Έχοντας ζήσει το momentum της Hyundai τα τελευταία χρόνια, δεν μπορούσαμε να περιμένουμε κάτι λιγότερο από ένα τεχνολογικό σύγχρονο, αισθητικά αυθάδικο και ποιοτικά ανώτερο Kona στη δεύτερη γενιά του. Ήρθε μετά παρρησίας να ταράξει τα νερά της κατηγορίας φέροντας από τεχνολογία ό,τι τραβάει ο νους και του πιο απαιτητικού. Είτε αυτός είναι ένας οικογενειάρχης είτε ένας trend-setter, είτε ένας petrohead. Περί αυτού, του τελευταίου ο λόγος δοκιμάζοντας τούτο το Kona και, αν και δεν είναι ένα ορίτζιναλ «Ν», αλλά η αισθητική πρόταση N-Line, το αυτοκίνητο τούτο δεν παύει να υπόσχεται μερικά πράγματα που, τώρα, την εποχή της ηλεκτροκίνησης, του downsizing και του εξυβριδισμού, μοιάζει με ύβρη:
Χίλια εξακόσια τετρακύλινδρα, τουρμπίσια κυβικά που αποδίδουν 198 PS στις 6.000 rpm, χωρίς ίχνος υβριδικής τεχνολογίας, αλλά ούτε και την επαναστατική τεχνολογία CVVD - Continuously Variable Valve Duration (θυμίζουμε: αποτελεί προίκα των 1000ριών μοτέρ της Hyundai με σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων). Εδώ έχουμε απλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων (CVVT) κι αυτό είναι ένα ακόμα σημάδι παλιάς, petrolhead συνταγής. H ροπή, από την άλλη, αγγίζει τα 265 Nm από τις 1.600 μέχρι τις 4.500 rpm και περνάει στους εμπρός τροχούς με ένα 6άρι μηχανικό κιβώτιο, και ούτε καν το ρομποτικό iMT, αλλά το απλό, κανονικό.
Θέλετε κι άλλα; Έχουμε 0-100 km/h σε 8,7 sec και τελική στα 210 km/h (αν θέλετε ακόμα πιο σπιντάτες επιδόσεις πάρτε το με το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο και 0-100 km/h σε 7,8 sec). Κι αν θέλετε κι από τα άλλα, τα στοιχεία off-road, να σημειώσουμε τις γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής στις 15ο/17,7ο/26,7ο και απόσταση πατώματος από το έδαφος στα 170 mm. Περιπεπλεγμένα στοιχεία ενός SUV, ενός αυτοκινήτου με σπορ καρδιά που διακοσαρίζει «για πλάκα» έχοντας, όμως, ένα ακόμα στοιχείο αντιφατικό και υπαρκτό, αλλά, όπως θα δούμε στη συνέχεια, καλοδεχούμενο: Άνεση.
Παράδοξο με την εικόνα του αυτοκινήτου που δείχνει επιθετικό με τη μάσκα, τον διαχύτη και τη διπλή απόληξη πίσω. Που, όμως, συνοδεύονται από «μόλις» 18άρηδες τροχούς με Nexen NFera Primus διαστάσεων 215/55-R18 (σχετικά «γήινη» διάσταση) με ένα «γήινο» ελαστικό που χάνει πόντους στο κρίσιμο θέμα της ακρίβειας χειρισμών, αν και βοηθάει τα μάλα στην επιβράδυνση.
Πρακτικό και σπορτίφ
Το ευρύχωρο εσωτερικό, όπως άλλωστε και η βάση της αισθητικής του αμαξώματος, είναι απολύτως hi-tech, αλλά και φιλικό. Από τη μία, δύο οθόνες 12,3” εκάστη δεσπόζουν στο ρηχό ταμπλώ και, από την άλλη, πάμπολλοι, σωστά τοποθετημένοι διακόπτες –και καλά κάνουν– βρίσκονται παντού, προκειμένου αρκετές ρυθμίσεις να επιτελούνται άμεσα και χωρίς περισπασμούς. Είναι, επίσης, εξοπλισμένο με το προηγμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης Hyundai SmartSense ADAS που περιλαμβάνει, ούτε λίγο ούτε πολύ, 16 συστήματα ασφαλείας. Αξιοσημείωτη (όπως έχουμε ξαναδεί παλαιότερα μόνον σε ναυαρχίδες) η ύπαρξη του Driver Status Monitor (DSM) που χρησιμοποιεί κάμερα στην κορυφή της κολόνας του τιμονιού για να αναλύσει το πρόσωπο του οδηγού και, σε περίπτωση υπνηλίας ή απροσεξίας, να τον ειδοποιήσει ή να παρέμβει, εάν είναι απαραίτητο.
Για να συνεχίσουμε στα της αισθητικής, πολλές κόκκινες πινελιές υπάρχουν και γράμματα «Ν» δίνοντας τον σπορ τόνο της έκδοσης, ο δε επιλογέας θυμίζει Golf GTI και, μεταξύ μας, ένα Grand Tour χαρακτήρα έχει περισσότερο παρά αποτελεί έναν φονέα της ανάβασης Πάρνηθας. Και τούτο γιατί, επανερχόμενοι στα της άνεσης, το αυτοκίνητο θα γείρει αρκετά και τα όμορφα καθίσματα είναι περισσότερο στριτάδικα παρά bucket, ο επιλογέας είναι άριστος με σωστή κλιμάκωση, αλλά, όπως προαναφέραμε, το σύστημα διεύθυνσης δεν είναι κανονικό Ν.
Εντούτοις, προγράμματα παραμετροποίησης υπάρχουν με τα Normal, Eco και Sport, με το τρίτο εξ αυτών να κάνει τη διαφορά, με μπρίο που (μόλις «γεμίσει»» το μοτέρ) δίνει απλόχερα αυτήν τη σπορ αίσθηση. Απλόχερη, όμως, είναι και η… κατανάλωση, αφού ελλείψει υβριδικών συστημάτων μπορεί να πιάσει εύκολα διψήφιο νούμερο.
Είπαμε, τούτο το Kona είναι ιδιαίτερο. Από τη μία, είναι το SUV της κάθε ημέρας με τη χάρη ενός σύγχρονου οχήματος που κάνει τα πάντα εύκολα, πρακτικά και άνετα. Και, από την άλλη, φορώντας το αγωνιστικό του προσωπείο μπορεί να κινηθεί γρήγορα, ιδίως σε μεγάλες αποστάσεις. Με τον top εξοπλισμό που τα τελευταία χρόνια η Hyundai εξοπλίζει τα οχήματά της, τις super εγγυήσεις και τους 198 PS, τα 30.290 € για την έκδοση Distinctive και 31.990 για τούτη, την κορυφαία έκδοση N-Line φαντάζουν απόλυτα δικαιολογημένα, ακόμα κι αν δεν είναι η αυθεντική σπορ συνταγή, αλλά μια έκδοση πιπεράτη, μεν, light, δε.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI KONA 1.6T 198PS N-Line 2024 TIMH €30.290 ΤΕΛΗ €98,7
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 146 (198)/6.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 265/1.400-4.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,7 sec, τελική 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,2 L/100km, 141 g/km
ΥΠΕΡ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ, ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΗ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ.
ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ, ΑΠΛΩΣ ΣΠΟΡΤΙΦ ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ.