Το κλασικά μικρομεσαίο hatchback Opel Astra GSe των 225 ίππων είναι ένα αυτοκίνητο που προσπαθεί ποικιλοτρόπως να δείξει ότι ανήκει στη νέα εποχή της αυτοκίνησης. Από τη μια είναι οφθαλμοφανές ότι έχουμε να κάνουμε με μια εξαιρετικά μοντέρνα προσέγγιση στον τομέα του design, με μία σχεδίαση που αγγίζει τα όρια του φουτουριστικού και ενσωματώνει το περίφημο πλέον Vizor (τη χαρακτηριστική μάσκα που σηματοδοτεί το νέο εταιρικό προφίλ της Opel) παραπέμποντας παράλληλα στη διαδικασία εξηλεκτρισμού της εταιρίας. Από την άλλη, περνώντας στο εσωτερικό βλέπουμε τις δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες τους να παραπέμπουν στην υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει – αναπόφευκτα ως το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας – το plug in υβριδικό Astra: έχουμε λοιπόν αφενός τον πίνακα οργάνων, ο οποίος είναι και πολλαπλώς παραμετροποιήσιμος από τον οδηγό, και αφετέρου την οθόνη αφής/πολυμέσων που στην πράξη δείχνουν σαν ένα ενιαίο σύνολο καθώς εκτείνονται από τον οδηγό προς το κέντρο του ταμπλό. Ενώ στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχαμε επιπλέον και το head up display (προβολή ενδείξεων στο παρμπρίζ) το οποίο επίσης παραμετροποιείται από τον οδηγό.
Τέλος - ή αν θέλετε last but not least – το Opel Astra GSe είναι ένα εξωτερικής φόρτισης υβριδικό αυτοκίνητο (plug in hybrid) γεγονός που του επιτρέπει να κινείται και αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του, με μηδενικούς ρύπους, για ορισμένο αριθμό χιλιομέτρων. Και αυτό είναι που του δίνει το δικαίωμα να τοποθετείται κατά κάποιον τρόπο στην αγορά ως περίπου «χρυσή τομή», αφού συνδυάζει την απαλλαγή από το άγχος της φόρτισης (κινείσαι και με άδεια μπαταρία) με το πλεονέκτημα της ηλεκτροκίνησης (χαμηλότερο κόστος κίνησης, «ελευθέρας» για τον δακτύλιο κλπ.).
Ώρα για σπορ
Η αλήθεια είναι ότι το Opel Astra GSe των 225 ίππων έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με στόχο να προσφέρει το κάτι παραπάνω στον τομέα της «απαιτητικής» οδήγησης, με έμφαση και στις επιδόσεις, αλλά και στα δυναμικά χαρακτηριστικά – κάτι που σηματοδοτείται και από το λογότυπο GSe που παραπέμπει σε μια μεγάλη κληρονομιά της Opel με μοντέλα επιδόσεων που έγραψαν τη δική τους ιστορία. Και αυτό το καταλαβαίνεις όταν βρεθείς στη θέση του οδηγού.
Βλέπετε, η Opel εφοδίασε με υβριδικό Astra με χαμηλωμένη κατά 10 mm ανάρτηση σε σχέση με το «βασικό» Astra, η οποία διαθέτει ειδικά ελατήρια που συνδυάζονται με ειδικά εξελιγμένα αμορτισέρ λαδιού που έχουν τη δυνατότητα να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις όχι μόνο της δυναμικής οδήγησης, αλλά και των καθημερινών μετακινήσεων, όπου το ζητούμενο είναι η άνεση. Πρόκειται για αμορτισέρ που υιοθετούν την τεχνολογία KONI FSD (Frequency Selective Damping), η οποία επιτρέπει διαφορετικά χαρακτηριστικά απόσβεσης στις υψηλές συχνότητες (έλεγχος ανάρτησης) έναντι των χαμηλών συχνοτήτων (έλεγχος αμαξώματος). Και δεν τα καταφέρνει άσχημα η ανάρτηση αυτή, ωστόσο δεν παύει να είναι κάπως σφιχτή, ενώ τα χαμηλού προφίλ ελαστικά (Michelin Primacy4 S 225/40 R18 92Y) προσφέρουν μεν καλύτερη πρόσφυση αλλά περιορίζουν κάπως την άνεση κατά τις αναμετρήσεις με τις καθημερινές κακοτοπιές της ασφάλτου.
Σπορ είναι και η ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης, ενώ οι ρυθμίσεις του ESP έχουν γίνει ειδικά για τα μοντέλα GSe, με το όριο ενεργοποίησης να είναι προσαρμοσμένο προς τα πάνω, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να έχει μεγαλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου του, όταν κινείται στα όριά του. Οφείλουμε πάντως να θυμίσουμε ότι άλλο “GSe” και άλλο “OPC”, κάτι που σημαίνει ότι το συγκεκριμένο Astra θα κάνετε λάθος αν το κατατάξετε στα «απόλυτα» σπορ αυτοκίνητα. Μπορεί λοιπόν και να μην είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για απαιτητική οδήγηση σε ένα δρόμο με στροφές είναι όμως ένα πολιτισμένα σπορ μοντέλο που μπορεί να κινηθεί αξιοπρεπώς γρήγορα. Ενώ στον αυτοκινητόδρομο και σε πολύ ψηλές ταχύτητες το σπορ υβριδικό Astra επιδεικνύει εντυπωσιακότατη ευστάθεια και θα λέγαμε ότι εδώ είναι που το αυτοκίνητο βρίσκεται 100% στο στοιχείο του.
Σημειώστε τέλος ότι κινούμενο αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του το Opel Astra GSe μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 135 km/h, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να κινηθεί με άνεση και μηδενικούς ρύπους και στον αυτοκινητόδρομο, ενώ η τελική ταχύτητα με τον 1.6 turbo βενζινοκινητήρα σε λειτουργία φτάνει τα 225 km/h.
Ταχύτητα και κατανάλωση
Το πρώτο στοιχείο που θα οφείλει να αναφέρει κανείς σε σχέση με το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης του Opel Astra είναι βέβαια οι επιδόσεις του. Και είναι αλήθεια ότι το μικρομεσαίο γερμανικό αυτοκίνητο των 225 ίππων, χάρη στη συνεργασία του τούρμπο βενζινοκινητήρα των 180 και του ηλεκτροκινητήρα των 110 ίππων με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων “e-EAT8”, προσφέρει εκείνες τις επιταχύνσεις εν κινήσει, οι οποίες επαληθεύουν τα 7,7’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα. Αντιλαμβάνεστε ότι όλα γίνονται εξαιρετικά εύκολα, απλά πατώντας το γκάζι, αφού όπως είπαμε το αυτοκίνητο είναι αυτόματο, αν και κάποιες φορές μπορεί να παρατηρήσεις μια μικρή υστέρηση στην εμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα στη διαδικασία της επιτάχυνσης (καθώς υπάρχει η αντίστοιχη μικρή αναμονή του κατεβάσματος ταχύτητας στο κιβώτιο) – με αποτέλεσμα τελικά μια υστέρηση στην απόκριση στο γκάζι, πριν έρθει η αποφασιστική ώθηση που θα κολλήσει την πλάτη σου στο κάθισμα.
Πάντως επιλέγοντας “Drive Mode” (λειτουργία κίνησης) μπορείς να προσαρμόσεις τη συμπεριφορά του Astra στη διάθεσή σου και τις συνθήκες κίνησης με τη Sport να προσφέρει αμεσότερη απόκριση στο γκάζι για ταχύτερες επιταχύνσεις και την Eco να σε βάζει σε πιο ήρεμο “mood” για να σου προσφέρει την πιο χαμηλή κατανάλωση που είναι δυνατό να πετύχεις.
Το ενδιαφέρον είναι ότι ακόμα και με την μπαταρία αφόρτιστη το Opel Astra GSe μπορεί να σου προσφέρει αξιοσημείωτη οικονομία. Η αλήθεια είναι ότι η πλήρως ηλεκτρική αυτονομία, για κίνηση αποκλειστικά και μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα (που δίνει και το απολύτως & σημαντικά χαμηλότερο χιλιομετρικό κόστος) δεν εντυπωσιάζει, καθώς στην πράξη δεν ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα - τα οποία παρόλα αυτά είναι αρκετά για τις καθημερινές μετακινήσεις μιας μεγάλης μερίδας οδηγών. Ωστόσο είναι βέβαιο ότι αυτή η αυτονομία δύσκολα θα καλύψει πλήρως τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου ούτως ώστε να αραιώσει σημαντικά τις επισκέψεις του στο βενζινάδικο (ή και σχεδόν να τις καταργήσει), ακόμα και αν αυτός φροντίζει να φορτίζει καθημερινά την μπαταρία του αυτοκινήτου του. Από την άλλη είναι επίσης βέβαιο ότι θα του επιτρέψει να δει να περιορίζονται σημαντικά τα έξοδα κίνησης και τα 7,2 λίτρα/100 χλμ. που είδαμε εμείς παίρνοντας το αυτοκίνητο με γεμάτη μπαταρία και χωρίς να τη φορτίσουμε ούτε μία φορά, θεωρούμε ότι είναι μία πολύ καλή τιμή για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Ενώ αν σας φανεί παράξενο που στα τεχνικά χαρακτηριστικά βλέπετε την κατανάλωση να περιορίζεται στα μόλις 1,2 λίτρα/100 χλμ. θα πρέπει να σας θυμίσουμε ότι αυτό έχει να κάνει με τη διαδικασία της εργαστηριακής μέτρησης, η οποία πραγματοποιείται με τη μπαταρία γεμάτη.
Καλοφτιαγμένο και πολιτισμένο
Το σπορτίφ Opel Astra GSe είναι ένα αυτοκίνητο πολιτισμένο, καλοφτιαγμένο και επαρκώς ευρύχωρο. Αν και δεν προσφέρει τους κορυφαίους χώρους στην κατηγορία, γεγονός είναι ότι μπορεί να φιλοξενήσει με σχετική άνεση τέσσερις μεγαλόσωμους ενήλικους επιβάτες, ενώ και το πορτμπαγκάζ του είναι επαρκές, παρόλο που χάνει κάτι από τη χωρητικότητά του σε σχέση με το απλό Astra, το οποίο είναι εφοδιασμένο μόνο με κινητήρα εσωτ. καύσης, λόγω της μπαταρίας που φιλοξενεί κάτω από το πάτωμά του. Σημειώστε στο σημείο αυτό ότι για τον ίδιο λόγο, το Astra GSe έχει μικρότερο ρεζερβουάρ βενζίνης, 42 λίτρα έναντι 52 του «απλού» Astra. Όμως, όπως και να ‘χει, το Opel Astra GSe δεν θα το αγοράσεις για να έχεις το πιο ευρύχωρο και πρακτικό αυτοκίνητο, αλλά ένα – όπως ήδη είπαμε - πολιτισμένα σπορ και όμορφο μοντέλο που σου προσφέρει δυναμικές επιδόσεις - και επιπλέον το προσόν της χαμηλής κατανάλωσης, ενώ παράλληλα είναι ιδανικό για γρήγορα ταξίδια.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL Astra PHEV GSe 225 PS 2024 TIMH €51.600 ΤΕΛΗ €0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.590, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 165(225) ΡΟΠΗ Nm/rpm 360
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,5 sec, τελική 235 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,1 L/100km, 25 g/km
ΥΠΕΡ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ/ΕΥΣΤΑΘΕΙΑ ΣΤΙΣ ΨΗΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ, ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΔΕΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.
ΚΑΤΑ ΕΛΑΦΡΩΣ «ΤΣΙΜΠΗΜΕΝΗ» ΤΙΜΗ.