H Build your Dreams μπήκε πριν αρκετά χρόνια στη ζωή μας ως προμηθευτής μπαταριών χάρη στην τεχνογνωσία που διέθετε και τώρα πλέον, ως παγκόσμιος παίκτης έρχεται με φούρια να δώσει βροντερό «παρών» με μια πλειάδα μοντέλων. Μετά το SEAL ένα εντυπωσιακό sedan που μας… άνοιξε την όρεξη, δοκιμάζουμε εδώ κάτι πιο ταιριαστό στα ελληνικά γούστα, το Atto 3. Για την ιστορία, η ονομασία προέρχεται από τον κόσμο της Φυσικής και το... αττοδευτερόλεπτο, μια μονάδα χρόνου στο Διεθνές Σύστημα Μονάδων ίση με 10-18 ή 1?1.000.000.000.000 του δευτερολέπτου.
Η κινεζική φίρμα δηλώνει ότι το όνομα δείχνει πόσο σπιρτόζικο είναι το αυτοκίνητο. Για την ώρα ας έρθουμε στους ρυθμούς μας, βλέποντας ένα όμορφα σχεδιασμένο αυτοκίνητο από την ομάδα του Wolfgang Egger, διάσημου σχεδιαστή που μετά από εξίσου διάσημα αυτοκίνητα (βλέπε λχ. Alfa Romeo 8C) ανέβηκε στο άρμα της BYD, πρόσθεσε στοιχεία της κινεζικής κουλτούρας και σύμφωνα με τη φίρμα ανάγει το αποτέλεσμα στους μυθικούς κινεζικούς δράκους. Δεν είμαστε σίγουροι ότι… τρομάξαμε καθώς το Dragon Face είναι πιο αθώο από ό,τι φαντάζεσαι ενώ το πίσω μέρος φέρνει κάτι από… Cupra. Κι έτσι ερχόμαστε στα καθ’ ημάς με ένα SUV με μήκος 4.455 mm, πλάτος 1.875 mm, απόσταση από το έδαφος στα 175 mm και μεταξόνιο 2.720 mm μπαίνοντας στην καρδιά της κατηγορίας των C-SUV χωρίς όμως να δείχνει ογκώδες ή πομπώδες.
Διαστημόπλοιο
Μπαίνοντας στο εσωτερικό και υλικά ευχάριστα στην αφή και συνταιριαγμένα με ανάγλυφα μοτίβα, δημιουργούν ένα βιο-μηχανικό αποτέλεσμα, μια αισθητική πρωτόγνωρη αλλά ανάλαφρη κι ευχάριστη σαν να βλέπεις ντεκόρ από ταινία επιστημονική φαντασίας. Τα υλικά είναι μαλακά, τα δέρματα… vegan και η τεχνολογία μπόλικη. Αρέσει σε όλους ο αλά μανέτα ισχύος επιλογέας κίνησης, οι αρκετοί φυσικοί διακόπτες (και για την αναγεννητική πέδηση και την οδήγηση σε χιόνι) και το «κλου», η περιστρεφόμενη κεντρική οθόνη (12,8 ή 15,5” αναλόγως έκδοσης) που προσαρμόζει τη δική σας ανάγκη για το πώς θα βλέπετε τα πάμπολλα συστήματά του.
Η δε ποιότητα ήχου, επιμελημένη από τη σουηδική Dirac για διόρθωση ήχου μέσα στην καμπίνα, φέρνει ένα θεσπέσιο αποτέλεσμα σε ό,τι αφορά τον ήχο. Κι από την άλλη, το ρέλιασμα και μόνον της οροφής δείχνει την προσπάθεια δημιουργίας ενός ποιοτικού αποτελέσματος κι έτσι είναι αν κι εδώ κι εκεί θα βρείτε κάποια στοιχεία που απλά είναι εκεί για τον εντυπωσιασμό (τα… τρίχορδα στις πόρτες που επέχουν θέση στήριξης αντικειμένων στις εκεί θήκες είναι ένα από αυτά). Από χώρους ό,τι καλό περιμένεις υπάρχει μαζί με 440 L πορτμπαγκάζ και από εξοπλισμό όλα τα top συστήματα είναι εδώ.
Forward Collision Warning, Autonomous Emergency Braking, Rear Collision Warning, Rear Cross Traffic Alert & Rear Cross Traffic Brake, Lane Keep Assistance, Lane Change Assist και Emergency Lane Keep. Επιπλέον υπάρχουν τα Blind Spot Detection System, Hill Descent Control, Automatic Vehicle Hold, Intelligent Speed Limit Information, & Intelligent Speed Limit Control. Εν ολίγοις τα πάντα όλα και ακόμη μερικά συστήματα για να είστε άπαντες ασφαλείς.
Hi-Tech
H πλατφόρμα e-Platform 3.0 στην οποία βασίζεται –και- το Atto 3 έχει μερικά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Πρώτον και σημαντικότερο η μπαταρία είναι «χτισμένη», θωρακισμένη στο πάτωμα περνώντας επιτυχώς τα τεστ διάτρησης (από τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα στον τομέα). Ακολούθως όλα τα συστήματα διαχείρισης κίνησης (8 τον αριθμό) συμπεριλαμβάνονται σε ένα άρθρωμα επιτυγχάνοντας υψηλή απόδοση και μικρό όγκο. Προσθέστε τώρα την στάνταρ αντλία θερμότητας για κλιματισμό (μικρή κατανάλωση ρεύματος και υψηλή απόδοση) και τέλος η Blade Battery. Το αναφέραμε και πριν. Η BYD ξεκίνησε ως πάροχος μπαταριών.
Οι δικές της λοιπόν δεν περιέχουν κοβάλτιο αλλά Φωσφορικό Σίδηρο Λιθίου (LFP), που προσφέρει πολύ υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας από τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου έχοντας θερμική σταθερότητα και υψηλή ενεργειακή πυκνότητα προσφέροντας γρήγορη φόρτιση και αποδοτική χρήση. Εδώ, η Blade Battery έχει ενεργειακή χωρητικότητα 60,48 kWh, στηρίζεται σε τεχνολογία 400 V, παρέχοντας ηλεκτρόνια σε έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη εμπρός τοποθετημένου (εδώ είναι και οι κινητήριοι τροχοί) απόδοσης 204 PS και 310 Nm ροπής. Με βάρος στα 1.750 kg (μόνο, αναλογιζόμενοι ότι εδώ έχουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο), το 0-100 km/h έρχεται σε μόλις 7,3 sec, ενώ μέσα από τα τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Sport, Normal, Economy) παραμετροποιείτε ρυθμό και απόδοση.
Η οποία σε καμία περίπτωση δεν είναι αμελητέα προσφέροντας τυπική αυτονομία στα 420 km και μέγιστη, αστική 565 km και μέση κατανάλωση 15,3 kWh/100km. Να σημειώσουμε τέλος ότι η ισχύς φόρτισης στα 11 kW σε τριφασικό φορτιστή AC επιτρέπει μια πλήρη φόρτιση σε 6 ώρες και 20 λεπτά ενώ σε φορτιστή DC με ισχύ 150kW, η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από το 30% στο 80% σε 29 λεπτά. Επίσης, είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία V2L (κοινώς, πρίζα για λειτουργία ηλεκτρικών συσκευών από τη μπαταρία του αυτοκινήτου). Αυτά για τα… ηλεκτρολογικά. Οδηγικά;
Έχουμε για μια ακόμη φορά όλα τα οφέλη ενός πολύ καλού και άνετου πατώματος. Η ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, κάνει καλή δουλειά και το στήσιμο του αυτοκινήτου ρέπει προς το άνετο προς τέρψη της οικογένειας. Μια, δυο φορές το αυτοκίνητο ταλάντωσε το πίσω μέρος του λίγο πιο ράθυμα από κάποια άλλα μοντέλα αλλά αυτό είναι κάτι που ξεχνιέται γρήγορα. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί σβέλτα σε στροφές, αλλά δεν είναι αυτό το φόρτε του κι ας κρατάει εξαιρετικά χάρη και στα Continental EcoContact 6Q διάστασης 235/50-R18. Κι από την άλλη μπόλικοι ήχοι και προειδοποιήσεις ακόμα και μέσω εντολών στα αγγλικά για την ασφάλειά μας κάνουν την οδήγηση πιο διασκεδαστική και… sci-fi.
Συμφέρει
Το όφελος στην περίπτωση του ATTO 3, αγγίζει τα 12.000 €, περιλαμβάνοντας την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», το δωρεάν 3ετές service καθώς και την προωθητική ενέργεια «Euro 2024 Electric Bonus», για παραγγελίες ετοιμοπαράδοτων ATTO 3 έως τις 31 Ιουλίου 2024. Έτσι, η τιμή της έκδοσης Comfort είναι 26.525 € ενώ η έκδοση Design που διαθέτει επιπλέον ηλεκτρικό άνοιγμα χώρου αποσκευών, οθόνη multimedia 15,6” και περισσότερους χρωματικούς συνδυασμούς στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κοστίζει 28.041 €.
Επιπλέον να μην ξεχνάμε τις εγγυήσεις με το Atto 3 να συνοδεύεται από 6 χρόνια βασική εγγύηση (ή 150.000 km), 8 χρόνια εγγύηση ηλεκτροκινητήρα (ή 150.000 km) και 8 χρόνια εγγύηση για τη μπαταρία (ή 200.000 km). Αν μας άρεσε το Atto 3; Πολύ. Είναι ευχάριστο μέσα-έξω είναι άνετο και όσο πρέπει σβέλτο, προσφέρει μπόλικο εξοπλισμό, αλλά πάνω απ’ όλα κάνει την οικογένεια να περνάει καλά. Τι άλλο θέλει κανείς;
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ BYD ATTO 3 FWD 2024 TIMH €26.525 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 150(204)/- ΡΟΠΗ Nm/rpm 310
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,3 sec, τελική 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 16 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΑΝΕΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ-ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ, ΤΙΜΗ.
ΚΑΤΑ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ, ΑΝΑΓΕΝΝΗΤΙΚΗ ΠΕΔΗΣΗ.