Η ΚΙΑ συνεχώς μας εκπλήσσει τα τελευταία χρόνια και το EV6 GT είναι ένα ακόμα παράδειγμα αυτής της στρατηγικής. Ο πήχης ανεβαίνει σε επίπεδο επιδόσεων και ισχύος. Πρόκειται για το πιο γρήγορο ΚΙΑ παραγωγής και αυτό λέει πολλά. Πέρα, όμως, από τις εκρηκτικές επιδόσεις, έρχεται να μας ταράξει και με το οδηγικό του ταμπεραμέντο που ξεφεύγει από τα δεδομένα της κατηγορίας των crossover.
Αρέσει πολύ
Η σχεδίαση είναι καθαρά θέμα προσωπικού γούστου, ωστόσο η αλήθεια είναι πως αρέσει πολύ. Όσοι το είδαν είχαν να κάνουν μόνο θετικά σχόλια και αυτό είναι κάτι για το οποίο αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στους σχεδιαστές της μάρκας. Οι αναλογίες του είναι ιδιαίτερες, μιας και δείχνει πολύ φαρδύ με ένα coupé προφίλ, αλλά και κάποια απόσταση από το έδαφος που δικαιωματικά το κατατάσσει στα crossover. Οι γραμμές είναι επιθετικές με αιχμηρά φωτιστικά, τονισμένα φτερά και φαρδύ καπό. Είναι, μάλιστα, τόσο δυναμικό το σχέδιο από τη βάση του, που η έκδοση GT εξωτερικά έχει λίγες διαφορές. Ξεχωρίζουν οι εντυπωσιακοί τροχοί των 21΄΄ με τα ελαστικά πλάτους 255/40, αλλά και τα τεράστια φρένα (380 mm εμπρός και 360 mm πίσω) με εξαπίστονες δαγκάνες στο εμπρός άξονα βαμμένες σε έντονο πράσινο χρώμα. Νέοι είναι και οι προφυλακτήρες εμπρός-πίσω με περισσότερο δυναμικές γραμμές. Με τέτοιο παρουσιαστικό, αλλά και τεχνικές προδιαγραφές, θες όσο τίποτε να το οδηγήσεις.
Newage
Οι μοντέρνες και αθλητικές γραμμές συνεχίζονται και στο εσωτερικό του μοντέλου. Από την πρώτη στιγμή καταλαβαίνεις πως έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί με έμφαση στην τεχνολογία και τη φρέσκια αισθητική. Μια σοβαρή προσθήκη αποτελούν τα μπάκετ καθίσματα με επένδυση δέρμα-αλκαντάρα που μας θύμισαν τα ονομαζόμενα “Ν Light Sports Seats” τα οποία αποτελούσαν μέρος του extra εξοπλισμού των i30 N. Πρόκειται για εξαιρετικά σε στήριξη καθίσματα που ταυτόχρονα έχουν χαμηλό βάρος, εξού και η χειροκίνητη ρύθμιση.
Η σχεδίαση είναι οδηγοκεντρική με την «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα να ξεχωρίζει, αλλά και τις δυο καμπύλες οθόνες των 12,3 ΄΄ να κλέβουν την παράσταση. Όπως είναι αναμενόμενο παρέχουν όλες τις λειτουργίες για την οδήγηση, τη συνδεσιμότητα και την ψυχαγωγία που περιμένεις από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με απόλυτη ευκρίνεια. Ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος περιλαμβάνοντας μέχρι και σύστημα ήχου της Meridian με εξωτερικό ενισχυτή και σύστημα surround που συνδυάζεται μοναδικά με τους «ήχους της φύσης» που μπορεί κάποιος να επιλέξει μέσα από το μενού. Θα θέλαμε, ωστόσο, ένα φυσικό χειριστήριο για το μενού της οθόνης και την ένταση του ήχου, μιας και πρέπει να τεντώσεις το χέρι σου για να φτάσεις τη δεξιά άκρη της οθόνης. Στα χέρια του οδηγού το διάκτινο τιμόνι δεν έχει τόσο σπορ εμφάνιση, αλλά ξεχωρίζει από το μπουτόν με την ένδειξη GT κάτω δεξιά. Στην αριστερή πλευρά υπάρχει ένα ακόμα μπουτόν από το οποίο επιλέγεις τα υπόλοιπα διαθέσιμα προφίλ οδήγησης. Αμφότερα είναι πολύ πρακτικά, μιας και σε βγάζουν από τη διαδικασία να ψάχνεις για την επιλογής τους στο ταμπλώ ή σε μενού μέσα σε οθόνες. Οι χώροι για πέντε επιβάτες είναι πολύ καλοί με αρκετό αέρα στα κεφάλια αλλά και επαρκές εσωτερικό πλάτος, ενώ ο χώρος αποσκευών με τα 480 L ( 20 L εμπρός) έχει πρακτικό σχήμα και μεγάλο άνοιγμα για εύκολη φόρτωση.
Rocket
To highlight του EV6 GT είναι αναμφίβολα τα εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά. Αποδίδει συνολικά 585 PS και 750 Nm ροπής, που μοιράζονται σε όλους τους τροχούς. Οι επιδόσεις σοκάρουν με τα 0-100 km/h να έρχονται σε μόλις 3,5 sec. ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει στα 260 Km/h. Με τέτοια νούμερα η ονομασία «GT» του μοντέλου μάλλον μετριοπαθής μπορεί να χαρακτηριστεί! Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 218 PS ενώ ο πίσω 367, οπότε είναι προφανές ότι μιλάμε για ένα τετρακίνητο που, όμως, μεταδίδει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Στον πίσω άξονα, μάλιστα, υπάρχει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Η μπαταρία των 77,4 kWh προσφέρει θεωρητική αυτονομία 424 km, ενώ η δυνατότητα φόρτισης 800 V σημαίνει πως από 10% σε 80% αρκούν μόλις 18 min. Εμείς σε μεικτή χρήση είδαμε αυτονομία 360 km, η οποία, ωστόσο, μπορεί να αυξηθεί με αρκετή αστική χρήση.
Ένα εξαιρετικό GT
Όπως κάθε ηλεκτρικό όχημα που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και το EV6 GT σε κερδίζει από το πολιτισμένο του περιβάλλον. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, όπως και η μόνωση από τους εξωτερικούς θορύβους. Στόχευαν ψηλά, έβαλαν τα δυνατά τους (μέχρι και διπλά τζάμια έχει το EV6 GT) και τα κατάφεραν. Βάζεις και την αγαπημένη σου μουσική και μεταφέρεσαι με έναν εξαιρετικά ζεν τρόπο. Οι καθημερινές μετακινήσεις αποκτούν χάρη. Όντας χαλαρός, το μποτιλιάρισμα γίνεται πιο υποφερτό. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση ECS που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό, φροντίζει παρά το χαμηλό προφίλ των ελαστικών να παρέχει πολύ καλή άνεση. Στον αστικό κύκλο η ύπαρξη του i-pedal κάνει τη ζωή ακόμα πιο εύκολη, μιας και ουσιαστικά οδηγείς μόνο με το πεντάλ του γκαζιού. Είναι ένα στοιχείο που υπήρχε στο απλό EV6 και σοφά το συναντάμε και στην έκδοση GT.
Η κίνηση αραιώνει, οπότε από το αριστερό μπουτόν στο τιμόνι αφήνουμε το πρόγραμμα Eco και μεταπηδάμε στο πρόγραμμα Normal. Η δύναμη είναι αισθητά μεγαλύτερη και πλέον νοιώθεις το EV6 GT πιο ζωντανό. Το σύνολο ανταποκρίνεται θετικά και γίνεται φανερό πως μπορείς χωρίς κόπο να κινηθείς πολύ γρήγορα. Το υψηλό βάρος δεν φαίνεται και εσύ αρχίζεις να απολαμβάνεις τη συμπεριφορά του GT. Στο πρόγραμμα Sport πλέον, τα πράγματα έχουν σοβαρέψει. Η απόκριση στο γκάζι είναι ακαριαία, η ανάρτηση δίνει μια πιο συμπαγή αίσθηση και ο ρυθμός πλέον είναι πολύ γρήγορος σε ευθείες και στροφές, τόσο που θα ήμαστε πολύ ικανοποιημένοι ακόμα και αν δεν υπήρχε κάποια πιο δυνατή επιλογή.
Πατώντας στη δεξιά πλευρά του τιμονιού το μπουτόν GT, είναι πλέον διαθέσιμα τα 585 PS με τα 750 Nm ροπής, ενώ ταυτόχρονα απενεργοποιούνται μερικώς τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας! Σημειώστε πως η δύναμη αυτή είναι αντίστοιχη με μιας 911 Turbo (580 PS - 750 Nm ροπής). Εδώ σοβαρεύει αρκετά το σκηνικό ξεφεύγοντας από αυτό που έχεις στο μυαλό σου σαν μια GT κατασκευή. Οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές και πρέπει να είσαι συνετός με το γκάζι, μια φορά γιατί η δύναμη είναι πολλή, και δυο φορές γιατί τα ηλεκτρονικά είναι μερικώς απενεργοποιημένα, με τον πίσω άξονα να τροφοδοτείται με περισσότερη δύναμη σε σύγκριση με τον εμπρός. Μπορείς, βέβαια, να ενεργοποιήσεις πλήρως τα ηλεκτρονικά από μπουτόν που βρίσκεται αριστερά από το τιμόνι, αλλά συνηθώς ακολουθούμε την ανάποδη διαδικασία. Εδώ ξεχνάς τους ήχους από τη φύση, στηρίζεσαι καλά στο bucket κάθισμα και οδηγάς. Αν το σεβαστείς, δεν θα σε προδώσει με τις αντιδράσεις του, ωστόσο πρέπει να είσαι ακριβής στις εντολές σου γιατί όλα γίνονται ακαριαία.
Το πίσω μέρος ανοίγει την τροχιά του φιλικά (υπάρχει και drift mode!), ενώ λόγω τετρακίνησης έχει την ικανότητα να υπερστρέφει και να εκτοξεύεται μπροστά ταυτόχρονα! Πιέζοντας εαυτόν και κατασκευή, θα θέλαμε ακόμα πιο σφιχτή ανάρτηση, γιατί εκεί, στο προφίλ GT με ρυθμό supercar, ο έλεγχος των 2,2 τόνων του αμαξώματος δεν είναι τόσο ακριβής. Πιστεύουμε, επίσης, πως από τη στιγμή που υπάρχει μπουτόν απενεργοποίησης των ηλεκτρονικών αριστερά από το τιμόνι, δεν θα έπρεπε να απενεργοποιούνται μερικώς απλώς πατώντας το μπουτόν GT στο τιμόνι.
Supercar για πέντε
Το αιχμηρό αμάξωμα δεν μπορεί να σε προϊδεάσει για τις ικανότητες του EV6 GT, που είναι εντυπωσιακές. Προσεγμένο, με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και τεχνολογίας μπορεί να κινηθεί με θαυμαστή άνεση σε καθημερινή βάση, αλλά και στο ταξίδι. Αποκεί και πέρα, εσύ αποφασίζεις πόσο έντονες θες να είναι οι στιγμές που θα ζήσεις πίσω από το τιμόνι, με κορύφωση το οδηγικό προφίλ GT, που θα λέγαμε ότι απευθύνεται σε οδηγούς με εμπειρία στη γρήγορη οδήγηση. Το σίγουρο είναι πως το γρηγορότερο KIA παραγωγής μπορεί να σε εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις, αλλά και το οδηγικό του ταμπεραμέντο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ KIA EV6 GT 2024 TIMH €65.990 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 585 ΡΟΠΗ Nm/rpm 740
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 3,5 sec, τελική 260 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 20,6 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ, ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΟΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ, ΓΡΗΓΟΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ.
ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΣΚΛΗΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΠΟΛΛΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ.