Volvo EX30 Single Motor Extended Range 272 PS: Δοκιμάζουμε το SUV με αυτονομία 476 km


Με απέριττο design σε αμάξωμα και εσωτερικό, η έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία του ΕΧ30 μπορεί να αποτελέσει την αξιόπιστη λύση στις καθημερινές μετακινήσεις με την ικανοποιητική αυτονομία που προσφέρει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 18/5/2024

H Volvo ανήκει σε εκείνους τους κατασκευαστές που με την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έσπευσε να δηλώσει άμεσα το μετασχηματισμό της παρουσιάζοντας αντίστοιχες προτάσεις. Κάτι που σαφώς έχει να κάνει με το νέο πλάνο βιωσιμότητάς της και σε κάθε περίπτωση με την ιδιοκτησία της Geely και την τρομερή εξέλιξη των Κινέζων στα EVs. Ως εκ τούτου, οι λάτρεις των περίφημων σουηδικών Station Wagons, μάλλον θα πρέπει να τα ξεχάσουν για το μέλλον και να αρκεστούν σε κατασκευές τύπου Crossover ή SUV, σύμφωνα με ότι επιτάσσει το σύγχρονο marketing.

Θα μου πείτε και γιατί κάποιος να αγοράσει ένα Volvo ανάμεσα στην πανσπερμία των προτάσεων που υπάρχουν από όλους τους κατασκευαστές και δε θα έχετε άδικο, μια και το ζητούμενο σε όποιον επιλέξει ένα EV σήμερα είναι κατά βάση η σχέση τιμής/αξίας, το λογισμικό και η αυτονομία της μπαταρίας (νέα ήθη), ενώ κανονικά θα έπρεπε και το after sales και πρωτίστως η επάρκεια ανταλλακτικών.

Ευτυχώς όμως, υπάρχουν περιπτώσεις στην σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, που ενώ ενσωματώνουν όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες, φροντίζουν, τουλάχιστον στο «φαίνεσθαι» να διατηρούν τα βασικότερα χαρακτηριστικά του κατασκευαστικού DNA τους. Αναφερόμαστε στους λεγόμενους και ως παραδοσιακούς, κατά βάση Ευρωπαίους κατασκευαστές και ένα τέτοιος είναι και η Volvo και το δείχνει με το αυτοκίνητο της δοκιμής.

Ίσως να γνωρίζετε την έμφαση στην ασφάλεια, τη φιλοσοφία της απλότητας, τον σεβασμό στον περιβάλλον και γενικότερα τη… no stress καθημερινότητα των Σκανδιναβών, που τους ακολουθεί σε όλες τις εκφάνσεις τους. Κάπως έτσι είναι υλοποιημένα διαχρονικά και τα αυτοκίνητά τους και το ΕΧ30, δεν αποτελεί εξαίρεση.

Το μικρότερο Volvo

Πρόκειται για το μικρότερο ηλεκτρικό SUV της Volvo το οποίο όσοι ακολουθείτε στην έντυπη και ηλεκτρονική έκδοση του CAR AND DRIVER θα έχετε δει πώς έχουμε ασχοληθεί αρκετά μαζί του με παρουσιάσεις και δοκιμές για αυτό το σημαντικό για τους Σουηδούς μοντέλο.

Και πριν από λίγες μέρες έφθασε στα γραφεία μας η entry level έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία του EX30 σε ένα ωραίο, κατακίτρινο χρώμα! Προφανώς και απευθύνεται σε όσους επιζητούν μεγαλύτερη αυτονομία, αποφεύγοντας τη συχνή φόρτιση και υπό αυτή την έννοια, το μικρότερο Volvo μπορεί να ικανοποιήσει με επιτυχία αυτή την ανάγκη.

Το EX30 Pure Electric Single Motor Extended Range 272 PS RWD όπως είναι η ονομασία του, προϊδεάζει για την ύπαρξη ενός ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 272 ίππων με την κίνηση να μεταδίδεται (από αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης) στον πίσω άξονα.

Όσο για την μπαταρία (ΝMC) που προσφέρει… extended range έχει μέγιστη ενεργειακή χωρητικότητα 69 kWh και δυνητικά αυτονομία έως και 660 km στην πόλη ή 476 km κατά μέσο όρο, σύμφωνα με τα εργοστασιακά στοιχεία. Ωστόσο στην πράξη η αυτονομία του είναι σαφώς μικρότερη και συγκεκριμένα περί τα 385 km στον αυτοκινητόδρομο και 420 στην πόλη με μέση κατανάλωση 16,5 kW/h και 18 kW/h, αντίστοιχα, όπως μας έδειξε το οικονομόμετρο οδηγώντας το αυτοκίνητο σε ήπιους ρυθμούς και με χρήση του κλιματιστικού. Τυπικά αυτό σημαίνει, ότι εφόσον κινείστε στην πόλη κατά βάση, μια εβδομαδιαία φόρτιση είναι υπερκαρκετή, ενώ μπορείτε να πραγματοποιήσετε και ένα μεγαλύτερο ταξίδι με μια μικρή στάση για ανάκτηση ενέργειας. Σημειώνεται πώς, η φόρτισή της μπαταρίας (10-80%) σε φορτιστή έως 175 kW σε 27 περίπου λεπτά της ώρας, ενώ σε οικιακό φορτιστή (τριφασικό ρεύμα με 16άρα ασφάλεια), μία πλήρης φόρτιση διαρκεί 8 ώρες.

Πισωκίνητο και με 272 PS

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, το ΕΧ30 Single Motor μπορεί να μην διαθέτει την εκρηκτικότητα της κορυφαίας έκδοσης των 428 PS με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, αλλά και οι 272 PS αυτής της έκδοσης δεν είναι αμελητέα ποσότητα. Ίσα-ίσα που κατά την άποψή μας, εάν θέλεις να κόπτεσαι περί βιωσιμότητας και σεβασμού του περιβάλλοντος, δεν έχουν κανένα νόημα οι κατασκευές με τους εκατοντάδες ηλεκτρικούς ίππους και «κόφτη» στα 180 km/h…

Ως εκ τούτου, το entry level EX30 έχει όλη την ισχύ για κινήσει υπέρ το δέον άνετα και με ασφάλεια τα 1.850 κιλά του αμαξώματος, επιταχύνοντας τα 100 km/h από στάση σε μόλις 5,7 sec. Το λές και GTi!

Στην πράξη όμως, καθόλου… GTi δεν είναι οδηγική αίσθηση που προσφέρει και αυτό είναι αποτέλεσμα του γενικότερου προφίλ του. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα πολιτισμένο μικρό SUV στα πρότυπα της σύγχρονης γενιάς των ηλεκτρικών οχημάτων στο οποίο μπορείς να εμπιστευτείς κατά βάση τις καθημερινές σου μετακινήσεις. Είναι γρήγορο, αρκετά άνετο και προσφέρει την αίσθηση της ασφάλειας και της στιβαρότητας.

Η ανάρτηση αποσβένει αρκετά καλά, παρά την ύπαρξη ζαντών 19 ιντσών (διαστάσεις 245/45 R19), η ποιότητα κύλισης δεδομένη, όπως και η ευστάθεια του αυτοκινήτου ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του. Υπό πίεση το πισωκίνητο ΕX30 δεν θα παρεκκλίνει της πορείας του, καθώς μια πληθώρα ηλεκτρονικών ευστάθειας μπορούν να τιθασεύσουν τα 343 Nm του ηλεκτροκινητήρα. Καλό το ζύγισμα του πλαισίου, δυνατά τα φρένα του με αυτή την αποστειρωμένη αίσθηση του πεντάλ των ηλεκτρικών (και το τιμόνι επίσης), μπορούν να αντέξουν στην πίεση που θα ασκηθεί και με δεδομένο το αυξημένος βάρος του αμαξώματος.

Λιτός χαρακτήρας

Σε ότι αφορά τώρα την γενικότερη αίσθηση της entry level έκδοση το EX30, αυτή ακολουθεί τη φιλοσοφία της απλότητας και λιτότητας που περιγράφαμε πιο πάνω και όχι του εντυπωσιασμού. Η είσοδος στο αυτοκίνητο γίνεται μέσω επαφής της μαγνητικής κάρτας-κλειδί σε ένα συγκεκριμένο σημείο στην κεντρική κολώνα (ή από το smart phone εφόσον έχει γίνει η πιστοποίηση ιδιοκτησίας στην εφαρμογή). Μπαίνεις στο εσωτερικό, επιλέγεις τη θέση D στον κιβώτιο και… έφυγες. Δεν υπάρχει χειρόφρενο, δεν υπάρχει start button, ούτε και διαφορετικά Drive Modes.

Tα πάντα απλοποιημένα, αλλά λειτουργικά, εφόσον ο οδηγός πάρει τον… χρόνο του. Η αίσθηση «basic» είναι… διάχυτη σε αυτή την έκδοση του ΕΧ30, τόσο σε ότι αφορά την εικόνα των υλικών υλοποίησης (ανακυκλώσιμα σε ένα ποσοστό 70%), όσο και με την απουσία head up display ελλείψει πίνακα οργάνων. Έτσι, πρωταγωνιστής γίνεται η κεντρική οθόνη των 12,3 ιντσών που συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες και τις ρυθμίσεις των επιμέρους συστημάτων του αυτοκινήτου.

Μόνο από αυτούς τους διακόπτες γίνεται το άνοιγμα/κλείσιμο των εμπρός και πίσω παραθύρων, όπως και το κλείδωμα/ξεκλείδωμα των θυρών.
Μόνο από αυτούς τους διακόπτες γίνεται το άνοιγμα/κλείσιμο των εμπρός και πίσω παραθύρων, όπως και το κλείδωμα/ξεκλείδωμα των θυρών.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, τα καθίσματα εργονομικά με τη μόνη παρατήρηση να αφορά τον μικρό χώρα για τα πόδια κάτω από τα έδρανα των εμπρός καθισμάτων, αποτέλεσμα της ύπαρξης μπαταρίας. Στα αξιοπρόσεκτα η ηχομπάρα στο άνω μέρος του ταμπλό που προσφέρει εξαιρετική ποιότητα ήχου (δεν υπάρχουν ηχεία πουθενά αλλού), το ντουλαπάκι στο κέντρο που ανοίγει ηλεκτρονικά από την κεντρική οθόνη (αντικαθιστά το ντουλαπάκι του συνοδηγού), η αρκετά χρηστική συρταρωτή ποτηροθήκη.

Σε ότι αφορά τον άμεσα προσβάσιμο χώρο αποσκευών είναι στα 318 λίτρα (επαρκής) ενώ προσφέρονται ένας ακόμη κρυφός χώρος 61 λίτρων κάτω από το δάπεδο και ακόμη 7 λίτρα στο εμπρός καπώ (Frunk).

Συνεπώς, το ΕΧ30 σε ότι αφορά την αισθητική και το εσωτερικό του κόμπακτ σε διαστάσεις αμάξωμά του (μήκος 4.233 mm, πλάτος 1.837 mm, ύψος 1.555 mm και μεταξόνιο στα 2.650 mm) ακολουθεί τα Σκανδιναβικά πρότυπα της λιτότητας και της απλότητας, ενσωματώνει όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα του powertrain και της διασυνδεσιμότητας (αναβαθμίσεις over-the-air, ενσωματωμένες εφαρμογές και υπηρεσίες Google, Google Assistant με φωνητικές εντολές, Google Maps, Google Play, Apple CarPlay, κ.α.). Οδηγικά είναι ένα ευκολοδήγητο, άνετο, ασφαλές για την καθημερινότητα SUV και με αρκετά πρακτικό χαρακτήρα, με την έκδοση αυτή με τη μεγαλύτερη μπαταρία να εξασφαλίζει μεγαλύτερη οικονομία και ξεκάθαρα απευθύνεται σε πολύ συνειδητοποιημένους οδηγούς σε ότι αφορά το προφίλ της απλότητας και όχι του εντυπωσιασμού που το χαρακτηρίζει.

Σε ότι αφορά τις τιμές πώλησης για την έκδοση EX30 Single Motor Extended Range 272 PS ξεκινούν από τα 42.966 ευρώ, χωρίς την κρατική επιδότηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLVO ΕΧ30 Single Motor Extended Range 272 PS 2024   TIMH €42   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Μόνιμου μαγνήτη, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 272  ΡΟΠΗ Nm/rpm 343

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, Μονής Σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,3 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 17 kWh/100km, 8

VOLVO ΕΧ30 Single Motor Extended Range 272 PS 2024

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΞΩ.

ΚΑΤΑ BASIC ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΦΛΕΡΤΑΡΕΙ ΜΕ ΤΗΝ PREMIUM ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ.