First Drive - Skoda Superb: Οδηγούμε στην Τσεχία την ανανεωμένη ναυαρχίδα


Έχουν περάσει 90 χρόνια ύπαρξης του ονόματος Superb στους κόλπους της Τσέχικης φίρμας και όπως φαίνεται η δημοφιλία αλλά και η παρακαταθήκη του μοντέλου δίνει το έναυσμα για την πορεία στο μέλλον. Βρισκόμαστε στην Τσεχία για να ανακαλύψουμε τη νέα εποχή Superb.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: SKODA
  • 6/6/2024

Η ναυαρχίδα της φίρμας ήταν πάντα ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Μεγάλο, άνετο και ποιοτικό, έδειχνε τι μπορεί να επιτύχει μια φίρμα που κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια για να φτάσει σήμερα να είναι ένας σημαντικά υπολογίσιμος παίκτης όχι μόνο στην ευρωπαϊκή αλλά και στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Και να τώρα που οδηγούμε την αφρόκρεμα της φίρμας το ανανεωμένο Superb στην limo εκδοχή του (εννοείται ότι υπάρχει και η Combi) η οποία κομίζει ποιότητα και τεχνολογία υψηλού επιπέδου.

Αρχοντικό, και φαίνεται

Η Skoda χαρακτηρίζει τη σχεδίαση του εμπρός μέρους των Superb Combi και hatch (μάλλον παράδοξη η ονομασία του δεύτερου με βάση το σχήμα του αμαξώματος) ως «σοφιστικέ, που συνδυάζει την κομψότητα και το δυναμισμό». Στην Modern Solid εποχή της σχεδίασης που έχει εισέλθει η φίρμα είναι μια πραγματικότητα  με συνοχή και συνέπεια. Εκτός από την αισθητική όμως η σχεδίαση εξυπηρετεί και άλλους σκοπούς. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,23 για τη hatchback έκδοση και 0,25 για το Combi.  Κι όλα αυτά σε ένα μοντέλο χορταστικό σε διαστάσεις. Μήκος 4.912 mm, πλάτος 1.849 mm και ύψος 1.481 mm, το hatchback, μήκος 4.902 mm, πλάτος 1.849 mm και ύψος 1.482 mm, το Combi. Το δε μεταξόνιο είναι στα 2.841 mm για αμφότερα τα μοντέλα.

Απλωσιά

Το εσωτερικό είναι νέο και πολύ digital, με virtual cockpit 10" και οθόνη multimedia 13", προσφέροντας  πλήρη διασύνδεση με όλες τις hitech ευκολίες  και με την Laura, την ψηφιακή βοηθό της Skoda να δέχεται σύντομα την προσθήκη ChatGPT (!) ενώ και κορυφαία συστήματα ADAS υπάρχουν με νέους αισθητήρες (nano radar τους ονομάζει η Skoda). Αλλά και προσεγμένο ηχοσύστημα της Canton με 12 μεγάφωνα με ενισχυτή 725 Watts. Να αναφέρουμε επίσης την ύπαρξη 3 smart dials μικρών απτικών οθονών 32 mm που διαχειρίζονται πληθώρα λειτουργιών (εννοείται πως φυσικοί διακόπτες θα ήταν πιο πρακτικοί) και το γεγονός ότι ο επιλογέας μετακόμισε στην κολώνα του τιμονιού.

Κι επειδή ξέρουμε ότι όπου Superb ίσον χώροι και έξυπνες, πρακτικές λύσεις να σημειώσουμε ότι εκτός από τους αχανείς χώρους επιβατών, υπάρχουν και 645 L πορτμπαγκάζ για το hatchback και 690 L για το Combi αλλά και 28 ευκολίες που κάνουν τη ζωή των επιβατών simply clever (για να χρησιμοποιήσουμε το τσιτάτο της φίρμας). Και σε μια εποχή που όλοι επενδύουν στην αμιγή ηλεκτροκίνηση, η Skoda ξέροντας ότι με το Superb απευθύνεται σε ένα διαφορετικό κοινό, επιμένει... ICE. Κινητήρες βενζίνης 1.5 TSI mHEV και με απενεργοποίηση κυλίνδρων και ισχύ 150 PS, 2.0 TSI ισχύος 204 PS  αλλά και 4x4 με ισχύ 265 PS και δικίνητο 2.0 diesel με ισχύ 150 PS και 4x4 με ισχύ 193 PS. Όλα τα παραπάνω διαθέσιμα μόνο με 7άρι διπλοσυμπλεκτο κιβώτιο.

Τέλος για τους πιο... επικαιροποιημένους με τα της τεχνολογίας και για όσους έχουν το παραπάνω budget υπάρχει και η έκδοση plug-in 1.5 TSI PHEV με 6άρι DSG κιβώτιο συνολική ισχύ 204 PS και εξαιρετική αμιγή ηλεκτρική αυτονομία στα 120 km για την έκδοση Combi χάρη σε μια νέα μπαταρία 25,7 kWh, η οποία φορτίζει είτε εν κινήσει είτε από παροχή ρεύματος σε 2,5 ώρες για φόρτιση από 10 έως 80%. Υπάρχει επίσης αναβαθμισμένο DCC με δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες ανά αμορτισέρ για κορυφαία συμπεριφορά σε κακής ποιότητας άσφαλτο αλλά και όταν οδηγεί κανείς υπό πίεση.

Και πώς είναι η οδήγηση;

Έχοντας στη διάθεσή μας πληθώρα εκδόσεων επιλέξαμε αυτή με το υψηλότερο εμπορικό και φορολογικό ενδιαφέρον, τη βασική 1.5HEV. Δε χρειάζεται πολύ ώρα για να θυμηθείς τι σημαίνει Superb σε χώρους και αρχοντιά αλλά παράλληλα με ποιότητα κύλισης υψηλή αλλά διόλου αποστειρωμένη. Χωρίς υπερβολή, η συγκρότηση του μεγάλου αμαξώματος είναι υποδειγματική τόσο σε επίπεδο ακαμψίας, όσο και άνεσης, ηχομόνωσης και πληροφορίας που εισπράττει ο οδηγός ειδικά επιλέγοντας την πιο soft απο τις 15 ρυθμίσεις του DCC. Μόνο υπό πίεση θα ακουστεί λίγο παραπάνω το μοτέρ το οποίο όμως σε μεικτές συνθήκες κατανάλωσε μόλις 6,0 L/100 kmkm ενώ τα φρένα διαθέτουν ειδικό ενεργό αερόψυκτο σύστημα για να μην "κουράζονται" ποτέ. Οδηγήσετε επίσης την κορυφαία τετρακίνηση έκδοση 2.0 TSI 4X4 265PS η οποία είναι χιλιομετροφάγος και παρέχει την έξτρα σιγουριά της τετρακίνηση αλλά πρωτίστως για ασφάλτινες διαδρομές. Το νέο Superb θα μας έρθει στην Ελλάδα μέσα φθινοπώρου.

 
Superb και... Superb
Πως είναι να βλέπεις δυο Superb που τα χωρίζουν 90 χρόνια; Και ακόμη πιο ενδιαφέρον πόσο διαφορετικό είναι να κινείσαι με αυτά; Το ανακαλύψαμε στην Τσεχία στο περιθώριο της παρουσίασης του ανανεωμένου Superb. Έλαμπε σαν να είχε μόλις βγει από τη βιτρίνα. Το Superb του 1936 με εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα και ισχύ 60 ίππων, φορούσε τα καλά του σε 7θέσια διάταξη μας περίμενε έξω από το ξενοδοχείο που έχει φιλοξενήσει σκηνές από την ταινία του James Bond, Casino Royale, ένα πολύ ταιριαστό ντεκόρ για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Η βόλτα μας ξεκίνησε τόσο, μα τόσο μεταξένια που πραγματικά μας εξέπληξε. Ηπιοι ρυθμοί αλλά παραδειγματική άνεση και πολυτέλεια με όμορφα ακριβά υλικά. Ξύλο, δέρμα, αλουμίνιο... Τα βλέμματα των περαστικών μαγνητίζονταν από την παρουσία του και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που μας χαιρετούσαν.
 
Ο αεραγωγούς, φυσικής επαφής με το εξωτερικό του αμαξώματος στην κορυφή της οροφής, εμπρός πόρτες με αντίστροφο άνοιγμα, μηδενικές ευκολίες και συστήματα ασφαλείας αλλά στιλ και άνεση. Σήμερα η Skoda όντας στο άρμα του VW Group μοιράζεται τα πάντα σε μηχανολογικό επίπεδο αλλά σε κάθε συζήτηση που κάναμε με τους Τσέχους επικεφαλής για την εξέλιξη του νέου τους μοντέλου, βλέπεις ανθρώπους που είναι γνώστες και λάτρεις της κουλτούρας τους, υπερήφανοι για ό, τι νομίζουν από τη φίρμα και εργατικοί προκειμένου να εξελίξουν οι ίδιοι όσα μπορούν και θέλουν.