Μας άρεσε πολύ το Honda e, με τη ρετρό αισθητική και τον αστικό χαρακτήρα. Αλλά, σίγουρα, το κοινό σήμερα αποζητά και άλλα, πολλά πράγματα. Χώρους, αυτονομία, ευελιξία άλλου τύπου και ασφάλεια. Όλα τα προσφέρει το νέο μοντέλο με το… διαστημικό όνομα. Βλέποντάς το, εύκολα μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Honda είναι απλώς ένα… αμιγώς ηλεκτρικό HR-V. Λάθος! Μπορεί οι αναλογίες να παραμένουν ίδιες και τα σχεδιαστικά διαπιστευτήρια να θυμίζουν το υβριδικό μικρομεσαίο SUV, αλλά, εντέλει, το e:Ny1 είναι 57 mm μακρύτερο, με 30 mm μακρύτερο εμπρός και αλλά τόσα πίσω μέρος, παραδόξως, όμως, μια…τρίχα μικρότερο μεταξόνιο, στα 2.607 mm.
Είναι προφανές, δε, ότι τα σχεδιαστικά tips ενός EV μοντέλου είναι εδώ (μάσκα χωρίς γρίλια, σπέσιαλ σχεδίαση φωτιστικών εμπρός και πίσω και νέα λογότυπα και γραμματοσειρές). Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα της εταιρείας e:N Architecture F, το e:Ny1 έχει ένα συμπαγές πακέτο μπαταριών που δεν κλέβουν χώρο από το δάπεδο της καμπίνας, καθώς κρύβονται κάτω από αυτό σε μια ιδιότυπη σκάφη. Η οποία, όμως, κλέβει πόντους από την πάντα ζωτικής σημασίας απόσταση του πατώματος από το έδαφος η οποία εδώ φτάνει στα 135 mm.
Την ίδια αίσθηση που έχεις βλέποντας το σκαρί του, αποκομίζεις μπαίνοντας στο εσωτερικό του. Υπερυψηλή ποιότητα, ωραίο ταμπλώ, ελάχιστοι φυσικοί διακόπτες και ένα πολυλειτουργικό τιμόνι με μια οθόνη-πίνακα οργάνων που δεν έχει καθόλου αρμονία στην πληθώρα των πληροφοριών που απεικονίζει: ιδού μια συνολική πρώτη αποτίμηση του περιβάλλοντος εργασίας του οδηγού. Εκεί, πάντως, που το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Honda είναι φουτουριστικό και το δείχνει είναι χάρη στη μεγάλη κάθετη οθόνη των 15,1” (!) που βρίθει πληροφοριών χωρισμένων σε τρεις οριζόντιες ζώνες: η επάνω απεικονίζει την πλοήγηση, τις κάμερες τη διασύνδεση με το κινητό μας μέσω CarPlay ή Android Auto, η μεσαία μας βάζει στα μενού των ρυθμίσεων και της διαχείρισης ενέργειας και η τρίτη για διαχείριση του τηλεφώνου, το WiFi και το τηλέφωνο.
Μερικά ακόμα σχόλια: Το e:Ny1 διαθέτει στον βασικό του εξοπλισμό εκτός από τις αναμενόμενες ευκολίες τη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Honda Sensing, η οποία χρησιμοποιεί την πιο σύγχρονη τεχνολογία κάμερας με ευρυγώνιο φακό με οριζόντια γωνία θέασης 100ο και σόναρ της μάρκας. Πάμπολλα τα συστήματα που σου επιτρέπουν να διατηρείς απρόσκοπτα την πορεία σου, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα μεγαλύτερα (και ακριβότερα) μοντέλα της φίρμας. Οι δε χώροι είναι εξαιρετικοί, αλλά –μεταξύ μας– μας έλειψαν τα magic seats, η καταπληκτική πατέντα της Honda διαχείρισης του πίσω καθίσματος για μεγαλύτερη πρακτικότητα στη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.
Power Ranger
Τα βασικά specs του αυτοκινήτου δείχνουν ένα σοβαρό προϊόν με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 PS και 310 Nm ροπής, μπαταρία ιόντων λιθίου 68,8 kWh που υπόσχεται μια τίμια αυτονομία στα 412 km (είδαμε περισσότερα σε αστικό ιστό), 0-100 km/h σε 7,6 sec και κατανάλωση στα 18,2 kWh/100 km, που μπορεί να μειωθεί αν κινείστε έξυπνα (εμείς είδαμε κατανάλωση 16,3 kWh/100 km). Υπάρχει, επίσης, η δυνατότητα παραμετροποίησης της απόδοσης Sport, Normal και Econ, με κύρια επιλογή μας την τελευταία.
Η Honda υπόσχεται καλούς ρυθμούς φόρτισης με μονοφασικό, τριφασικό ή υψηλής ισχύος ρεύμα από τα 5 μέχρι τα 78 kW από τον αντίστοιχο φορτιστή και μάλιστα με σταθερή ικανότητα φόρτισης (σύνηθες πρόβλημα να «ζορίζεται» ένα ηλεκτρικό όχημα να φορτίζει σταθερά όσο πλησιάζει η πλήρωση των μπαταριών με ηλεκτρική ενέργεια). Μια φόρτιση σε 11 kW φορτιστή για τα 10-80% της μπαταρίας απαιτεί 6 h, ενώ με ταχυφορτιστή χρειάζεται για το ίδιο ποσοστό φόρτισης 45 min. Για να το κάνουμε, εδώ, πιο λιανά, για 100 km αυτονομίας χρειάζεται κανείς 11 min της ώρας.
Οι μάστερ της Honda, όμως, επιδόθηκαν και σε μία ακόμα επίλυση προβλήματος: τη γραμμικότητα της ηλεκτρικής επιτάχυνσης. Συχνά περιγράφεται ως «EV ναυτία» η απότομη επιτάχυνση που μπορούν να προσφέρουν τα ηλεκτρικά (ακόμα θυμόμαστε τι έγινε με τους επιβάτες του Tesla Model S Plaid όταν το πήραμε στο περιοδικό για δοκιμή). Εδώ, στο e:Ny1 η επιτάχυνση στα «οικολογικά» προγράμματα είναι αυτή ακριβώς, ενώ και ο ήχος του ηλεκτροκινητήρα είναι ακουστός για λόγους συμμετοχικότητας (σκεφτείτε να κινείστε και να μη νιώθετε την κλιμάκωση της δύναμης;).
Και μιας και αναφερθήκαμε σε αυτήν, ναι, στο Sport πρόγραμμα εύκολα θα σπινάρουν οι εμπρός κινητήριοι τροχοί με τα κορυφαία ελαστικά Conitnental UltraContact UC6 με διάσταση 225/50-R18, ενώ συνολικά το αυτοκίνητο δεν ξεχνά ότι είναι… Honda. Το τιμόνι «κόβει» πολύ και γρήγορα μπορείς να πιάσεις τον εαυτό σου να πιέζει σε μια ωραία διαδρομή (και δεν εννοούμε αστική διαδρομή).
Έχει και paddles με τρεις βαθμίδες αναγεννητικής πέδησης για να νιώθεις κάτι από κατέβασμα ταχύτητας (μια είναι όλη κι όλη στο σύστημα μετάδοσης). Ως σπορτίφ, όμως, δημιούργημα, μπορεί να γίνει κουραστική η απόσβεση όχι σε ό,τι αφορά σε κραδασμούς (αφού δεν υπάρχουν), αλλά –περισσότερο– ηχητικά. Συνολικά, όπως συμβαίνει με όλα τα Honda το e:Ny 1 έχει έναν εξαιρετικό χαρακτήρα, μια ηλεκτρική premium επιλογή που εννοείται ότι προσφέρεται και με το αντίστοιχο τίμημα. Είναι, λοιπόν, ένα αυτοκίνητο για πολύ κατασταλαγμένους πελάτες που ξέρουν από… Honda.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ HONDA e:Ny1 204 PS 2024 TIMH €53.900 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ, ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 150(204)/- ΡΟΠΗ Nm/rpm 310
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,6 sec, τελική 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 18,2 kWh/100km, 0
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ.
ΚΑΤΑ ΛΙΓΟ ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΟ ΣΕ ΚΑΚΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ, ΤΙΜΗ.