Την είδαμε, παγκοσμίως, πρώτοι από όλους εκεί, αρχές Οκτώβρη στους δρόμους της Αθήνας και, αμέσως, μπήκαν οι βάσεις για να δομηθεί ένα ακόμα εν δύναμει success story μιας εταιρείας με πολλή γνώση μηχανολογίας, τεχνολογικές δεξιότητες πρώτης γραμμής και, μερικές φορές, αμφιλεγόμενες… αισθητικές επιλογές. Αυτό το… κοκτέιλ μπήκε και στη νέα γενιά της X2, με το αποτέλεσμα να είναι, σφαιρικά, εξαιρετικό. Και μετά την πρόσφατη οδηγική μας εμπειρία στο εξωτερικό με ό,τι πιο εκλεκτό από X2 (Μ35 XDrive), να που οδηγούμε στα πάτρια εδάφη τη βασική και υπερ-αποδοτική έκδοση sDrive20i, προσθιοκίνητη και όχι δίλιτρη (ευτυχώς!). Θυμηθείτε, άλλωστε, ότι ο γερμανικός… ψυχαναγκασμός κάνει όλους τούς εκεί κατασκευαστές να δίνουν ονομασίες με βάση τη συσχέτιση ιπποδύναμης με κυβισμό. Κι έτσι εδώ έχουμε 170 PS δομημένους στη σύγχρονη υβριδική τεχνολογία με τον μικρό αλλά ικανό τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα του BMW Group που εδώ αποδίδει 156 PS κι έναν 48βολτο ηλεκτροκινητήρα με 19 ακόμη ηλεκτρικούς ίππους (αλλά στο σύνολο 170 PS).
Πριν βουτήξουμε στα ενδότερα να σταθούμε στα της εμφάνισης. Ναι είναι ένα… badass σύνολο αυτό που βλέπουμε. Καμία σχέση με τη X2 πρώτης γενιάς ως προς τις αναλογίες (από hatchback έγινε κουπεδί liftback) παίρνοντας και 194 mm μήκους, αλλά και 22 mm μεταξονίου. Είναι, μάλιστα, η νέα X2 μακρύτερη και από την αδελφή της, την πιο… ορθόδοξη X1. Και να μαστε να περιεργαζόμαστε τη νέα X2 στο εκπληκτικό individual μπλε χρώμα της με πακέτο από καλούδια της M Performance. Θαυμάζεις πολλά γύρω από το αυτοκίνητο, αλλά υπάρχουν και μερικά που σου μένουν ανολοκλήρωτα. Όπως το μάλλον πομπώδες πίσω μέρος, που θα ήθελες να είναι λίγο πιο καλλίγραμμο.
Κάτι ακόμα: Η X2 η ίδια έχει αρκετές διαφοροποιήσεις από την απλή με το στάνταρ κιβώτιο διπλού συμπλέκτη η οποία δείχνει πιο γήινη συγκριτικά με αυτήν του αυτοκινήτου δοκιμής. Η οποία έχοντας paddles αλλαγών σχέσεων στο τιμόνι, προσφέρει μια πολύ πιο M Look εμπειρία (με την ανάλογη επιβάρυνση και μια ίντσα μεγαλύτερους τροχούς, αντί 18” πάμε στις 19”). Κάτι ακόμα που θα αρέσει σε πολλούς είναι ότι, παρά τη σπορ εικόνα, το πάτωμα της X2 απέχει από το έδαφος 207 mm, νούμερο εξαιρετικό μιλώντας για ένα SUV.
Luxury και πρακτική
Και σειρά έχει η είσοδος στο εσωτερικό που μας είναι ιδιαίτερα γνώριμο από τη… θητεία του στη X1. Μια κορυφαία στιγμή future-proof περιβάλλοντος, μοντέρνου, ποιοτικού και ευρύχωρου. Η θέση οδήγησης είναι τέλεια με ένα ψηφιακό, αλλά συγκροτημένο περιβάλλον σε ελληνικά μέσω του BMW Curved Display και του Live Cockpit Plus με δύο ψηφιακές οθόνες στις 10,25” για τον πίνακα οργάνων και στις 10,7” για την οθόνη του συστήματος (μας λείπουν τα κυκλικά όργανα στον πίνακα οργάνων). Υπάρχουν φυσικοί διακόπτες και μια αίσθηση ότι η εργονομία δεν είναι σπαζοκεφαλιά.
Εννοείται ότι ο βασικός εξοπλισμός ανέσεων και ADAS είναι κορυφαίος με Active Guard, σύστημα που διαβάζει τα όρια ταχύτητας, σε προειδοποιεί αν αλλάξεις ακούσια λωρίδα και σου διορθώνει την πορεία, αν πεταχτεί κάποιος πεζός εμπρός σου, ενώ μέχρι και ενεργή υποβοήθηση στάθμευσης υπάρχει. Τι λείπει; Αναπόφευκτα η ορατότητα προς τα πίσω, με τη σχεδίαση να δημιουργεί το οπτικό πεδίο… μπουκαπόρτας πίσω.
Αυτά, όμως, είναι πταίσματα λαμβάνοντας υπόψη τον χαρακτήρα της X2. Και αν θέλετε κάτι πιο πρακτικό, πάρτε μια… X1. Πίσω στα δικά μας, και η X2 έχει εξαιρετικά δομικά χαρακτηριστικά αναρτήσεις με αλουμινένια στοιχεία και γόνατα εμπρός, και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, σωστή ρύθμιση που σκληρή δεν τη λες, ακόμα και σε κακό ανάγλυφο, μιας και η απομόνωση κραδασμών και θορύβων είναι top, χωρίς, μάλιστα, να αλλοιώνεται η οδική συμπεριφορά, η οποία είναι πολύ απλά… άπαιχτη. Όσες ημέρες είχαμε το αυτοκίνητο στα χέρια μας, κάθε διαδρομή είχε τη χάρη της.
Ήσυχη στις σταμάτα-ξεκίνα μαρτυρικές ώρες ενός μποτιλιαρίσματος (το 48βολτο σύστημα βοηθά πολύ σε αυτό), άνετη στον ανοιχτό δρόμο, αλλά, πάνω απ’ όλα, τρομερά διασκεδαστική στις στροφές, όπου σου κάνει χατίρια που δεν περιμένεις από έναν κινητήρα 1,5 L (ο οποίος ακούγεται μόνον όταν πιεστεί πολύ) και με βάρος στα 1.570 kg. Υπάρχουν πολλά μικρά μυστικά για αυτή την… μπεμβεδίστικη συμπεριφορά. Αρχικά η χρήση του συστήματος ελέγχου του αμαξώματος ARB που πρωτοείδαμε στο BMW i3, και προσφέρει ακαριαίο έλεγχο κατά τον κατακόρυφο άξονα.
Επίσης, η μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 0,96 kWh βρίσκεται στο πίσω μέρος στο δάπεδο του χώρου αποσκευών βοηθώντας στο ζύγισμα του αυτοκινήτου (μη φοβάστε, το πορτμπαγκάζ είναι στα 515 L), τα ελαστικά Pirelli P Zero245/40-R20 και, τέλος, ο ηλεκτροκινητήρας των 19 PS και των 55 Nm που συνοδεύει τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του βενζινοκινητήρα (ισχύς 156 PS/4.700-6.500 και ροπή 240 Nm/1.700-4.400 rpm, παρακαλώ!) για άμεση απόδοση ισχύος από το μηδέν (8,3 sec για το 0-100 km/h).
H BMW αναφέρει ότι «η ήπια υβριδική τεχνολογία χρησιμοποιείται για την ανάκτηση της ενέργειας πέδησης και υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά τις επιταχύνσεις». Έτσι δεν αργεί να γεμίσει το σύνολο κι εσείς φτάνετε στη στροφή έμπλεος ωραίων συναισθημάτων έχοντας επιπλέξει και το Sport Mode μεταξύ των τριών διαθέσιμων (με τα άλλα δύο Efficiency και Personal να ρυθμίζουν τις βασικές παραμέτρους του αυτοκινήτου). Δύο ακόμα στοιχεία ενδιαφέροντος: 8,3 L/100 km μέση κατανάλωση και… φρενάρες!
Τιμή...
Η νέα X2 έρχεται με βασική τιμή στα 42.150 €, αλλά αν ενδώσετε στο πακέτο λανσαρίσματος M Sport Advanced, με 44.990 € αποκτάτε ένα απίθανο πακέτο από σπορ και premium στοιχεία, όπως μεταλλικό χρώμα, ζάντες 19”, κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη με paddles, προσαρμοζόμενη και χαμηλωμένη Μ Σπορ ανάρτηση (15 mm), Μ δερμάτινο τιμόνι, απίθανα καθίσματα σε Alcantara και συνθετικό δέρμα, αλλά και άλλα πολλά, με ωραίο «συν» τα σπέσιαλ ηχομονωτικά παράθυρα. Αξίζει τον κόπο η έξτρα εκταμίευση.
Δύο «φάουλ» προσάπτουμε στη BMW του σήμερα. Το ένα είναι η πλημμελής αναφορά των τεχνολογιών στα συστήματα ισχύος (BMW σε λένε!) και το άλλο η μη εμφάνιση των κυκλικών οργάνων που μεγάλωσαν τόσες και τόσες γενιές οδηγών. Μικρά πταίσματα, θα πείτε. Ίσως, γιατί στο τέλος της ημέρας έχεις χαρεί μια αμαξάρα που κινείται όσο λίγες.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ BMW X2 sDrive20i 2024 TIMH €42.150 ΤΕΛΗ €98,7
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ MILD HYBRID, Turbo, Hλεκτροκινητήρας, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 125(170)/4.700-6.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/1.500-4.400
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,3 sec, τελική 213 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6 L/100km, 141 g/km
ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΧΩΡΟΙ ΕΜΠΡΟΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΝΕΣΗ, ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑ, ΤΙΜΗ.
ΚΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΥΣ (ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΕΚΔΟΣΗΣ), ΤΙΜΗ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΩΝ.