέλειας, ενώ φροντίζουν ώστε τα σώματα των επιβατών να μη  γλιστρούν. Ωστόσο, θα θέλαμε λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη από τα μπροστινά καθίσματα. Οι χώροι για πέντε επιβάτες είναι πολύ καλοί, ενώ ο δεδομένος αέρας πάνω από τα κεφάλια της σειράς GLA προσθέτει πόντους στον τομέα της ευρυχωρίας. Επαρκής και ο χώρος αποσκευών, που ταυτόχρονα είναι εύκολος και στη φόρτωση.

Εξελιγμένη καρδιά

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας από τους καλύτερους δίλιτρους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, για μια σφαιρική χρήση! Τα απόλυτα νούμερα, με 306 PS στις 5800 rpm και 400 Nm στις 3000-4000 rpm, δεν εντυπωσιάζουν και παραμένουν ίδια, ωστόσο πλέον έχει προστεθεί ένα ήπια υβριδικό σύστημα που αποδίδει 10 kW στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Τα μηχανικά μέρη συμπληρώνουν το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 8 σχέσεων που κάνει άψογες αλλαγές, αλλά και η εξελιγμένη τετρακίνηση 4MATIC, που καταφέρνει να περνά τη δύναμη στον δρόμο πάντα αποτελεσματικά. Οι επιδόσεις, με δεδομένο το υψηλό βάρος (1675 kg), είναι εξαιρετικές με τα 0-100 km/h να έρχονται σε μόλις 5,2 sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 Km/h.

Όλα σε ένα!

Είναι αλήθεια πως πιο εύκολα φτιάχνεις ένα καλό hot hatch παρά ένα SUV με συμπεριφορά hot hatch! Με ετούτη εδώ τη λευκή GLA 35 καταλαβαίνεις πως στη Mercedes, αλλά και στην AMG έχουν την εμπειρία και τον τρόπο να συνδυάσουν τους δύο αυτούς αντίθετους κόσμους.

Το πρώτο που αισθάνεσαι σε σχέση με την A 35 είναι πως κάθεσαι αρκετά πιο ψηλά σε μια πιο οριζόντια θέση οδήγησης με τα πόδια περισσότερο κάθετα προς τα πεντάλ. Επίσης, εκτιμάς τις μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες που προσφέρουν καλύτερη ορατότητα σε κάθε κατεύθυνση, αλλά και φωτεινότητα. Στην πόλη και στις καθημερινές μετακινήσεις είναι πρακτική και ευκολόχρηστη, όπως και οι υπόλοιπες GLA. Μόνη απτή διαφορά, η πιο σκληρή ανάρτηση. Ωστόσο, από τη στιγμή που είναι ρυθμιζόμενη, θα θέλαμε ένα ψήγμα καλύτερης απόσβεσης στη ρύθμιση Comfort. Ίσως οι βασικοί τροχοί των 19 ΄΄, με τα ελαστικά υψηλότερου προφίλ, να είναι η λύση. Η μέση κατανάλωση με το πόδι τρυφερά στο γκάζι μένει σε λογικά επίπεδα και σε αυτό βοηθά σίγουρα το ήπιο υβριδικό σύστημα.

Σκαλίζοντας τα περιστρεφόμενα χειριστήρια στο κάτω μέρος του τιμονιού, το πρόγραμμα Sport ζωντανεύει την κατασκευή και σου ξυπνάει μέσα σου πιο άγρια συναισθήματα. Η απόκριση στο γκάζι είναι πιο άμεση και τώρα η ανάρτηση δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο της. Το πλαίσιο αδιαφορεί, μιας και είναι τόσο άκαμπτο που μπορεί να διαχειριστεί τα επιπλέον άλογα της GLA 45.Τα φρένα, επίσης, είναι εκεί για να ακινητοποιήσουν με εντυπωσιακό τρόπο το SUV. Ο ρυθμός ανεβαίνει μα το σύνολο δεν δείχνει να ιδρώνει, είτε ο δρόμος είναι ανοικτός είτε αποτελείται από διαδοχικές στροφές. Το αίσθημα εμπιστοσύνης και στιβαρότητας είναι εκεί, ακόμα και αν ο ρυθμός ανεβεί σε επίπεδο που δεν θυμίζει SUV. Στο πρόγραμμα Sport ο ήχος γίνεται πιο έντονος, η ανάρτηση σφίγγει και πλέον ο ρυθμός που μπορείς να αναπτύξεις δεν διαφέρει από εκείνον ενός καλού hot hatch. Το υψηλότερο κέντρο βάρους, αλλά και το μεγαλύτερο βάρος κάνουν αρνητική διαφορά σε σύγκριση με μια A 35 AMG, αλλά, εντέλει,  όχι τόσο όσο θα περίμενες. Πιο πολύ είναι η ψηλή θέση οδήγησης που θέλει συνήθεια, παρά κάτι ουσιαστικό. Οι κλίσεις στις στροφές είναι αμελητέες, ενώ η συμπεριφορά είναι τόσο φιλική, που θες να δοκιμάσεις τη  συμπεριφορά της, ακόμα και με τα ηλεκτρονικά εντελώς απενεργοποιημένα! Τότε ανακαλύπτεις πως τα περιθώρια πρόσφυσης είναι τεράστια και πως η συμπεριφορά παραμένει πεισματικά ουδέτερη. Αν, μάλιστα, μείνεις παραπάνω στα φρένα μέσα στη στροφή, το πίσω μέρος θα ανοίξει γλυκά την τροχιά του ουσιαστικά βοηθώντας τον οδηγό να περάσει τη στροφή με τα τέσσερα. Την ερωτεύεσαι σε γρήγορες συνθήκες και σίγουρα δεν περίμενες τέτοιες συγκινήσεις, όταν την αντίκρισες για πρώτη φορά.

HotC-SUV

Αν υπήρχε βραβείο για το καλύτερο γρήγορο C-SUV, τότε η Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC θα έθετε σοβαρή υποψηφιότητα για το βραβείο του 2024. Ολοκληρωμένη σε όλα, παραμένει πρακτική, όπως μια GLA, ενώ τα εξελιγμένα μηχανικά μέρη που έχουν βελτιωθεί στοχευμένα δίνουν τη δυνατότητα στο σύνολο να κινηθεί πολύ γρήγορα και με ασφάλεια σε διαδρομές που το ύψος της δεν δικαιολογεί! Αν θα ξεχωρίζαμε κάτι, είναι ο κινητήρας που, όπως και στην A35 AMG, έχει βελτιωθεί σε σύγκριση με το παρελθόν, με γεμάτη απόδοση σε όλο το εύρος στροφών ταιριάζοντας γάντι με τη φιλοσοφία της κατασκευής. Είναι ακριβή; Σίγουρα τα  67.499 € δεν είναι λίγα, αλλά είναι  26.218 € λιγότερα από την πιο δυνατή GLA 45, οπότε στα μάτια μας η GLA 35 είναι μία από τις πιο συμφέρουσες προτάσεις με το σήμα της AMG.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-AMG GLA 35 MHEV 4MATIC 2024   TIMH €67.449   ΤΕΛΗ €171

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.991, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 306+14/5.800  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/3.000-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,2 sec, τελική 250 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,9 L/100km, 202 g/km

MERCEDES-AMG GLA 35 MHEV 4MATIC 2024

ΥΠΕΡ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΚΙΒΩΤΙΟ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ ΔΙΑΚΟΠΤΩΝ ΑΦΗΣ ΤΙΜΟΝΙΟΥ, ΠΛΕΥΡΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ.