Yudo 3: Δοκιμάζουμε το αστικό ηλεκτρικό SUV των 20.000 ευρώ (video)


Η μαζική είσοδος των Κινέζων κατασκευαστών στις εκθέσεις αυτοκινήτων έχει προσθέσει αρκετές ενδιαφέρουσες EV προτάσεις στα χαμηλά τιμολογιακά «πατώματα» της ελληνικής αγοράς. To Yudo 3 είναι μία από αυτές και το Car and Driver το οδήγησε.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 24/6/2024

Όσο περνάει ο καιρός και η ηλεκτροκίνηση μπαίνει όλο και πιο δυναμικά στην καθημερινότητά μας -παράλληλα με την ολοένα και μεγαλύτερη παρουσία των «made in China» αυτοκινήτων στις εκθέσεις- τόσες περισσότερες προτάσεις έρχονται να προστεθούν στους χαμηλούς τιμολογιακά «ορόφους» της ελληνικής αγοράς.

Το κινεζικής κατασκευής Yudo 3, που εισάγεται στην Ελλάδα από την Ecocar, είναι μία από αυτές και με την τιμή του να ξεκινά από τα 20.390 ευρώ (μαζί με την επιδότηση) συγκαταλέγεται στη λίστα με τα πιο φθηνά EVs που μπορεί να αποκτήσει κανείς στη χώρα μας.

Προσοχή, δεν μιλάμε για ένα όχημα μικροκινητικότητας αλλά για ένα κανονικό 5θυρο αυτοκίνητο, με πλήρη εξοπλισμό, που μπορεί να καλύψει οικονομικά και με μηδενικές εκπομπές ρύπων τις καθημερινές μετακινήσεις.

Άλλα τα μάτια του λαγού...

Ας ξεκινήσουμε από τη σχεδίαση η οποία σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι εμπνευσμένη στο σύνολό της από το σχήμα του ευκίνητου και ευέλικτου λαγού. Η αλήθεια είναι ότι όσες μέρες είχαμε το αυτοκίνητο στη κατοχή μας δεν καταφέραμε να δούμε τον... λαγό από όποιο σημείο και αν το παρατηρήσαμε. Μπορέσαμε, όμως, να απαντήσουμε σε όλους αυτούς, γνωστούς και άγνωστους, που μας πλησίασαν θέλοντας να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για το πομπώδες και κάπως «ξένο» στην όψη μοντέλο.

Το μήκος του είναι 4.035 mm, το πλάτος 1.736 mm, το ύψος 1.625 mm, το μεταξόνιο 2.480 mm. Η απόστασή του από το έδαφος φτάνει τα 16,5 cm και αυτός ο αριθμός κάνει το αυτοκίνητο να «φλερτάρει» με την κατηγορία των SUV ενώ αναβαθμίζει τη θέση οδήγησης και διευκολύνει το μπες-βγες των επιβατών στην καμπίνα. Το μπροστινό μέρος τονίζεται από την ανάγλυφη επιφάνεια του καπό, με τα δύο «νεύρα» να καταλήγουν στα λεπτής σχεδίασης φωτιστικά σώματα LED και στη θύρα φόρτισης που έχει τοποθετηθεί στη «μύτη» του αυτοκινήτου, κάτω από το σήμα.

Πίσω η εικόνα είναι εξίσου εντυπωσιακή χάρη στο Sports Kit που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Το πακέτο περιλαμβάνει «διαχύτη» με ενσωματωμένο φως φρένων που θυμίζει κάτι από... Formula 1, ενώ ψηλά, στο τελείωμα της οροφής, υπάρχει μια επιβλητική αεροτομή. Σημειώστε ότι το Sports Kit συνδυάζεται επίσης με κίτρινες φωσφοριζέ λεπτομέρειες που δημιουργούν μια ενδιαφέρουσα αντίθεση με το Galactic grey του αμαξώματος, σπορ ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών (16 ίντσες στη βασική έκδοση) και σπορ ελαστικά 205/55-R17.

Πού είναι οι φυσικοί διακόπτες, οέο;

Στην καμπίνα η εικόνα είναι αρκετά σύγχρονη, η αισθητική φλερτάρει με τον όρο «μίνιμαλ» και οι φυσικοί διακόπτες λάμπουν δια της απουσίας τους. Σημεία αναφοράς αποτελούν οι δύο έγχρωμες οθόνες. Η πρώτη είναι τοποθετημένη πίσω από το flat bottom τιμόνι, έχει διαγώνιο 7 ιντσών και αναλαμβάνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων μεταφέροντας βασικές πληροφορίες στον οδηγό. Η δεύτερη, 12,3 ιντσών, βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, έχει εξαιρετική ανάλυση και αποτελεί την «πύλη» στο σύστημα πολυμέσων Amber που «τρέχει» σε 8πύρηνο chipset Spandragon της Qualcomm, με 3GB RAM και 32GB εσωτερικό χώρο αποθήκευσης.

Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο για αυτοκίνητο 4,0 m και τέσσερις ενήλικες μεσαίου αναστήματος ή δύο ενήλικες και τρία παιδιά θα βολευτούν άνετα. Εξίσου άνετο είναι και το πορτμπαγκάζ των 310 L, τα πίσω καθίσματα μπορούν να διπλωθούν σε αναλογία 40/60 για μεγιστοποίηση του χώρου, ενώ οι επιβάτες έχουν στις διάθεσή τους αρκετές λύσεις για αποθήκευση μικρών αντικειμένων. Τρανταχτές εργονομικές ατέλειες δεν υπάρχουν και το μόνο που θα αλλάζαμε είναι η θέση του διακόπτη των αλάρμ. Από την οροφή θα τον «μετακομίζαμε» στο ταμπλό για να είναι πιο εύκολα προσβάσιμος.

Κλείνοντας με το εσωτερικό, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στον εντυπωσιακό ατμοσφαιρικό φωτισμό των 256 χρωμάτων (!) αλλά και στο «γεμάτο» πακέτο των τεχνολογικών συστημάτων. Μέσα από τη λίστα ξεχωρίζουν τα ABS, EBD (κατανομή δύναμης πέδησης), Auto Hold, keyless entry, isofix, αυτόματο κλείδωμα και ξεκλείδωμα έκτακτης ανάγκης, κάμερα οπισθοπορείας, σύνδεση iOS/Android μέσω CarBit Link, βάση ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου, κ.α.

Αυτονομία που εντυπωσιάζει

Το Yudo 3 κινείται από έναν «ζωηρό» ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 95 PS και 165 Nm ροπής, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 130 km/h και το 0-50 km/h να έρχεται σε 4,5 sec. Το μοτέρ αντλεί τους «χυμούς» μιας LFP μπαταρίας των 41,7 KWh που προσφέρει αυτονομία έως 320 km (WLTP).

Τις ημέρες που το οδηγήσαμε διαπιστώσαμε ότι ο οδηγός που κινείται μέσα στην πόλη, δεν έχει «νευρικό» δεξί πόδι και εκμεταλλεύεται στο έπακρο το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, μπορεί να φτάσει πολύ κοντά στον παραπάνω αριθμό. Είναι προφανές και λίγο πολύ αναμενόμενο ότι τα δεδομένα αλλάζουν όταν το Yudo κινηθεί σε υψηλότερες ταχύτητες στον ανοιχτό δρόμο, αφού σε αυτή την περίπτωση βγαίνει εκτός «comfort zone».

Μέσω AC φορτιστή η μπαταρία «γεμίζει» σε περίπου 7,5 ώρες ενώ υποστηρίζεται και ταχεία φόρτιση DC, όπου το 10%-80% έρχεται σε 45 λεπτά. Για τους... αγχωτικούς με την αυτονομία αξίζει να αναφέρουμε ότι το Yudo εκτός από τα κλασικά προφίλ οδήγησης (ECO, NORMAL, SPORT) προσφέρει επιπλέον και το LOW-ENERGY η επιλογή του οποίου προσφέρει επιπλέον 10 km για να καταφέρει ο οδηγός να φτάσει στον πλησιέστερο φορτιστή σε επείγουσες καταστάσεις.

Οδηγώντας το Yudo 3

Στον δρόμο το αυτοκίνητο κάνει αυτά που πρέπει. Η θέση οδήγησης είναι ψηλά και προσφέρει στον οδηγό καλή ορατότητα προς τον δρόμο, η ανάρτηση (γόνατα McPherson μπροστά, σφαιρικοί σύνδεσμοι πίσω) λειτουργεί κοντά στα στάνταρ της κατηγορίας και τα 4 δισκόφρενα επιβραδύνουν αποτελεσματικά το όχημα των 1.310 kg.

Από εκεί και πέρα το τιμόνι θα μπορούσε να είναι λίγο πιο «βαρύ» για να δίνει καλύτερo feedback στο οδηγό ενώ και το πεντάλ γκαζιού θα μπορούσε να είχε πιο άμεση απόκριση στο προφίλ οδήγησης ECO, αλλά όποιος έχει να διαχειριστεί ένα περιορισμένο budget για την αγορά EV θα πρέπει να είναι έτοιμος για κάποιους συμβιβασμούς.

Συμπερασματικά το Yudo 3 είναι μία ολοκληρωμένη πρόταση που αποτελεί δέλεαρ για τον οδηγό που θέλει ένα οικονομικό και με «γεμάτο» εξοπλισμό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ YUDO 3 95 PS 2024   TIMH €26.900   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1 ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 95  ΡΟΠΗ Nm/rpm 165

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε sec, τελική 130 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 kWh/100km, 0

YUDO 3 95 PS 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ.

ΚΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ, ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΣΕ ΥΨΗΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ.